Tiguan

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Tiguan

Bericht door Vino » do 17 sep 2020 09:53

ArnoM,

Vino is net een kameleon, en past zich makkelijk aan op elk nivo!

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Tiguan

Bericht door ArnoM » do 17 sep 2020 10:23

Dan wordt het tijd dat je wat gaat posten waar we wat aan hebben!
kus.gif
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tiguan

Bericht door Micky » do 17 sep 2020 11:32

Knaus440 schreef:
do 17 sep 2020 09:33
In het noorden zit JB auto tuning, specifiek VAG
Werkt met JD enginering producten.
Klopt, maar die kan zelf niets aanpassen, ook heeft hij geen rollenbank.
Hij heeft wel een hardnekkig probleem in mijn A6 Allroad V6 TDI opgelost, de originele ABT tuning was helemaal niet goed, verhaal was wel dat hij zelf met mijn auto naar Lochem is gereden, omdat het bij JD zelf geschreven moest worden.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Tiguan

Bericht door erichendri » do 17 sep 2020 12:38

Een goede tuner gaat ook de weg op voor fine tuning, een rollenbank is alleen maar leuk om
te zien hoeveel meer vermogen eruit is gekomen.
Alhoewel je door wat draaien aan wat knopjes ook kunt sjoemelen.
Tunen is ook maatwerk, geen 1 motor die uit de fabriek komt levert precies de opgegeven vermogen.
Kan door tolerantie komen en gewichtsverschilletjes.
Daarbij, na aankoop auto kopen de liefhebbers een ander uitlaatje, groter intercoolertje of open luchtfiltertje
en dat zijn allemaal onderdelen die afwijken van de fabrieks specs.
In de subaruwereld (turbomotoren) is het advies om na montage toch weer naar een tuner te gaan.
Zij kunnen ook vrij gemakkelijk je motor terugzetten van ron98 naar ron95, kost je wel 5-10% vermogen.
Maar het voordeel is wel dat je goedkoper kunt tanken bij veeeeel meer tankstations.
En met 95 kan je probleemloos op 98 rijden, andersom niet tenzij je heel erg rustig rijdt.

Wat betreft de fabrikant, die moet zich aan veel meer regeltjes en wensen van klanten houden.
Denk aan drivabillity, verbruik, milieu en levensduur.
Zal daarom nooit het uiterste uit een motor halen.
Ford heeft hier wel een oplossing voor, hun kuga 1.5 motor staat in de prijslijst met diverse
vermogens en zo zijn er wel meer fabrikanten die dit hanteren.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Tiguan

Bericht door ArnoM » do 17 sep 2020 12:57

Ik vind een rollenbank helemaal niet zaligmakend hoor.
Zeker niet als je een type motor laat tunen waarvan er al 1000nden gedaan zijn.
De tuner weet exact wat het resultaat is.
Ik heb de Mercedes R bij Ziptuning laten doen, helemaal tevreden geweest.
De Opel Vivaro bij ATM met rollenbank, voordat hij ook maar iets gedaan had wist hij te melden dat het vermogen op 180 PK zou komen.
En uiteraard was het ook 180 PK na de test op de rollenbank.
Krijg je een mooi uitdraaitje mee, lekker belangrijk.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tiguan

Bericht door Micky » do 17 sep 2020 14:11

RE.gif

Daar zit je wel verkeerd hoor Arno, elke auto wordt apart afgesteld (bij een echte tuner) en het gedrag van de tuning naar wens van de klant, jouw verhaal gaat redelijk op voor de standaard (bulk) tuners die elke zelfde chip in elke wagen gooien.

Elke vermogens uitdraai ziet er echt anders uit, ook als je 2 dezelfde motoren op dezelfde manier tuned, elke motor is anders ook al zijn ze in theorie gelijk.
Ik ben bij redelijk wat tuningsdagen geweest en geen enkele haalt exact dat wat opgegeven wordt, vaak erboven. standaard zit er ook regelmatig 10-20 pk verschil in.

kijk ook maar op de sites van bijv. JD, daar staan de uitdraaien wel op.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Tiguan

Bericht door Rene_13 » do 17 sep 2020 17:49

Ik ben erg gecharmeerd van OBD-Tuning SintJansklooster.
Das geen "snelle bla bla jongen" maar levert wel snelle auto`s
Menig rallyrijder is u voor gegaan.
https://www.obd-tuning.nl/
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Tiguan

Bericht door Vino » do 17 sep 2020 19:25

ArnoM
I love you more than I can say, maar ik weiger om mee tegaan in aannames en veronderstellingen. Op deze manier worden de technici van alle merken weg gezet als geen verstand van hebben van.Dacht je nu werkelijk dat het ophogen van de PK's voor een paar honderd Euro, niet door de dealer zou kunnen worden gedaan? Iedere Euro meer in de verkoop is mee genomen. Als of dat men geen wagen koopt voor een paar honderd Euro's meer, indien de verkoper zegt de auto is getuned en hier door duurder.Ik heb 2x bij aankoop van een nieuwe VAG auto gevraagd wat de kosten zijn om meer vermogen te krijgen.Het resultaat was,doen we niet om schade claims te voorkomen. Ik tracht alleen door mijn reacties, mensen te behoeden voor hoge onkosten door adviezen van mensen die kant nog wal raken.De beste stuurlui
staan nog steeds aan wal???

Met vriendelijke groet,

Vino.

workel

Re: Tiguan

Bericht door workel » do 17 sep 2020 19:37

RE.gif
Geen idee bij welke gerenommeerde VW en/of Audi dealer je bent geweest maar er zijn zeker wel VW en/of Audi dealers die tuning aanbieden met garantie. ABT tuning wel eens van gehoord daar kun je je VW en/of Audi dealer je auto laten tunen, zowel opties als motorisch.

BOURGUIGNON, HUISKES KOKKELER, LEXPOINT B.V. en nog een paar, check maar eens: https://www.abt-sportsline.com/dealer-locator/

Dus chitptuning icm schade aan motoren en geen garantie is in ieder geval bij ABT afgedekt.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tiguan

Bericht door Micky » do 17 sep 2020 19:50

Vino schreef:ArnoM
I love you more than I can say, maar ik weiger om mee tegaan in aannames en veronderstellingen. Op deze manier worden de technici van alle merken weg gezet als geen verstand van hebben van.Dacht je nu werkelijk dat het ophogen van de PK's voor een paar honderd Euro, niet door de dealer zou kunnen worden gedaan? Iedere Euro meer in de verkoop is mee genomen. Als of dat men geen wagen koopt voor een paar honderd Euro's meer, indien de verkoper zegt de auto is getuned en hier door duurder.Ik heb 2x bij aankoop van een nieuwe VAG auto gevraagd wat de kosten zijn om meer vermogen te krijgen.Het resultaat was,doen we niet om schade claims te voorkomen. Ik tracht alleen door mijn reacties, mensen te behoeden voor hoge onkosten door adviezen van mensen die kant nog wal raken.De beste stuurlui
staan nog steeds aan wal???

Met vriendelijke groet,

Vino.
Wat een onzin, zoals geschreven ABT is de tuner van VAG werd gewoon afgestempeld voorin het onderhoudsboekje van mijn A6 Allroad, gewoon nieuw bij levering te bestellen met behoud van garantie


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Tiguan

Bericht door erichendri » do 17 sep 2020 22:56

Tsja, ABT is natuurlijk de grootste uitzondering.
Deze is toch ingelijfd, net als AMG en polestar etc…
Overigens zijn er meer tuners die een soort motorische verzekering (tegen meerprijs) leveren.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”