Advies gevraagd SUV

Sander556
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 5 aug 2020 22:44

Advies gevraagd SUV

Bericht door Sander556 » do 6 aug 2020 11:28

Goedemorgen allen,

Sinds enkele weken hebben wij de knoop doorgehakt om een nieuwe en tevens 1e caravan te kopen. De voorkeur ging uit naar een model waar zowel een rondzit, stapelbed en Frans of dwarsbed in zit maar dan komen we al snel bij de grotere jongens van 2.5 meter breed uit. We hebben alle mogelijkheden overwogen van hefbed boven tot de rondzit ombouwen maar uiteindelijk is voor 99% zeker de keus gevallen op de Dethleffs C'go 495 QSK. Nieuw of jong ex-verhuur.

We willen vanaf volgend jaar april tot september veel op pad en toeren binnen Europa. In het begin om vooral ervaring op te doen weekendjes binnen Nederland en vervolgens wat verder en langer op pad. Aangezien dit een totaal nieuw avontuur voor ons is waar we enorm naar uitkijken zijn we ons veel aan het inlezen en hebben we een hele waslijst met vragen waarvan inmiddels een hoop duidelijk is geworden.

Het plan voor nu is om zsm onze auto te verkopen en hier een geschikte trekauto voor in te ruilen. Vervolgens willen we nog voordat we de caravan aanschaffen 1 of 2 keer huren om helemaal zeker te zijn van de zaak en ook omdat het qua timing niet ideaal is om nu een nieuwe caravan te kopen maar beter na het seizoen i.v.m. vraag/aanbod.

Dethleffs C'go 495 QSK
Gewicht: 1.116 kg.
Tech. toelaatbare totaal gewicht: 1360 kg (gaan we waarschijnlijk laten aanpassen naar 1500 KG)

Ik ben al weken aan het zoeken (budget 15-20K) naar een geschikte trekauto maar zie door de bomen het bos niet meer. Caravantrekker.nl heb ik inmiddels ook helemaal uitgeplozen en met onze onderstaande criteria van prio boven naar beneden viel mijn oog op:
  • veiligheid
  • benzine
  • gewicht
  • koppel
  • 4wd
  • verbruik
  • ruimte
  • suv
  • <100.000 KM
Audi Q3 4WD 2.0 TFSI Quattro
BMW X1 Xdrive 20i
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4 motion

Ik lees op caravantrekker.nl veel goede ervaringen over de Tiguan en deze wagen spreekt me erg aan. Binnen ons budget komen we bij de bovenstaande modellen alleen uit 2008-2012 rond de 80-140k op de teller maar ik heb liever wat overkill qua gewicht/power (ook ivm ervaring) dan dat het krap aan is en als het lukt binnen budget ook nog vrij nieuw.

Als ik voor de Tiguan 1.4 TSI kijk dan zijn er meer aantrekkelijkere mogelijkheden qua vraagprijs maar zijn deze specs voldoende voor een caravan met +/- 1400KG belading (helling 17 graden/ stabiliteitscore 5.9 Prestaties 4 sterren en gewicht 3 sterren)?

Concreet: ben ik 'te safe' aan het zoeken waardoor ik inlever op bouwjaar/kilometerstand/brandstof of is bijvoorbeeld een Nissan Qashqai of Ford Kuga met minder kilometers en jonger jaartal ook een prima alternatief als combinatie? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

NB: Ik heb nooit automaat gereden maar begrijp dat dit wel echt een aanrader is als trekauto of heeft dit ook weer zo zijn nadelen?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Micky » do 6 aug 2020 11:50

RE.gif

Hoi Sander, eerst een opmerking, je schrijft dat je het gewicht van de caravan wilt laten aanpassen omhoog, dat kan alleen maar als de caravan daarvoor gebouwd en oorspronkelijk geleverd is, je kunt dus niet zo maar naar 1500kg.

dit gaat nogal wat uitmaken in de auto keuze uiteindelijk denk ik.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 707
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door hoboken » do 6 aug 2020 11:56

Er zijn zo veel meer auto's die aan jou zoekcriteria voldoen o.a. Toyota Raf4 hybrid, Subaru Forrester om er maar een paar te noemen.
Zorg dat de auto leeg altijd zwaarder is dan de caravan geladen, 4 wiel aandrijving is een pre, stabiler meer tractie (natte campeer velden) automaat vind ik bijna een must maar dat is puur persoonlijk.
Succes met je zoektocht.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Micky » do 6 aug 2020 11:58

RE.gif

Dit jaar voor het eerst in vele jaren met alleen voorwielaandrijving op reis geweest, heb heel wat ongewilde spin-momenten gehad was wel automaat
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Sander556
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 5 aug 2020 22:44

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Sander556 » do 6 aug 2020 12:05

Hoi Micky,

Inderdaad, bij nieuw hebben we de optie om voor een asverwaring te gaan tot 1700 KG maar dit lijkt me niet nodig gezien het gewicht van de caravan. Er zijn veel occasions beschikbaar met max toelaatbaar gewicht van 1500KG. Een BE rijbewijs heb ik niet maar is geen probleem om te behalen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Micky » do 6 aug 2020 12:07

RE.gif

ok, maar wat bedoel je hier dan mee scratch.gif "Tech. toelaatbare totaal gewicht: 1360 kg"
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Sander556
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 5 aug 2020 22:44

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Sander556 » do 6 aug 2020 12:14

RE.gif
Rijklaar gewicht 1176 kg
Tech. toelaatbare totaal gewicht van 1360 kg is hoe ze het noemen op de Dethleffs website.
Dus standaard max 184 KG laadvermogen.

Sander556
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 5 aug 2020 22:44

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Sander556 » do 6 aug 2020 12:36

@hoboken

De RAV4 heeft iemand in ons omgeving erg slechte ervaringen mee qua dure reparaties en dat beïnvloed onze keus toch wel.
De Subaru Forrester vinden we qua looks minder aantrekkelijk en het brandstofverbruik is volgens mij ook wat pittiger. We gebruiken de auto ook solo dus een goede middenweg hierin zou mooi zijn knipoog.gif

@Micky

Ja dat geloof ik, 4WD lees ik erg veel goede ervaringen over dus daar gaan we gewoon voor.

RDDR
Berichten: 2792
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door RDDR » do 6 aug 2020 13:00

RE.gif

ik wilde me er eerst niet mee bemoeien want dat wordt een herhaling van zetten die hier al zo vaak geweest is op dit ondewerp. Maar ik zou google eens erbij pakken. De VAG (Volkswagen / Audi / Seat / Skoda) 2.0 TSI tot bouwjaar 2016 kent veel problemen, voornamelijk met overmatig olieverbruik door iets met schraapveren. Daarnaast wil je graag automaat en ook daar kom je uit op de eerste generatie DSG die veel ellende kent. Ironisch genoeg laat je Toyota staan vanwegen betrouwbaarheid / reparatiekosten terwijl die juist over het algemeen zeer betourwbaar zijn, op 1 berucht type diesel motor na. Wat nu niet relevant is omdat je naar benzine kijkt.

Ten aanzien van je lijstje: van deze 3 zou ik zonder twijfel de X1 nemen. Overigens kom je dan uit met jouw bouwjaren op de vorige generatie X1, waardoor je ook een 2 wiel aangedreven versie kan nemen, als niet van plan bent op wintersport te gaan. In dat geval is dat namelijk een achterwiel aandrijver (RWD) en met een caravan heb je juist nog meer druk op de achteras. Nooit wielspin gezien bij mijn RWD met caravan, ook niet toen we de 260pk sterke BMW 430D hadden. Bij voorwielaandrijvers kan wielspin bij wegrijden met caravan wel een probleem zijn. En ook dat komt meestal nog steeds wel goed.
Echter: als ik je eigen lijstje negeer vind ik in deze klasse de Mercedes GLA de mooiste optie. Nooit in gereden zelf, dus geen idee hoe die zou bevallen. Maar heel fraai.
Laatst gewijzigd door RDDR op do 6 aug 2020 13:24, 4 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1719
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door witjesm » do 6 aug 2020 13:08

RE.gif TS heeft net 4 berichten gepost op dit forum en dan gelijk zo er in gaan?
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

RDDR
Berichten: 2792
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door RDDR » do 6 aug 2020 13:15

RE.gif

Was helemaal niet rottig bedoeld, maar gezien jij hem zo opvat en daarmee TS wellicht ook, heb ik de tekst wat aangepast, zodat deze (hopellijk) niet onbedoeld op deze manier overkomt. Beter zo? Blijf me soms verbazen hoe een imago blijkbaar niet kapot kan, ondanks de vele ellende die ook in de media herhaaldelijk aan bod is gekomen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1719
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door witjesm » do 6 aug 2020 13:19

RE.gif thumbup.gif
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Micky » do 6 aug 2020 13:23

RDDR schreef:
do 6 aug 2020 13:15
RE.gif

Was helemaal niet rottig bedoeld, maar gezien jij hem zo opvat en daarmee TS wellicht ook, heb ik de tekst wat aangepast, zodat deze (hopellijk) niet onbedoeld op deze manier overkomt. Beter zo? Blijf me soms verbazen hoe een imago blijkbaar niet kapot kan, ondanks de vele ellende die ook in de media herhaaldelijk aan bod is gekomen.
Omdat het procentueel gezien gewoon niet zo erg is als je wilt laten overkomen, idd herhaling van zetten, je leest bijna alleen de negatieve ervaringen en zelden de positieve. Kortom als het zo erg zou zijn als sommigen willen laten overkomen zouden ze nauwelijks meer verkocht worden aflower.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Sander556
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 5 aug 2020 22:44

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Sander556 » do 6 aug 2020 13:25

RDDR schreef:
do 6 aug 2020 13:00
RE.gif

Een Toyota laten staan in verband met slechte ervaringen op gebied van betrouwbaarheid en reparatiekosten, maar dan wel een VAG 2.0TSI van voor 2016 en DSG op je lijstje zetten? awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Ik wilde me er eerst niet mee bemoeien want dat wordt een herhaling van zetten die hier al zo vaak geweest is op dit ondewerp. Maar ik zou google eens erbij pakken. Of even zoeken op dit forum.

Ten aanzien van je lijstje: van deze 3 zou ik zonder twijfel de X1 nemen. Overigens kom je dan uit met jouw bouwjaren op de vorige generatie X1, waardoor je ook een 2 wiel aangedreven versie kan nemen, als niet van plan bent op wintersport te gaan. In dat geval is dat namelijk een RWD en met een caravan heb je juist nog meer druk op de achteras. Nooit wielspin gezien bij mijn RWD met caravan, ook niet toen we de 260pk sterke BMW 430D hadden.
Echter: als ik je eigen lijstje negeer vind ik in deze klasse de Mercedes GLA de mooiste optie. Nooit in gereden zelf, dus geen idee hoe die zou bevallen. Maar heel fraai.
Bedankt voor je berichtje!
VAG en DSG zegt me dus helemaal niets en ga ik eens uitzoeken. Om een idee te krijgen, ik hecht helemaal niet zoveel waarde aan auto's en mijn vorige auto's waren dan ook een Hyunday Lantra, Ford Mondeo en nu Toyota Auris maar aangezien we nu een caravan gaan aanschaffen waarmee we met het gezin veilig op pad willen moet ik me er dus wel meer in verdiepen en zo kwam ik hier uit haphop.gif

RDDR
Berichten: 2792
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door RDDR » do 6 aug 2020 13:29

RE.gif RE.gif

Mijn laatste post voor dit specifieke onderwerp (betrouwbaarheid VAG): ik zou nooit iemand een 2.0TSI of 1.4TSI aanraden van bepaalde bouwjaren, net zoals geen eerste generatie DSG. Procentuele kans op problemen is hoog ten opzichte van andere merken. Aan TS om de keuze te maken, maar wel goed om zich in te lezen. Jij vind het wel meevallen, mijn Subaru dealer weigerde om die nog in te ruilen, anders dan tegen handelswaarde en direct doorverkopen.. En dat is een kleine dorpsgarage die alle merken als oocasion verkoopt, ook VAG.

RE.gif
Als je weinig met auto's hebt en er weinig waarde aan hecht zou ik je aanraden om bij Japanners en Koreanen te kijken. Die voeren alle betrouwbhaarheidsstatistieken aan.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1719
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door witjesm » do 6 aug 2020 13:32

Ik denk dat de keuze tussen de modellen voor het overgrote deel met smaak te maken heeft. Ondanks dat ik een BMW fan ben in hart en NIEREN (leuke woordspeling) heb ik wat moeite me de vorige generatie X1. Prima auto maar als je instapt heeft het gewoon niet die BMW uitstraling. De huidige generatie heeft dat wel.

Zuiver uit nieuwsgierigheid waarom wil je graag een SUV voor de caravan hebben?
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

stronk
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door stronk » do 6 aug 2020 13:57

Sinds kort heb ik een BMW Gran Tourer 218i. Een zeer betaalbare auto: uit 2017. Het is een suggestie om eens naar te kijken.

RDDR
Berichten: 2792
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door RDDR » do 6 aug 2020 14:11

@Sander556: VAG is het concern waar Volkswagen, Seat, Skoda en Audi (en enkele exclusieve merken die hier niet ter zake doen) bij horen. Net zoals dat bijvoorbeeld Lexus onderdeel is van het Toyota concern en Mini bij het BMW concern hoort.

Daarmee worden dus ook veel onderdelen onderling gebruikt. Zo deelt de huidige Toyota RAV4 Hybrid veel techniek met de Lexus NX300h. Ook binnen het VAG concern vind dat plaats. Dus de 2.0TSI in een Audi Q3 en VW Tiguan is exact dezelfde motor.
DSG is een type automaat die VAG vroeg is gaan toepassen. Werkt technisch anders dan een traditionele automaat. DSG heeft als voordeel minder verliezen, dus zuiniger. Echter in de begin periode zijn er veel problemen mee geweest, die tegenwoordig opgelost lijken te zijn.

Hopelijk helpt deze uitleg.

De vraag van Witjesm is heel relevant en vraag ik me ook af. Waarom een SUV? Vaak koop je een beter rijdende en ruimere auto als je voor een stationwagen gaat. Zoals een Volvo V60, BMW 3, Mazda 6, etc. Of de aangehaalde BMW 2 serie, een MPV, wel met voorwielaandrijving. De 4WD zijn amper te vinden.
Overigens ben ik geen BMW fan. RIj nu BMW en ben daar tevreden over, maar vind het juist leuk om vaak van merk te wisselen. Eens wat anders, vandaar dat mijn adviezen redelijk neutraal zijn.

Tenslotte: als eens naar een Kia Sportage gekeken? https://www.autotrack.nl/a/kia-sportage ... 2-50076658 De link is een willekeurig voorbeeld naar eentje uit jouw opgegeven bouwjaren met automaat. Ik ken dat hele bedrijf verder niet. Maar vind het mooie auto's met weinig bekende problemen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Morgoth » do 6 aug 2020 16:33

Tsja, Ik ben niet zo'n VAG-fan. Al is het alleen al om het arrogante dealernetwerk. Maar uitzonderingen zullen er vast zijn.

Je kunt ook eens out of the box denken aan bijvoorbeeld een Opel Antara, een Hyundai IX35, een Kia Sportage, een Benz B-klasse of GLK, een Peug 3008, Mazda CX5, of, over goede trekkers gesproken Suzuki Grand Vitara. En ik zou me niet vastpinnen op 4WD. Dat is fijn op een modderig campingveld maar verder heb je dat niet vaak nodig, tenzij je ook de sneeuw in gaat. Een beetje wielspin is helemaal niet erg, beter dat je koppeling oproken.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Knaus440
Berichten: 3720
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Knaus440 » do 6 aug 2020 20:29

Dit jaar voor het eerst op pad met 4WD, of real 4 WD zoals Honda dat noemt.
We rijden een Honda CRV 2.0 iVTEC.
Een mooie zware auto, met lichte, max 1200 kg caravan.
Eerder ook al zware auto ervoor gehad, C5 HDiD automaat 6 bak.
Eerste keer 4 wd dus. Heb ik verschil gemerkt?
Ja en nee!
Ja, op een zanderig pad merkte hoe snel van 2 wd naar 4 wd werd geschakeld, en dus wegrijden soepel zonder slippende wielen ging.
Nee, op de snelwegen, wegen binnendoor met steigings percentages tot 5% niks van gemerkt. Maar het systeem schakelt ook soepel begreep ik.
Veel heb ik dus niet gemerkt van de 4wd, al was een grindhelling op een camping rustiger te nemen met 4wd dan met 2 wd en slippende wielen.
Waar ik vooral blij mee ben ik dat deze auto een 200 kg zwaarder is dan de vorige 2 auto's. Het rijdt gewoon lekker stabiel.
Er zijn al een hoop merken en modellen voorbij gekomen, lees testen en ga proefrijden.
Op caravantrekker vindt je veel gebruikers ervaringen.
VAG is al genoemd, van de Honda CRV worden problemen genoemd met de nieuwe 1.6 turbo benzine motor. Die kun je beter even mijden.
Maar die zijn waarschijnlijk nog te nieuw voor je.
Kijk ook of je een turbo of atmosferische motor wil.
We hebben na 15 jaar diesel turbo en turbo benzine nu een atmosferisch blok. Is echt een andere manier van rijden.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Bommes » vr 7 aug 2020 11:22

Zoals al door meerdere aangehaald zou ik buiten het VAG concern zoeken.
Althans afhankelijk van je budget.
Na 2014 zijn de 1.2 en 1.4 tsi motoren verbeterd. Gegaan zijn de oprekkende kettingen, terug er voor een normale distributieriem.
Die overgins wel erg prijzig is om te laten vervangen, let daar dus op bij de aanschaf, is het al gedaan mooi, zo niet: laten doen of rekening houden met flinke onderhouds kosten..
Info over tsi motoren:
https://inkoopautos.com/tsi-motor-probl ... oplossing/

Voor wat betreft de DSG bakken van het VAG concern:
https://inkoopautos.com/kosten-reparati ... llingsbak/

Niet gezegd dat ze allemaal kapot lopen, ik heb in 2 jaar tijd een Caddy 1.9 tdi met dsg uit 2011 van 100.000 km naar 250.000 gereden zonder een centje pijn.
Maar ja dat is 1 enkele ervaring.

De 1.8 en 2.0 tsi zijn berucht om hun olie verbruik, dus ook daar bij opletten.

Probeer zoals aangegeven je over je aversie tegen de RAV4 te zetten, of kijk eens voor een Avensis.
Uber betrouwbaar.
Wat saaier misschien maar een Renault Scenic met de 1.2 of de 1.4 tce motor vanaf 2012 staan ook zeer betrouwbaar te boek.
Mitsubishi ASX, Suzuki S-cros allemaal super betrouwbaar volgens de anwb.

Wij zelf zijn ook het zoeken op dit moment en op de shortlist (na heel veel zoek en lees werk) nu de Scenic 1.2 tce.
Wij rijden erg weinig kilometers, willen graag de ruimte in de auto en ik lees goede ervaringen voor wat trekkracht en stabiliteit van de scenic.
Het meer verbruik van de 1.4 weegt bij ons niet op tegen het xtra trekvermogen wat we met onze 750kg max wegende caravan niet nodig hebben.
Maar is het nodig mag er achter de 1.2 scenic ook gewoon 1300kg gehangen worden dacht ik.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

sailor wim
Berichten: 2681
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door sailor wim » vr 7 aug 2020 11:54

RE.gif
Hoi,
De ASX is een fijne trekker maar max. 1200 kg.
Vond het al lastig met mijn veel lichtere Cjoy 460le
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11152
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door dieseltijger » vr 7 aug 2020 13:00

Is een Nissan Qaishqai (jemig.. Hoe spel je het...) de moeite van het overwegen waard? Apart qua vormgeving, maar wel een hoge instap.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door Erwin1987 » vr 7 aug 2020 13:02

Re:

Mijn schoonouders hebben zo’n cashcow, een 1.2 turbo, gaat redelijk maar is geen topper met 1200kg aan de haak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

RDDR
Berichten: 2792
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Advies gevraagd SUV

Bericht door RDDR » vr 7 aug 2020 13:14

Een Nissan Kwatsjkwai en Mitsu ASX zijn aan de lichte kan met een redelijk laag motorvermogen voor de hut van TS.
Zou zeker voor een betere motorisering kijken, zeker gezien de opties die hij zelf aandraagt.
Laatst gewijzigd door RDDR op vr 7 aug 2020 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”