Toyota Rav4 hybride / Subaru Forester hybride

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Toyota Rav4 hybride / Subaru Forester hybride

Bericht door cees2 » di 4 aug 2020 09:40

Hartelijk dank voor de vele reactie en ik denk dat ik voor de Toyota kiest. Waarom nu Toyota : deze zijn taai en een naar mijn mening een goede dealer in de buurt, is ook geld waard. Subaru is wereldwijd een eigenzinnig groot merk alleen in Nederland niet , ben bang als de verkopen niet om hoog gaan dat het net zo als indertijds als Daihatsu van de Nederlandse markt verdwijnt ? Waarom een 4 wheeldrive ? Ben van plan om te gaan overwinteren in Spanje en is toch wel lekker met sneeuw en ijs een 4 wheel drive te rijden. En voor mijn gevoel waren dit de twee betaalbare opties.Maar sta natuurlijk open voor ander suggesties.
groet,
Cees2

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Toyota Rav4 hybride / Subaru Forester hybride

Bericht door RDDR » di 4 aug 2020 10:05

RE.gif

Goed dat je de uitkomst laat weten.
Het risico dat Subaru ooit Nederland gaat verlaten lijkt me wel reeel ja. En als je een goede dealer in de buurt hebt is ook zeer prettig. Dus logische overwegingen.
Taai is een Subaru overigens ook, schat hem op dat punt hoger in dan de Toyota, maar zoals gezegd haal je met beiden een zeer betrouwbare auto in huis.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Toyota Rav4 hybride / Subaru Forester hybride

Bericht door Morgoth » di 4 aug 2020 21:14

Adventure schreef:
di 4 aug 2020 09:37
@Morgoth

Je bent ons oude forum vergeten? ...zuinig rijden met een Toyota kan heel goed maar je moet het een beetje leren. Vloeren van het gaspedaal heeft geen zin...
Haha. Nee. Niet vergeten. Maar daar waren ook mensen die de boel qua verbruik behoorlijk voorlogen.
Ja, ik weet nog dat je er mee moet leren rijdenaar die CVT was niet mijn ding. Tegenwoordig programmeren ze hem anders schijnt het.

Maar TS: Toyota's zijn gemaakt voor het eeuwige leven.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Toyota Rav4 hybride / Subaru Forester hybride

Bericht door cees2 » vr 5 feb 2021 09:48

Er is weer draadje geplaatst in verband met Subaru outback.
Inmiddels een Toyota Rav 4 hybride gekocht een demo van jan 2020 met 4800 km en een flinke korting.
Nog geen ervaringen met de caravan maar wel dik tevreden met een verbruik van plm 1 op 17á18.
Rijd goed en ook het hybride systeem werkt goed, tenslotte is Toyota de uitvinder van het hybride systeem.
Dus kortom geen spijt dat ik voor Toyota gekozen heb.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”