Heb even op de site gekeken, hele mooie wagen hoor en makkelijk met de extra zit rij, heel veel plezier ermee!!MarcoC schreef: ↑za 19 dec 2020 18:54Reactieopvoorgaandebericht
Ehhhmm... verrek, goeie vraag zeg! Heb er eerlijk gezegd niet eens op gelet tijdens de proefrit, maarja... hij reed zo heerlijk en de automaat was zo soepel rolleyes
Volgens finnik.nl heeft hij 6 versnellingen, hij heeft het label EURO4, weet niet of je daaruit kan halen of het 5 of 6 versnellingen moet zijn?
Opvolger voor de Santa Fe.
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Reactieopvoorgaandebericht
Rijdt nu ook al een 7-zitter, maar wanneer je de 3e zitrij in gebruik neemt heb je geen bagageruimte meer.
En dat was wel 1 van de eisen van een andere auto! Of de achterbank moest breed genoeg zijn voor 3 of een 3e zitrij en daarachter nog wat bagageruimte!
Daar voldoet de Volvo ruimschoots aan!
Rijdt nu ook al een 7-zitter, maar wanneer je de 3e zitrij in gebruik neemt heb je geen bagageruimte meer.
En dat was wel 1 van de eisen van een andere auto! Of de achterbank moest breed genoeg zijn voor 3 of een 3e zitrij en daarachter nog wat bagageruimte!
Daar voldoet de Volvo ruimschoots aan!
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Gefeliciteerd
Ik heb er twee gehad en het blijven gewoon heerlijke reisauto's.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
@ Marco...
Tof reispaleis Marco, maar dat had ik je al geschreven..mooie kleuren ook..
En ik weet ook dat dit een GT 5 is ( geartronic )
Heerlijke sterke automaten, nog niet zo perfect electronisch gestuurd als de BMW bakken b.v. maar toch een heerlijk ding.
En een Summum versie, de duurste uitvoering dus.
Je had Kinetic, Momentum en Summum... het woord zegt het al....summum in aankleding.
Benieuwd wat de eerste baas allemaal nog meer heeft aangevinkt toen hij bestelde...
Ik zou ook zeker de automaat laten Flushen.
Ik ben daarvoor naar Geri Slot in Uden geweest.
https://www.powerflush.nl/
Daar kan je nog kiezen welke olie je weer in de automaat wilt... ik koos voor origineel Volvo.... Mobil 33 meen ik.
Geri is een werkelijke op en top vakman, de automaat schakelt na zijn behandeling boterzacht..
Ik heb dat spoelen van Mees.... ken je hem nog?
Die heeft ooit een keer problemen gehad met een GT5 automaat, gewoon omdat hij niet wist dat je moest spoelen als je ook een caravan trok.
Hij, en ik, houden een "spoelrate" aan van 100000-120000 Km.
Heel veel km plezier met dit reispaleis..
Tof reispaleis Marco, maar dat had ik je al geschreven..mooie kleuren ook..
En ik weet ook dat dit een GT 5 is ( geartronic )
Heerlijke sterke automaten, nog niet zo perfect electronisch gestuurd als de BMW bakken b.v. maar toch een heerlijk ding.
En een Summum versie, de duurste uitvoering dus.
Je had Kinetic, Momentum en Summum... het woord zegt het al....summum in aankleding.
Benieuwd wat de eerste baas allemaal nog meer heeft aangevinkt toen hij bestelde...
Ik zou ook zeker de automaat laten Flushen.
Ik ben daarvoor naar Geri Slot in Uden geweest.
https://www.powerflush.nl/
Daar kan je nog kiezen welke olie je weer in de automaat wilt... ik koos voor origineel Volvo.... Mobil 33 meen ik.
Geri is een werkelijke op en top vakman, de automaat schakelt na zijn behandeling boterzacht..
Ik heb dat spoelen van Mees.... ken je hem nog?
Die heeft ooit een keer problemen gehad met een GT5 automaat, gewoon omdat hij niet wist dat je moest spoelen als je ook een caravan trok.
Hij, en ik, houden een "spoelrate" aan van 100000-120000 Km.
Heel veel km plezier met dit reispaleis..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Reactieopvoorgaandebericht
Summum bestaat inmiddels niet meer toch?
De R-design is nu de duurste, de Witte XC60 die ik had was ook een Summum maar toch minder uitgebreid dan de R-design.
Summum bestaat inmiddels niet meer toch?
De R-design is nu de duurste, de Witte XC60 die ik had was ook een Summum maar toch minder uitgebreid dan de R-design.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Re re:
Dat is 2x zo lang als volvo het verversen hanteert.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is 2x zo lang als volvo het verversen hanteert.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Ben even het WWW ingedoken en van volvocars.nl een handleiding gedownload van de XC90.
De motorcode is D5244T4 en de automaat betreft een TF-80SC en dit is dus toch een 6-bak
Voor deze automaat wordt een flush geadviseerd tussen 60k en 80k, volgens de verkoper was dat nog niet zo lang geleden nog gebeurd.
Maar sowieso wil ik hem laten tunen bij obbetuning (volvotune) gelijk de EGR aan laten passen en een automaatflush gaat ook zeker gebeuren jihoe
De motorcode is D5244T4 en de automaat betreft een TF-80SC en dit is dus toch een 6-bak
Voor deze automaat wordt een flush geadviseerd tussen 60k en 80k, volgens de verkoper was dat nog niet zo lang geleden nog gebeurd.
Maar sowieso wil ik hem laten tunen bij obbetuning (volvotune) gelijk de EGR aan laten passen en een automaatflush gaat ook zeker gebeuren jihoe
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Opvolger voor de Santa Fe.
Re:
Beter en verstandig om te spoelen, waarschijnlijk krijg je het advies als je met iets er achter boven de 2000 toeren te blijven, ik heb nu met mijn v70 135k gereden waarvan 105k met de software van Obbe gewoon prima werk geleverd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beter en verstandig om te spoelen, waarschijnlijk krijg je het advies als je met iets er achter boven de 2000 toeren te blijven, ik heb nu met mijn v70 135k gereden waarvan 105k met de software van Obbe gewoon prima werk geleverd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
@ MarcoC en @ Erwin.
Da's het leuke bij de Diesels met een turbo.
Obbetuning kan daar idd heel veel mee, geweldige tuner... weet echt wat ie doet.
En dan valt het aantal Pk's nog wel mee, maar het koppel gaat geweldig omhoog bij een diesel... 40 PK meer maar wel 80 Nm winst..
Bij mijn benzine versie is dat veel minder...ik zou 29 PK en 40 Nm winnen.
Tja, diesels hebben dan echt een voordeel..
@ Micky..
In "mijn volvo" tijd was de R design nog niet de top versie, maar de Summum wel.
Veel zaken die in beide terugkwamen, vooral uiterlijke dingen, randje hier, strippie daar, spoiler zus en wielen zo... etc.
Maar alle waardevolle gadgets zaten wel in de Summum...of aan te klikken in de optielijst... bv ACC en driver safety system
Verschil in motoren was bekend, de V70 R design had de Ford 2.0 motor met event de DSG bak van Ford, de Summum had het 2.5T blok van Volvo met de Geartronic event.
Qua plaatje was de R-design mooi maar ik koos voor de motor...
Volvo was toen nog van Ford he.
Grappig... een collega had een hele dikke Mondeo, en daar zat het Volvo 5 cilinder blok in...dus Ford koos voor hun topmodel Mondeo voor het Volvo blok..getuned naar 250 Pk.
Diezelfde Tuning doet Obbe dus ook... ook mijn blok kan naar 250 PK, ik hou het wel bij de 231 paardjes die er nu onder de kap wonen... meer dan zat.
Da's het leuke bij de Diesels met een turbo.
Obbetuning kan daar idd heel veel mee, geweldige tuner... weet echt wat ie doet.
En dan valt het aantal Pk's nog wel mee, maar het koppel gaat geweldig omhoog bij een diesel... 40 PK meer maar wel 80 Nm winst..
Bij mijn benzine versie is dat veel minder...ik zou 29 PK en 40 Nm winnen.
Tja, diesels hebben dan echt een voordeel..
@ Micky..
In "mijn volvo" tijd was de R design nog niet de top versie, maar de Summum wel.
Veel zaken die in beide terugkwamen, vooral uiterlijke dingen, randje hier, strippie daar, spoiler zus en wielen zo... etc.
Maar alle waardevolle gadgets zaten wel in de Summum...of aan te klikken in de optielijst... bv ACC en driver safety system
Verschil in motoren was bekend, de V70 R design had de Ford 2.0 motor met event de DSG bak van Ford, de Summum had het 2.5T blok van Volvo met de Geartronic event.
Qua plaatje was de R-design mooi maar ik koos voor de motor...
Volvo was toen nog van Ford he.
Grappig... een collega had een hele dikke Mondeo, en daar zat het Volvo 5 cilinder blok in...dus Ford koos voor hun topmodel Mondeo voor het Volvo blok..getuned naar 250 Pk.
Diezelfde Tuning doet Obbe dus ook... ook mijn blok kan naar 250 PK, ik hou het wel bij de 231 paardjes die er nu onder de kap wonen... meer dan zat.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- hoboken
- Berichten: 702
- Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
- Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Mooi speelgoed Marco, veel plezier er mee duim
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Gefeliciteerde Marco, lekkere ruime auto duim duim
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Spoelen en verversen is niet hetzelfde hoor!Erwin1987 schreef: ↑za 19 dec 2020 18:57Bij mij is de bak ondertussen 3x gespoeld en de 4e keer komt eraan, dit maakte bij mij ook echt een groot verschil na het spoelen ik rijd best vaak met iets erachter. ( volvo geeft aan dat de olie bij taxi’s en als er met aanhangers word gereden ververst moet worden om de 60k uit mijn hoofd).
Mercedes geeft aan (voor zover mijn info correct is) dat de olie in de bak ververst moet worden om de 40k en dat de bak gespoeld moet worden om de 160k.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Reactieopvoorgaandebericht
Volgens mij weet Erwin dat heel goed, de fabrikanten schrijven verversen voor en niet perse spoelen.
Volgens mij weet Erwin dat heel goed, de fabrikanten schrijven verversen voor en niet perse spoelen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 1317
- Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
- Locatie: Katwijk ZH
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
@Morgoth,
Onze 3 Mercedes auto's hebben we nog nog de bak ververst.
Ergo, ik vind op de rekeningen - ja die had ik nog - nergens iets van terug.
Wel van rem olie verwisselen, maar daar hadden we het niet over.
Hadden we met de 280TE 625000 km gereden, met de 220CDI sedan 570000 km en met de laatste 220CDI estate ook over de 500000 km
Wel bij de 280TE een keer de motor "in de prak" bij 320000km weten nooit waardoor, maar lagers lagen eruit.
Dus ja weet ik niet waar dat vandaan komt van bak olie wissen en of spoelen.
Toen der tijd de LIAM voldeed graag (koste wel wat) aan de officiele richt lijnen.
groeten Jaap
Onze 3 Mercedes auto's hebben we nog nog de bak ververst.
Ergo, ik vind op de rekeningen - ja die had ik nog - nergens iets van terug.
Wel van rem olie verwisselen, maar daar hadden we het niet over.
Hadden we met de 280TE 625000 km gereden, met de 220CDI sedan 570000 km en met de laatste 220CDI estate ook over de 500000 km
Wel bij de 280TE een keer de motor "in de prak" bij 320000km weten nooit waardoor, maar lagers lagen eruit.
Dus ja weet ik niet waar dat vandaan komt van bak olie wissen en of spoelen.
Toen der tijd de LIAM voldeed graag (koste wel wat) aan de officiele richt lijnen.
groeten Jaap
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Weet ik, volgens mij schrijf ik ook niet dat het hetzelfde is of ik heb het per ongeluk onduidelijk gemaakt.Morgoth schreef:Spoelen en verversen is niet hetzelfde hoor!Erwin1987 schreef: ↑za 19 dec 2020 18:57Bij mij is de bak ondertussen 3x gespoeld en de 4e keer komt eraan, dit maakte bij mij ook echt een groot verschil na het spoelen ik rijd best vaak met iets erachter. ( volvo geeft aan dat de olie bij taxi’s en als er met aanhangers word gereden ververst moet worden om de 60k uit mijn hoofd).
Mercedes geeft aan (voor zover mijn info correct is) dat de olie in de bak ververst moet worden om de 40k en dat de bak gespoeld moet worden om de 160k.
De verversing is voor auto’s die met aanhangers rijden of taxi’s 60k km. Als je niks trekt of geen taxi bent nooit.
Alleen bij verversen wat je nooit lukt want je krijgt er nog niet de helft van het aantal liters uit. De koppelomvormer gaat niet helemaal leeg. Hierdoor komt door de reinigende werking van de deels nieuwe atf juist vuil en slijpsel los en zorgt voor slijtage aan het brein.
Spoelen heeft Volvo eigenlijk geen interval voor vanuit de fabriek maar omdat de bakken vaak kapot gingen hanteren ze nu ipv verversen om de 60k spoelen om de 80k bij mijn dealer, hier aan toevoegend zei de chiptuner dat na het chiptunen er vrij veel koppel op de bak komt te staan namelijk de Max van de bak, (wel lineair maar toch het komt er op). En adviseerde de interval met dit vermogen icm met trekken van aanhangers naar 60k km spoelen te zetten. Nu heeft Chris een benzine Volvo met wat minder koppel als de diesels vandaar dat zijn afweging waarschijnlijk 100k km is geworden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Aangezien ik van plan ben/ was de v70 tot de kmstand te brengen van mijn vorige Volvo 585.00 heb ik me er zeker in verdiept. overigens is spoelen bij Volvoservice ongeveer dezelfde prijs als verversen bij de dealer ( uit mijn hoofd ) spoelen bij de dealer is veel te duur, komt door de simpele reden dat je bij Volvo service zelf in de auto zit tijdens het spoelen en de opdracht krijgt de hele tijd te schakelen tussen p,r,n,d,1,2,3 en dat bij de dealer een monteur dat doet.Micky schreef:Reactieopvoorgaandebericht
Volgens mij weet Erwin dat heel goed, de fabrikanten schrijven verversen voor en niet perse spoelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Heel veel plezier van je nieuwe auto. duim
Wens jullie Prettige Kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2021 jihoe
Wens jullie Prettige Kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2021 jihoe
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Het zal. Ik ververs mijn automaatbakken wel. En eens in de zoveel tijd laat ik ze spoelen. De Chevy ging er ineens heel erg veel lekkerder van schakelen.
Toevallig heb ik gisteren de bak van de Benz laten spoelen. Niet omdat het perse moest maar omdat ik niet weet hoe de auto door de vorige bereider is gebruikt. Hij moest toch voor een beurt en voor een terugroepactie naar de dealer. Dan geef ik liever 300 euro extra uit zodat ik zekerheid heb dat de rommel uit de bak is, het filter nieuw is èn origineel Mercedes en dat de olie vers is.
Ik betaalde voor een beurt + bakspoeling met nieuwe olie en nieuw filter 582 euro. Daarvoor kreeg ik de auto gewassen en van binnen en buiten schoongemaakt terug, een doos chocolade, een kalender (waarvoor ik heb bedankt), nieuwe garantie op roest en een jaar lang Mercedes pechhulp erbij. Kun je niets van zeggen vind ik.
Moet wel zeggen dat ik de remschijven en blokken rondom zelf al had vervangen voor Brembo's.
Op autogebied ben ik een pietlut. Ik wil de boel perfect voor elkaar hebben. Mij zie je ook niet rondrijden met krasjes of deukjes.
Toevallig heb ik gisteren de bak van de Benz laten spoelen. Niet omdat het perse moest maar omdat ik niet weet hoe de auto door de vorige bereider is gebruikt. Hij moest toch voor een beurt en voor een terugroepactie naar de dealer. Dan geef ik liever 300 euro extra uit zodat ik zekerheid heb dat de rommel uit de bak is, het filter nieuw is èn origineel Mercedes en dat de olie vers is.
Ik betaalde voor een beurt + bakspoeling met nieuwe olie en nieuw filter 582 euro. Daarvoor kreeg ik de auto gewassen en van binnen en buiten schoongemaakt terug, een doos chocolade, een kalender (waarvoor ik heb bedankt), nieuwe garantie op roest en een jaar lang Mercedes pechhulp erbij. Kun je niets van zeggen vind ik.
Moet wel zeggen dat ik de remschijven en blokken rondom zelf al had vervangen voor Brembo's.
Op autogebied ben ik een pietlut. Ik wil de boel perfect voor elkaar hebben. Mij zie je ook niet rondrijden met krasjes of deukjes.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Re:
Daarom is verversen voor jou ook prima, de automaatbak van de generatie Volvo’s waar het hier omgaat heeft geen filter.
Verder deel ik je mening over de auto, ik ga ook niet in een halve auto rijden. Het is goed of niet goed zit geen misschien bij.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarom is verversen voor jou ook prima, de automaatbak van de generatie Volvo’s waar het hier omgaat heeft geen filter.
Verder deel ik je mening over de auto, ik ga ook niet in een halve auto rijden. Het is goed of niet goed zit geen misschien bij.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Elke automaatbak heeft een filter.
Grof en fijn net als de motor.
Het handige van mijn subaru is dat dit opdraai fijn filter aan de buitenkant van de bak geschroefd zit.
Het grof filter zit net als bij de motor iets boven de carterpan.
Eric
Grof en fijn net als de motor.
Het handige van mijn subaru is dat dit opdraai fijn filter aan de buitenkant van de bak geschroefd zit.
Het grof filter zit net als bij de motor iets boven de carterpan.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Re:
Die van de volvo is niet zo uitwisselbaar
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die van de volvo is niet zo uitwisselbaar
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Echt he..
Marco... frappante ontwikkelingen bij mijn kennissen...
Heel toevallig, en volkomen onwetend van elkaar ( ze kennen elkaar niet eens) hebben 2 kennissen ook net afgelopen week een XC90 gekocht.
Een Benzine 2.5T uit 2006, zelfde kleur als jij maar zwart leer. Km stand weet ik niet... veel...
En de andere een Diesel, Blauw net als mijn V70, ook zwart leer en uit 2009 met 250K op de teller.
Benieuwd hoe die eruit zien..
De XC 90 is in trek lijkt het... zijn ook echte auto's.... enorm stevig..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Haha, als warme broodjes over de toonbank lijkt het wel.
De directrice wilde eigenlijk nog naar een X5 uit 2006 gaan kijken... Maar geen 7-zits en zelf vindt ik de eerste generatie X5 niet mooi, dat werd na de facelift een stuk beter. Dus ik heb mijn poot stijf gehouden voor de Volvo
Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk
De directrice wilde eigenlijk nog naar een X5 uit 2006 gaan kijken... Maar geen 7-zits en zelf vindt ik de eerste generatie X5 niet mooi, dat werd na de facelift een stuk beter. Dus ik heb mijn poot stijf gehouden voor de Volvo
Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Reactieopvoorgaandebericht
Goede keuze, idd vind ik hem ook veel mooier, groter en ik weet vrij zeker dat je minder onderhoudskosten hebt aan de XC duim
Goede keuze, idd vind ik hem ook veel mooier, groter en ik weet vrij zeker dat je minder onderhoudskosten hebt aan de XC duim
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Opvolger voor de Santa Fe.
Marco, van harte met de nieuwe auto. Een hele goede keus, waar je veel plezier van zult hebben. Obbe in Elst weet alles van het " kietelen " van jou Volvo. Tevens kun je daar ook je versnellingsbak laten flushen. Ik stond er de laatste keer met Erwin en beaam helemaal wat hij stelt over spoelen en verversen. Ik rij nu met mijn derde Volvo die door Obbe onderhanden genomen is. Nu rij ik een D5 wat een andere beleving is dan een benzine natuurlijk. duim
Fendt Diamant 510 TG met Volvo XC 60 D5 geartronic