Trek-occasion
Re: Trek-occasion
Ik ben nu voor het eerst met de bmw 530d op pad met de caravan.. een heerlijke caravantrekker met zijn 3 liter 6 cylinder, 8 traps automaat en luchtvering....
...maar wat is deze klein qua ruimte vergeleken mijn s-max
Rijeigenschappen super, ruimte zeer beperkt voor toch wel een vrij forse wagen.
Succes met je keuze.
...maar wat is deze klein qua ruimte vergeleken mijn s-max
Rijeigenschappen super, ruimte zeer beperkt voor toch wel een vrij forse wagen.
Succes met je keuze.
Momenteel weer caravan- en camperloos….
- dieseltijger
- Berichten: 11209
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Trek-occasion
Jawel: de units waarin de planetaire tandwielstelsels moeten worden geblokkeerd/gedeblokkeerd tijdens het schakelen dat gebeurt door middel van rembanden (ouderwets) of andere componenten die bekleed zijn met frictiemeteriaal. En de koppelomvormer wordt na de slip-fase (bij het wegrijden en en mogelijk ook tijdens het schakelen) ge-bypassed door een plaatkoppeling zodat de slip (dus energieverlies) wegvalt.MIFR schreef: ↑za 18 jul 2020 22:40Ik ben geen automonteur, wel opgegroeid in een autogarage als zoon van een automonteur, misschien kun jij het me uitleggen?dieseltijger schreef: ↑za 18 jul 2020 18:29Volgens mij hebben alle DSG/DCT transmissies meervoudige platenkoppelingen (net zoals motorfietsen). Gaat dit goed met het optrekken op hellingen in de bergen in combinatie met een caravan?
En: alle automaten moeten gereviseerd worden ooit: de DSG's om de koppelingsplaten te vervangen, de conventionele automaten om de lock-up en de frictiematerialen van de planetaire tandwielstelsels te vervangen, en de CVT's wellicht om de duwband te vervangen. Ervaringen?
Waarom zou een ZF automaat zoals bijvoorbeeld de 8HP welke gebruikt wordt o.a Audi, BMW, Bentley, Land Rover,
Volkswagen, Lamborghini etc... ooit gereviseerd moeten worden? Deze automaat is voorzien van een kopelomvormer en heeft helemaal geen frictiemateriaal.
Ik ben dus gewoon benieuwd naar de revisie interval. Zo geldt bij gemiddeld gebruik voor een koppeling zo'n 280 duizend kilometer. En natuurlijk heb je de handelaar die met een trailer van een paar ton er maar de helft voor nodig heeft, en de zakelijke rijder die alleen maar de snelweg rijdt en er 5 ton over doet. Het gaat mij gewoon om een indicatie.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Trek-occasion
Moeilijk te zeggen wat de revisie interval is. Het zijn allemaal natte koppelingen en die gaan sowieso al langer mee dan droge platen.
Re: Trek-occasion
Same here
Ik rijd sinds een maand in mijn 6de BMW. Fantastische auto's zijn het.
Eerlijk gezegd, ik heb echt zitten kijken naar andere merken auto's. Ik wilde gewoon een keer iets anders proberen. Ik had bijna een Q7 gekocht. Ik vind het interieur gewoon mooier dan van de X5. Na een proefrit in de Q7, toch nog even in een X5 gereden... tsjah... dan blijft het toch BMW hé
Ook nog naar de XC90 gekeken, hele mooie auto om te zien maar ik heb er gewoon geen gevoel bij.
Mijn schoonvader heeft bij zijn geïmporteerde BMW 320D een keer een kapotte turbo gehad bij 190.000KM. Netjes door de BMW dealer (Story 's-Hertogenbosch) onder coulance vervangen terwijl hij de auto daar niet eens gekocht had. Tsjah meneer, we zien in de computer dat uw auto altijd netjes zijn beurtjes heeft gehad, ook in Duitsland. Wij repareren uw auto dus onder coulance van BMW omdat de turbo bij deze KM stand nog niet kapot mag gaan.
Ik heb zelf een paar jaar geleden last gehad van een ratelende distributie ketting. Netjes bij mijn eigen BMW service partner laten vervangen onder coulance van BMW. BMW heeft netjes de rekening betaald
Als ik zelf een nieuwe BMW koop, zorg ik ervoor dat ik er eentje koop die altijd netjes zijn beurtjes heeft gehad bij een BMW dealer of BMW service partner. Deze registreren alles in een centraal systeem van BMW. Mocht je onverhoopt problemen krijgen met de auto wat niet met slijtage te maken heeft, dan zijn ze naar mijn ervaring erg coulant bij BMW.
Andere kan van de medaille; ik heb een keer een (toen) bijna nieuwe 3 serie in de werkplaats zien staan. Toen ik 1 maand later kwam stond die er nog steeds. Ik vroeg wat er aan de hand was; de eigenaar van de auto lag in de clinch met BMW. De motor van die auto was finaal in elkaar gelopen bij 50.000KM (als ik het me goed kan herinneren). BMW wilde niets vergoeden / geen garantie geven omdat de auto nog geen enkele beurt had gehad sinds die de showroom uit was gereden en alle lampjes had genegeerd...
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)
Re: Trek-occasion
Net weer wat spookverhalen zitten lezen over het olieverbruik van TFSI motoren... Misschien is het wat overdreven, maar het schikt me dan toch weer af. Misschien dat zoiets dan toch een "verstandigere" keuze is:
Toyota Avensis, stuk jonger, netter km-stand en CVT automaat
https://www.autotrack.nl/a/toyota-avens ... 3-49954320
Honda CR-V, geen automaat maar wel 4x4:
https://www.autotrack.nl/a/honda-cr-v-b ... 2-49460477
Toyota Avensis, stuk jonger, netter km-stand en CVT automaat
https://www.autotrack.nl/a/toyota-avens ... 3-49954320
Honda CR-V, geen automaat maar wel 4x4:
https://www.autotrack.nl/a/honda-cr-v-b ... 2-49460477
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46
Re: Trek-occasion
Tsja, die Avensis ziet er saai uit maar heb je wel een stukje betrouwbaarheid in handen. En na een aantal jaar kom je er zelf ook nog voor een leuk bedrag af, Toyota is best waardevast.
Re: Trek-occasion
Ik snap die opmerking over saai nooit zo goed. Best verkochte merk in Nederland is VW. Veel saaier dan een golf of Passat is bijna niet te koop. Maar bij een Toyota vinden mensen het wel een probleem, terwijl je daar juist een zeer degelijk product krijgt.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46
Re: Trek-occasion
Volkswagens zijn idd ook saai.
Ik denk dat misschien Toyota door de jaren heen een wat ouder imago opgebouwd heeft. Dat het een uiterst betrouwbare kompaan is zal ik niet tegenspreken...
Ik denk dat misschien Toyota door de jaren heen een wat ouder imago opgebouwd heeft. Dat het een uiterst betrouwbare kompaan is zal ik niet tegenspreken...
- dieseltijger
- Berichten: 11209
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Trek-occasion
de Avensis 1.8 is vooral qua rijden tam.Er wordt geen turbo toegepast, waardoor het koppel - en dus het vermogen - pas bij een relatief hoog toerental (zo vanaf 3500 omw/min) beschikbaar komt.
De 1.4 Tsi van mijn zwager trekt harder bij een lager toerental, wat een lekker soepel - en dynamischer karakter geeft komt ondanks het feit dat het maximale vermogen lager is dan dat van de Avensis 1.8
De 1.4 Tsi van mijn zwager trekt harder bij een lager toerental, wat een lekker soepel - en dynamischer karakter geeft komt ondanks het feit dat het maximale vermogen lager is dan dat van de Avensis 1.8
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Trek-occasion
Tja, qua pit en sexyness zal het allemaal niet tippen aan de Q5, qua emoties zou ik het liefst die kopen. Maar uiteindelijk vind ik betrouwbaarheid toch wel belangrijker
Zoiets zou ook nog kunnen. https://www.autotrack.nl/a/mitsubishi-o ... 0-49474061
Outlander is ook wel betrouwbaar volgens mij
Edit: deze heeft nog wat meer vermogen https://www.autotrack.nl/a/mitsubishi-o ... 1-49855714
Zoiets zou ook nog kunnen. https://www.autotrack.nl/a/mitsubishi-o ... 0-49474061
Outlander is ook wel betrouwbaar volgens mij
Edit: deze heeft nog wat meer vermogen https://www.autotrack.nl/a/mitsubishi-o ... 1-49855714
- dieseltijger
- Berichten: 11209
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Trek-occasion
De vraag is dus welke eisen je stelt aan de trekker, en dan er aan vast houdt. Volgens mij worden er geen slechte auto's meer gemaakt. Maar mijn vermoeden is dat de onderhoudskosten per 1000 km nogal uiteen kunnen lopen - vandaar dat ik even mijn overschrijvingen richting garage had gefilterd en heb gedeeld door het aantal kilometers. Kleine moeite en het vormt een objectieve maatstaf. In tegenstelling tot banden (plaagstootje) ben ik wel scherp op preventief onderhoud: onderhoud en beurten volgens het boekje - dus de 21,- per 1000 km is gebaseerd op iedere 15 duizend kilometer verse levertraan, etc etc.
Ik zou terughoudend zijn met de 2.0 D4D diesels van Toyota. Niet zuinig, en het koppel bij lage toerentallen is laag. Mijn zwager reed een Corolla met een 1.6 Diesel (die was van BMW geloof ik): een verschil van dag en nacht. Zuinig en er zat pit in.
Ik zou terughoudend zijn met de 2.0 D4D diesels van Toyota. Niet zuinig, en het koppel bij lage toerentallen is laag. Mijn zwager reed een Corolla met een 1.6 Diesel (die was van BMW geloof ik): een verschil van dag en nacht. Zuinig en er zat pit in.
Laatst gewijzigd door dieseltijger op zo 19 jul 2020 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Trek-occasion
Die outlanders zijn technisch gelijk aan de Peugeot 4007 en de Citroën C-crosser.thijser schreef: ↑zo 19 jul 2020 18:54Tja, qua pit en sexyness zal het allemaal niet tippen aan de Q5, qua emoties zou ik het liefst die kopen. Maar uiteindelijk vind ik betrouwbaarheid toch wel belangrijker
Zoiets zou ook nog kunnen. https://www.autotrack.nl/a/mitsubishi-o ... 0-49474061
Outlander is ook wel betrouwbaar volgens mij
Edit: deze heeft nog wat meer vermogen https://www.autotrack.nl/a/mitsubishi-o ... 1-49855714
Dat maakt het zoek wat makkelijker, geeft wat meer keuze.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Re: Trek-occasion
Deze ziet er ook nog netjes uit BMW X3 2.5: https://www.autotrack.nl/a/bmw-x3-benzine-2008-48985337
Qua jaartal en km-stand vergelijkbaar met de Q5, maar wellicht een wat betrouwbaardere combinatie?
Qua jaartal en km-stand vergelijkbaar met de Q5, maar wellicht een wat betrouwbaardere combinatie?
Re: Trek-occasion
ik heb niet alles gelezen, maar een Subaru Outback wellicht?
Betrouwbare, goed rijdende, eigenwijze auto.
Betrouwbare, goed rijdende, eigenwijze auto.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Trek-occasion
Wat te denken van een Suzuki Grand Vitara ?
https://www.autotrack.nl/a/suzuki-grand-vitara-49556349
Mag 1850 kg trekken.
Ik heb jaren met een Suzuki (SX4) gereden.
Nu heb ik een Peugeot maar ik hoop dat die net zo betrouwbaar is als die Suzuki.
Ben bang van niet, maar soms wint emotie het van verstand zullen we maar zeggen.
https://www.autotrack.nl/a/suzuki-grand-vitara-49556349
Mag 1850 kg trekken.
Ik heb jaren met een Suzuki (SX4) gereden.
Nu heb ik een Peugeot maar ik hoop dat die net zo betrouwbaar is als die Suzuki.
Ben bang van niet, maar soms wint emotie het van verstand zullen we maar zeggen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Trek-occasion
Net in een andere Q5 gereden, dat gaat hem toch worden hoor! De auto lijkt netjes al zijn beurten gehad te hebben en ik heb ook de dealers gebeld waar hij in onderhoud was geweest, daar kwam niets bijzonders uit.
Ik had ook nog in een X3 gereden (2008) ik vond dat helemaal niets, op zich mooie wagen, maar erg stug en hij trilde aan alle kanten. Bij remmen, bepaalde toeren, etc. Dus met die proefrit was ik snel klaar.
Ik had ook nog in een X3 gereden (2008) ik vond dat helemaal niets, op zich mooie wagen, maar erg stug en hij trilde aan alle kanten. Bij remmen, bepaalde toeren, etc. Dus met die proefrit was ik snel klaar.
Re: Trek-occasion
Ik ben ook in de markt geweest voor een Q5.
Maar ik kreeg wel als tip van een bevriende monteur vag specialist) dat ik er erg goed over moest nadenken. Vanwege de korte wielbasis zou de Q5 niet zo fijn gaan rijden met een zware aanhanger/caravan. Terwijl hij toch echt audio gek is.
Uiteindelijk ben ik bij een 5 serie touring uitgekomen.
Maar een Q5 vind ik wel een mooie auto.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar ik kreeg wel als tip van een bevriende monteur vag specialist) dat ik er erg goed over moest nadenken. Vanwege de korte wielbasis zou de Q5 niet zo fijn gaan rijden met een zware aanhanger/caravan. Terwijl hij toch echt audio gek is.
Uiteindelijk ben ik bij een 5 serie touring uitgekomen.
Maar een Q5 vind ik wel een mooie auto.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Trek-occasion
https://www.multimerk.nl/onderhoud-repa ... ieverbruik
http://hartogtuning.nl/?p=1171
https://www.youtube.com/watch?v=gf-4b6N2tBw
https://www.anwb.nl/experts/auto/65/er- ... n-van-audi
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.
Re: Trek-occasion
Re:
Ik reageerde op Chris dat er een verder ontwikkeld Audi blok in Volvo’s zit.
Tfsi is mij bekend.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik reageerde op Chris dat er een verder ontwikkeld Audi blok in Volvo’s zit.
Tfsi is mij bekend.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Home-car racer 48
- mrbullmastiff
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: Trek-occasion
Een X3 hoort een lekker rijdende auto te zijn zonder trillingen. Als je dat voelt kan je er gerust vanuit gaan dat de auto achterstallig onderhoud heeft en dat je behoorlijk moet investeren om de auto in orde te maken.thijser schreef: ↑ma 20 jul 2020 17:01Net in een andere Q5 gereden, dat gaat hem toch worden hoor! De auto lijkt netjes al zijn beurten gehad te hebben en ik heb ook de dealers gebeld waar hij in onderhoud was geweest, daar kwam niets bijzonders uit.
Ik had ook nog in een X3 gereden (2008) ik vond dat helemaal niets, op zich mooie wagen, maar erg stug en hij trilde aan alle kanten. Bij remmen, bepaalde toeren, etc. Dus met die proefrit was ik snel klaar.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
Re: Trek-occasion
RE.gif
Deze X3 is uit 2008 - dat hoekige model - en dus de eerste generatie. Die was snoei-hard afgeveerd.
Deze X3 is uit 2008 - dat hoekige model - en dus de eerste generatie. Die was snoei-hard afgeveerd.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Trek-occasion
En daarom is je opmerking ook van weinig waarde, wanneer leren mensen eens te begrijpen dat je hoofdzakelijk negatieve zaken leest op internet en hoe meer er verkocht zijn hoe meer je logischerwijs leest.....Herman&Saskia schreef: ↑za 18 jul 2020 19:54Ik kan je geen tips over VAG en/of DSG mee geven. Het schijnt dat je er geluk mee moet hebben (of pech).
Zelf mijn ik al vanaf dat ik mijn rijbewijs heb Volkswagen, Audi, Seat en Skoda. Zijn ondanks mijn “rijke historie” merken die ik niet gehad heb.
Het lijkt nu alsof het Russische roulette is en niets is minder waar...
Persoonlijk vind ik dat mensen die zelf geen ervaring hebben, er gewoon ook geen mening over moeten geven, je mening is op weinig tot niets gebaseerd....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Trek-occasion
Neem beter geen VAG dan, want als je je laat afschrikken door online verhalen, dan is het eind zoek Neem niet die Q5 want je zult zien dat net jij de verkeerde treftthijser schreef: ↑zo 19 jul 2020 17:55Net weer wat spookverhalen zitten lezen over het olieverbruik van TFSI motoren... Misschien is het wat overdreven, maar het schikt me dan toch weer af. Misschien dat zoiets dan toch een "verstandigere" keuze is:
Toyota Avensis, stuk jonger, netter km-stand en CVT automaat
https://www.autotrack.nl/a/toyota-avens ... 3-49954320
Honda CR-V, geen automaat maar wel 4x4:
https://www.autotrack.nl/a/honda-cr-v-b ... 2-49460477
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46
Re: Trek-occasion
Ik heb wel mensen in mijn omgeving met VAG produkten. Met wisselende ervaringen ook nog (vnl. kapotte DSG).
Dat jij mijn opmerking van weinig waarde vindt, heb ik totaal geen moeite mee. Ik probeer topic starter te helpen, die vroeg om meningen en adviezen. Dat is wat ik doe, jouw afzeiken op mij heeft voor topic starter dus nog minder waarde dan mijn opmerking zonder eigen ervaring.
Just saying...
Dat jij mijn opmerking van weinig waarde vindt, heb ik totaal geen moeite mee. Ik probeer topic starter te helpen, die vroeg om meningen en adviezen. Dat is wat ik doe, jouw afzeiken op mij heeft voor topic starter dus nog minder waarde dan mijn opmerking zonder eigen ervaring.
Just saying...
Re: Trek-occasion
RE.gif
Ik weet dat Mickey alleen maar positieve ervaringen met VAG heeft, maar ook in mijn omgeving zie ik anders. Voorbeeld: een directe collega kocht een jonge Audi A4 2.0 TDI die een liter olie per 1500 kilometer lust. Het erge is: volgens de dealer is dat OK, want de norm bij VAG is 1 liter per 1000 km. Dan een vriend van me met een VW Golf Sportsvan (die naam zal ironisch bedoeld zijn gok ik) met 1.6 TDI in sjoemel uitvoering, waarbij het blok veel minder fijn oppakt na de verplichte update. Hij is sinds kort overigens overgestapt na Hyundai.
Eerste generaties DSG en TFSI ketting en olieverbruik ellende is ook alom bekend. Als het een prive auto is zou ik VAG om die reden overslaan.
Als ik een lease auto mag uitzoeken sla ik VAG ook over, maar dat is op smaak en voorkeur gebaseerd dus daar heeft de TS weinig aan.
Ik weet dat Mickey alleen maar positieve ervaringen met VAG heeft, maar ook in mijn omgeving zie ik anders. Voorbeeld: een directe collega kocht een jonge Audi A4 2.0 TDI die een liter olie per 1500 kilometer lust. Het erge is: volgens de dealer is dat OK, want de norm bij VAG is 1 liter per 1000 km. Dan een vriend van me met een VW Golf Sportsvan (die naam zal ironisch bedoeld zijn gok ik) met 1.6 TDI in sjoemel uitvoering, waarbij het blok veel minder fijn oppakt na de verplichte update. Hij is sinds kort overigens overgestapt na Hyundai.
Eerste generaties DSG en TFSI ketting en olieverbruik ellende is ook alom bekend. Als het een prive auto is zou ik VAG om die reden overslaan.
Als ik een lease auto mag uitzoeken sla ik VAG ook over, maar dat is op smaak en voorkeur gebaseerd dus daar heeft de TS weinig aan.
Laatst gewijzigd door RDDR op di 21 jul 2020 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60