Trek-occasion

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trek-occasion

Bericht door Micky » di 21 jul 2020 17:09

RDDR schreef:
Micky schreef:
di 21 jul 2020 15:54
Nu heb ik wel vaak mijn twijfels bij dergelijke lijstjes, maar als het allemaal zo slecht is als sommigen ook hier weer durven te beweren, zou VAG niet zoveel auto’s verkopen en niet minder belangrijk, zouden de prijzen van de 2de hands VAG auto’s niet zo hoog liggen.
Toch is ook die tijd enignszins geweest. Korte check op Autotrack:
- Benzine, automaat, uit 2016 en 2017, max 100.000 km gelopen, minstens 125 pk, BOVAG of Merkgarantie
Goedkoopste Golf = 15.650 Euro, duurste (zonder GTI, R en GTE) is 21.950 Euro
Goedkoopste Opel Astra (bepaald geen merk dat bekend staat om de restwaarde) = 16.945 Euro, duurste is 21.750 Euro
Ook bij de Astra gekeken of er geen exotische uitvoering te koop stond, maar dat was niet zo in deze lijst.
Goedkoopste Lexus CT200h = 18.750, duurste 25.880
Toyota Auris is wel goedkoper = 14.995 - 18.995, maar voornamelijk aan de bovenkant door gebrek aan zeer luxe uitvoeringen
Alfa Guilietta (verbaasde me overigens) = 16.850 - 23.950 (exclusief weer QV's)

Oftwel: een Golf heeft gewoon een gemiddelde restwaarde, in lijn met de andere grote merken. Ook nog even naar Kia en Mazda gekeken, maar daar waren in die periode vrijwel geen automaten van te vinden.
Honda Civic waren 5 auto's te koop die aan de criteria voldeden, maar nog duurder dan de Giullietta knipoog.gif

Voor de echt goede restwaardes moet je momenteel bij het klein grut zijn, zoals de VW UP en concurrenten of bij Mini.

Verder ben ik benieuwd naar wat TS nu gaat doen.
Je noemt nu net de Golf die idd de middenmoot is, ik praat meer over bijv. Audi A3, Q3 enz. Dan betaal je voor een 10 jaar oude met 2 ton nog gewoon 10k


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

workel

Re: Trek-occasion

Bericht door workel » di 21 jul 2020 19:55

Toevallig al eens op Gaspedaal.nl gekeken wellicht daar wat aantrekkelijke prijzen te vinden voor de Auto die je zoekt.
Tis meer een idee.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Trek-occasion

Bericht door RDDR » wo 22 jul 2020 08:31

RE.gif

Neem aan dat dit niet voor Mickey of mij bedoeld is. Ik ken gaspedaal en als je goedkoop wil moet je daar zijn. Ik koop echter altijd jong (liefst half jaar tot jaar oud) bij een merkdealer van het merk.
De tweede auto in het gezin is wat ouder, in dit geval een Lexus, maar komt ook gewoon van de Lexus dealer.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Trek-occasion

Bericht door ArnoM » wo 22 jul 2020 09:04

Gaspedaal alleen voor goedkoop?
Ik heb een ander idee van goedkoop.
Ook nieuwe dure auto's zijn hier zat te vinden.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Trek-occasion

Bericht door dieseltijger » wo 22 jul 2020 09:06

Aanvulling: Gaspedaal is een mooi vertrekpunt van de zoektocht omdat je daar gebruik kan maken van veel selectiecriteria. Ik koop auto's van zeven tot acht jaar oud.

Wel heb ik een paar keer het lesje geleerd dat kopen bij een niet gerenommeerd bedrijf kan resulteren in teruggedraaide tellerstanden. En dat kan kostbaar zijn omdat je dan eerder dan gedacht perikelen krijgt met slijtagegevoelige componenten. Ik noem: het vervangen van de SCV unit(s) bij de HD inspuitpomp van een diesel (alles tussen de 250..400), de waterpomp, de distributieriem.

Dus via gaspedaal vind ik de auto van mijn wensen, en daar kies ik dan weer de exemplaren uit die door de Toyota dealer worden aangeboden en met een half jaar garantie worden aangeboden. Ik heb daar meer vertrouwen in dan de BOVAG garantie. Bijkomstig voordeel is dat je dan ook de onderhoudshistorie mee kan krijgen voordat je tot koop overgaat. Eye opener: ook Toyota's zijn niet perfect: je ziet toch wel meer details dan gedacht.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Trek-occasion

Bericht door RDDR » wo 22 jul 2020 09:22

RE.gif RE.gif

OK, de toelichting. Wat gaspedaal.nl doet is het samenvoegen van de resultaten van Autotrack, Autotrader en nog een paar in 1 overzicht. Je ziet dat Autotrack de standaard is geworden voor dealers. Exact die auto's vind je ook op gaspedaal aangevuld met die van andere sites. Als ik echt op zoek ben kijk ik daar ook wel eens op, maar voor een korte vergelijking over restwaarde (wat nu mijn doel was) sla ik die graag over omdat je teveel moet gaan spitten in de advertenties. Schade auto's die niet als zodanig gemeld staan, ex-BPM prijzen, particulier (dus zonder garantie) en wat al niet meer zij.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Trek-occasion

Bericht door DanielW » wo 22 jul 2020 14:56

Ik dacht al, gaspedaal is toch gewoon een zoekmachine voor auto's op de markt...

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”