Je noemt nu net de Golf die idd de middenmoot is, ik praat meer over bijv. Audi A3, Q3 enz. Dan betaal je voor een 10 jaar oude met 2 ton nog gewoon 10kRDDR schreef:Toch is ook die tijd enignszins geweest. Korte check op Autotrack:Micky schreef: ↑di 21 jul 2020 15:54Nu heb ik wel vaak mijn twijfels bij dergelijke lijstjes, maar als het allemaal zo slecht is als sommigen ook hier weer durven te beweren, zou VAG niet zoveel auto’s verkopen en niet minder belangrijk, zouden de prijzen van de 2de hands VAG auto’s niet zo hoog liggen.
- Benzine, automaat, uit 2016 en 2017, max 100.000 km gelopen, minstens 125 pk, BOVAG of Merkgarantie
Goedkoopste Golf = 15.650 Euro, duurste (zonder GTI, R en GTE) is 21.950 Euro
Goedkoopste Opel Astra (bepaald geen merk dat bekend staat om de restwaarde) = 16.945 Euro, duurste is 21.750 Euro
Ook bij de Astra gekeken of er geen exotische uitvoering te koop stond, maar dat was niet zo in deze lijst.
Goedkoopste Lexus CT200h = 18.750, duurste 25.880
Toyota Auris is wel goedkoper = 14.995 - 18.995, maar voornamelijk aan de bovenkant door gebrek aan zeer luxe uitvoeringen
Alfa Guilietta (verbaasde me overigens) = 16.850 - 23.950 (exclusief weer QV's)
Oftwel: een Golf heeft gewoon een gemiddelde restwaarde, in lijn met de andere grote merken. Ook nog even naar Kia en Mazda gekeken, maar daar waren in die periode vrijwel geen automaten van te vinden.
Honda Civic waren 5 auto's te koop die aan de criteria voldeden, maar nog duurder dan de Giullietta
Voor de echt goede restwaardes moet je momenteel bij het klein grut zijn, zoals de VW UP en concurrenten of bij Mini.
Verder ben ik benieuwd naar wat TS nu gaat doen.
Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk