Je bent er gek (lees goed genoeg) voor. Maar dat mag niet hé.
Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18819
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
RE.gif
Ach....
Ach....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Ik heb dat ooit eens gedaan..
Pickup met afzetunit erop, boot erachter.
Een goede vriend met auto + caravan kwam stil te staan op een Franse snelweg.
Het waterskitouw dubbel of driedubbel aan de auto + caravan geknoopt, en 10 km verderop de afrit genomen.
Pickup met afzetunit erop, boot erachter.
Een goede vriend met auto + caravan kwam stil te staan op een Franse snelweg.
Het waterskitouw dubbel of driedubbel aan de auto + caravan geknoopt, en 10 km verderop de afrit genomen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
@Jilger: Hou je haaks en blijf voorzichtig acteren. Je doet het goed!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- mrbullmastiff
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
De Peugeot trekt dat met gemak.
Ik reed 30 jaar geleden met een Citroen BX 1.4 met een Homecar 470 Rally GT er achter naar Frankrijk. De BX mocht maar 900 Kg trekken. Volgens mij had hij een eigen gewicht van 870 Kg, De caravan mocht beladen 1100 kg wegen.
Ik reed 30 jaar geleden met een Citroen BX 1.4 met een Homecar 470 Rally GT er achter naar Frankrijk. De BX mocht maar 900 Kg trekken. Volgens mij had hij een eigen gewicht van 870 Kg, De caravan mocht beladen 1100 kg wegen.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Ja, bijna iedereen deed dat.
30 jaar geleden kon je met 50 pk en een caravan de Alpen over, en dan nog wat steile passen over het Velebit gebergte naar Joegoslavië. Dat was allemaal geen enkel probleem.
Die steile passen zijn allemaal vervangen door snelwegen met tunnels en viaducten, zo goed als vlak.
Dat het vlgs velen nu niet meer mogelijk is komt door het feit dat auto's nu belachelijk veel vermogen hebben, en ook topsnelheden kunnen halen die volslagen illegaal zijn, en ook onrealistisch.
280 km/u is zelfs in Duitsland onmogelijk, tenzij je suïcidale neigingen hebt. Dan lijkt 70 pk ineens te weinig...
Gewoon rustig aan, 90 km/u over de snelweg, en 60-80 over de Veluwse binnenwegen, en het gaat uitstekend met de Peugeot.
Ook als je naar Kroatië of zuid Spanje zou rijden.
Het is immers alleen maar een stuk makkelijker geworden de laatste 30/40 jaar.
En ja..ik rij ook met 400 pk de laatste 25 jaar.
Maar ben ook met slechts 100 pk en heel weinig koppel met mijn toenmalige pick-uptruckje met 1200 kg afzetunit erop, en 3000 kg trailer + boot erachter die passen overgekomen naar Joegoslavië.
Het ging best.
De Anwb vond van niet. Maar die hebben het nooit geprobeerd.
Ik wel.
30 jaar geleden kon je met 50 pk en een caravan de Alpen over, en dan nog wat steile passen over het Velebit gebergte naar Joegoslavië. Dat was allemaal geen enkel probleem.
Die steile passen zijn allemaal vervangen door snelwegen met tunnels en viaducten, zo goed als vlak.
Dat het vlgs velen nu niet meer mogelijk is komt door het feit dat auto's nu belachelijk veel vermogen hebben, en ook topsnelheden kunnen halen die volslagen illegaal zijn, en ook onrealistisch.
280 km/u is zelfs in Duitsland onmogelijk, tenzij je suïcidale neigingen hebt. Dan lijkt 70 pk ineens te weinig...
Gewoon rustig aan, 90 km/u over de snelweg, en 60-80 over de Veluwse binnenwegen, en het gaat uitstekend met de Peugeot.
Ook als je naar Kroatië of zuid Spanje zou rijden.
Het is immers alleen maar een stuk makkelijker geworden de laatste 30/40 jaar.
En ja..ik rij ook met 400 pk de laatste 25 jaar.
Maar ben ook met slechts 100 pk en heel weinig koppel met mijn toenmalige pick-uptruckje met 1200 kg afzetunit erop, en 3000 kg trailer + boot erachter die passen overgekomen naar Joegoslavië.
Het ging best.
De Anwb vond van niet. Maar die hebben het nooit geprobeerd.
Ik wel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Onze combinatie:
Caravan opgehaald ergens achter Hoogeveen terug naar Nuenen ging gewoon goed.
Op de snelweg bij inhalen van vrachtwagens even terug naar zijn 4 en gas er op, liep makkelijk richting de 100km/u
Het plan was om een andere zakelijke auto te gaan leasen (lease nu een Yaris hybride, welke niets mag trekken).
Maar gezien de meerkosten daarvan zien we daar voorlopig maar even van af.
In september mag deze combinatie mee naar Frankrijk, voor ons een test voor een aantal zaken.
De auto caravan combi, dat zal niet overhouden zeker in de bergen niet dus de uitkomst van dit deel van de test is wel al bekend..
Maar het is ook wel een test om te kijken of caravan vakantie bevalt.
Voorheen ging ik met een combi als dit op vakantie: De Vespa motorscooter stond dan achterin de garage van de camper.
Ik heb ruim 15 jaar gekampeerd met campers, nu dus een caravan/auto combi.
Maar goed dat is offtopic.
Ontopic: ik vond het stuk dat ik er nu in NL mee heb gereden goed te doen, caravan was wel leeg en woog dus maar iets van 600kg.
Een 206je uit 2006 met de zelfde 1.4 motor, en nee niet de 16 kleps uitvoering maar de 8 klepper met 75 pktjes. Caravan opgehaald ergens achter Hoogeveen terug naar Nuenen ging gewoon goed.
Op de snelweg bij inhalen van vrachtwagens even terug naar zijn 4 en gas er op, liep makkelijk richting de 100km/u
Het plan was om een andere zakelijke auto te gaan leasen (lease nu een Yaris hybride, welke niets mag trekken).
Maar gezien de meerkosten daarvan zien we daar voorlopig maar even van af.
In september mag deze combinatie mee naar Frankrijk, voor ons een test voor een aantal zaken.
De auto caravan combi, dat zal niet overhouden zeker in de bergen niet dus de uitkomst van dit deel van de test is wel al bekend..
Maar het is ook wel een test om te kijken of caravan vakantie bevalt.
Voorheen ging ik met een combi als dit op vakantie: De Vespa motorscooter stond dan achterin de garage van de camper.
Ik heb ruim 15 jaar gekampeerd met campers, nu dus een caravan/auto combi.
Maar goed dat is offtopic.
Ontopic: ik vond het stuk dat ik er nu in NL mee heb gereden goed te doen, caravan was wel leeg en woog dus maar iets van 600kg.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Ik denk dat Ab de spijker op de kop slaat. Met jouw 206 de caravan trekken wordt het weer net als vroeger. En we leven in een redelijk vlak land, dus de reistijd wordt nauwelijks langer.
En qua benzine versus LPG: Volgens het autovakblad AMT is "het grote verschil" het feit dat de verbrandingssnelheid van het mengsel op LPG lager is, met als gevolg dat de uitlaatgastemperatuur hoger is, en het vermogen (en ook het rendement) navenant lager. Dat verklaart waarom de uitlaatkleppen en -zittingen op LPG het wat harder te verduren krijgen.
Niet leuk jullie situatie, maar zoals ik het zie doen jullie de goede dingen. Hou je haaks, en laat je niet van de wijs brengen.
En qua benzine versus LPG: Volgens het autovakblad AMT is "het grote verschil" het feit dat de verbrandingssnelheid van het mengsel op LPG lager is, met als gevolg dat de uitlaatgastemperatuur hoger is, en het vermogen (en ook het rendement) navenant lager. Dat verklaart waarom de uitlaatkleppen en -zittingen op LPG het wat harder te verduren krijgen.
Niet leuk jullie situatie, maar zoals ik het zie doen jullie de goede dingen. Hou je haaks, en laat je niet van de wijs brengen.
Laatst gewijzigd door dieseltijger op wo 24 jun 2020 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Maar ja, da’s een Lander 340 of 401?Bommes schreef: ↑wo 24 jun 2020 10:37Onze combinatie:
IMG-20200313-WA0005.jpg
Een 206je uit 2006 met de zelfde 1.4 motor, en nee niet de 16 kleps uitvoering maar de 8 klepper met 75 pktjes.
Caravan opgehaald ergens achter Hoogeveen terug naar Nuenen ging gewoon goed.
Op de snelweg bij inhalen van vrachtwagens even terug naar zijn 4 en gas er op, liep makkelijk richting de 100km/u
Het plan was om een andere zakelijke auto te gaan leasen (lease nu een Yaris hybride, welke niets mag trekken).
Maar gezien de meerkosten daarvan zien we daar voorlopig maar even van af.
In september mag deze combinatie mee naar Frankrijk, voor ons een test voor een aantal zaken.
De auto caravan combi, dat zal niet overhouden zeker in de bergen niet dus de uitkomst van dit deel van de test is wel al bekend..
Maar het is ook wel een test om te kijken of caravan vakantie bevalt.
Voorheen ging ik met een combi als dit op vakantie:
20150906_105240 (Medium).jpg
De Vespa motorscooter stond dan achterin de garage van de camper.
Ik heb ruim 15 jaar gekampeerd met campers, nu dus een caravan/auto combi.
Maar goed dat is offtopic.
Ontopic: ik vond het stuk dat ik er nu in NL mee heb gereden goed te doen, caravan was wel leeg en woog dus maar iets van 600kg.
Hebben wij ook gehad, die hing ik achter m’n fiets...
Dit is onze ex 401, max 750 kilo dacht ik?
.
- Bijlagen
-
- DB2007D5-7384-4BBB-88FC-8D5799469012.jpeg (74.95 KiB) 621 keer bekeken
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
@deusjevo
Die van ons is lander 401 volgens de sticker op de buitenkant..
Weegt inderdaad niet heel erg veel.
Die van ons is lander 401 volgens de sticker op de buitenkant..
Weegt inderdaad niet heel erg veel.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Ik heb ook met een 206 een caravan getrokken. Was alleen wel de 1.4HDI met 68pk.
De caravan een Sterckeman Starlett 340.
Daarmee ben ik tot zuid Frankrijk gereden. Ging prima. Ook nog 2 fietsen op het dak.
Nu zal jouw benzine auto wel heel anders rijden dan de diesel, maar zou me zeker binnen Nederland geen zorgen maken.
De caravan een Sterckeman Starlett 340.
Daarmee ben ik tot zuid Frankrijk gereden. Ging prima. Ook nog 2 fietsen op het dak.
Nu zal jouw benzine auto wel heel anders rijden dan de diesel, maar zou me zeker binnen Nederland geen zorgen maken.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Bluf... ik geloof er nix van dat jij die achter je fiets hing...
Bewijs maar eens.....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Ik heb een 306 met 98pk en die heeft met mijn Hobby van 1000kg geen enkele moeite. Wel rijdt het beter als de auto flink zwaar beladen is.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Ze hebben 1 fiets gestolenjeroen.25 schreef: ↑wo 24 jun 2020 19:51Ik heb ook met een 206 een caravan getrokken. Was alleen wel de 1.4HDI met 68pk.
De caravan een Sterckeman Starlett 340.
Daarmee ben ik tot zuid Frankrijk gereden. Ging prima. Ook nog 2 fietsen op het dak.
Nu zal jouw benzine auto wel heel anders rijden dan de diesel, maar zou me zeker binnen Nederland geen zorgen maken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
RE.gif
Dat was ook echt zo
Niet van de auto gehaald, maar op de camping 2 sloten doorgeknipt
Dat was ook echt zo
Niet van de auto gehaald, maar op de camping 2 sloten doorgeknipt
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
IK ben van 1999 tm 2003 met mijn huidige Dethleffs die toen op kenteken 1000 kg was maar in werkelijkheid 1150 kg.
Met een opel astra 1.6 8v met 75 pk achtereenvolgens naar Biaritz , Playa de aro , Balatonmeer geweest.
Met 2 volwassenen en 2 zoons van 12 en 15 jaar.
Zoals gezegd op toeren houden , het is zeker in Nederland geen enkel probleem.
En op benzine rijden is zeker verstandig met deze combinatie
Met een opel astra 1.6 8v met 75 pk achtereenvolgens naar Biaritz , Playa de aro , Balatonmeer geweest.
Met 2 volwassenen en 2 zoons van 12 en 15 jaar.
Zoals gezegd op toeren houden , het is zeker in Nederland geen enkel probleem.
En op benzine rijden is zeker verstandig met deze combinatie
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
ik trek altijd met een 1.2tdi met 75pk. caravan weegt 900 kilo.
De slome diesel trekt altijd wel, maar door de 3 cilinder met Turbo heeft hij wel echt toeren nodig. wegrijden in zijn 1 op een hobbeltje gaat heel langzaam eenmaal onderweg is er niks aan de hand.
Nu alleen ervaring in NL, maar met de vorige (1.4tdi 85pk) ging het ook prima naar het zuiden. Mijm auto krijgt een vers chipje voordat hij naar het zuidem gaat.
Kan me niet voorstellen dat er problemen ontstaan, hooguit met de wegligging ivm gewicht van de auto. maar voor 100 km lijkt me dat geen probleem.
fijne vaksntie jullie zulken er aan toe zijn.
De slome diesel trekt altijd wel, maar door de 3 cilinder met Turbo heeft hij wel echt toeren nodig. wegrijden in zijn 1 op een hobbeltje gaat heel langzaam eenmaal onderweg is er niks aan de hand.
Nu alleen ervaring in NL, maar met de vorige (1.4tdi 85pk) ging het ook prima naar het zuiden. Mijm auto krijgt een vers chipje voordat hij naar het zuidem gaat.
Kan me niet voorstellen dat er problemen ontstaan, hooguit met de wegligging ivm gewicht van de auto. maar voor 100 km lijkt me dat geen probleem.
fijne vaksntie jullie zulken er aan toe zijn.
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Nou, we zijn weer terug hoor.
Eigenlijk ging het prima. De auto had er wel moeite mee, maar eenmaal op gang ging het best.
93 km/u in de vierde versnelling gereden en dat was goed vol te houden. Bij hellingen zakte de snelheid wel terug, maar omdat de hellingen in Nederland kort zijn, hoefde ik niet terug te schakelen.
Qua wegligging was er eigenlijk niets aan de hand. De caravan volgde trouw het spoor van de auto. Het lastigste was nog het wegrijden vanuit stilstand. Onder de 2000 tpm gebeurt er erg weinig. Als de boel eenmaal rolt kom je in Nederland overal wel.
Stiekem ben ik best een beetje trots op de Peugeot....
Eigenlijk ging het prima. De auto had er wel moeite mee, maar eenmaal op gang ging het best.
93 km/u in de vierde versnelling gereden en dat was goed vol te houden. Bij hellingen zakte de snelheid wel terug, maar omdat de hellingen in Nederland kort zijn, hoefde ik niet terug te schakelen.
Qua wegligging was er eigenlijk niets aan de hand. De caravan volgde trouw het spoor van de auto. Het lastigste was nog het wegrijden vanuit stilstand. Onder de 2000 tpm gebeurt er erg weinig. Als de boel eenmaal rolt kom je in Nederland overal wel.
Stiekem ben ik best een beetje trots op de Peugeot....
Volvo 360 GL injection 115 pk (1987)
Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)
Peugeot 206 Gentry 1.6 16V automaat (2004)
Volvo V40 Cross Country T3 (2020)
Hobby Ontour 360 KB (2016) met Isabella Capri North, Annex & Eclipse
Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)
Peugeot 206 Gentry 1.6 16V automaat (2004)
Volvo V40 Cross Country T3 (2020)
Hobby Ontour 360 KB (2016) met Isabella Capri North, Annex & Eclipse
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Volvo 360 GL injection 115 pk (1987)
Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)
Peugeot 206 Gentry 1.6 16V automaat (2004)
Volvo V40 Cross Country T3 (2020)
Hobby Ontour 360 KB (2016) met Isabella Capri North, Annex & Eclipse
Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)
Peugeot 206 Gentry 1.6 16V automaat (2004)
Volvo V40 Cross Country T3 (2020)
Hobby Ontour 360 KB (2016) met Isabella Capri North, Annex & Eclipse
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Het illustreert dat we (qua vermogen) een beetje verwend zijn geworden. En:het vraagt met minder vermogen meer rijvaardigheid in de heuvels en bergen, dan als je ruim in de kW's zit.
Wel zou ik een koppelomvormer waarderen: bij het wegrijden helling opwaarts, en ook op de camping waar je steile hellingen hebt, en tegelijkertijd niet harder dan 5 km per uur wil rijden.
Maar..... Volgens mij was jouw vakantie er niet minder leuk om, toch?
Wel zou ik een koppelomvormer waarderen: bij het wegrijden helling opwaarts, en ook op de camping waar je steile hellingen hebt, en tegelijkertijd niet harder dan 5 km per uur wil rijden.
Maar..... Volgens mij was jouw vakantie er niet minder leuk om, toch?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Mooi hoor, een beetje back to basic gevoel maar zeker niet minder leuk, en waarom zou je haast hebben eigenlijk, je hebt ten slotte vakantie.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
de heuvels zou ook geen probleem zijn alleen merk ik dat je dam vroeger tussen de vrachtauto's omhoog kroop met 40-50 maar die hebben ook meer kracht tegenwoordig. Dus die rijden op veel stukken gewoon 80 of hooguit 60 over de klimmen op de snelweg.
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Leuk dat je het nog even terug koppelt..Jilger schreef: ↑ma 17 aug 2020 10:59Nou, we zijn weer terug hoor.
Eigenlijk ging het prima. De auto had er wel moeite mee, maar eenmaal op gang ging het best.
93 km/u in de vierde versnelling gereden en dat was goed vol te houden. Bij hellingen zakte de snelheid wel terug, maar omdat de hellingen in Nederland kort zijn, hoefde ik niet terug te schakelen.
Qua wegligging was er eigenlijk niets aan de hand. De caravan volgde trouw het spoor van de auto. Het lastigste was nog het wegrijden vanuit stilstand. Onder de 2000 tpm gebeurt er erg weinig. Als de boel eenmaal rolt kom je in Nederland overal wel.
Stiekem ben ik best een beetje trots op de Peugeot....
Beetje het zelfde resultaat als bij onze 206, ik moest echter door de extreme warmte en de file waar we inreden de airco uit moeten zetten.
De temperatuur liep me iets te ver op.
Dat maakt dat ik er denk ik niet zomaar mee naar Zuid Europa zou trekken, en dan is ons caravannetje nog een stuk minder zwaar dat waar jullie mee reden.
Op de vlakke wegen hier in NL kon ik in zijn 5 goed de 95 vast houden.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Als je wel teruggeschakeld had, was je niet teruggevallen waarschijnlijk, terugvallen is nooit goed/lekker, want je geeft meer gas dan de auto kan handelen, ik zou dan toch terugschakelen en minder gasgevenJilger schreef: ↑ma 17 aug 2020 10:59Nou, we zijn weer terug hoor.
Eigenlijk ging het prima. De auto had er wel moeite mee, maar eenmaal op gang ging het best.
93 km/u in de vierde versnelling gereden en dat was goed vol te houden. Bij hellingen zakte de snelheid wel terug, maar omdat de hellingen in Nederland kort zijn, hoefde ik niet terug te schakelen.
Qua wegligging was er eigenlijk niets aan de hand. De caravan volgde trouw het spoor van de auto. Het lastigste was nog het wegrijden vanuit stilstand. Onder de 2000 tpm gebeurt er erg weinig. Als de boel eenmaal rolt kom je in Nederland overal wel.
Stiekem ben ik best een beetje trots op de Peugeot....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Noodgedwongen de Peugeot 206 voor de caravan
Dat terugvallen was van 93 naar 89, toen waren we alweer boven.
Voor zo’n klein stukje wilde ik niet terugschakelen. Bovendien kwam het toerental door de lagere snelheid vanzelf meer in de buurt van het toerental waarbij het maximale koppel geleverd wordt.
Voor zo’n klein stukje wilde ik niet terugschakelen. Bovendien kwam het toerental door de lagere snelheid vanzelf meer in de buurt van het toerental waarbij het maximale koppel geleverd wordt.
Volvo 360 GL injection 115 pk (1987)
Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)
Peugeot 206 Gentry 1.6 16V automaat (2004)
Volvo V40 Cross Country T3 (2020)
Hobby Ontour 360 KB (2016) met Isabella Capri North, Annex & Eclipse
Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)
Peugeot 206 Gentry 1.6 16V automaat (2004)
Volvo V40 Cross Country T3 (2020)
Hobby Ontour 360 KB (2016) met Isabella Capri North, Annex & Eclipse