Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Heeft iemand ervaring met de Suzuki Ignis in combinatie met een Kip Shelter bijvoorbeeld.
Wij zijn zoekende naar een klein licht caravannetje voor achter de Ignis.
Kamperen tegenwoordig altijd in Nederland, dus hoeven geen bergen te nemen.
Ignis mag 1000 kg trekken maar heeft een maximale kogeldruk van 50 kg
Een vouwwagen geeft geen problemen, maar ik weet uit ervaring dat een caravan even anders is.
In het verleden een Daihatsu sirion gereden met een Sterckeman 370DD, en dat reed, mits goed beladen natuurlijk, ook goed in nederland.
De Daihatsu had toen 87 pk, de Suzuki Ignis 90 pk.
Maar..... ik hoor graag reacties van mensen met ervaringen op dit gebied.
bvd mvg Bram
Wij zijn zoekende naar een klein licht caravannetje voor achter de Ignis.
Kamperen tegenwoordig altijd in Nederland, dus hoeven geen bergen te nemen.
Ignis mag 1000 kg trekken maar heeft een maximale kogeldruk van 50 kg
Een vouwwagen geeft geen problemen, maar ik weet uit ervaring dat een caravan even anders is.
In het verleden een Daihatsu sirion gereden met een Sterckeman 370DD, en dat reed, mits goed beladen natuurlijk, ook goed in nederland.
De Daihatsu had toen 87 pk, de Suzuki Ignis 90 pk.
Maar..... ik hoor graag reacties van mensen met ervaringen op dit gebied.
bvd mvg Bram
Re: Suzuki Ignis
Beste BramWest,
Ik denk niet dat je hier veel ervaringen zult krijgen met de Ignis. Dit is nu niet bepaald een gekende caravantrekker. (Wat ook voor de Sirion geldt trouwens)
Maar ik kan wel een indicatie geven.
Zoals gezegd heb je met een vouwwagen totaal geen problemen. Die verwacht ik ook niet met een Kip Shelter of een lichte Eriba Touring of Trigano Silver. (Alle 3 hefdakcaravans.) Zelfs niet met een kogeldruk van 50 kg.
Waarom niet? Deze caravans blijven allemaal beneden de 1000 kg totaalgewichr, zijn allemaal maximaal 2 meter breed en maximaal 2.10 m hoog (de Trigano's zelfs 1.98 m). Als je bij deze caravans 50 kg kogeldruk aanhoudt zit je al boven de minimaal aanbevolen waarde van 5% van het caravangewicht. (En ook 60 kg kan wel hoor maar is niet noodzakelijk.)
Omdat je ook al aangeeft in het mooie Nederland te blijven is de aanschaf van, en het rijden met, zo'n caravan totaal geen probleem.
Veel succes met de zoektocht.
Ik denk niet dat je hier veel ervaringen zult krijgen met de Ignis. Dit is nu niet bepaald een gekende caravantrekker. (Wat ook voor de Sirion geldt trouwens)
Maar ik kan wel een indicatie geven.
Zoals gezegd heb je met een vouwwagen totaal geen problemen. Die verwacht ik ook niet met een Kip Shelter of een lichte Eriba Touring of Trigano Silver. (Alle 3 hefdakcaravans.) Zelfs niet met een kogeldruk van 50 kg.
Waarom niet? Deze caravans blijven allemaal beneden de 1000 kg totaalgewichr, zijn allemaal maximaal 2 meter breed en maximaal 2.10 m hoog (de Trigano's zelfs 1.98 m). Als je bij deze caravans 50 kg kogeldruk aanhoudt zit je al boven de minimaal aanbevolen waarde van 5% van het caravangewicht. (En ook 60 kg kan wel hoor maar is niet noodzakelijk.)
Omdat je ook al aangeeft in het mooie Nederland te blijven is de aanschaf van, en het rijden met, zo'n caravan totaal geen probleem.
Veel succes met de zoektocht.
Re: Suzuki Ignis
Zo lang je die 1000kg als maximum aanhoudt denk ik dat het helemaal goed komt.
Met wat wind zal je rustig aan moeten/willen doen, maar binnen nederland scheelt dat max een half uur op je hele reis.
Met wat wind zal je rustig aan moeten/willen doen, maar binnen nederland scheelt dat max een half uur op je hele reis.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
Re: Suzuki Ignis
Wat is het eigengewicht van de Ignis, dat lijkt mij een beetje een beperking als je 1000 kilo wilt gaan trekken.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Suzuki Ignis
RE.gif Hoe bedoel je? de Ignis heeft een leeggewicht van 810 kg en een MTM van 1330 kg.
Met maximaal 1000 kg aan de haak zal dit geen probleem zijn dacht ik,vooral niet als je ermee uitsluitend in Nederland blijft.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Suzuki Ignis
Mooi dat je de Sirion als trekker met een Kip KK37 hebt gehad.
En de moraal van dit verhaal is dus. De gevraagde caravans kunnen met gemak door de Ignis getrokken worden. Zeker in Nederland.
Edit: de post waar dit een antwoord op is, is helaas verwijderd.
En de moraal van dit verhaal is dus. De gevraagde caravans kunnen met gemak door de Ignis getrokken worden. Zeker in Nederland.
Edit: de post waar dit een antwoord op is, is helaas verwijderd.
Laatst gewijzigd door Volvodriver op wo 21 aug 2019 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2665
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Suzuki Ignis
Goudarges 2017.
RE.gif
Had net mijn berichtje weggehaald voor het plaatsen van dit plaatje.
Laatst gewijzigd door sailor wim op wo 21 aug 2019 13:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Suzuki Ignis
Misschien moeten we een draadje starten met kleine combi's tot 2000 kg of zo. Ook leuk om daar een overzicht van te hebben.sailor wim schreef: ↑wo 21 aug 2019 13:13
RE.gif
Had net mijn berichtje weggehaald voor het plaatsen van dit plaatje.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Suzuki Ignis
De genoemde Ignis met de betreffende caravan hebben een totaal MTM van 2350 kg.
weliswaar een "kleine combinatie "maar wel duidelijk meer dan 2000 kg.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Suzuki Ignis
Wij rijden met een Citroen C4 Cactus die mag max 55kg kogeldruk en de caravan mag max 825kg wegen. We hebben een Eriba Touring 310 uit 2013 en dat gaat prima.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5