Citroën C5 Aircross.
Re: Citroën C5 Aircross.
Wij zijn die gekwalificeerde werkplaats. Garantie blijft gewoon van toepassing. Zal dat ook zo zijn als de constructie dit niet aan kan!!! Ik weet echt wel wat ik mag en kan adviseren. Denk je nou echt dat grote trekhaakleveranciers riciso’s gaan lopen met ondeugelijke trekhaken met alle gevolgen van dien. Vraag maar eens na ik trekhakenland in plaats van een mening te verkondigen.... die mensen hebben we al genoeg.
Re: Citroën C5 Aircross.
RE.gif
voor welke gecertificeerde dealer werk je als ik vragen mag?
voor welke gecertificeerde dealer werk je als ik vragen mag?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Citroën C5 Aircross.
RE.gif RE.gif
Ik heb nog geen woord geschreven over de leveranciers van trekhaken, en ik heb daar ook geen mening over. Ik kontstateer dat citroen schrijft en ik citeer:"De aanbevolen kogeldruk is het gewicht dat op de trekhaakkogel mag rusten".
Tevens lees ik dat jij als vertegenwoordiger van een gecertificeerde Citroen werkplaats adviseert deze notitie te negeren.
Plat gezegd, bepaal uw eigen maximale kogeldruk, "pak een willekeurige trekhaak voor de C5 Aircross uit de markt b.v. die met het hoogste toegestane kogeldruk, en overschrijf daarmee het Citroen limiet".
Daar vind ik inderdaad wel wat van, dat vind ik raar.
Ik heb nog geen woord geschreven over de leveranciers van trekhaken, en ik heb daar ook geen mening over. Ik kontstateer dat citroen schrijft en ik citeer:"De aanbevolen kogeldruk is het gewicht dat op de trekhaakkogel mag rusten".
Tevens lees ik dat jij als vertegenwoordiger van een gecertificeerde Citroen werkplaats adviseert deze notitie te negeren.
Plat gezegd, bepaal uw eigen maximale kogeldruk, "pak een willekeurige trekhaak voor de C5 Aircross uit de markt b.v. die met het hoogste toegestane kogeldruk, en overschrijf daarmee het Citroen limiet".
Daar vind ik inderdaad wel wat van, dat vind ik raar.
Re: Citroën C5 Aircross.
Ik dacht altijd dat de laagste waarde bepalend is voor de uiteindelijke kogeldruk.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5
Re: Citroën C5 Aircross.
En dat is correct
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Citroën C5 Aircross.
RE.gif
Nogmaals Nee, dat is het Niet!!!!
Een merk doet een aanbeveling. Daar mag je van afwijken. MITS gehomologeerd met typeplaatje.
Dus Beveelt Citroën 60 kg aan dan doen zij een Suggestie. Het typeplaatje van de gehomologeerde trekhaak bepaalt het uiteindelijke getal en als dat 80 kg is, is 80 kg leidend! Daar kijkt de politie en de RDW naar
Sorry Deus maar je bent echt mis.
Een aanbeving in een handleiding heeft geen juridische status. Het typeplaatje wel. En dat telt.
Overigens: als de kogel 80 kg mag hebben en de dissel maar 50 kg dan geldt idd wel de laagste waarde. Dat is echter een andere "discussie".
Nogmaals Nee, dat is het Niet!!!!
Een merk doet een aanbeveling. Daar mag je van afwijken. MITS gehomologeerd met typeplaatje.
Dus Beveelt Citroën 60 kg aan dan doen zij een Suggestie. Het typeplaatje van de gehomologeerde trekhaak bepaalt het uiteindelijke getal en als dat 80 kg is, is 80 kg leidend! Daar kijkt de politie en de RDW naar
Sorry Deus maar je bent echt mis.
Een aanbeving in een handleiding heeft geen juridische status. Het typeplaatje wel. En dat telt.
Overigens: als de kogel 80 kg mag hebben en de dissel maar 50 kg dan geldt idd wel de laagste waarde. Dat is echter een andere "discussie".
Re: Citroën C5 Aircross.
RE.gif
hoe kan bijv. Brink bepalen dat de citroen WEL 80KG mag hebben als Citroen zelf 60 voorschrijft? het gaat immers over wat de constructie van de auto aan kan toch? of begrijp ik het verkeerd, ook ik zou zeggen de auto fabrikant bepaalt, als brink zijn haak 20 meer mag hebben, dan kan dat, maar niet onder die ene Citroen..
dit is voor mij echt een onbekend gebied, dus overtuig me en ik geloof het
hoe kan bijv. Brink bepalen dat de citroen WEL 80KG mag hebben als Citroen zelf 60 voorschrijft? het gaat immers over wat de constructie van de auto aan kan toch? of begrijp ik het verkeerd, ook ik zou zeggen de auto fabrikant bepaalt, als brink zijn haak 20 meer mag hebben, dan kan dat, maar niet onder die ene Citroen..
dit is voor mij echt een onbekend gebied, dus overtuig me en ik geloof het
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Citroën C5 Aircross.
Alles kan als het maar gehomologeerd wordt bij de RDW of een andere instantie die daartoe gerechtigd is. En daar krijgt een trekhaak(fabrikant) de goedkeuring voor de trekhaak op die auto.
Dat zal waarschijnlijk met (aangepaste) bevestiging te maken hebben. Maar dat is giswerk van mijn kant.
Overigens nogmaals Citroën bepaalt niks/schrijft niks voor in hun handleiding. Er staat alleen een aanbeveling.. En opnieuw nogmaals: Een handleiding is geen rechtsgeldig (juridisch) document.
Alleen een typeplaatje is, met de juiste papieren, rechtsgeldig. En echt de politie kijjt echt alleen naar dat typeplaatje.
Dat zal waarschijnlijk met (aangepaste) bevestiging te maken hebben. Maar dat is giswerk van mijn kant.
Overigens nogmaals Citroën bepaalt niks/schrijft niks voor in hun handleiding. Er staat alleen een aanbeveling.. En opnieuw nogmaals: Een handleiding is geen rechtsgeldig (juridisch) document.
Alleen een typeplaatje is, met de juiste papieren, rechtsgeldig. En echt de politie kijjt echt alleen naar dat typeplaatje.
Re: Citroën C5 Aircross.
Jekihero succes met je gelijk halen. Ik sta achter mijn product en weet echt wel kan en mag. Hierbij stop ik met deze zinloze discusie.
Re: Citroën C5 Aircross.
RE.gif
Nogmaals, bij welke dealer werk je dan?
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Nogmaals, bij welke dealer werk je dan?
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Citroën C5 Aircross.
RE.gif
Het lijkt er op dat Huub dat niet prijs wil geven .
Het lijkt er op dat Huub dat niet prijs wil geven .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe
Re: Citroën C5 Aircross.
Re:
Zou ik ook niet doen als ik het advies van het merk dat ik verkoop in de wind zou slaan.
Erwin
Zou ik ook niet doen als ik het advies van het merk dat ik verkoop in de wind zou slaan.
Erwin
Home-car racer 48
Re: Citroën C5 Aircross.
RE.gif
Alleen de homologatie telt. Een advies is een advies en is niet bindend. Als een toelatingscomissie iets toelaat mag het, is het veilig en wettelijk in orde. Dus als Huub een toegelaten, gehomologeerde trekhaak plaatst van 80 kg kogeldruk maar Citroën adviseert 60 kg (zonder onderbouwing) in zijn handleiding. Nogmaals het is een advies is Huub verantwoord en volkomen legaal bezig. Alleen!!! het gewicht op het typeplaatje geldt en heeft rechtskracht.
Verder hou ik er over op.
Alleen de homologatie telt. Een advies is een advies en is niet bindend. Als een toelatingscomissie iets toelaat mag het, is het veilig en wettelijk in orde. Dus als Huub een toegelaten, gehomologeerde trekhaak plaatst van 80 kg kogeldruk maar Citroën adviseert 60 kg (zonder onderbouwing) in zijn handleiding. Nogmaals het is een advies is Huub verantwoord en volkomen legaal bezig. Alleen!!! het gewicht op het typeplaatje geldt en heeft rechtskracht.
Verder hou ik er over op.
Laatst gewijzigd door Volvodriver op za 28 sep 2019 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Citroën C5 Aircross.
Re:
Ik zeg toch nergens dat het illegaal is? En op mijn type plaatje staat ook 90kg terwijl in het boekje 75kg staat. Alleen zegt de dealer vervolgens niet tegen mij 90kg is prima, die zeggen Volvo adviseert 75kg.
Erwin
Ik zeg toch nergens dat het illegaal is? En op mijn type plaatje staat ook 90kg terwijl in het boekje 75kg staat. Alleen zegt de dealer vervolgens niet tegen mij 90kg is prima, die zeggen Volvo adviseert 75kg.
Erwin
Home-car racer 48
Re: Citroën C5 Aircross.
Waarom zoveel waarde aan een nietszeggend boekje geven terwijl, nogmaals, alleen het typeplaatje geldt. Ach laat maar. Nu is opeens wel het advies bindend en de wet niet. Wat een geleuter.
Citroën C5 Aircross.
Re:
Volgens mij kun je niet lezen nergens staat dat het advies bindend is, je kan wel door blijven draven over dat je gelijk hebt, maar als je nou leest wat er staat zie je dat ik nergens schrijf dat je ongelijk hebt, en niets zeggend boekje? Daar ben ik het dan weer niet mee eens.
En geleuter? Niks geen geleuter aan.
Erwin
Volgens mij kun je niet lezen nergens staat dat het advies bindend is, je kan wel door blijven draven over dat je gelijk hebt, maar als je nou leest wat er staat zie je dat ik nergens schrijf dat je ongelijk hebt, en niets zeggend boekje? Daar ben ik het dan weer niet mee eens.
En geleuter? Niks geen geleuter aan.
Erwin
Home-car racer 48
Re: Citroën C5 Aircross.
RE.gif
Brink geeft dus zelf ook aan dat de laagste waarde telt, niet meer dan logisch, dus er wordt een boel kul verkocht hierboven
al zet je 400kg op de trekhaak, de gegevens van de autofabrikant zijn ook volgens Brink leidend..
Mooi advies ook van een Citroen dealer zelf
Brink geeft dus zelf ook aan dat de laagste waarde telt, niet meer dan logisch, dus er wordt een boel kul verkocht hierboven
al zet je 400kg op de trekhaak, de gegevens van de autofabrikant zijn ook volgens Brink leidend..
Mooi advies ook van een Citroen dealer zelf
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB