SEAT Tarraco

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » zo 28 jun 2020 11:53

Vanochtend bij een Tiguan Allspace van een mede Crossfitter gekeken hoe het met zijn lane assist instellingen zat.
In die "personalisatie" optie kon hij de lane assist blijvend uitzetten, die gaat dan ook niet meer aan bij opnieuw starten, front assist wel, die gaat gewoon weer aan na opnieuw starten.

Die personalisatie optie heb ik al sowieso niet, ik kan wel de lane assist uitzetten bij de rijhulp instellingen maar de lane assist gaat ook weer aan als de auto opnieuw gestart wordt.

Maar misschien kan de dealer er wel wat mee.
Of JD engineering.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: SEAT Tarraco

Bericht door hendrik38 » zo 28 jun 2020 12:09

Bij mijn Skoda Kodiaq heb ik lane assist ook uit staan en blijft uit staan bij opnieuw starten.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » zo 28 jun 2020 12:57

RE.gif
Goed te weten!
Maar, zowel jouw Skoda als de TIGUAN Allspace waar ik vanmorgen in zat zijn van 2020.
Mijn Tarraco is van 2019, maar misschien krijg ik wel een update in het systeem.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Micky » zo 28 jun 2020 14:55

RE.gif

dat kan JD zo voor je aanzetten, die personalisatie, van de gemiddelde dealer hoef je in dit hele verhaal niet veel te verwachten, die mogen formeel de VCDS en vagcan pro niet gebruiken (zijn de woorden van mijn eigen dealer), ook al doen sommigen dat wel.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » zo 28 jun 2020 14:59

RE.gif
Ik voel een ritje naar Lochem opkomen.
Terwijl ze 255 PK (met RON 98 brandstof) van deze motor maken doen ze de rest gratis aanpassen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Micky » zo 28 jun 2020 15:04

RE.gif

Ik heb meerdere hele goede ervaringen met hun, het is een top club thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: SEAT Tarraco

Bericht door erichendri » zo 28 jun 2020 15:05

Ik zou hem op euro95 laten tunen.
Gebeurd in de subaru wereld ook regelmatig.
En ook dan is 255 pk of hoger gemakkelijk haalbaar.
En goedkoper tanken en je kunt altijd probleemloos op 98 en hoger rijden.
Andersom gaat dat niet goed.
Merkbaar zijn er ook steeds minder 98+ tankstations.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » zo 28 jun 2020 15:24

RE.gif
RON 95 is ook de bedoeling, dan is het 250 PK geloof ik.
haphop.gif
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: SEAT Tarraco

Bericht door hendrik38 » zo 28 jun 2020 15:32

Het is dan wel zwaai zwaai naar je garantie. Net op een forum gelezen dat ze bij een reparatie, van volgens mij navigatiesysteem, zagen dat de auto getuned was. En dat mocht niet, dus de garantie was niet meer van toepassing voor hem. Stond duidelijk in de voorwaarden.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » zo 28 jun 2020 16:15

RE.gif
Dat is niets nieuws, en logisch ook.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Micky » zo 28 jun 2020 16:38

hendrik38 schreef:
zo 28 jun 2020 15:32
Het is dan wel zwaai zwaai naar je garantie. Net op een forum gelezen dat ze bij een reparatie, van volgens mij navigatiesysteem, zagen dat de auto getuned was. En dat mocht niet, dus de garantie was niet meer van toepassing voor hem. Stond duidelijk in de voorwaarden.
Dat zijn altijd van die HOAX verhalen die de ronde doen, ze zien niet zomaar of hij getuned is, dan moeten ze echt specifiek gaan graven, ik heb ook gewoon mijn leaseauto's laten chippen en nooit een discussie gehad met de dealer.
Als er iets stuk is gegaan waarvan ze kunnen verwachten dat de oorzaak chippen is, dan zouden ze kunnen gaan zoeken en iets vinden dat wel, maar dat weet je van te voren.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: SEAT Tarraco

Bericht door hendrik38 » zo 28 jun 2020 17:35

Dat was vroeger zo, maar nu echt niet meer. Die meneer werd dus gewoon gebeld dat ze zagen dat hij hem had getuned. Ze kunnen het al heel simpel zien hoe vaak hij geflashed is. Ook al is het een defecte navigatie, als jij niet de voorwaarden van de garantie volgt heb je dikke pech.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Jan van Vijven » zo 28 jun 2020 17:47

Ik maak me over garantie nooit veel zorgen maar per toeval heb ik wel een navigatie probleem gehad met mijn gechipte auto... niemand die mij het leven moeilijk maakte, het was zelfs al buiten de garantie, alles werd betaald!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Micky » zo 28 jun 2020 17:57

hendrik38 schreef:
zo 28 jun 2020 17:35
Dat was vroeger zo, maar nu echt niet meer. Die meneer werd dus gewoon gebeld dat ze zagen dat hij hem had getuned. Ze kunnen het al heel simpel zien hoe vaak hij geflashed is. Ook al is het een defecte navigatie, als jij niet de voorwaarden van de garantie volgt heb je dikke pech.
Sorry, gaat er bij mij niet in, simpel omdat ik het zelf meemaak, meerdere keren gedaan heb, telkens een nieuwe auto krijg en ook af en toe wel eens iets moet laten repareren, tevens ben ik op diverse fora actief en ga wel eens met een meeting naar bijv. JD. Garantie weigeren bij een defecte navi omdat de ECU van de motor geflashed is, houdt nergens stand, eea is niet aan elkaar te wijten dus ze kunnen de garantie simpelweg niet weigeren, maar wat ik al eerder schreef soms komen dit soort bijzondere verhaaltjes ineens boven drijven.. wellicht kun je de bron plaatsen?
Blijft uiteraard overeind dat als ze kunnen aantonen dat het defect een gevolg is van het chippen van je auto, je wel degelijk een probleem kunt hebben thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Rembrandt » zo 28 jun 2020 18:19

RE.gif

Don’t shoot the messenger. knipoog.gif
Skoda-forum, Mickey. Zit je zelf ook, toch?
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Micky » zo 28 jun 2020 18:23

RE.gif

Ja, daar ben ik ook lid, maar ik laat me niet zo snel beïnvloeden, heb dit specifieke verhaal niet gelezen, 1 of 100 mensen zijn ook geen 1000den, want als je internet moet geloven, kun je de meeste auto's beter niet aanschaffen mrgreen.gif

Je kunt ook heel eenvoudig zien of een auto geflashed is, maar dan moet je wel specifiek daar gaan uitlezen en controleren, dat doe je alleen als je verwacht dat er iets niet in de haak is.
Eerlijk is eerlijk 15 jaar geleden werd ik en vele anderen hier al voor gewaarschuwd, er is niet veel verandert sindsdien, de waarschuwingen zijn er nog steeds en persoonlijk ken ik geen gevallen in de wijde auto omgeving die hierdoor een probleem hebben, let wel wat ik hierboven schreef, als je defect een oorzaak als tuning kan hebben, ben je wel het haasje maar dat was je 15 jaar geleden ook al mrgreen.gif

Zou hetzelfde zijn dat wanneer iemand een spoiler op de achterklep plaatst, roest van binnenuit aan het voorscherm krijgt, de dealer dan zegt, dat je geen garantie hebt omdat je in de achterklep geboord hebt..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

martijn v o

Re: SEAT Tarraco

Bericht door martijn v o » zo 28 jun 2020 19:17

en de dealer past zelf ook wel eens iets aan de motor ECU. Dan gaat de flash-teller ook eentje omhoog. Ze kunnen dus wel zien dat er geflashed is, maar niet wat.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: SEAT Tarraco

Bericht door meeder » zo 28 jun 2020 19:28

Meestal is er wel as built data bekend maar of ze daar naar kijken is vraag 2.
Bij Ford zijn er aardig wat auto's waarbij de 150pk Ecoboost omgeflasht is naar de 182pk versie. Als er dan in verband met een terugroepactie nieuwe software geflasht wordt dan kijkt die computer alleen naar wat er op dat moment in zit en flash dus de nieuwe versie van de 182pk software.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Michel1975 » do 9 jul 2020 18:49

Zo hier de Kodiaq binnen en was zeker na het lezen van jouw topic wat huiverig maar moet zeggen dat het hele lane assist systeem me niet stoort. Laat het voorlopig ff aan staan. Wel vind ik het lastig dat ik iedere keer de drivingmode op sport moet zetten nadat die weer opnieuw gestart wordt. maar eens uitzoeken hoe ik dat permanent op sport kan laten staan.

Eerst ff de eerste 2000 km erop zetten en dan naar Lochem voor een powerbox. Durf de chip niet aan en scheelt maar 5 pk en en 5nm minder.
Bijlagen
IMG_3408.jpg
IMG_3408.jpg (145.8 KiB) 573 keer bekeken
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » do 9 jul 2020 22:49

Die van mij is net terug van de dealer.
Zoals verwacht niets vreemds te vinden, de remacties van de frontassist hebben ze niet kunnen oproepen.
De remacties van de lane assist (stuur overnemen) zijn zoals het hoort.
Er zit geen sensor in het stuur zodat je daadwerkelijk stuurbewegingen moet maken.
boos.gif boos.gif boos.gif
Helemaal klaar met VAG eigenlijk.
Het liefst zou ik het ding de Waal inrijden.

Als alternatief voel ik ook een ritje naar Lochem aankomen, alles laten uitschrijven.
Hopen dat ik nog wat selectief kan zijn.
Bijvoorbeeld het systeem wat je waarschuwt als er tijdens het uitparkeren kruisend verkeer aankomt is wel nuttig.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: SEAT Tarraco

Bericht door RDDR » vr 10 jul 2020 08:29

RE.gif

Op plaatsen waar het vaak mis gaat filmen wat er gebeurt. Heb ik ook gedaan met rammels in mijn Ford die men niet kon reproduceren. Er kwamen zelfs lichte suggesties dat het aan ons lag. Na wat filmpjes wilde men weer meedenken. UIteindelijk had ik het er toen dusdanig mee gehad dat we die auto toch heel snel (~6 maanden en de auto was een ex-demo) hebben ingeruild bij een ander merk. Is per km de duurste auto uit mijn leven geweest.

En dan ging dat maar over rammels. Een systeem dat gevaarlijke situaties veroorzaakt gewoon niet accepteren en blijven drammen. Als het lease is zit je er aan vast anders kan je (veel) verlies nemen en inruilen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Michel1975 » vr 10 jul 2020 09:35

ArnoM schreef:
do 9 jul 2020 22:49
Die van mij is net terug van de dealer.
Zoals verwacht niets vreemds te vinden, de remacties van de frontassist hebben ze niet kunnen oproepen.
De remacties van de lane assist (stuur overnemen) zijn zoals het hoort.
Er zit geen sensor in het stuur zodat je daadwerkelijk stuurbewegingen moet maken.
boos.gif boos.gif boos.gif
Helemaal klaar met VAG eigenlijk.
Het liefst zou ik het ding de Waal inrijden.

Als alternatief voel ik ook een ritje naar Lochem aankomen, alles laten uitschrijven.
Hopen dat ik nog wat selectief kan zijn.
Bijvoorbeeld het systeem wat je waarschuwt als er tijdens het uitparkeren kruisend verkeer aankomt is wel nuttig.
Ik zou het laatste doen. Je krijgt hem toch de Waal niet in met jouw frontassist mrgreen.gif

Maar zonder dollen. Jouw ervaringen zijn compleet anders dan de mijne dus er moet iets niet in de haak zijn.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » vr 10 jul 2020 09:43

RE.gif
Is geen lease, cash betaald dus zit gelukkig nergens aan vast.
Maar nog eens zo'n cash aankoop zit er even niet in na de herinvestering, mis een paar nullen op de rekening zeg maar.....
blij.gif
En over de boekwinst 2019 schijnt nog belasting betaald te moeten worden.
blij.gif blij.gif
Allemaal blij mee, zelfs om belasting te moeten betalen, maar het heeft wel gevolgen.

Filmen, ik zou eens kunnen kijken of ik de Gopro op een of anderen manier veilig en niet in de weg zittend op het dash gericht krijg.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: SEAT Tarraco

Bericht door RDDR » vr 10 jul 2020 09:52

Heb ik toen ook met mijn gopro gedaan. Met een beetje rommelen en wat tape een houder op de goede plek weten vast te klemmen, zodat snelheid in beeld was (dat ik niet absurd reed) en een stukje voorruit, zodat men de weg kon zien en de rammels tegelijk kon horen. Uiteindelijk die weg een paar keer gereden totdat ik het filmpje erop had zoals ik wilde en de GoPro een paark keer verplaatst. Was wel de doorbraak voor een goede discussie weer, want doordat het niet reproduceerbaar was krijg je een welles / nietes verhaal. Overigens het filmpje netjes per mail gestuurd en niet publiek gepost op youtube of zo. Ik laat daarom ook bewust de naam van de dealer even weg, gezien hij uiteindelijk een nette oplossing geleverd heeft.

Kan me voorstellen dat als jij je probleem goed in beeld krijgt en daarmee kan aantonen dat jij niets vreemds doet, maar het systeem gewoonweg niet correct werkt, je weer de discussie kan openenen om naar een oplossing te komen.

Ik heb (soms helaas) een karakter dat als ik ergens klaar mee ben, er ook echt klaar mee ben. Lol was er voor mij vanaf na vele werkplaats bezoeken in de eerste maanden na aankoop en heb na 6 maanden de knoop doorgehakt om de Ford weer weg te doen en een ex-demo BMW 430D GC te kopen.
Laatst gewijzigd door RDDR op vr 10 jul 2020 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Michel1975 » vr 10 jul 2020 09:55

RE.gif
Dat laatste heeft Arno ook mrgreen.gif

Ik zou hier overigens ook gillend gek van worden. Ik was al een beetje huiverig geworden dat ik de verhalen van Arno las dat ik de Kodiaq besteld had.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”