SUV kiezen

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: SUV kiezen

Bericht door erichendri » zo 24 sep 2017 23:29

Las van de week dat op de salon van Frankfurt
de landrover discovery SVX wordt voorgesteld.
Ook ruim 500 pk en een lekker hoog koppel.

https://www.autobahn.eu/5404/land-rover ... enorme-v8/

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: SUV kiezen

Bericht door witjesm » ma 25 sep 2017 10:22

Ik vindt de discovery zoals PD en Jan die hebben erg gaaf. Moet eerlijk bekennen dat ik het nieuwe model helemaal niets vindt. Ik ben er nu een paar keer 1 tegengekomen maar die kont daar kan ik niet aan wennen.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: SUV kiezen

Bericht door Jan van Vijven » ma 25 sep 2017 10:38

Ik droom dan ook van de Raro....


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Abve

Re: SUV kiezen

Bericht door Abve » ma 25 sep 2017 14:02

RE.gif RE.gif

Ik ben het volkomen met je eens.
De karakteristieke look van een Landrover is verdwenen en verworden tot de look van een eenheidsworst, zoals bij meerdere automodellen.
En dat is jammer.
Dit is ook de reden dat ik kort geleden voor een Disco 4 heb gekozen. Heerlijke auto. Binnenkort mag hij voor het eerst de caravan trekken. Dat gaat ook een feest worden! thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: SUV kiezen

Bericht door PD » ma 25 sep 2017 14:49

Ik rijd bijna dagelijks langs Knook, de Land Rover dealer in Breda, en ik moet ook zeggen dat ik het steeds moeilijker ga vinden om de verschillende (nieuwe) modellen qua front van elkaar te onderscheiden :oops: Nieuwe modellen als de Velar begrijp ik al helemaal niet, marginale (prijs)verschillen... en de Disco-5 (All New Discovery) kan ook mij vooralsnog niet bekoren :(

Voor mij springen er 2 modellen nog echt uit, dat is onze Land Rover Discovery-4 en ook het laatste model van de Range Rover Sport; de Disco-4 hebben we al :lol: en aan de RaRo Sport zou ik ook goed kunnen wennen, een geheel zwarte of een witte met zwart dak blij.gif

Volgend jaar schijnt toch echt de opvolger van de Defender geïntroduceerd te worden; de impressies op het www geven me alvast weinig vertrouwen whistle.gif

Voorheen waren er duidelijk 2 modellenlijnen, te weten van Land Rover en van Range Rover maar ik voorzie dat de Land Rover lijn (de wat authentiekere en daardoor stoerdere auto's) geheel verdwijnt in het geweld van de smooth gelijnde SUV's...
Dat de Disco-5 leverbaar is met een 2.0 liter 4-in-lijn vind ik al helemaal om te gruwelen :oops: Daar hoort gewoon een V6 in !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: SUV kiezen

Bericht door Den Adriaan » ma 25 sep 2017 15:02

Ik zou geen van de drie auto's kiezen.
Ik vind het echt van die ouwe mannen wagens.

Buiten dat:zijn ze niet mooi.
ik weet het, smaken verschillen.

Mijn voorkeur staat er niet bij, helaas.

Abve

Re: SUV kiezen

Bericht door Abve » ma 25 sep 2017 15:02

RE.gif RE.gif
Ok PD.
Je slaat m.i. de 'spijker op z'n kop'.
Niets aan toe te voegen.

Abve

Re: SUV kiezen

Bericht door Abve » ma 25 sep 2017 15:04

RE.gif RE.gif

Dan ben ik graag een 'oude' man!
Thnx thumbup.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SUV kiezen

Bericht door Micky » ma 25 sep 2017 16:09

Abve schreef:RE.gif RE.gif
Ok PD.
Je slaat m.i. de 'spijker op z'n kop'.
Niets aan toe te voegen.
Ik wel, er hoort eigenlijk een V8 in mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: SUV kiezen

Bericht door fendtjeplatin » ma 25 sep 2017 19:28

Maar daar heb je als loterij winnaar en als eerste eigenaar toch geen last van. awhoea.gif[/quote]

geen troubles ??
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: SUV kiezen

Bericht door witjesm » ma 25 sep 2017 22:21

RE.gif mijn vrouw ( de loterij Winnaar) heeft besloten dat ze eerst met alle mogelijkheden (behalve de X5) wil rijden voor ze beslist knipoog.gif De RR sport V8 heeft wel haar voorkeur!
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: SUV kiezen

Bericht door PD » ma 25 sep 2017 22:25

RE.gif
Clever vrouwke thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: SUV kiezen

Bericht door witjesm » zo 8 okt 2017 15:25

Gister wezen kijken en voelen bij Landrover en Maserati en dat was wel verhelderend.

De Maserati Levante S in de GrandSport uitvoering is werkelijk een beauté maar wat een teleurstelling. De mooiste qua uitstraling en meer dan 10 cm langer waardoor het sportive extra accentueert. De 2 zaken die erg tegenvielen waren de binnen afwerking en de dealer. Als je buivoorbeeld naar het display radio kijkt dan zou zelfs het voormalige Halfords concern zich daarvoor schamen. De rest van het interieur is dienstovereenkomstig, als je zo iets vindt in een middenklasser van rond de 25-30K alla maar toch niet in een auto van deze prijs en kaliber. Dan de garage. Aangesproken door een stoffige verkoper die iemand aanspreken eigenlijk al een hele klus vindt en die me aankeek alsof ie wilde vragen of ik me het wel kan veroorloven. Beide een no-go voor mij. Nu zie ik er een beetje sjebbie uit maar dat mag je nooit mee laten spelen. Toen we een proefrit wilde wist ie door de regels heen te vragen met welke termijn ik mijn huidige auto wilde vervangen. [aschrik.gif] stom.gif scratch.gif

Dat ging bij Landrover (die duurder is) heel anders. Sportieve spraakzame vent die het over zijn product had en wat onze voorkeuren zijn, ondanks dat het vlak voor sluitingstijd was. Had al gezien met welke auto we waren en lichte toe wat er aan zijn product anders was en hoe we dat zouden ervaren. Zei ook meteen dat er een nieuw model aan zat te komen en of we daar op wilden wachten. Hij had geen V8 staan dus stelde voor om een afspraak te maken voor volgende week te maken om een proefrit te maken. Dat wordt met 2 weken want we zijn er volgende week niet. Die heeft 3 streepjes voor. Nu alleen nog bij Porsche langs.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

SUV kiezen

Bericht door Jan van Vijven » zo 8 okt 2017 15:36

Viel mij ook op, bij LaRo / Jaguar snappen ze het!
Sommige andere "premium" merken hebben wat Jup achtig volk als verkoper en snappen niet dat ik me zelf niet eerst scheer en netjes aankleed voor een karretje aan te schaffen.
Veel verkopers mogen eerst wel even opfris cursus "hoe behandel ik klanten" doen.
Veel van dat volk loopt hierdoor geld mis....ik ben zo weg!



Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: SUV kiezen

Bericht door PD » zo 8 okt 2017 15:39

witjesm schreef:Dat ging bij Landrover (die duurder is) heel anders. Sportieve spraakzame vent die het over zijn product had en wat onze voorkeuren zijn, ondanks dat het vlak voor sluitingstijd was. Had al gezien met welke auto we waren en lichte toe wat er aan zijn product anders was en hoe we dat zouden ervaren. Zei ook meteen dat er een nieuw model aan zat te komen en of we daar op wilden wachten. Hij had geen V8 staan dus stelde voor om een afspraak te maken voor volgende week te maken om een proefrit te maken. Dat wordt met 2 weken want we zijn er volgende week niet. Die heeft 3 streepjes voor. .
Klinkt veelbelovend thumbup.gif
Bij Knook in Breda zijn ze ook down-to-earth en dat spreekt aan !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: SUV kiezen

Bericht door Paul » zo 8 okt 2017 15:41

Ik snap wat je bedoelt met het navi scherm.
Dat ziet er imho in mijn opeltje nog beter uit.

https://youtu.be/gO4obczlPic

Jammer dat zo een verkoper alleen maar kijkt naar iemand zijn uiterlijk of kleding.
Niet iedereen met een leuk inkomen loopt de hele dag in 3 delig pak of dure merkkleding.
Hun verlies zeg ik dan.

Veel plezier met de proefrit, hoop dat je het wat vindt.
Je hebt de lat wel erg hoog liggen met je huidige auto ;)
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: SUV kiezen

Bericht door witjesm » zo 8 okt 2017 16:05

RE.gif Ik draag alleen door de week een pak maar dat sjebbie was een beetje zelfspot knipoog.gif Ik ben redelijk verzorgt en val volgens mij bij Maserati niet meteen door de mand. Het is een gecombineerde dealer met Bentley dat maakt het niet beter denk ik. We hebben nog een Maserati dealer in het dorp, daar nog maar eens mijn licht op doen.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: SUV kiezen

Bericht door karelV » zo 8 okt 2017 16:49

RE.gif

Een Maserati dealer in een dorp en dan nog wel 2.............nou dat maak je alleen maar mee in een land van het Zwitserleven gevoel mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif

Ben niet van Maserati maar ook niet van RaRo, maar als ik dan moet kiezen dan toch de RaRo knipoog.gif
Allebei de dealers van deze 2 merken zitten overigens niet eens bij ons in HET DORP mrgreen.gif allen een E-bike dealer awhoea.gif

Veel suc6 met je keuze en groetjes.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

SUV kiezen

Bericht door Stigter » zo 8 okt 2017 20:27

Dan is er weinig veranderd de laatste 25 jaar alleen de e-bike dealer die was er toen niet.
Groet Arnold

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: SUV kiezen

Bericht door henry12 » zo 8 okt 2017 20:36

Ach het beoordelen op uiterlijk doen ze hier ook ,
Me pa wou een nieuwe ml en een b klasse kopen en bedacht dat na een dag tuinieren en werd zo de winkel uitgestuurd van kom maar eens terug als u het kunt betalen .
Is toen naar vw gegaan en gelijk een nieuwe touareg en golf gekocht .
En het belangrijkste hij werd met open armen ontvangen .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

SUV kiezen

Bericht door Stigter » zo 8 okt 2017 20:38

witjesm schreef:die me aankeek alsof ie wilde vragen of ik me het wel kan veroorloven.
Valt wel mee in Nederland vragen ze gelijk je gegevens om een lening aan te vragen. Spaargeld is blijkbaar ouderwets.
Groet Arnold

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: SUV kiezen

Bericht door erichendri » zo 8 okt 2017 21:05

Ja, eerst tuinieren en op de terugweg vanaf de vuilstort kan erg
funest uitvallen, ook bij een mazdadealer.
Dankzij die andere dealer binnen 15 minuten een mazda6 MPS verkocht
en voor zijn een hele jonge mx-5.
Moet zeggen dat ik zelf ook niet altijd netjes ben
en regelmatig zien ze je dan niet in de showroem staan.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: SUV kiezen

Bericht door witjesm » zo 8 okt 2017 21:17

Sorry maar ik had niet getuinierd en zag er zeer respectable uit. Zelfs met merk kleding/schoenen en zwitsers horloge. Geen excuses voor deze dealer. Zelf al was het wel zo dan nog. Zeker bij luxe merken mogen ze daar nooit op af gaan!
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: SUV kiezen

Bericht door PD » zo 8 okt 2017 21:19

Een zakelijke relatie van mij had iets vergelijkbaars toen hij met zijn compagnon bij een LaRo dealer in Eindhoven was; ze zijn toen samen naar Breda gereden en hebben daar allebei een nieuwe RaRo Vogue besteld... Na de aflevering zijn ze beide auto's bij de dealer in Eindhoven gaan showen en het ze even in gewreven kus.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SUV kiezen

Bericht door Micky » zo 8 okt 2017 21:24

ik blijf het echt ongelofelijk vinden dat je als verkoper een klant verwaarloosd vanwege zijn voorkomen, je weet toch dat mensen bewust sloppy naar de showroom komen stom.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”