Dank voor de tip! Ik heb echter besloten dat niet te doen, na waarschuwingen van meerdere kanten. Ik heb de rijinstructeur van caravantrekker hier ook naar gevraagd en die gaf aan dat de powershift/DSG bakken prima presteren tijdens de trainingen. Dat geloof ik ook meteen. Ik heb echter wel gehoord van beperkte levensduur / vaker te vervangen onderdelen bij zwaarder of veelvuldig caravangebruik. Zelfs van meerdere kanten de opmerking dat zonder aanhanger ook veel uitval voorkomt. Ook meerdere keren gehoord van inhouden of schokkerig rijden. Feit is dat men bij Ford en Volvo weer van de powershift terugkomt en wil teruggaan naar een (doorontwikkelde en dus meer verfijnde) generatie van de omvormer.Oenema schreef: Nu nog wel alleen in NL geweest met caravan, maar met de auto zelf sinds bezit in dec-16 al een 20.000km gemaakt en kan niet anders zeggen dan dat dit fantastisch rijdt!
TS, ik vermoed dat je met jouw S-Max inderdaad wel wat meer dan normaal problemen hebt gehad, maar ik zou serieus de Powershift eens gaan rijden en dan nog eens te oordelen.
En je weet het pas zeker wanneer er 200000 km op de teller staat. Dan neem ik toch liever een conventionele automaat. is ook een kwestie van gevoel.