Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door Daphne » za 25 feb 2017 16:12

RE.gif

Heb ik op m'n VW Golf (2017) ook knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door RP 650 KMFE » za 25 feb 2017 16:40

RE.gif
Ik heb nog niet met de nieuwe golf gereden.
Wel heb ik al vaak met de nieuwe Passat gereden, qua rijeigenschappen zijn de A4 en Passat vrijwel identiek. De S-tronic is een 7 traps automaat en de DSG in de Passat een 6 traps automaat. Dit is echter geen noemenswaardig verschil. De toetsen in de Passat zijn alleszins geen capacitieve toetsen, maar ook dit is maar een gadget. Wat betreft het Touchscreen heeft Micky gelijk, bij Audi moet je het doen met een Touchpad op de ronde MMI knop (dit werkt echter zeer goed). Ik heb vorig jaar voor de Audi gekozen omdat ik een audi-man ben. En ik vind het interieur echt van hoogstaand niveau. Het blijft een feit dat je ook de 4 ringen op de neus betaald :(
Laatst gewijzigd door RP 650 KMFE op za 25 feb 2017 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door JPGeetje » za 25 feb 2017 16:41

rutgerg schreef:
Budget ligt zo rond de €55.000 aan cat prijs. Iets meer zal geen probleem zijn (56/57k bijv. Ik heb een Flexibele baas ;-)...
Met zo'n budget komt dit ook binnen de mogelijkheden
Afbeelding
Met daarbij in het vooronder een 190pk diesel (D4) heb je ook een dijk van een auto en je bent weer helemaal bij de tijd thumbup.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door meeder » za 25 feb 2017 17:50

@Micky, bij jou is het inderdaad geen probleem omdat jij dat mooie scherm als tellerunit hebt.
Helaas is dat in de prijscategorie waar ik in kan zoeken niet mogelijk tot op heden.
Ik kom als catalogusprijs maximaal tussen de 35000 en 38000 uit. Met een C-segment station en een paar opties in het D-segment ben je snel uitgeklikt qua mooie opties.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door Micky » za 25 feb 2017 18:10

RP 650 KMFE schreef:RE.gif
Ik heb nog niet met de nieuwe golf gereden.
Wel heb ik al vaak met de nieuwe Passat gereden, qua rijeigenschappen zijn de A4 en Passat vrijwel identiek. De S-tronic is een 7 traps automaat en de DSG in de Passat een 6 traps automaat. Dit is echter geen noemenswaardig verschil. De toetsen in de Passat zijn alleszins geen capacitieve toetsen, maar ook dit is maar een gadget. Wat betreft het Touchscreen heeft Micky gelijk, bij Audi moet je het doen met een Touchpad op de ronde MMI knop (dit werkt echter zeer goed). Ik heb vorig jaar voor de Audi gekozen omdat ik een audi-man ben. En ik vind het interieur echt van hoogstaand niveau. Het blijft een feit dat je ook de 4 ringen op de neus betaald :(
De passat is er ook met de 7 traps DSG knipoog.gif , maar euh ik ben ook meer een Audi man dan een VW man hoor om eerlijk te zijn, heb om de ruimte de Passat genomen (nog kinderwagen enz. mee telkens), budgetair had een A6 Avant ook makkelijk gekund en een dikke ook, maar ik vond dat zelf voor mijn gevoel als binnenkomer een stapje te ver (iets met eerst maar even bewijzen).
Capacitieve toetsen, dat zit in het scherm, ,als je met de hand naar het scherm gaat komt er steeds een menu.

@meeder, dat is inderdaad vaak het probleem, ik zat daar bij mijn vorige werkgever ook mee, dan ga je van een A4 Avant met 170pk naar een v50 met 115 [aschrik.gif] de keus blijft altijd wil je een volle dikke wat kleinere auto, of een wat minder dik uitgevoerde grotere, daarom had ik als vorige wagen de Octavia, maar wel full option, kostte net geen 43.000 euro, daar had ik ook een relatief kale Passat voor

Edit: ik zou dus in jouw geval ook echt geen Passat nemen, maar een Octavia.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door RP 650 KMFE » za 25 feb 2017 19:35

20170225_130431-1328x747.jpg
Ik vind het navi-scherm tussen de tellers ook echt een uitkomst.
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door meeder » za 25 feb 2017 20:10

Mooi display!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door Micky » za 25 feb 2017 21:51

RP 650 KMFE schreef:
20170225_130431-1328x747.jpg
Ik vind het navi-scherm tussen de tellers ook echt een uitkomst.
Nog een stuk mooier dan van VW, maar ik vind het wel lastiger om je snelheid snel te zien, zelfs na 38.000km


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door troapel » zo 26 feb 2017 06:59

Micky schreef:RE.gif

Tuurlijk kan dat wel in deze tijd, niet iedereen heeft kinderen, VAG heeft dat gewoon heel slim opgelost in het middensegment, je hebt keuze uit de Octavia, Superb, Golf, Passat en A4, het maakt niet uit welke je koopt, het geld gaat naar dezelfde.
En dan niet de Seat'jes vergeten. Nog meer keuze door dezelfde fabrikant.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door Scout15 » zo 26 feb 2017 09:48

Micky schreef:RE.gif

Tuurlijk kan dat wel in deze tijd, niet iedereen heeft kinderen, VAG heeft dat gewoon heel slim opgelost in het middensegment, je hebt keuze uit de Octavia, Superb, Golf, Passat en A4, het maakt niet uit welke je koopt, het geld gaat naar dezelfde.
Het gaat niet zozeer om het hebben van kinderen ja of nee. Het is gewoon beschamend dat ze in deze klasse en voor de bijbehorende bedragen geen auto kunnen bouwen waarbij je normaal achterin kunt zitten. Niet meer van deze tijd en voor mij in dit geval gewoon een principe kwestie om zo'n auto buiten beschouwing te laten.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door Micky » zo 26 feb 2017 10:05

RE.gif

ze kunnen ze echt wel groter maken, maar dit is echt een bewuste keuze, of je het nou leuk vind of niet, overigens kan ik met mijn 1,76 heel goed achterin een A4 zitten hoor en wij Nederlanders zijn langer dan de gemiddelde wereldburger.
Er worden veel A4's verkocht, dus de beoogde markt is er ook gewoon voor.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door Daphne » zo 26 feb 2017 10:14

In mijn auto (VW Golf) kunnen prima 2 volwassenen achterin zitten. Niet zo ruim als in een Octavia maar voor personen met een gemiddelde lengte prima. Als je kinderen 1.90m zijn gaan die meestal niet meer mee op vakantie. Uitzonderingen daargelaten :wink:
Om nou te zeggen dat het beschamend is, vind ik overdreven. Er is voor elk wat wils, ook in de VAG.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door Kingpin1966 » zo 26 feb 2017 10:29

RE.gif
Kinderen vinden in alle auto's wel voldoende zitruimte.
Het wordt idd. pas problematisch als ze de hoogte in schieten qua lichaamslengte.
Maar er zijn maar weinig tot geen autofabrikanten die daar echt rekening mee houden.
Maar zolang de kinderen klein zijn komt elke auto wel in aanmerking.
"Komt die tijd, komt die plaag" zei mijn Opa altijd.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door rutgerg » zo 26 feb 2017 19:22

Achja tis ook een kwestie van dat we allemaal te veel verwend zijn denk ik. Tegenwoordig is 150pk maar net genoeg en moeten de auto's allemaal zo groot zijn. Vroeger hadden mijn ouders een 3 deurs Toyota Corolla met wat zal t zijn 75pk?We gingen er gewoon mee op vakantie hoor en mijn vader was zo trots als een pauw op dat ding. Nou ik denk dat een VW polo vandaag de dag nog groter is. Als je dat voorstelt als gezinsauto verklaren ze je voor gek :lol:
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door ycv » zo 26 feb 2017 19:27

RE.gif ja. Klopt.
Ik lag aan de voeten van mijn moeder in de Isabella borgward..
We reden 3 dagen naar bardolino...
Of 3 dagen naar de Costa brava
Wat wel heerlijk was dat we er 5 weken verbleven.
6 dagen om te reizen.
Maar ja
Even back on topic
De Audi.....En niks anders

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door Ab » zo 26 feb 2017 20:02

Ach..maakt het nu allemaal echt veel uit?
Een auto is een ding met 4 van die ronde zwarte dingen eronder.
Rijden doen ze allemaal wel..als ik me goed herinner gaan ze harder als je de rechtervoet verder naar beneden drukt.
De ene houdt van sportief..de andere van stoer en comfortabel.
Persoonlijk vind ik nog steeds de Corvette uit 1965 en de Jaguar E type uit dezelfde periode de auto's waar ik mijn nek voor verdraai.
Voor de rest lijken alle moderne auto's erg veel op elkaar in dezelfde klasse.
Een enkele uitgezonderd.
De reden dat er zoveel verschillende merken en type's rondrijden is dat er ook heel veel verschillende mensen in rondrijden.
Daar is er niet een dezelfde van..
Ieders eisen aan een gebruiksvoorwerp als een auto zijn ook anders.
Dat zou er ook wel iets mee te maken kunnen hebben. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door rutgerg » do 2 mar 2017 12:31

Na het spelen met wat configurators denk ik toch dat ik de Audi en BMW laat vallen. Ik ken mijzelf en wil liever een wat minder 'premium' auto die ruimer is en ik vol kan laden met opties dan een wat minder rijk bedeelde uitvoering. Ik denk wel dat ik de Ford Mondeo toevoeg aan de shortlist, zeker als Vignale uitvoering super rijk uitgerust en schijnt erg goed te sturen.
Dinsdag en woensdag voor het werk op de Geneva International Motorshow dus dan gelijk maar eens vergelijkend warenonderzoek haphop.gif
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

blastaway
Berichten: 622
Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
Locatie: Uiterste zuiden van het land

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door blastaway » do 2 mar 2017 15:18

Nou, de nieuwe Mondeo is prachtig. De voorkant doet mij watertanden! thumbup.gif
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door MarcoC » do 2 mar 2017 20:41

RE.gif
Helemaal mee eens, lekkere smoel heeft ie gekregen thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto (Update!)

Bericht door rutgerg » di 27 jun 2017 07:28

Een update: er is een andere auto besteld... naja besteld een voorraad auto. Het betreft een Passat GTE. Het was een erg gunstige aanbieding wat mijn baas heeft doen besluiten een aantal maanden eerder te vervangen dan normaal. Het is dus geen auto uit mn shortlist maar wel mijn eigen keuze (zelf aangedragen bij baas). Het gaat om een nieuwe auto die door VW in 2016 op kenteken is gezet, 15% bijtelling dus.

Het gaat om een zwarte Passat GTE Highline vol opties.18" lichtmetaal, executive plus pakket (o.a. Navigatie discover pro), advance pakket (o.a. Panoramadak), led plus verlichting, active info display, zwarte hemelbekleding, wegklapbare trekhaak.

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Passat, verwacht hem binnen twee weken te hebben! Natuurlijk heb ik al ervaring met Plug in, maar de Passat is toch een compleet andere auto als de Outlander PHEV.
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto

Bericht door djanssen » di 27 jun 2017 07:45

Rutger, volgens mij heb je een prachtige trekker gekregen. Niet van je shortlist, maar misschien nog wel beter dan dat! De overstap van een hoge naar een lage auto was bij ons flink wennen, maar je krijgt er een andere positieve rijervaring voor terug. Veel plezier er mee!
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd nieuwe (zaken)auto (Update!)

Bericht door Micky » di 27 jun 2017 08:57

rutgerg schreef:Een update: er is een andere auto besteld... naja besteld een voorraad auto. Het betreft een Passat GTE. Het was een erg gunstige aanbieding wat mijn baas heeft doen besluiten een aantal maanden eerder te vervangen dan normaal. Het is dus geen auto uit mn shortlist maar wel mijn eigen keuze (zelf aangedragen bij baas). Het gaat om een nieuwe auto die door VW in 2016 op kenteken is gezet, 15% bijtelling dus.

Het gaat om een zwarte Passat GTE Highline vol opties.18" lichtmetaal, executive plus pakket (o.a. Navigatie discover pro), advance pakket (o.a. Panoramadak), led plus verlichting, active info display, zwarte hemelbekleding, wegklapbare trekhaak.

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Passat, verwacht hem binnen twee weken te hebben! Natuurlijk heb ik al ervaring met Plug in, maar de Passat is toch een compleet andere auto als de Outlander PHEV.
Gefeliciteerd, ik rij inmiddels 60.000km in de nieuwe Passat (geen GTE) bevalt super goed thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”