Nee, staat maar 1 trekgewicht op (geremd), hier het kenteken van mijn Passat 01= 2200kg:meeder schreef: ↑vr 6 nov 2020 11:43In Duitsland staan er vaak twee trekgewichten op de fahrzeugbrief als ik het goed heb onthouden. De 8% en 12% waarden, in folders staan ze soms ook beiden maar als de Suzuki 1500kg mag trekken in Nederland en de Toyota 1500kg in Duitsland dan lijkt het mij vrij aannemelijk dat het in Nederland voor de Toyota ook 1500kg gaat zijn.
Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Ik heb 3 DSG's gehad waar ik de caravan mee getrokken heb, ik begrijp niet welke uitdaging je noemt, het is hier niet anders dan elke handgeschakelde caravantrekker, die heeft ook een platenkoppeling...dieseltijger schreef: ↑vr 6 nov 2020 11:51Helaas: geen all wheel drive, en een DSG automaat - waarbij het optrekken op een helling met caravan ook een uitdaging vormt voor de plaatkoppeling,
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- dieseltijger
- Berichten: 11141
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Dat bedoel ik dus: de platen worden zwaar belast bij het wegrijden op een helling, zowel bij de DSG bak als bij de conventionele koppeling - en het is geen feestje om de meervoudige platenkoppeling van een DSG bak te laten vervangen, en ik doe altijd lang met een auto. Aan de andere kant moet ik niet miepen: De Avensis heeft met meer dan 280k op de klok nog steeds dezelfde koppelingsplaten - als de koppeling van een DSG net zo lang mee gaat: who cares.
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de verplichte beveiligingssystemen? Ik zie daar wat minder vrolijk stemmende berichten over bij de Seat Altea - toch ook VAG technologie?
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de verplichte beveiligingssystemen? Ik zie daar wat minder vrolijk stemmende berichten over bij de Seat Altea - toch ook VAG technologie?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
geen idee nooit iets over gelezen, maar je kunt alles wel gaan willen uitsluiten, dan blijf je vanzelf vanwege stress thuis
Als je een auto lang houdt calculeer je kosten in, als er dan iets stuk gaat vervang je dat, ik ben niet zo van alles voor de tijd uit gaan kauwen, al doende leert men
geen idee nooit iets over gelezen, maar je kunt alles wel gaan willen uitsluiten, dan blijf je vanzelf vanwege stress thuis
Als je een auto lang houdt calculeer je kosten in, als er dan iets stuk gaat vervang je dat, ik ben niet zo van alles voor de tijd uit gaan kauwen, al doende leert men
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
@micky dank voor het rechtzetten over de fahrzeugbrief.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
jammer dat ik niet meer in het bezit ben van deze papieren
jammer dat ik niet meer in het bezit ben van deze papieren
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- dieseltijger
- Berichten: 11141
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif RE.gif RE.gif Weet je wat pas stress geeft: onverwachte garage-rekeningen.
Citroën gereden en duidelijk meer verassingen gehad dan ik de afgelopen 20 jaar meemaak met Jappen: ze kunnen geen pakkingen maken en alles begint te lekken. Motorfietsen: idem. Twee suzuki's gehad: probleemloos en de BMW (laten we nu eens voor mooi gaan en kwaliteit kopen) sprong er in negatieve zin uit met gewoon materiaal/kwaliteitsproblemen: versleten prise as spiebanen (Leuk: wandelen met 200 kg motorfiets) en een half jaar naderhand een lager van de balansas midden in het motorblok (kon de versnellingsbak weer helemaal eraf gehaald worden - het lager was van Joegoslavische origine). BMW F600: standaard breekt af - "materiaalfoutje meneer".
Dus eerder een gevalletje van schade en schande, maar ik sluit niet uit dat het kwaliteitsniveau inhaalslagen heeft gemaakt - maar ik heb mijn lesje geleerd.
Citroën gereden en duidelijk meer verassingen gehad dan ik de afgelopen 20 jaar meemaak met Jappen: ze kunnen geen pakkingen maken en alles begint te lekken. Motorfietsen: idem. Twee suzuki's gehad: probleemloos en de BMW (laten we nu eens voor mooi gaan en kwaliteit kopen) sprong er in negatieve zin uit met gewoon materiaal/kwaliteitsproblemen: versleten prise as spiebanen (Leuk: wandelen met 200 kg motorfiets) en een half jaar naderhand een lager van de balansas midden in het motorblok (kon de versnellingsbak weer helemaal eraf gehaald worden - het lager was van Joegoslavische origine). BMW F600: standaard breekt af - "materiaalfoutje meneer".
Dus eerder een gevalletje van schade en schande, maar ik sluit niet uit dat het kwaliteitsniveau inhaalslagen heeft gemaakt - maar ik heb mijn lesje geleerd.
Laatst gewijzigd door dieseltijger op vr 6 nov 2020 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Simpel antwoord: nee. Kijk naar alle betrouwbaarheidsonderzoeken. Wil je geen verrassende garagerekeningen koop een Toyota / Lexus / Honda / Subaru / Suzuki.
Zowel voor motoren (daar kan je Yamaha nog toevoegen, Kawasaki is wat twijfelachteriger) als auto's.
Toch heb ik, na uitsluitend postieve ervaringen met Japanners bij zowel motoren als auto's voor mijn motor en eerste auto een BMW en voorheen vaak Volvo en Alfa. Ik vond ze mooier uitzien, fijner rijden. Bij BMW heb ik tot nu toe weinig kosten, bij Volvo best wat dingen gehad. Alfa zat er tussenin.
Maar ik kies daar bewust voor en weet dat als ik zou kiezen op betrouwbaarheid zou het Japans worden. Ook de Lexus die we als 2de auto hebben is probleemloos.
Echter is het wel zo dat wij jonge auto's rijden en elke 3 jaar inruilen. Wilde ik heel lang met 1 auto doen, werd het toch echt weer Japans.
Simpel antwoord: nee. Kijk naar alle betrouwbaarheidsonderzoeken. Wil je geen verrassende garagerekeningen koop een Toyota / Lexus / Honda / Subaru / Suzuki.
Zowel voor motoren (daar kan je Yamaha nog toevoegen, Kawasaki is wat twijfelachteriger) als auto's.
Toch heb ik, na uitsluitend postieve ervaringen met Japanners bij zowel motoren als auto's voor mijn motor en eerste auto een BMW en voorheen vaak Volvo en Alfa. Ik vond ze mooier uitzien, fijner rijden. Bij BMW heb ik tot nu toe weinig kosten, bij Volvo best wat dingen gehad. Alfa zat er tussenin.
Maar ik kies daar bewust voor en weet dat als ik zou kiezen op betrouwbaarheid zou het Japans worden. Ook de Lexus die we als 2de auto hebben is probleemloos.
Echter is het wel zo dat wij jonge auto's rijden en elke 3 jaar inruilen. Wilde ik heel lang met 1 auto doen, werd het toch echt weer Japans.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
We wijken nu wel erg af van de PHEV
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Veel automerken zijn tegenwoordig 1 pot nat
Nissan - Renault - Mitsubishi
Peugeot - Citroën - Opel
Volvo - Ford
BMW - Daimler?
Fiat - Chrysler - Jeep
‘In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst'
Nissan - Renault - Mitsubishi
Peugeot - Citroën - Opel
Volvo - Ford
BMW - Daimler?
Fiat - Chrysler - Jeep
‘In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst'
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
BMW - Daimler is niet correct en Volvo - Ford was in het verleden zo, maar die tijd is voorbij. Volvo is tegenwoordig onderdeel van het Chinese Geely.
BMW - Daimler is niet correct en Volvo - Ford was in het verleden zo, maar die tijd is voorbij. Volvo is tegenwoordig onderdeel van het Chinese Geely.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
- dieseltijger
- Berichten: 11141
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
@Mickey: Nee hoor we wijken niet af. Skoda had een aantrekkelijke PHEV die ongeveer de helft is qua aanschaf van een RAV4-PHEV. En vervolgens wordt er over de betrouwbaarheid gesproken enzovoorts
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif RE.gif
Is wel samenwerking en ontwikkeling toch met die 2 Duitsers?
Is wel samenwerking en ontwikkeling toch met die 2 Duitsers?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Idd Volvo is al 10 jaar van: Zhejiang Geely Holding Group
Sinds 2018 is Geely (valt onder de bovengenoemde groep) de grootste aandeelhouder in het Daimler concern
BWM group, is de eigenaar van BMW, maar ook van Mini en Rolls-Royce.
Correct me if i'm wrong
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Geheel correct
Wel is het zo, meer in algemene zin, dat bepaalde onderdelen door veel fabrikanten worden ingekocht. Zo gebruikt de Jaguar / LandRover groep de zelfde ZF8 automaat als BMW. En is de 1.3 Turbo van Mercedes identiek aan die van Renault, Nissan en Dacia. En levert Bosch veel elektrische systemen aan meerdere merken. Enzovoorts.
Zelfde wat je bij caravans ziet, moet onder andere koelkasten, toiletten, verwarming en gasfornuizen.
Geheel correct
Op specifieke zaken, zoals de kaarten en data bij de navigatiiesystemen, maar de samenwerking is vrij beperkt. Daimler werkt meer met Renault samen dan met BMW.
Wel is het zo, meer in algemene zin, dat bepaalde onderdelen door veel fabrikanten worden ingekocht. Zo gebruikt de Jaguar / LandRover groep de zelfde ZF8 automaat als BMW. En is de 1.3 Turbo van Mercedes identiek aan die van Renault, Nissan en Dacia. En levert Bosch veel elektrische systemen aan meerdere merken. Enzovoorts.
Zelfde wat je bij caravans ziet, moet onder andere koelkasten, toiletten, verwarming en gasfornuizen.
Laatst gewijzigd door RDDR op vr 6 nov 2020 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Er zijn in Duitsland een aantal websites voor trek gewicht verhoging.
https://fahrzeugauflastung.jimdofree.co ... ng/subaru/
https://www.google.nl/search?sxsrf=ALeK ... gws-wiz-hp
Vraag mij dus af of dit ook op het Duitse kentekenbewijs komt te staan.
Eric
https://fahrzeugauflastung.jimdofree.co ... ng/subaru/
https://www.google.nl/search?sxsrf=ALeK ... gws-wiz-hp
Vraag mij dus af of dit ook op het Duitse kentekenbewijs komt te staan.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Seat Leon nu ook als PHEV leverbaar. Trekgewicht volgens mij 1.500 kg.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Ik heb me in Kroatië wel eens afgevraagd hoe het allemaal kon..
Duitsers met vrij lichte auto's..en een knots van een boot erachter.
Er kan in Duitsland meer dan in Nederland vlgs mij.
Duitsers met vrij lichte auto's..en een knots van een boot erachter.
Er kan in Duitsland meer dan in Nederland vlgs mij.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Mijn Duitse Passat mocht hetzelfde in Duitsland trekken als in Nederland, 2200KG
Dus er is iig niet voor elke auto een verschil
Mijn Duitse Passat mocht hetzelfde in Duitsland trekken als in Nederland, 2200KG
Dus er is iig niet voor elke auto een verschil
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Hier staat nog wat meer uitgelegd, is wel in het Duits.
https://camperstyle.de/anhaengelast-ste ... wohnwagen/
https://camperstyle.de/anhaengelast-ste ... wohnwagen/
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Alle (of een aantal) plug-in caravantrekker ervaringen bij elkaar.
https://caravantrekker.nl/review/leesPHEV.php
Eric
https://caravantrekker.nl/review/leesPHEV.php
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Weinig commentaar aan toe te voegen toch?
Zeker als tussenfase naar EV een goed alternatief en inzake Power en stabiliteit meer dan genoeg.
Ik zou in ieder geval van de Mitsubishi PHEV de jongste uitvoering kiezen/nemen. Ik heb er nog wel eens ingezeten en stukjes mee gereden.
Trouwens in de eerste review kom je ook al tegen dat het niet alleen in een EV na elke 200 km tanken wordt, maar ook bij een dikke uitgevoerde combinatie met veel personen en andere spullen op de auto waarbij de "kleine" tankinhoud ook bepalend kan zijn dit maar te doen. Maar er werd stevig door gereden en dat heeft zo zijn consequenties in verbruik.
Maar het grotendeel is beslist nog redelijk "zuinig" in te rijden met caravan.
Ach, je zou zomaar kunnen stellen vanuit een diesel naar die PHEV uitvoering , vast geen straf of spijt.
Maar je moet het eerst zelf ervaren.
Zeker als tussenfase naar EV een goed alternatief en inzake Power en stabiliteit meer dan genoeg.
Ik zou in ieder geval van de Mitsubishi PHEV de jongste uitvoering kiezen/nemen. Ik heb er nog wel eens ingezeten en stukjes mee gereden.
Trouwens in de eerste review kom je ook al tegen dat het niet alleen in een EV na elke 200 km tanken wordt, maar ook bij een dikke uitgevoerde combinatie met veel personen en andere spullen op de auto waarbij de "kleine" tankinhoud ook bepalend kan zijn dit maar te doen. Maar er werd stevig door gereden en dat heeft zo zijn consequenties in verbruik.
Maar het grotendeel is beslist nog redelijk "zuinig" in te rijden met caravan.
Ach, je zou zomaar kunnen stellen vanuit een diesel naar die PHEV uitvoering , vast geen straf of spijt.
Maar je moet het eerst zelf ervaren.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Een extra grote benzine tank aanbieden in de optie lijst, dat zou pas ideaal zijn. Had die bestaan ik had ze genomen voor mijn auto met verbrandingsmotor ook. Ik geloof dat dit btw kan bij enkele premium merken voor gewone ice modellen.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023
Adria Adora 573 PT 2023
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Een extra grote benzine tank aanbieden in de optie lijst, dat zou pas ideaal zijn. Had die bestaan ik had ze genomen voor mijn auto met verbrandingsmotor ook. Ik geloof dat dit btw kan bij enkele premium merken voor gewone ice modellen.
Een forumlid met een mooie bmw x5 phev had al aangegeven dat de tankbeurten vrij snel opvolgen. Nu 1;4,7 uit het artikel van caravantrekker is wel erg veel. Met een iets minder zware voet vallen de cijfers vast iets gunstiger uit.
Een forumlid met een mooie bmw x5 phev had al aangegeven dat de tankbeurten vrij snel opvolgen. Nu 1;4,7 uit het artikel van caravantrekker is wel erg veel. Met een iets minder zware voet vallen de cijfers vast iets gunstiger uit.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023
Adria Adora 573 PT 2023
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
De volvo XC90 had bij introductie een 50 liter tank.
Na veel klachten kreeg hij bij een face-lift een 70 ltr tank.
Er zijn firma's die een brandstoftank op maat kunnen maken.
Informeer daarvoor in de 4x4 wereld.
Eric
Na veel klachten kreeg hij bij een face-lift een 70 ltr tank.
Er zijn firma's die een brandstoftank op maat kunnen maken.
Informeer daarvoor in de 4x4 wereld.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.