Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif RE.gif
Gaat toch niet boven dit...............tussen 0;38/0;58, heerlijk.
https://www.hartvoorautos.nl/video-zo-k ... pf-filter/
Weet het, niets te maken met Plugin.
Gaat toch niet boven dit...............tussen 0;38/0;58, heerlijk.
https://www.hartvoorautos.nl/video-zo-k ... pf-filter/
Weet het, niets te maken met Plugin.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Die wil ik als ik groot ben..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Nou ja - we zullen wel zien: "time is on my side". Mijn Avensis heeft nu 280k op de teller staan, dus er zullen tussen nu en twee jaar wel koppelingsplaten en distributiekettingen op de "Oh shit" lijst komen te staan, er zullen vast wel lekkere, jonge tweedehandse hapjes verkrijgbaar zijn - EV, plug-in, of fossiel.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
280K of 280PK?
280K of 280PK?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Brut, af en toe mag ik in dit soort geweld zelf sturen, trillende handen als je eruit komt gewoon heerlijk, Ferrari FF V12 is het hoogst gehaalde tot nu toeworkel schreef: ↑do 22 okt 2020 20:20RE.gif RE.gif
Gaat toch niet boven dit...............tussen 0;38/0;58, heerlijk.
https://www.hartvoorautos.nl/video-zo-k ... pf-filter/
Weet het, niets te maken met Plugin.
maar idd weinig plugin
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Nou, die discussie is vrij simpel. Als je met een 75 kWh accu zo'n 425 km ver komt, laad je die voor ongeveer € 16 op. Als je diesel 1:15 rijdt, kost je dat - bij de extreem lage prijs van nu - € 32dieseltijger schreef: ↑do 22 okt 2020 20:10Dus - sec vanuit de financiele optiek gezien - zou je dus of volledig electrisch (lage BPM en houderschapsbelasting) of volledig fossiel (lagere houdersschapsbelasting dan een zware (plug-in) hybride) moeten rijden?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
plus verschil in onderhoud lijkt me? want daar wordt niet vaak over gesproken...
plus verschil in onderhoud lijkt me? want daar wordt niet vaak over gesproken...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
PD, volgend jaar wordt ze weer jarig….
Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. (Toch?)
Ik zie toch wel een lichtpuntje aan de horizon.
Eric
Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. (Toch?)
Ik zie toch wel een lichtpuntje aan de horizon.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Ja, dat is ook een groot verschil !
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Ja, dan is een EV interessant. Een plugin zou een beetje tussen wal en schip vallen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Yep, een PHEV is gewoon een combinatie van een verbrandingsmotor èn een elektromotor. Da's dubbele techniek. Daarbij komt dat een PHEV nooit zo efficiënt kan zijn als een EV vooral door de motorruimte voorin. De enige reden waarom dat die complexe techniek hier interessant is, is omdat de BPM grotendeels vervalt.
Over complex gesproken: ik rij rond met een turbo plus compressor, plus CGI (giga-dynamo) plus een kleine elektromotor voorin, daarbij nog de grote elektromotor en aansturing achterin en ten slotte in de middentunnel daartussen de accu's. De auto zit letterlijk propvol techniek. Als een monteur een steeksleutel in de moterruimte laat vallen, ben je een dag bezig om 'm terug te vinden
Maar - klop, klop - het werk al bijna vijf jaar als een zonnetje, en ook de E-range is nagenoeg gelijk gebleven
Yep, een PHEV is gewoon een combinatie van een verbrandingsmotor èn een elektromotor. Da's dubbele techniek. Daarbij komt dat een PHEV nooit zo efficiënt kan zijn als een EV vooral door de motorruimte voorin. De enige reden waarom dat die complexe techniek hier interessant is, is omdat de BPM grotendeels vervalt.
Over complex gesproken: ik rij rond met een turbo plus compressor, plus CGI (giga-dynamo) plus een kleine elektromotor voorin, daarbij nog de grote elektromotor en aansturing achterin en ten slotte in de middentunnel daartussen de accu's. De auto zit letterlijk propvol techniek. Als een monteur een steeksleutel in de moterruimte laat vallen, ben je een dag bezig om 'm terug te vinden
Maar - klop, klop - het werk al bijna vijf jaar als een zonnetje, en ook de E-range is nagenoeg gelijk gebleven
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Onderhoud x5 45e 5jr/100.000km €1609,-
Aan de A6 Allroad diesel was ik meer kwijt.
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
We weten misschien daar nog te weinig van maar...... wat zouden we aan dit soort hele dure auto's reëel aan afschrijving kwijt zijn ?
Krijg wel het idee dat de accu pakketten meer en meer verbetert worden ( ook in gewicht) zodat de duur en terugloop wat er nu eenmaal plaats vindt, steeds béter wordt.
Krijg wel het idee dat de accu pakketten meer en meer verbetert worden ( ook in gewicht) zodat de duur en terugloop wat er nu eenmaal plaats vindt, steeds béter wordt.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
een 6 jaar oude Tesla model S doet nog zo'n 40-45.000 euro
32000 euro 6 jaar oud en bijna 3 ton gelopen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/tes ... ousPage=lr
een 6 jaar oude Tesla model S doet nog zo'n 40-45.000 euro
32000 euro 6 jaar oud en bijna 3 ton gelopen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/tes ... ousPage=lr
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
En heel weinig verlies aan accu "vermogen".
Er verschijnen steeds meer van die eerste serie Tesla's die een groot aantal km's hebben gereden en nog steeds een goed betrouwbaar accupakket hebben.
En heel weinig verlies aan accu "vermogen".
Er verschijnen steeds meer van die eerste serie Tesla's die een groot aantal km's hebben gereden en nog steeds een goed betrouwbaar accupakket hebben.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Omdat de accu's geconditioneerd zijn en zo zijn afgeregeld dat ze nooit volledig worden opgeladen en niet volledig worden ontladen, gaan ze erg lang mee. Mijn vorige auto, een Opel Ampera, had na 2 ton km nog exact dezelfde E-range al toe ie nieuw was. En dat was accutechniek van 10 jaar geleden.
Als je auto zegt dat de accu volledig leeg of volledig vol is, zit er in werkelijkheid nog een flinke veiligheidsmarge in.
Omdat de accu's geconditioneerd zijn en zo zijn afgeregeld dat ze nooit volledig worden opgeladen en niet volledig worden ontladen, gaan ze erg lang mee. Mijn vorige auto, een Opel Ampera, had na 2 ton km nog exact dezelfde E-range al toe ie nieuw was. En dat was accutechniek van 10 jaar geleden.
Als je auto zegt dat de accu volledig leeg of volledig vol is, zit er in werkelijkheid nog een flinke veiligheidsmarge in.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Psies, in het begin was dat de grote angst van kopers van een een (PH)EV en gingen er verhalen rond want een nieuw accupakket kost. Daar hoor je niets meer over.
Overigens zijn er tegenwoordig bedrijven die een paar cellen in een accupakket kunnen vervangen indien nodig.
Psies, in het begin was dat de grote angst van kopers van een een (PH)EV en gingen er verhalen rond want een nieuw accupakket kost. Daar hoor je niets meer over.
Overigens zijn er tegenwoordig bedrijven die een paar cellen in een accupakket kunnen vervangen indien nodig.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Ach, bij de traditionele hybride zoals de Toyota Prius en Lexus CT200h zijn er ook ontzettend weinig problemen. Vele voorbeelden met meer dan 300k gelopen en eerste accu. Dus waarom zou het ineens een enorm probleem zijn als het pakket iets groter is en geladen kan worden met een stekker.
Was volgens mij in begin omdat het nieuw is en dan is het voor veel mensen eng. Beetje als van de koets naar de auto.
Was volgens mij in begin omdat het nieuw is en dan is het voor veel mensen eng. Beetje als van de koets naar de auto.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Precies. Vroeger moest er iemand met een rode vlag voor een automobiel uit lopen om ruiters te waarschuwen voor het aankomende gevaar. Nu is het verplicht geworden om voor l*l te rijden met een Star Trek achtig geluidje om voetgangers te waarschuwen voor naderend gevaar. De geschiedenis herhaalt zich.
Precies. Vroeger moest er iemand met een rode vlag voor een automobiel uit lopen om ruiters te waarschuwen voor het aankomende gevaar. Nu is het verplicht geworden om voor l*l te rijden met een Star Trek achtig geluidje om voetgangers te waarschuwen voor naderend gevaar. De geschiedenis herhaalt zich.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Zo'n 3 tot 4 jaar geleden waren er veel sceptici tegen de EV en Hybride. Er werd dan angst aangepraat dat je wel eens op Accu kostenposten moest rekenen van € 4000 tot € 7000 na 5 jaar en als eventuele occasion koper dan daar mee werd afgeschrikt.
Maar de techniek schrijdt voort en het tegendeel wordt meer en meer bewezen m.a.w. op dat aspekt hoef je het dan niet meer te laten. Zeker bij een Hybride waarbij je op korte afstanden met name solo best voordelig kan rijden.
En de EV we komen er niet onderuit voor de toekomst. Kijk maar naar de belangstelling, voor 2021 is de subsidiepot al weer leeg.
Tsja, voor de caravanners zal de omslag nog wel even duren. Maar als ik dit jaar naar mij zelf ga kijken en ik denk dat dat voor vele geldt we maar aan kilometers met de Caravan er achter hebben gereden, dan had het met een EV het helemaal geen probleem geweest.
Maar de techniek schrijdt voort en het tegendeel wordt meer en meer bewezen m.a.w. op dat aspekt hoef je het dan niet meer te laten. Zeker bij een Hybride waarbij je op korte afstanden met name solo best voordelig kan rijden.
En de EV we komen er niet onderuit voor de toekomst. Kijk maar naar de belangstelling, voor 2021 is de subsidiepot al weer leeg.
Tsja, voor de caravanners zal de omslag nog wel even duren. Maar als ik dit jaar naar mij zelf ga kijken en ik denk dat dat voor vele geldt we maar aan kilometers met de Caravan er achter hebben gereden, dan had het met een EV het helemaal geen probleem geweest.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Fabrikanten blijven erg voorzichtig met het toekennen van trekgewicht voor hybride / plugin hybride / EV. Daar zal een reden voor zijn. Alle indicaties wijzen richting opwarmen van de elektromotor.
Mijn gevoel blijft, als particulier: te vroeg - ik wil niet de testcase zijn, al helemaal niet met mijn gezin op een >35 graden autostrade in het zuiden van Frankrijk.
Wat heb ik gedaan ? Recent een nieuwe wagen met ICE gekocht, bewezen technologie om de volgende 8 jaar te overbruggen. Mij wel moeten aanpassen aan de huidige trend richting Benzine motoren, so be it. Daarna schakelen we (volgens bovenstaande hoopvolle berichtgeving) moeiteloos over op de nieuwe tech. Spannende tijden.
Ik heb wel medelijden met leasing rijders in Belgie. Volgens de plannen van de regering moeten die allemaal EV gaan rijden tegen 2026. Met de huidige technologie onmogelijk om deftig met de caravan op reis te gaan. Dat wordt voor vele gezinnen een mobiliteitsbudget of een extra privé wagen die de boel kan trekken zoals al vaker het geval in Nederland. Velen gaan roepen "het is een BEDRIJFSWagen" maar deze mensen vergeten dat je daar gewoon x aantal euro's voor aftikt in je privé belastingen.
Mijn gevoel blijft, als particulier: te vroeg - ik wil niet de testcase zijn, al helemaal niet met mijn gezin op een >35 graden autostrade in het zuiden van Frankrijk.
Wat heb ik gedaan ? Recent een nieuwe wagen met ICE gekocht, bewezen technologie om de volgende 8 jaar te overbruggen. Mij wel moeten aanpassen aan de huidige trend richting Benzine motoren, so be it. Daarna schakelen we (volgens bovenstaande hoopvolle berichtgeving) moeiteloos over op de nieuwe tech. Spannende tijden.
Ik heb wel medelijden met leasing rijders in Belgie. Volgens de plannen van de regering moeten die allemaal EV gaan rijden tegen 2026. Met de huidige technologie onmogelijk om deftig met de caravan op reis te gaan. Dat wordt voor vele gezinnen een mobiliteitsbudget of een extra privé wagen die de boel kan trekken zoals al vaker het geval in Nederland. Velen gaan roepen "het is een BEDRIJFSWagen" maar deze mensen vergeten dat je daar gewoon x aantal euro's voor aftikt in je privé belastingen.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023
Adria Adora 573 PT 2023
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Ik zit te loeren naar de nieuwe RAV4 AWD - de plug in over een paar jaar. De winst zit 'm op twee punten:
- bij deellast (stadsverkeer, secundaire wegen) is deze plug-in zuiniger dan mijn Avensis 1.8 Valvematic;
- in de bergen of een drassig veld kan zo'n ding beter vanuit stilstand het geheel in beweging krijgen dan mijn voorwielaandrijver met handbak;
- geweldig speeltje en gerieflijker rijgedrag (want: automaat, electro aandrijving, stiller)
- hogere instap
Minpunten:
- Zwaarder;
- Complexere technologie (dus meer onderhoud)
- Hoger verbruik op de snelweg
- Duurder qua wegenbelasting
- minder praktisch bruikbare bagageruimte
Dus puur op bovenstaand "kraslijstje" zou ik gewoon een iets versere versie van mijn Avensis moeten aanschaffen, maar dan met automaat. Maar laten we wel wezen: het speeltjes element weegt ook zwaar.
- bij deellast (stadsverkeer, secundaire wegen) is deze plug-in zuiniger dan mijn Avensis 1.8 Valvematic;
- in de bergen of een drassig veld kan zo'n ding beter vanuit stilstand het geheel in beweging krijgen dan mijn voorwielaandrijver met handbak;
- geweldig speeltje en gerieflijker rijgedrag (want: automaat, electro aandrijving, stiller)
- hogere instap
Minpunten:
- Zwaarder;
- Complexere technologie (dus meer onderhoud)
- Hoger verbruik op de snelweg
- Duurder qua wegenbelasting
- minder praktisch bruikbare bagageruimte
Dus puur op bovenstaand "kraslijstje" zou ik gewoon een iets versere versie van mijn Avensis moeten aanschaffen, maar dan met automaat. Maar laten we wel wezen: het speeltjes element weegt ook zwaar.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Ik weet dat Plug In en normale hybride niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar in basis zijn het beiden auto's met een ICE aangevuld met een elektromotor en een accupakket. Vandaar dat ik denk dat mijn vergelijk toch niet zo vreemd is als het lijkt.
We hebben als 2de auto een Lexus CT200h uit 2013 met 105k gelopen. Onderhoud is zeer goedkoop geweest. Niets behalve normale beurten, waarbij de kosten gelijk zijn aan een ICE. Het enige is de optionele jaarlijkse accu check van 65 Euro waarbij je garantie blijft houden op het accupakket totdat de auto 15 jaar is. Die hebben wij niet meer gedaan. Moet te ver rijden naar een dealer om een check te laten doen waarvan we weten dat die in 99,999% OK. De Lexus dealer waar we klant zijn had in al die jaren nog nooit een pakket gewisseld in een CT200h.
Benzine verbruik: zeer laag. We rijden best door en zitten sinds we 100 mogen structureel onder de 5l / 100km (beter dan 1:20 dus met format Ford Focus). Gewicht is een punt, hoewel onze BMW 120i in dezelfde belastingklasse valt. En daarmee rijden we rond de 1:13 (7,8 l per 100 km). Wel moet ik zeggen dat de BMW meer uitnodigd tot stevig doorrijden.
Oftewel de CT is erg goedkoop in gebruik. Mag oveigens geen caravan trekken. Toch gaan we hem volgend jaar weer inruilen. Waarschijnlijk voor een Lexus IS300h of RC300h.
Ik weet dat Plug In en normale hybride niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar in basis zijn het beiden auto's met een ICE aangevuld met een elektromotor en een accupakket. Vandaar dat ik denk dat mijn vergelijk toch niet zo vreemd is als het lijkt.
We hebben als 2de auto een Lexus CT200h uit 2013 met 105k gelopen. Onderhoud is zeer goedkoop geweest. Niets behalve normale beurten, waarbij de kosten gelijk zijn aan een ICE. Het enige is de optionele jaarlijkse accu check van 65 Euro waarbij je garantie blijft houden op het accupakket totdat de auto 15 jaar is. Die hebben wij niet meer gedaan. Moet te ver rijden naar een dealer om een check te laten doen waarvan we weten dat die in 99,999% OK. De Lexus dealer waar we klant zijn had in al die jaren nog nooit een pakket gewisseld in een CT200h.
Benzine verbruik: zeer laag. We rijden best door en zitten sinds we 100 mogen structureel onder de 5l / 100km (beter dan 1:20 dus met format Ford Focus). Gewicht is een punt, hoewel onze BMW 120i in dezelfde belastingklasse valt. En daarmee rijden we rond de 1:13 (7,8 l per 100 km). Wel moet ik zeggen dat de BMW meer uitnodigd tot stevig doorrijden.
Oftewel de CT is erg goedkoop in gebruik. Mag oveigens geen caravan trekken. Toch gaan we hem volgend jaar weer inruilen. Waarschijnlijk voor een Lexus IS300h of RC300h.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Een " valse" start voor de Kuga PHEV met de toelating 1500 kg trekgewicht.
Link https:// www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prod ... ijprobleem.
M.a.w. Tot nader order in het rijtje niet beschikbaar.
Link https:// www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prod ... ijprobleem.
M.a.w. Tot nader order in het rijtje niet beschikbaar.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
De Kuga mag helaas maar 1.200 kg trekken.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent