Ervaring Grandland X
Ervaring Grandland X
Goedemorgen,
Van mijn werk krijg ik aankomende week een Opel Grabdland X met een 1.2, 3 cilinder motor, 130 pk, 230 mm. Nou heb ik al veel gezocht op het internet, maar ik kom zeer weinig reviews tegen i.c.m. een caravan. Dat doet mij vermoeden dat het geen ideale caravantrekker is. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er maar zo weinig Grandland X's als trekker gebruikt worden.
Maar lang verhaal kort, wie gebruiken de Grandland, 1.2 3 cilinder, als trekker en wat zijn de ervaringen? Hebben jullie ook nog tips?
Ik ga er maandag direct hulpveren onder laten zetten. Daar nog mensen ervaringen mee?
Groetjes
Van mijn werk krijg ik aankomende week een Opel Grabdland X met een 1.2, 3 cilinder motor, 130 pk, 230 mm. Nou heb ik al veel gezocht op het internet, maar ik kom zeer weinig reviews tegen i.c.m. een caravan. Dat doet mij vermoeden dat het geen ideale caravantrekker is. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er maar zo weinig Grandland X's als trekker gebruikt worden.
Maar lang verhaal kort, wie gebruiken de Grandland, 1.2 3 cilinder, als trekker en wat zijn de ervaringen? Hebben jullie ook nog tips?
Ik ga er maandag direct hulpveren onder laten zetten. Daar nog mensen ervaringen mee?
Groetjes
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium
Re: Ervaring Grandland X
Wel eens solo mee gereden, reed lekker hoor.
Maar waarom gelijk hulpveren als je geen ervaring hebt met de auto?
Hulpveren is helemaal niet bij elke auto noodzakelijk hoor.
Maar waarom gelijk hulpveren als je geen ervaring hebt met de auto?
Hulpveren is helemaal niet bij elke auto noodzakelijk hoor.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Ervaring Grandland X
Kijk eens naar andere merken die dezelfde motor hebben bv Peugeot Citroën
Info Wikipedia
Applications:
Citroën Berlingo III/Peugeot Rifter/Toyota ProAce City
Citroën C1 II (2014-2018)
Citroën C3 III
Citroën C3/C4 Aircross
Citroën C3-XR
Citroën C4 Cactus
Citroën C4 Picasso
Citroën C5 Aircross
DS 3
DS 3 Crossback
DS 4S
DS 7 Crossback
MPM Erelis
Opel/Vauxhall Combo E
Opel/Vauxhall Corsa F
Opel/Vauxhall Crossland X
Opel/Vauxhall Grandland X
Opel/Vauxhall Mokka
Peugeot 108
Peugeot 208
Peugeot 2008
Peugeot 301
Peugeot 308 II
Peugeot 408 II
Peugeot 3008
Peugeot 5008
Toyota Aygo
Info Wikipedia
Applications:
Citroën Berlingo III/Peugeot Rifter/Toyota ProAce City
Citroën C1 II (2014-2018)
Citroën C3 III
Citroën C3/C4 Aircross
Citroën C3-XR
Citroën C4 Cactus
Citroën C4 Picasso
Citroën C5 Aircross
DS 3
DS 3 Crossback
DS 4S
DS 7 Crossback
MPM Erelis
Opel/Vauxhall Combo E
Opel/Vauxhall Corsa F
Opel/Vauxhall Crossland X
Opel/Vauxhall Grandland X
Opel/Vauxhall Mokka
Peugeot 108
Peugeot 208
Peugeot 2008
Peugeot 301
Peugeot 308 II
Peugeot 408 II
Peugeot 3008
Peugeot 5008
Toyota Aygo
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Ervaring Grandland X
Als ik hem op caravantrekker.nl invoer komt ie er best goed uit. Geen zorgen maken dus.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Ervaring Grandland X
Hoi
ik rij met de Peugeot 2008 met dezelfde 3 cilinder maar dan met 110pk en 205nm.
Is eigenlijk hetzelfde platform als de crossland X.
de 3008 is hetzelfde als de grandland X
Motorisch trekt hij de Knaus van 1300KG makkelijk.
90 a 95 op de CC gaat prima.
ff doortrekken naar 120 km/h om in te halen ook trouwens.
Iets langzamer en je zit net te laag in toeren.
Het limburgse heuvel landschap en vorig jaar met de oude caravan de duitse eifel in geen enkel probleem.
Ik rij pas 40 jaar met de caravan, en hiervoor altijd 1,6L 4 cilinders benzine of 1,8L 4 cilinder diesel .
Maar die konden geen van allen tippen aan deze 1,2L 3 cilinder.
Die turbo doet echt geweldig z'n werk.
Wat de wegligging doet bij een grandland x weet ik niet.
Maar ik verwacht geen problemen.
ik rij met de Peugeot 2008 met dezelfde 3 cilinder maar dan met 110pk en 205nm.
Is eigenlijk hetzelfde platform als de crossland X.
de 3008 is hetzelfde als de grandland X
Motorisch trekt hij de Knaus van 1300KG makkelijk.
90 a 95 op de CC gaat prima.
ff doortrekken naar 120 km/h om in te halen ook trouwens.
Iets langzamer en je zit net te laag in toeren.
Het limburgse heuvel landschap en vorig jaar met de oude caravan de duitse eifel in geen enkel probleem.
Ik rij pas 40 jaar met de caravan, en hiervoor altijd 1,6L 4 cilinders benzine of 1,8L 4 cilinder diesel .
Maar die konden geen van allen tippen aan deze 1,2L 3 cilinder.
Die turbo doet echt geweldig z'n werk.
Wat de wegligging doet bij een grandland x weet ik niet.
Maar ik verwacht geen problemen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Ervaring Grandland X
Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik ga chronologisch op jullie reageren:-).
Waarom hulpveren: ik ga donderdag gelijk op vakantie met de auto. Ik zit dus als het ware liever safe met hulpveren dan er op donderdag achterkomen dat ie toch wel erg ver doorzakt.
@Hendrik S: bedankt voor de lijst. Van een aantal modellen zoals de 3008 wist ik idd dat zij dezelfde motor hebben. Die ook al eens nagekeken op caravantrekker, maar ook weinig ervaringen met die specifieke motor. Maar jouw lijstje geeft een stuk meer mogelijkheden om nog te bekijken. Super!
@Morgoth: bedankt voor de bevestiging.
@ronk: bedankt voor.het delen van jou ervaringen met een soortgelijke motor van hetzelfde concern. Doet me goed dat te lezen.
Ik was heel even bang dat het verschil tussen 308 diesel met 300 nm naar een 1.2 benzine met 230 nm heel groot zal zijn. Maar jullie berichten stellen mij gerust!
Bedankt.
Waarom hulpveren: ik ga donderdag gelijk op vakantie met de auto. Ik zit dus als het ware liever safe met hulpveren dan er op donderdag achterkomen dat ie toch wel erg ver doorzakt.
@Hendrik S: bedankt voor de lijst. Van een aantal modellen zoals de 3008 wist ik idd dat zij dezelfde motor hebben. Die ook al eens nagekeken op caravantrekker, maar ook weinig ervaringen met die specifieke motor. Maar jouw lijstje geeft een stuk meer mogelijkheden om nog te bekijken. Super!
@Morgoth: bedankt voor de bevestiging.
@ronk: bedankt voor.het delen van jou ervaringen met een soortgelijke motor van hetzelfde concern. Doet me goed dat te lezen.
Ik was heel even bang dat het verschil tussen 308 diesel met 300 nm naar een 1.2 benzine met 230 nm heel groot zal zijn. Maar jullie berichten stellen mij gerust!
Bedankt.
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium
Re: Ervaring Grandland X
IK heb een GLD X maar wel bewust de 1,6 uitvoering gekozen. 181 pkRandy schreef: ↑wo 28 jul 2021 07:42Goedemorgen,
Van mijn werk krijg ik aankomende week een Opel Grabdland X met een 1.2, 3 cilinder motor, 130 pk, 230 mm. Nou heb ik al veel gezocht op het internet, maar ik kom zeer weinig reviews tegen i.c.m. een caravan. Dat doet mij vermoeden dat het geen ideale caravantrekker is. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er maar zo weinig Grandland X's als trekker gebruikt worden.
Maar lang verhaal kort, wie gebruiken de Grandland, 1.2 3 cilinder, als trekker en wat zijn de ervaringen? Hebben jullie ook nog tips?
Ik ga er maandag direct hulpveren onder laten zetten. Daar nog mensen ervaringen mee?
Groetjes
A. omdat deze automaat mijn caravan kon trekken. 1600 kg trekvermogen
B. omdat het een 4 cilinder is.
En ja ik heb hulpveren (MAX) er ondergezet en dat is me tijdens mijn trip naar Vodice (HR) prima bevallen.
Verder vind ik dat ie na het plaatsen van de MAX ook zonder een caravan wat strakker op de weg lag.
Want ik vind deze Franse Opel op zijn Frans is geveerd. in mijn 35 jaar Opel rijden vond ik de Duitse stugheid beter
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Ervaring Grandland X
Hoi René,
Helaas heb ik de luxe niet de 1.6 te kunnen kiezen, maar word het weer ouderwets schakelen:-).
Hoe veel hoger is de achterzijde met hulpveren zonder belading?
Helaas heb ik de luxe niet de 1.6 te kunnen kiezen, maar word het weer ouderwets schakelen:-).
Hoe veel hoger is de achterzijde met hulpveren zonder belading?
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium
Re: Ervaring Grandland X
Met hulpveren 2 cm hoger.
Bij dit type auto is dat geen probleem.
Bij mijn Astra K vond ik het ronduit lelijk. Maar wel effectief.
Ik heb niet de luxe van het krijgen van een auto, moet helaas alles zelf bekostigen.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Ervaring Grandland X
Ja, dat is nu ook hetgeen mij stoort bij de 308. Maar je hebt gelijk, ik denk dat de GLD X het beter kan hebben.
Haha, dat is waar.
Haha, dat is waar.
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium
Re: Ervaring Grandland X
Van diesel naar benzine is wel anders rijden, denk eraan bergop mag je gerust 5.000t/min draaien kan zeker geen kwaad.
Is het een manuele of automatische bak?
Mijn ervaring met een lichte benzine turbomotor is dat je wel veel minder op de motor kan remmen bergaf.
Dit is wel een leuke motor klinkt zoals een (zwaardere) 6 cylinder.
Veel succes ermee
Is het een manuele of automatische bak?
Mijn ervaring met een lichte benzine turbomotor is dat je wel veel minder op de motor kan remmen bergaf.
Dit is wel een leuke motor klinkt zoals een (zwaardere) 6 cylinder.
Veel succes ermee
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Ervaring Grandland X
Het is een handgeschakelde bak.
De 308 is een automaat, een 1.6.
Maar daarvan vind ik eigenlijk al dat het afremmen op de motor niet veel voorstelt. Maar we gaan het meemaken:-)
Dat van het op toeren houden heb ik idd veelvuldig gelezen en dat gaat ook zeker wel goedkomen.
Ik ben erg benieuwd, maandag mag ik 'm ophalen en ben benieuwd naar het geluid en hoe het rijdt:-)!
De 308 is een automaat, een 1.6.
Maar daarvan vind ik eigenlijk al dat het afremmen op de motor niet veel voorstelt. Maar we gaan het meemaken:-)
Dat van het op toeren houden heb ik idd veelvuldig gelezen en dat gaat ook zeker wel goedkomen.
Ik ben erg benieuwd, maandag mag ik 'm ophalen en ben benieuwd naar het geluid en hoe het rijdt:-)!
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium
Re: Ervaring Grandland X
lijkt me niet nodig 5000 toeren, max koppel ook al bij 1800 toeren. Met hut gewoon lekker tussen 2200 en 3000 toeren houden.Draait als een malle dat ding, van de week in een 308 met 130 PK 1.2 gereden. Moet een hut met groot gemak kunnen trekken, waar overigens mijn vorige 3081.6 HDI 300nm ook beresterk was. Nu heb ik de luxe ook van een 180pk maar 'slechts 250nm'. Voor het gevoel is de 1.2 sneller/vinniger doordat je de turbo meer voelt. Waar ik overigens met Knaus van 1300 aan de haak met de 180 pk ook wel in 16-17sec op de 100 zit .
Lijkt me prima met die 1.2, op caravantrekker staan wel wat C3 Picassos met ervaring met de 1.2.
Lijkt me prima met die 1.2, op caravantrekker staan wel wat C3 Picassos met ervaring met de 1.2.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
Re: Ervaring Grandland X
ik heb geprobeerd je een foto te sturen
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Ervaring Grandland X
Peutie, bedankt voor je enthousiaste reactie. Ik ga eens kijken naar de ervaringen icm de C3.
@Rene_13: ik heb je foto ontvangen. Tnx. Hij lijkt die verhoging idd goed te kunnen hebben!
@Rene_13: ik heb je foto ontvangen. Tnx. Hij lijkt die verhoging idd goed te kunnen hebben!
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium
Re: Ervaring Grandland X
als je wilt stuur ik morgen overdag nog een foto.
Hier in Kroatië is het al verrekte donker
Hier in Kroatië is het al verrekte donker
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Ervaring Grandland X
Oh haha, lekker hoor. Al lekker op pad. Hier nog een paar nachten wachten, eerst nog ff "testen voor je reis" goed afleggen:-)
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium
- sander_knaus
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11
Re: Ervaring Grandland X
Wij rijden een grandland 1.2 3 cilinder met een knaus van 1300kg erachter. Motorisch is het geen enkel probleem. Alleen de 6 is nagenoeg onbruikbaar. Te weinig toeren, pas bij snelheden boven de 110 is dat comfortabel. Maar dat rijden wij bijna niet.
De koppeling is wel zwak. File bergop is geen pretje zonder de koppeling te laten slippen. Daar komt heel veel gevoel bij kijken.
Qua hulpveren, die heb ik niet. En met 80kg kogeldruk en een volgeladen auto valt het best mee, tuurlijk zakt die in. Maar ik vind het meevallen. In het topic “laat je combinatie”. Zien staat een foto van onze combi. Daar kan je het zien
De koppeling is wel zwak. File bergop is geen pretje zonder de koppeling te laten slippen. Daar komt heel veel gevoel bij kijken.
Qua hulpveren, die heb ik niet. En met 80kg kogeldruk en een volgeladen auto valt het best mee, tuurlijk zakt die in. Maar ik vind het meevallen. In het topic “laat je combinatie”. Zien staat een foto van onze combi. Daar kan je het zien
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)
- Dutchdrummer
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
- Locatie: NBr NL
Re: Ervaring Grandland X
Ik heb vorig jaar een ritje Tilburg-Lelystad (en terug) moeten maken met een gehuurde Grandland.
Geen idee wat voor motor erin lag (benzine), maar krachtig genoeg om met het verkeer mee te komen.
Wat mij opviel en stoorde was het weggedrag van de auto. Erg zoekerig en deinerig, niet 'strak' op de weg.
Maar het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk.....
Geen idee wat voor motor erin lag (benzine), maar krachtig genoeg om met het verkeer mee te komen.
Wat mij opviel en stoorde was het weggedrag van de auto. Erg zoekerig en deinerig, niet 'strak' op de weg.
Maar het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk.....
Don't count the days.
Make the days count.
Make the days count.
- sander_knaus
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11
Re: Ervaring Grandland X
Hierbij de foto in vakantie stand zonder hulpveren.
80 kg kogeldruk en volle bepakking
80 kg kogeldruk en volle bepakking
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)
Re: Ervaring Grandland X
Ja dat kan ik bevestigen.Dutchdrummer schreef:Ik heb vorig jaar een ritje Tilburg-Lelystad (en terug) moeten maken met een gehuurde Grandland.
Geen idee wat voor motor erin lag (benzine), maar krachtig genoeg om met het verkeer mee te komen.
Wat mij opviel en stoorde was het weggedrag van de auto. Erg zoekerig en deinerig, niet 'strak' op de weg.
Maar het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk.....
Tot 180 km gaat het nog redelijk daar boven is niet meer lekker.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Ervaring Grandland X
Sander, bedankt voor het delen van ervaring. Motorisch heb jij dezelfde motor. Heb jij nog een speciaal onderstel. Want op basis van jouw foto's vind ik het met het doorzakken wel meevallen. Al zitten wij wel met zijn vieren in de auto (kind 2 en 6), weet niet hoe jou samenstelling is. Ik had je foto in het combinatie topic ook gezien.sander_knaus schreef: ↑do 29 jul 2021 07:28Wij rijden een grandland 1.2 3 cilinder met een knaus van 1300kg erachter. Motorisch is het geen enkel probleem. Alleen de 6 is nagenoeg onbruikbaar. Te weinig toeren, pas bij snelheden boven de 110 is dat comfortabel. Maar dat rijden wij bijna niet.
De koppeling is wel zwak. File bergop is geen pretje zonder de koppeling te laten slippen. Daar komt heel veel gevoel bij kijken.
Qua hulpveren, die heb ik niet. En met 80kg kogeldruk en een volgeladen auto valt het best mee, tuurlijk zakt die in. Maar ik vind het meevallen. In het topic “laat je combinatie”. Zien staat een foto van onze combi. Daar kan je het zien
Misschien dat ik eerst maar eens ga kijken hoe het bevalt zonder hulpveren. Dan zien we wel hoe het tijdens de vakantie bevalt.
Bedankt !
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium
- sander_knaus
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11
Re: Ervaring Grandland X
In de auto zitten 2 volwassenen en 2 kinderen (5 en 9). Voortent van 50 kg, gevulde koelkast, gereedschap, Tenttapijt, en een bak haringen en alle boeken en tijdschriften. En nog wat losse zware dingen.
Op de foto zitten er geen personen in natuurlijk. Maar ik vind het reuze mee vallen. Ik had hiervoor een Skoda Octavia, en die denderde met dezelfde spullen bijna met z'n kont op de grond. Zo slap was die. De Grandland heeft een kortere oversteek en dat scheelt met doorhangen.
Ik rij wel met de rijbaan assistent UIT, en de Achterbanden op 3 bar. En het rijdt uitstekend, ja er zijn betere trekkers. Maar ik ben ook in Oostenrijk nergens in de problemen gekomen
Ik heb geen speciaal onderstel dat ik weet, ik heb alleen 19" velgen eronder. Het is een business excutive uitvoering
Op de foto zitten er geen personen in natuurlijk. Maar ik vind het reuze mee vallen. Ik had hiervoor een Skoda Octavia, en die denderde met dezelfde spullen bijna met z'n kont op de grond. Zo slap was die. De Grandland heeft een kortere oversteek en dat scheelt met doorhangen.
Ik rij wel met de rijbaan assistent UIT, en de Achterbanden op 3 bar. En het rijdt uitstekend, ja er zijn betere trekkers. Maar ik ben ook in Oostenrijk nergens in de problemen gekomen
Ik heb geen speciaal onderstel dat ik weet, ik heb alleen 19" velgen eronder. Het is een business excutive uitvoering
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)
Re: Ervaring Grandland X
Super goed om te horen. Dan zitten we qau belading ook zeker gelijkwaardig.
Dat probleem had ik met de 308 sw ook. Als er twee kratten bier instonden scheelde het al een stukje.
Ook vwb de motorische prestaties ben ik nu wel gerustgesteld. Hier ook de bus. executive uitvoering.
Goed te horen, tnx!
Mooie combinatie trouwens!!
Dat probleem had ik met de 308 sw ook. Als er twee kratten bier instonden scheelde het al een stukje.
Ook vwb de motorische prestaties ben ik nu wel gerustgesteld. Hier ook de bus. executive uitvoering.
Goed te horen, tnx!
Mooie combinatie trouwens!!
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium
Re: Ervaring Grandland X
Op het moment dat ik mijn 13 polige stekker er in stop schakelt ie heel veel uit.sander_knaus schreef: ↑do 29 jul 2021 18:29In de auto zitten 2 volwassenen en 2 kinderen (5 en 9). Voortent van 50 kg, gevulde koelkast, gereedschap, Tenttapijt, en een bak haringen en alle boeken en tijdschriften. En nog wat losse zware dingen.
Op de foto zitten er geen personen in natuurlijk. Maar ik vind het reuze mee vallen. Ik had hiervoor een Skoda Octavia, en die denderde met dezelfde spullen bijna met z'n kont op de grond. Zo slap was die. De Grandland heeft een kortere oversteek en dat scheelt met doorhangen.
Ik rij wel met de rijbaan assistent UIT, en de Achterbanden op 3 bar. En het rijdt uitstekend, ja er zijn betere trekkers. Maar ik ben ook in Oostenrijk nergens in de problemen gekomen
Ik heb geen speciaal onderstel dat ik weet, ik heb alleen 19" velgen eronder. Het is een business excutive uitvoering
dodehoek, rijbaanassist, automatische achterklep. Alleen het vervelende start/stop niet
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.