SEAT Tarraco

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: SEAT Tarraco

Bericht door 4Motion » wo 16 sep 2020 08:45

Goede evolutie om in NL terug een 2.0 TSI beschikbaar te maken voor de Tarraco. Hierdoor dus ook terug beschikbaar met 4x4 in benzine config. Met zoveel caravan trekkers moet daar zeker een afzetmarkt voor zijn.

Hopelijk lepelen ze bij VAG in de nabije toekomst de 2.0 TSI eens in een PHEV met behoorlijke range. Dit zou wel eens een interessante wagen voor caravanners kunnen worden, beetje naar het voorbeeld van oa BMW (PHEV in combi met mooi blok).
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Daphne » wo 16 sep 2020 09:04

hendrik38 schreef:
wo 16 sep 2020 08:33
Ik vind het ook een fraaie verschijning. Toevallig zag ik hem op een "in de auto zing programma" op tv langs komen. Dat programma is gesponserd door seat. Prijsverschil met de kodiaq sportline is ook nihil.
Het prijsverschil is met een Tarracco is best groot hoor. Ik kwam met een Kodiaq prima uit binnen m'n leasebudget, met een Tarracco niet. De Ateca die ik nu heb besteld komt overeen met de prijs van een Kodiaq Sportline.
ArnoM schreef:
wo 16 sep 2020 07:17
Dit is zoals ik hem nu zou bestellen, Merlot Red is de kleur, dus geen felle rode kleur. Overigens viel me al vaker op dat de sportievere versies van veel auto's zeer beperkt in kleurkeuze zijn.
Dat scheelt heel veel met de Velvet red van de Ateca FR, Merlot red ziet er warmer uit thumbup.gif En inderdaad de kleurkeuze is heel erg beperkt. Mijn alternatief was eigenlijk blauw, maar dat mocht ik niet kiezen omdat dit een unikleur is en ik verplicht metallic of een andere speciale lak te kiezen.
De velgen die je in de configuratie hebt geselecteerd vind ik erg fraai en was er helaas niet bij de Ateca.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » wo 16 sep 2020 10:32

bartG schreef:
wo 16 sep 2020 08:45
Goede evolutie om in NL terug een 2.0 TSI beschikbaar te maken voor de Tarraco. Hierdoor dus ook terug beschikbaar met 4x4 in benzine config. Met zoveel caravan trekkers moet daar zeker een afzetmarkt voor zijn.
Voorlopig is de 2.0 alleen te configureren in de FR, de Style en de Excellence zijn alleen te verkrijgen met de 1.5.
Ik denk dat dit tijdelijk is hoor, zal wel iets met emissie te maken hebben.
Die 1.5 TSI mag trouwens ook al 1800 kg trekken, ruim voldoende voor 75% van caravan end Nederland.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Micky » wo 16 sep 2020 12:10

RE.gif

De 1.5 is er ook wel hoor, met handbak en automaat, vanafprijs: €41.150,- en €44.650,-

de Kodiaq doet dan in sport €38.400,- en €40.980,-

Ik vind het prijsverschil enorm
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Rembrandt » wo 16 sep 2020 12:54

Wel apart, die pricing.
Ik heb gekeken naar private lease, en toen de Allspace, Kodiaq en Tarraco vergeleken, en toen (een jaar geleden) was de Tarraco zomaar bijna 100 euro goedkoper per maand dan de Kodiaq.
Al blijft vergelijking lastig, doordat alle drie de merken anders omgaan met de uitrusting. Tarraco was toen bv nog niet als automaat leverbaar.

Als je om je heen kijkt is de Kodiaq wel de duidelijke winnaar qua aantallen. Is ook de goedkoopste.
Daarna komt de VW Allspace en dan de Tarraco. Die laatste zal toch wat lastiger te spotten worden met de nieuwe Ateca erbij, die er bijna hetzelfde uitziet.
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Micky » wo 16 sep 2020 13:27

RE.gif

op welke basis is die Ateca dan? vw T-rock of groter?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: SEAT Tarraco

Bericht door deusjevo » wo 16 sep 2020 13:52

MQB platform dacht ik, hetzelfde als de Tiguan en de Tarraco.
De Tarraco is alleen groter en zwaarder.

Best vreemd die 2 naast elkaar.
Skoda heeft met de Karoq en de Kodiaq hetzelfde.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: SEAT Tarraco

Bericht door EricS » wo 16 sep 2020 14:06

Klopt, VAG MQB platform strategie...

De VW Tiguan, Skoda Karoq en Seat Ateca zijn onderhuids (vrijwel) identiek
De Tiguan Allspace, Skoda Kodiaq en Seat Terraco zijn eveneens onderhuids (vrijwel) identiek maar dan maatje langer/groter
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Micky » wo 16 sep 2020 15:18

RE.gif

Maar de Allspace is toch niet breder dan de gewone tiguan? alleen wat langer toch? de karoq en kodiaq zijn bij mijn weten echt anders van formaat.

Overigens staan zo goed als alle VAG auto's op MQB inmiddels, echter zegt dat niet over de werkelijke maat van de auto, juist omdat dit platform in grootte is aan te passen.

Mijn gecalculeerde Kodiaq komt op €49.896,- uit, met de Tarraco naar wens een behoorlijk stuk hoger.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Michel1975 » wo 16 sep 2020 16:32

Hier is het de Kodiaq geworden puur op uitrusting en binnenruimte. Ik vond de Allspace de meerprijs niet waard. Ook was de achterbak van de Kodiaq de ruimste en vond ik het interieur van de Sportline fraaier dan de VW. Waar ik juist de buitenkant van de VW mooier vind. Maar ja ik kijk tegen de binnenkant aan mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Rembrandt » wo 16 sep 2020 16:50

Tja, het kwam al op een ander forum ter sprake: mooiste is een Allspace R-line met het volledige interieur van een Kodiaq Sportline. mrgreen.gif

En dan Skoda Chrystal black van buiten, met VW Storm Grey interieur, met zwarte dakhemel.
whistle.gif
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: SEAT Tarraco

Bericht door hendrik38 » do 17 sep 2020 10:39

Jullie hebben gelijk, wat een prijsverschil als je hem configureert. Toen ik de kodiaq bestelde ben ik ook bij de seat geweets om even te gluren naar de seat, maar vond toen het prijs verschil mee vallen, maar dat was toen ook een handbak. daar zal het wel mis gegaan zijn.
Is seat een meer premium merk dan skoda wat betreft afwerking? Komt die meer in de VW afwerking?
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: SEAT Tarraco

Bericht door deusjevo » do 17 sep 2020 11:04

Volgens mij niet, het is meer een “budget cq bedaagde” tegenover een “emotion cq sportieve uitstraling”.
Audi zou je als “premium” moeten zien?

Denk dat TopGear het wel aardig verwoord hier:

https://topgear.nl/autonieuws/verschill ... en-groter/
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Daphne » do 17 sep 2020 11:30

hendrik38 schreef:
do 17 sep 2020 10:39
Is seat een meer premium merk dan skoda wat betreft afwerking? Komt die meer in de VW afwerking?
Of het meer premium is weet ik niet. Toen ik in de Seat Ateca en Tarracco stapte, was het alsof ik in mijn VW Golf stapte, met meer ruimte. Dezelfde look and feel. De Skoda heeft ook wel veel dezelfde knopjes, maar niet dezelfde look and feel.

Wat ik een pré vond bij de Seat, is dat ACC via het stuur is te bedienen en niet zoals Skoda blijft doen via een aparte hendel. Dat had ik in mijn Passat van 2009 en dat is al heeeeeeel lang geleden. mrgreen.gif Daarna altijd via stuurbediening en dat vind ik fijner. Maar ik vind de Kodiaq Sportline nog steeds heel erg mooi en stoer ogen en de keuze is er om praktische reden niet op gevallen en niet omdat het minder zou zijn of zo.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Micky » do 17 sep 2020 11:34

hendrik38 schreef:
do 17 sep 2020 10:39
Jullie hebben gelijk, wat een prijsverschil als je hem configureert. Toen ik de kodiaq bestelde ben ik ook bij de seat geweets om even te gluren naar de seat, maar vond toen het prijs verschil mee vallen, maar dat was toen ook een handbak. daar zal het wel mis gegaan zijn.
Is seat een meer premium merk dan skoda wat betreft afwerking? Komt die meer in de VW afwerking?
Nee, althans ik ben van mening van niet.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » do 17 sep 2020 12:23

Wat merk betreft iig niet.
Maar ik ben wel van mening dat het materiaalgebruik echt tussen Skoda en VW in zit.
Met de Tarraco hebben ze duidelijk geprobeerd echt een stukje hoger op de ladder te gaan staan dan tot dan toe met de andere modellen was gedaan.
Heb ook ooit eens een persbericht gezien dat de Seat leiding het zag als een nieuwe stap in een hoger segment.
Persoonlijk vind ik en profil en het front de Tarraco verreweg het mooiste van de drieling, de achterkant vind ik eerlijk gezegd wat minder goed gelukt.
De stoelen van de Skoda Kodiaq Sportline zijn wel echt mooier.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » ma 8 feb 2021 13:08

Ik ben aardig onder de indruk van het 4 drive systeem.
Met de keuzeknop op het sneeuwvlokje zorgt het systeem ervoor dat de gasrespons wat rustiger is en de antislip regeling is afgestemd op gladde ondergrond.

Toen ik 'm kocht had ik al wat filmpjes gezien van Tarraco' s in het zand en specifiek wat filmpjes over het differentieel, zag er allemaal indrukwekkend uit.

Deze morgen stond er een vrachtwagen vast op een heeeeel flauw hellinkje (voor de Tielenaren, de rotonde bij Zinder richting Waalkade), de trekker stond flink te glibberen.
Ik ben toen aan de rechterkant het fietspad op gegaan, over een sneeuwwalletje heen het hellinkje omhoog en daarna over een sneeuwwal weer terug de weg op.
Uiteraard mede geholpen door de goede winter banden, Vredestein Wintertrac Pro.

AfbeeldingAfbeelding
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Daphne » ma 8 feb 2021 13:22

[re.gif]

Mooi plaatje thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: SEAT Tarraco

Bericht door dieseltijger » ma 8 feb 2021 15:22

Met dit weer maken winterbanden en vierwielaandrijving echt wel overduidelijk verschil: Ik was vanmorgen in Den Haag, en daar zag ik dat een auto gewoon niet het opritje van een stoep kon nemen. Ik neem voor het gemak aan dat deze op zomerbanden reed.

Een VW transporter 4 motion met een Duits kenteken nam bochten op de gladde besneeuwde wegen in de buurt van de Javastraat met speels gemak, en kon behoorlijk snel optrekken terwijl bij mijn lichtere Avensis de tractie controle lampjes nerveus oplichtten terwijl ik wat voorzichtiger gas gaf.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

workel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door workel » ma 8 feb 2021 15:28

Echt ideaal 4motion met winterbanden, ongelofelijk sterke combi.
Hier Q3 gehad met dezelfde motor en quattro (was VW 4motion) tijdens wintersport met sneeuwval de pas bij Obertauern opgereden geen enkel probleem, kettingen waren niet nodig.

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Rembrandt » ma 8 feb 2021 15:42

En die arme vrachtwagenchauffeur niet eens even geholpen? whistle.gif

https://www.facebook.com/watch/?v=254355372703811
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: SEAT Tarraco

Bericht door erichendri » ma 8 feb 2021 15:49

Obertauern gaat met de subaru ook altijd probleemloos.
Ook tijdens zware sneeuwval.
Kuhtai ben ik ook al een paar keer geweest, is wel iets steiler.
Maar boven in het dorp is het een totaal andere wereld.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: SEAT Tarraco

Bericht door ArnoM » ma 8 feb 2021 15:57

[re.gif] [re.gif]
Voordat ik een vrachtwaggel ga helpen moet die man wel half dood zijn...., zeker eentje van dat bedrijf.
Buiten dat stonden er al 4 man van de AVRI omheen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SEAT Tarraco

Bericht door Micky » ma 8 feb 2021 16:51

dieseltijger schreef:
ma 8 feb 2021 15:22
Met dit weer maken winterbanden en vierwielaandrijving echt wel overduidelijk verschil: Ik was vanmorgen in Den Haag, en daar zag ik dat een auto gewoon niet het opritje van een stoep kon nemen. Ik neem voor het gemak aan dat deze op zomerbanden reed.

Een VW transporter 4 motion met een Duits kenteken nam bochten op de gladde besneeuwde wegen in de buurt van de Javastraat met speels gemak, en kon behoorlijk snel optrekken terwijl bij mijn lichtere Avensis de tractie controle lampjes nerveus oplichtten terwijl ik wat voorzichtiger gas gaf.
Hier schoor vanochtend een BMW 3 serie op zomerbanden snel voor me langs terwijl ik de kort bocht had, 200m verder stond hij stil op straat met ronddraaiende achterbanden, ik ben er maar langs reden, wel had mijn auto het ook erg zwaar, heel wat anders dan de 4 wiel aandrijving die ik de laatste jaren had
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: SEAT Tarraco

Bericht door RDDR » ma 8 feb 2021 17:04

Achterwielaandrijving en zomerbanden is een beroerde combinatie. Mijn exemplaar blijft mooi staan waar die staat. Terwijl ik met mijn Subaru in het verleden juist voor de lol eropuit ging met dit weer...

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”