POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Systemen en aanverwante zaken.
Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » ma 19 mar 2007 22:14

Hoi allemaal,

Als verwoed kampeerder kwam ik al surfend op deze site terecht, die heel veel interessante items bevat voor de kampeerder.

Wat ik echter miste, of in ieder geval niet heb gevonden, is het item autonavigatie. Dat is dan ook de reden dat ik mezelf heb aangemeld bij dit forum om het resultaat van "mijn winterhobby" onder jullie aandacht te brengen. In de afgelopen maanden is een enorm aantal campings gelocaliseerd op gps-positie. Ik heb dit alleen kunnen doen dankzij het vele werk van Parafoeter (http://users.pandora.be/leo.huybrechts/camp.htm).


Op mijn website bied ik nu, gratis en voor niets, poi-bestanden voor 3800 campings langs de West-Europese snelwegen aan.
De poi's zijn te gebruiken voor vrijwel alle merken navigatiesystemen die gebruikt worden (m.u.v. een aantal zgn. on-board systemen).
Het aantal aangeboden poi-bestanden breidt zich de komende tijd nog verder uit.

Lijkt het je wat? Nooit meer zoeken naar die camping!

Kijk dan op Archie's Snelwegcampings
http://people.zeelandnet.nl/sdejonge/archiescampings

Veel kampeerplezier en misschien tot ziens op een van de campings!

Archie

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » di 20 mar 2007 00:39

Ik ga het eens bekijken op die site van jou; tot nu toe brengt Tomtom mij naar de campingpoort van elke camping waar ik de gegevens van invoer: adres of coördinaten. En als ik aangeef dat NP's zoals campings moeten worden gemeld doet ie dat ook.
Wat hebben jouw POI's als voordeel :?:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » di 20 mar 2007 08:38

Poi's hebbel als extra dat wanneer je aan het rijden bent en je bent het zat je op de knop poi drukt kan zoeken naar een camping die dichtbij is.

net als je moet tanken kan je die knop er ook voor gebruiken of bv een winkelcentrum zoekt.

het is dus puur voor onderweg,

mocht je er anders over denken Archie verbeter mij :wink:

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Bericht door Archie » di 20 mar 2007 12:10

Jakkemeiner schreef:Ik ga het eens bekijken op die site van jou; tot nu toe brengt Tomtom mij naar de campingpoort van elke camping waar ik de gegevens van invoer: adres of coördinaten. En als ik aangeef dat NP's zoals campings moeten worden gemeld doet ie dat ook.
Wat hebben jouw POI's als voordeel :?:
Diesel heeft inderdaad de belangrijkste voordelen van de poi's al genoemd, je hoeft niet over een adres of coördinaten te beschikken om naar een camping te kunnen navigeren.
De meeste kaarten van TomTom hebben tegenwoordig ook standaard een "campingpoi" ingebouwd. Het aantal opgenomen campings daarvan is vrij klein, omdat naar ik aanneem er alleen campings worden vermeld die daarvoor betalen aan TomTom.

Tot slot, het is een aanbod, hè. Je hoeft er geen gebruik van te maken als niet wilt!

BDoets

Bericht door BDoets » di 20 mar 2007 18:08

Archie schreef:Het aantal opgenomen campings daarvan is vrij klein, omdat naar ik aanneem er alleen campings worden vermeld die daarvoor betalen aan TomTom.
Ja, die makke heeft eigenlijk iedere campinggids, digitaal of op papier. Heel merkwaardig, Je zou denken dat er een markt is voor een campinggids die "Alle Campings" vermeldt?

Ik ga je snelwegcamping-POI's wel bekijken, jammer dat wij over het algemeen geen snelweg gebruiken...

Bart

Coen

Bericht door Coen » di 20 mar 2007 21:36

Ik krijg in juni een nieuwe auto met een Garmin Nuvi en ga zeker de POI's gebruiken. Kan altijd handig zijn voor onderweg. Goed initiatief :!:

Ansie

Bericht door Ansie » wo 21 mar 2007 13:03

hier wordt mijn vent blij van als ie dit ziet...ik sla je site meteen bij de favorieten op

Bob1976

Bericht door Bob1976 » do 22 mar 2007 21:18

cool, ik heb de poi's al in de tomtom gezet, goed bezig Archie! :lol:

groeten, Bob.

TPerik

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door TPerik » vr 23 mar 2007 13:47

Bedankt Achie.
Ik zal aan je denken als ik op zoek ben naar een camping onderweg en de -A- in mijn scherm zie staan....':razz:'
Archie schreef:
Op mijn website bied ik nu, gratis en voor niets, poi-bestanden voor 3800 campings langs de West-Europese snelwegen aan.
De poi's zijn te gebruiken voor vrijwel alle merken navigatiesystemen die gebruikt worden (m.u.v. een aantal zgn. on-board systemen).
Het aantal aangeboden poi-bestanden breidt zich de komende tijd nog verder uit.

Lijkt het je wat? Nooit meer zoeken naar die camping!

Kijk dan op Archie's Snelwegcampings
http://people.zeelandnet.nl/sdejonge/archiescampings

Veel kampeerplezier en misschien tot ziens op een van de campings!

Archie
:razz:

BDoets

Bericht door BDoets » za 24 mar 2007 12:14

Dat betekent iets meer dan 100 Euro. Je moet er natuurlijk wel een PDA voor hebben, met GPS antenne (al dan niet ingebouwd); pakweg € 250
Is heel schappelijk... wel jammer dat je voor dat totaal van 350 Euro ook ongeveer een TomTom kan kopen, maar dan met alleen de Benelux.

Bart

Gebruikersavatar
Peli71
Berichten: 431
Lid geworden op: za 24 feb 2007 09:41
Locatie: Omg. Rotterdam

Bericht door Peli71 » di 27 mar 2007 21:26

Om op de initiele vraag terug te komen: Voor TomTom ben ik recentelijk tegen deze POIs aangelopen.
ANWB zo'n 7800, ANWB-Europa zo'n 8200 en ACSI 7800 POI's. Ik kan helaas niet controleren of de gewenste Kroatische campings er op staan..

(Sorry Archie je bent bijna op de helft :wink: )
Beyerland Sprinter 460MD - jun 2000

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Bericht door Archie » di 3 apr 2007 14:24

peli71 schreef:Om op de initiele vraag terug te komen: Voor TomTom ben ik recentelijk tegen deze POIs aangelopen.
ANWB zo'n 7800, ANWB-Europa zo'n 8200 en ACSI 7800 POI's. Ik kan helaas niet controleren of de gewenste Kroatische campings er op staan..

(Sorry Archie je bent bijna op de helft :wink: )
Ik zou zeggen, kom nog eens kijken naar alle uitbreidingen en updates!
Ben toch bang voor je dat je opmerking al lang achterhaald is! :roll:

:arrow: http://people.zeelandnet.nl/sdejonge/archiescampings

Groetjes

Gebruikersavatar
Roland W.V.A. van Os
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 1 apr 2007 15:14
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Roland W.V.A. van Os » di 3 apr 2007 17:56

Heb een POI (TT700) gemaakt met de veelzegende naam : BEZOCHTE CAMPINGS .

Als ik op een camping ben ga ik bij de ingang staan en sla de coordinaten op. Zo krijg je vanzelf een leuke database met campings.
Ford MONDEO en HOME-CAR RACER 39 TZF

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » di 3 apr 2007 19:04

Als je nog meer coördinaten wil: op de cd-rom bij de campinggids van de ANWB staan van alle [plm 8000] campings in Europa de coördinaten.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Roland W.V.A. van Os
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 1 apr 2007 15:14
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Roland W.V.A. van Os » vr 6 apr 2007 20:53

Archie schreef:Hoi allemaal,

. . . . . . . . . . .

. . . . . .

Kijk dan op Archie's Snelwegcampings
http://people.zeelandnet.nl/sdejonge/archiescampings

Veel kampeerplezier en misschien tot ziens op een van de campings!

Archie
THANX Archie voor de POI-bestanden.
Heb ze op mijn TT700 gezet maar heb wel je -A- aangepast (in een . . . TENTJE!!!).
Ford MONDEO en HOME-CAR RACER 39 TZF

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 6 apr 2007 22:35

Roland W.V.A. van Os schreef: THANX Archie voor de POI-bestanden.
Heb ze op mijn TT700 gezet maar heb wel je -A- aangepast (in een . . . TENTJE!!!).
019.gif Dit zou toch echt ten strengste verboden moeten worden. Mijn huisstijl verminkt! :wink:

Overigens voor al diegenen die eventueel Tsjechië met een bezoek willen vereren, ergens in de komende dagen worden de snelwegcampings in een extra update (vs1.0704T) uitgebreid met de Czech Republic!
Hou het zelf even in de gaten op mijn site, ik zet het er wel bij!

Archie

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Bericht door Archie » vr 27 apr 2007 20:50

Nog even terugkomend op de verschillende bmp'jes. Er waren meer verzoeken voor, dus imiddels hebben de verschillende poi's ook verschillende afbeeldinkjes gekregen. Kijk maar even op mijn site of het je wat lijkt.

Gisteren is de nieuwste update online gegaan.

Behalve de nu verschillende bmp'je zijn er nog wat nieuwigheden:

- de categorie select8000 is uitgebreid naar een euro10000
- de laatste CampingCheque campings zijn nu ook opgespoord (thx Parafoeter!) dus die lijst is nu compleet
- er zijn nog wat systemen toegevoegd die gebruik kunnen maken van de poi's, w.o MEDION
- voor zover ik ze heb, staan er zoveel mogelijk installatiehandleidingen bij
- en tot slot, dankzij opmerkingen die we binnenkregen, zijn er wat, gelukkig kleine, correcties aangebracht

Plezier er weer mee!
Archie
http://people.zeelandnet.nl/sdejonge/archiescampings

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Bericht door Archie » do 30 aug 2007 01:01

Hallo allemaal,

Vanavond is vs 1.0709 van Archie’s Snelwegampings online gegaan.

Vooral dankzij de enorme inspanningen van mijn Vlaamse partner Parafoeter zijn weer enkele honderden nieuwe campings toegevoegd aan de poi’s, ook langs de snelwegen in Oost-Europa! Ook het CampingCheque-bestand is door hem uitgebreid met de nieuwste deelnemers.

Helaas hebben we ook een aantal campings moeten schrappen die niet langer bleken te bestaan.
Het euro11000-bestand (niet door onszelf gelokaliseerd, noch gecontroleerd) wordt dankzij e-mails van attente gebruikers steeds nauwkeuriger.

· gesloten campings?
· campings die ontbreken in onze bestanden?
· verkeerde gps-posities?
· Stuur ons aub een e-mailtje!

Vriendelijke groeten,
Archie

Download poi’s: http://people.zeelandnet.nl/sdejonge/archiescampings

Coördinaten: http://users.telenet.be/leo.huybrechts/camp.htm

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

16000 campings in poi-bestanden

Bericht door Archie » ma 15 okt 2007 00:52

Hallo allemaal,

Vanavond is weer een nieuwe update online gegaan met veel aanpassingen.
Als u al aan uw vakantie voor volgend jaar denkt, dan kunt u bijvoorbeeld nu al kijken naar (en downloaden van!) het vernieuwde aanbod 2008 van CampingCheque!

archiescampings
http://people.zeelandnet.nl/sdejonge/archiescampings

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Bericht door Archie » di 16 okt 2007 01:06

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Helaas is in de update van gisteren een ernstige fout geslopen in het bestand van CampingCheque. De noorderbreedte en lengtegraad zijn omgewisseld, waardoor alle CC-campings in Afrika en de Indische Oceaan terecht zijn gekomen.
Inmiddels is deze fout hersteld en komt u weer op de juiste plaats terecht.

Alle andere bestanden zijn wel correct.

Mijn excuses voor deze fout!

Jan314

Bericht door Jan314 » di 16 okt 2007 08:42

Och Archi, is weer eens wat anders. :D
Wakker worden tussen de leeuwen of haaien. :roll:
Houd de spanning er in b38.gif

Gr,
Jan

IJsselmeer

Bericht door IJsselmeer » do 25 okt 2007 01:13

Alleen jammer Archie ,dat er op de link GEEN vdo-dayton en BMW nav.staat :cry:
Groeten Henk

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Bericht door Archie » do 25 okt 2007 13:43

Volledig met je eens Henk, het is inderdaad jammer. Alleen kan ik daar niets aan doen!

VDO Dayton (en een aantal andere zgn. built-in systemen) maken om onduidelijke (maar meestal commerciële) redenen het onmogelijk dat externe poi's worden toegevoegd aan hun apparatuur.
Jammer, maar helaas.

Zodra deze merken zich er wel voor open stellen, zal ik uiteraard mijn uitertste best doen ook hiervoor camping-poi's aan te leveren!

Groeten,
Archie

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Bericht door Archie » ma 12 nov 2007 21:44

Misschien een handigheidje voor de pensionados die ons winterklimaat willen ontvluchten. 8)

Omdat het eigenlijk alleen interessant is voor de degenen die vanuit de Benelux naar het zuiden trekken, is het volgende bestandje niet via mijn website te vinden. De bezoekers daarvan komen voor zo'n 70% uit heel Europa en soms ver daarbuiten en hebben er dus niet veel aan.

In het bestandje staan poi's voor campings langs de belangrijkste snelwegen naar het zuiden die ook in de wintermaanden open zijn (als hun eigen gegevens kloppen tenminste!). Het gaat om de belangrijkste doorgaande routes in Frankrijk en Oost-Spanje.
Voor wie het hebben wil:
http://people.zeelandnet.nl/sdejonge/ar ... mpings.zip

Groetjes aan de zon
van de achterblijvers :cry:

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Bericht door Archie » wo 19 dec 2007 22:37

Hallo allemaal,

Archiescampings heeft een nieuw adres!
Vanaf nu zijn de poi’s voor zo’n 16.000 Europese campings te vinden op

www.archiescampings.eu

Het oude adres zal nog wel enige tijd online blijven, maar het is natuurlijk wel zo handig het nieuwe adres nu gelijk maar even aan uw favorieten toe te voegen!

Prettige feestdagen en een geweldig en gezond 2008 gewenst,
Archie

“Tevreden over mijn werk, kondig mijn website dan aan waar u maar wilt!
Niet tevreden, klik op de rode brievenbus en vertel het mij!”

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”