Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en overige)

Systemen en aanverwante zaken.
Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en over

Bericht door AadB » zo 28 feb 2016 15:08

RE.gif
Dat is dan een prima verbetering thumbup.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

LeReve
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 23:49

Re: Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en over

Bericht door LeReve » zo 28 feb 2016 22:42

Ik heb "vroeger" de TomTom w-Europa gekocht á €49,-.

Deze versie was 2gb (al vrij vors op een 16gb iPhone 6). Functioneel niet top.. Maar het werkte offline.

Nu is de w-Europa 7gb??

Blijkbaar komt er wel een overgang bestaande klanten naar 3jr abonnement. Maar de oude versie direct verwijderen waarvoor ik heb betaald vind ik niet netjes.

Functioneel misschien verbeterd, technisch te groot. De prijs vind ik klant onvriendelijk voor bestaande klanten.
Alternatieve offline varianten suggesties zijn welkom!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en over

Bericht door Micky » ma 29 feb 2016 00:08

RE.gif

Het gaat mij in dit draadje niet om de kosten en ook niet om de oude varianten, puur om de functionaliteit van de nieuwe.

Maar je schrijft al "vroeger" je hebt dus jaren kunnen genieten voor 5 tientjes van je navi, nu komt er een nieuwe variant en is het ineens te duur scratch.gif 18 euro per jaar voor een volwaardige navi is een lachertje, een hele mooie prijs, daarvoor krijg je Navi over de wereld, life file en flitsers, maar goed je hoeft niets te doen en kunt natuurlijk gewoon je huidige blijven gebruiken, als het je te duur is zul je er waarschijnlijk niet heel erg veel gebruik van maken en zo snel veranderen de wegen nu ook weer niet, dus de komende jaren kun je gewoon voor niets door navigeren thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

LeReve
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 23:49

Re: Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en over

Bericht door LeReve » ma 29 feb 2016 00:37

Helaas kan ik de oude variant niet meer gebruiken. (Installeer ik alleen voor vakanties ivm de gebruikte opslag) Deze variant is verwijderd uit de Appstore. Terwijl ik er 5 tientjes voor heb betaald. Dat vind ik jammer, ze hadden de oude variant ook kunnen laten staan. Ik heb een app gekocht waar geen houdbaarheidsdatum opzit en ik word gedwongen over te stappen. Dat heeft niks te maken met iets "duur" vinden. De toegang tot mijn aangeschafte product wordt mij ontnomen. Dat vindt ik niet netjes.

Dat is het zelfde als ze nu jou caravan zouden in nemen. En dan aanbieden, "maar je mag nu een andere leasen. Vanaf 3 jaar ga je meer betalen, maar het kan wel!"
Het offline kaart materiaal gebruik ik alleen voor vakanties. (Dus niet veel gebruikt) Voor online materiaal vind ik bijv. Google maps een prima alternatief.
(Ontopic)
Maar goed te horen dat je te spreken bent over de functionaliteit.
Heb je inzicht in het (roaming) data verbruik van de verkeersinfo etc?
Blijf ik er bij dat 7gb voor een app buiten gewoon veel opslag capaciteit vraagt. Blijkbaar krijg je er veel voor terug. ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en over

Bericht door Micky » ma 29 feb 2016 00:45

Ja 3D gebouwen enz.


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

mvermeer
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 24 nov 2014 13:36
Locatie: Het mooie Limburgse Heuvelland

Re: Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en over

Bericht door mvermeer » wo 2 mar 2016 10:06

Ik heb jaren de "oude" Tom Tom West Europa gebruikt op de iPhone en was daar zeker met de verkeersinformatie zeer content mee. Heb een drietal jaar een Renault Megane gereden met ingebouwde TomTom en had ook daar de verkeersinformatie in zitten.
Beide tot volle tevredenheid gebruikt. De combinatie van live verkeersinformatie en up to date kaarten vond ik subliem.
Nu ook de TomTom Go eens geprobeert. De gebruikersinterface ben ik niet kapot van, alhoewel het voornamelijk een kwestie van wennen zal zijn. De live verkeersinfo is nog steeds perfect en de kaarten zullen nog steeds zeer up to date zijn denk ik.
Een van de dingen die ik wel mis en die ik bij caravan vakanties altijd gebruikte is het instellen van de maximum snelheid van het voertuig. Ik stelde deze bij caravan gebruik altijd in op 80km/h zodat de geplande aankomst tijden realistisch werden voor rijden met caravan. Op dit moment is deze versie voor mij nog niet de versie om mee op vakantie te gaan met de caravan. Hiervoor zal ik de TomTom West Europa voorlopig blijven gebruiken.
Zoals ik al aangaf is de gebruikers interface flink onder handen genomen en ziet deze er speelser uit. Persoonlijk vond ik de oude interface prima en zelfs duidelijker maar de nieuwe zal ongetwijfeld wel wennen. Omdat ik op zoek ging naar het instellen van de snelheid merkte ik wel dat een hoop functionaliteit die in de "oude" TomTom systemen zit (nog) niet in de Go versie zit. Ik denk (hoop) dat hier nog wel aan gesleuteld gaat worden zodat de functionaliteit uiteindelijk minstens gelijk is.
Conclusie:
Zoals Micky aangeeft is het een goedkoop navigatie systeem waarbij je eigenlijk in een keer de beschikking krijgt over alle kaarten en real time verkeers info in de landen waar dit beschikbaar is. En dat is in elk geval in West Europa. Of het je het geld waard is moet ieder voor zich uitmaken maar mijn jarenlange ervaring met zeker die live info is voor mij een reden om deze navigatie te kiezen.
Nissan Qashqai 1.6 dCi Tekna - Kip Greyline 50TDB 1999 - EVO+ Mover

EdwinMerks
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 14 sep 2015 21:57

Re: Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en over

Bericht door EdwinMerks » wo 2 mar 2016 12:59

Heb je met je iPhone dan geen roamingkosten?


Sent from my iPhone with TapaTalk

mvermeer
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 24 nov 2014 13:36
Locatie: Het mooie Limburgse Heuvelland

Re: Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en over

Bericht door mvermeer » wo 2 mar 2016 14:08

RE.gif
In het buitenland zijn er inderdaad buitenlandse internetkosten. Door de juiste buitenland bundel van je provider te kiezen en je telefoon juist in te stellen (Geen mail, updates en dergelijke) is vaak voor een te overzien bedrag gebruik te maken van internet op de mobiele telefoon.
Bij KPN, Vodafone en T-Mobile kom je bijvoorbeeld op ongeveer 5 euro voor 100MB.
Nissan Qashqai 1.6 dCi Tekna - Kip Greyline 50TDB 1999 - EVO+ Mover

EdwinMerks
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 14 sep 2015 21:57

Re: Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en over

Bericht door EdwinMerks » wo 2 mar 2016 15:23

Ok. Thnx!


Sent from my iPhone with TapaTalk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Geheel nieuwe versie TomTom Go voor iphone/ipad (en over

Bericht door Micky » wo 2 mar 2016 19:17

ik heb nu na een kleine 3000km de tomtom aangehad te hebben op de iPhone 2,1 MB gebruikt, valt dus alles mee.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”