TomTom presenteert TRUCKER 6000

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

TomTom presenteert TRUCKER 6000

Bericht door Fred N » di 2 jun 2015 18:44

Voor de professionals knipoog.gif

TomTom presenteert TRUCKER 6000

TomTom (TOM2) lanceert de geheel nieuwe TomTom TRUCKER 6000, een draagbaar navigatiesysteem speciaal voor professionele bestuurders van grote voertuigen.
De TomTom TRUCKER wijst de chauffeur weg met op maat gemaakte routes op basis van diens specifieke type voertuig, omvang, gewicht, lading en snelheid.
Afbeelding
Op basis van de bekroonde real-time verkeersinformatie van TomTom Traffic en geavanceerde routetechnologie, krijgen chauffeurs een realistische aankomsttijd, gebaseerd op het profiel van hun voertuig en de huidige verkeerssituatie.
De TomTom TRUCKER informeert chauffeurs ook over de drukte en flitsers op hun route via de routebalk op het apparaat.

“Een van de belangrijkste dingen voor truckbestuurders is de mogelijkheid om op tijd af te kunnen leveren”, zegt Corinne Vigreux, mede-oprichter en managing director van TomTom Consumer. “Daarom hebben we de TomTom TRUCKER uitgerust met specifieke routes voor trucks en TomTom Traffic verkeersinformatie, zodat chauffeurs hun beperkte aflevertijd zo efficiënt mogelijk kunnen invullen. Dit past binnen onze missie om mensen sneller daar te krijgen waar ze willen zijn.”

Om onnodige verassingen te voorkomen is de TomTom TRUCKER uitgerust met Lifetime Truck Maps zonder extra kosten.
Zo rijden chauffeurs altijd met de nieuwste wegenkaarten voor trucks, die vier keer per jaar worden geupdate. Andere functies zijn Advance Lane Guidance, die voorsorteren makkelijker maakt, en Speak&Go voor spraakbesturing.
Het apparaat heeft een volledig interactief 6”-scherm en kan gemakkelijk worden vastgeklikt en losgehaald met de Click & Go magnetische mount.

De TomTom TRUCKER is ontworpen om ook buiten professionele ritten te worden gebruikt in de familieauto. thumbup.gif

De TomTom TRUCKER 6000 is in heel Europa verkrijgbaar vanaf de tweede week van juni, bij de TomTom webwinkel en verkooppunten, voor € 399

Bron: TTM.nl

Gebruikersavatar
Tramlijn16
Berichten: 228
Lid geworden op: di 14 mei 2013 19:39
Locatie: Almere

Re: TomTom presenteert TRUCKER 6000

Bericht door Tramlijn16 » di 2 jun 2015 21:39

Ooit een mio truck navigatie gekocht speciaal voor op pad met de caravan. Was toen een slechte keus belande meer dan eens op stijle hellingen9% en meer en zeer smalle wegen.
Hoop dat TomTom het beter doet. Maar ik wacht nog ff op de ervaringen van anderen.
Renault scenic 2L met Chateau Chiara 400 + voortent (Brand Ostara)

koning

Re: TomTom presenteert TRUCKER 6000

Bericht door koning » wo 3 jun 2015 16:36

Onze Mio Spirit 687 LIVE TMC Truck bevalt ons prima, geen problemen met de truckinstellingen en uitgestippelde routes. En.........een stuk goedkoper dan TT. whistle.gif

manvanstaal

Re: TomTom presenteert TRUCKER 6000

Bericht door manvanstaal » ma 6 jul 2015 08:56

Het is te hopen dat Deze beter werkt dan de garmin camper 760LM, dit ding stuurt je ondanks de installing vrachtwagen/camper rusting hellingen op van 25% ja je leest het goed 25%! Weggetjes waar je zelfs niet mag rijden met caravan/truck! Ja de gebaande wegen dat diet hij goed, maar waar het erop aankomt ..... Foute boel!! stom.gif Van tomtom verwacht ik betere prestaties, want mijn oude GO960 deed het altijd uitstekend!

Nu de prijs nog wat omlaag en ik schaf de tomtom trucker 6000 maar aan. thumbup.gif

gta42
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 sep 2014 12:15

Re: TomTom presenteert TRUCKER 6000

Bericht door gta42 » ma 6 jul 2015 11:42

Aan ons niet meer besteed zo'n duur navi-geval.Wij draaien gemakkelijk door de EU met Mio truck 697 en dan nog meestal gewoon in de auto-mode.Het gebruik in Truck-mode mogelijkheid gebruiken we eigenlijk zelden.Moet wel eerlijk toegeven dat die 25% geen enkel probleem voor ons is in Low Gear',heerlijk zo'n stel van die lage versnellingen.We hebben met die 25% naar beneden veel meer moeite ...ja..ja oploopremmetjes hé !!!
De eerste Navi was een reclameTomTom van de Anwb...verjaardagskado...van de kinderen.Wij reden nog gewoon met de schoenendoos/kaarten navigatie en daar is mijn co-piloot nog steeds zeer ge-oefend in,gelukkig maar,want die gemechaniseerde vrouwen/mannen hebben het soms echt goed fout....maar ...toegegeven,de moderne navigatie is een uitstekend hulpmiddel.Na de Tomtom kwam er een Mio truck 687 [inmiddels verongelukt],erg gemakkelijk in de bediening en er zit vanalles op wat we totaal niet gebruiken.En dan ook nog live-time kaarten vernieuwen...!!!???? Niet teveel van voorstellen hoor ,langzaam en lastig en soms helemaal niet....ik dacht nog dat zal met de nieuwe 697 wel beter zijn toch !? nee hoor ...t'zelfde als 687.Maarja alle waar naar z'n geld denken we dan maar. En beroepsmatig zou ik nu waarschijnlijk wel wat anders kiezen,maar voor hobby doeleinden is het goedkopere spul okay...dan kan je nog eens wat nieuws vragen voor je verjaardag...de ontwikkelingen gaan erg snel...t'is zo weer verouderd.
Groet ...succes gta42
VEICULO LONGO

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”