Ik ook niet; mijn vrouw leidt me feilloos ...nachtuil schreef:blijkbaar toch wel want dat heb ik nog nooit gehad.
goed mobiel navigatiesysteem
hier rijden we rond met de MIO 269 en daar zijn we zeer tevreden over, prima en duidelijk display.
het heeft onze vakantie zeker een stuk aangenamer gemaakt en bij het dagelijks gebruik (uitstapjes met kids en dogs red.) zijn we er ook zeer blij mee, van huis naar huis door heel europa.
voor hier.... een aanrader!
het heeft onze vakantie zeker een stuk aangenamer gemaakt en bij het dagelijks gebruik (uitstapjes met kids en dogs red.) zijn we er ook zeer blij mee, van huis naar huis door heel europa.
voor hier.... een aanrader!
nav
He he, we zijn weer terug bij het draadje.
Voor degenen die met firmware van TomTom werken: ga even niet updaten met de nieuwe 5.42; het geeft bij velen die dat al wel gedaan hebben een hoop ellende. Maak in elk geval een backup zodat je die ten allen tijden weer terug kunt zetten.
Voor degenen die met firmware van TomTom werken: ga even niet updaten met de nieuwe 5.42; het geeft bij velen die dat al wel gedaan hebben een hoop ellende. Maak in elk geval een backup zodat je die ten allen tijden weer terug kunt zetten.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
navigatiesysteeem
Wij zijn al een jaar in het bezit van een Mio 269.
Deze heeft zijn diensten wel bewezen. Keurig zonder al te veel omwegen van deur tot deur ook met de caravan. (met de goede instelling) .Ook in Parijs en Rome heeft hij zijn kwaliteit als voetgangersbegeleider meer dan bewezen.
Je steek hem handig in je binnenzak, oortje in en klaar is kees.
Zelfs de bezienswaardigheden onderweg worden vermeld in de display.
Hiervoor haddden we een Tom Tom. Wij vinden dit een lastig apparaat om mee te nemen en daarom van de hand gedaan. Bijkomend nadeel was dat hij slecht in onze auto gemonteerd kon worden.
Vaak last gehad, dat de zuignap het niet hield op de voorruit als het erg warm was en de hele zaak op de grond viel onder het rijden. Dat gedoe met die zuignap komt bij alle merken voor
:D :P :)
Deze heeft zijn diensten wel bewezen. Keurig zonder al te veel omwegen van deur tot deur ook met de caravan. (met de goede instelling) .Ook in Parijs en Rome heeft hij zijn kwaliteit als voetgangersbegeleider meer dan bewezen.
Je steek hem handig in je binnenzak, oortje in en klaar is kees.
Zelfs de bezienswaardigheden onderweg worden vermeld in de display.
Hiervoor haddden we een Tom Tom. Wij vinden dit een lastig apparaat om mee te nemen en daarom van de hand gedaan. Bijkomend nadeel was dat hij slecht in onze auto gemonteerd kon worden.
Vaak last gehad, dat de zuignap het niet hield op de voorruit als het erg warm was en de hele zaak op de grond viel onder het rijden. Dat gedoe met die zuignap komt bij alle merken voor
:D :P :)
Acer n35 + TomTom 5
Sinds bijna een jaar heb ik een Acer n35 met TT5. Heel erg veel pret mee... Een paar opmerkingen:
Als een navigator traag is met het aangeven van afslagen etc. dan zal dat waarschijnlijk komen omdat je erg veel POI's geactiveerd hebt. Zet alleen aan wat je nodig hebt.
Op vakantie hoef ik niet of nauwelijks kaart te wisselen. TT5 kent zg "pluskaarten"; moet ik bijvoorbeeld naar een gehucht in Italië, dan activeer ik de Italië Pluskaart. Die heeft alle hoofdwegen van heel Europa, en ALLE wegen van Italië. Betekent alleen dat de straat waar ik woon er niet op staat, maar die weet ik zelf nog wel te vinden...
Ik reed laatst met iemand mee in een Espace, daar zat heel mooi geïntegreerde navigatie in, onder een klepje in het dashboard. Alleen vond ik deze navigator grafisch erg kaal afsteken bij mijn TT5; die heeft veel betere kaarten, mooier perspectief, verschillende kleuren opties...
Het allerleukste van TT5: de optie Geen Snelwegen. Als wij ergens heen moeten en we hebben de tijd, dan kies ik altijd die optie. Opeens rijd je over kleine weggetjes en door dorpjes waar je normaal niet zou komen. Nederland ziet er heel anders uit sinds we dat doen. En het werkt in ieder buitenland trouwens ook prima!
De Acer n35 heeft een 12 kanaals GPS. Ik heb de Acer gekozen omdat de GPS is geïntegreerd, dat scheelt in de kabelzooi; maar meer kanalen zou, weet ik uit ervaring, maken dat-ie sneller zijn positie vindt. Af en toe kan dat lang duren - maar vaak heeft-ie 'm in een paar tellen. Is geen peil op te trekken. Vaak ga ik eerst maar rijden en als ik denk dat-ie bijna zijn positie heeft stop ik even, dat helpt wel.
Soms denkt TT inderdaad dat ik op de ventweg rijd of zo - nauwelijks een euvel. Ik ben er nog nooit door verkeerd gereden...
De Acer is net gisteren opgehaald, hij was kapot. Had niks met navigaite te maken overigens... en ik had nog garantie.
Bart
Als een navigator traag is met het aangeven van afslagen etc. dan zal dat waarschijnlijk komen omdat je erg veel POI's geactiveerd hebt. Zet alleen aan wat je nodig hebt.
Op vakantie hoef ik niet of nauwelijks kaart te wisselen. TT5 kent zg "pluskaarten"; moet ik bijvoorbeeld naar een gehucht in Italië, dan activeer ik de Italië Pluskaart. Die heeft alle hoofdwegen van heel Europa, en ALLE wegen van Italië. Betekent alleen dat de straat waar ik woon er niet op staat, maar die weet ik zelf nog wel te vinden...
Ik reed laatst met iemand mee in een Espace, daar zat heel mooi geïntegreerde navigatie in, onder een klepje in het dashboard. Alleen vond ik deze navigator grafisch erg kaal afsteken bij mijn TT5; die heeft veel betere kaarten, mooier perspectief, verschillende kleuren opties...
Het allerleukste van TT5: de optie Geen Snelwegen. Als wij ergens heen moeten en we hebben de tijd, dan kies ik altijd die optie. Opeens rijd je over kleine weggetjes en door dorpjes waar je normaal niet zou komen. Nederland ziet er heel anders uit sinds we dat doen. En het werkt in ieder buitenland trouwens ook prima!
De Acer n35 heeft een 12 kanaals GPS. Ik heb de Acer gekozen omdat de GPS is geïntegreerd, dat scheelt in de kabelzooi; maar meer kanalen zou, weet ik uit ervaring, maken dat-ie sneller zijn positie vindt. Af en toe kan dat lang duren - maar vaak heeft-ie 'm in een paar tellen. Is geen peil op te trekken. Vaak ga ik eerst maar rijden en als ik denk dat-ie bijna zijn positie heeft stop ik even, dat helpt wel.
Soms denkt TT inderdaad dat ik op de ventweg rijd of zo - nauwelijks een euvel. Ik ben er nog nooit door verkeerd gereden...
De Acer is net gisteren opgehaald, hij was kapot. Had niks met navigaite te maken overigens... en ik had nog garantie.
Bart
Als je meer wil weten over alle navigatiesystemen van MIO, neem dan eens een kijkje op www.dezewebsite.nl/mio-tech
Meer dan 3000 gebruikers laten hier hun ervaringen weten en geven tips door aan elkaar.
Meer dan 3000 gebruikers laten hier hun ervaringen weten en geven tips door aan elkaar.
Dat is zeer te betwijfelen. Je moet je registreren om te mogen kijken. Van zeker zo'n 2000 'gebruikers' is het aantal geplaatste berichten 0 (nul).dolfie schreef:Meer dan 3000 gebruikers laten hier hun ervaringen weten en geven tips door aan elkaar.
De berichten lijken allemaal hoogst geheim te zijn.
Ik ben er geweest. Ook op dat forum zeer veel geleuter en betrekkelijk weinig waar je echt wat aan hebt.
Waarom je eerst moet registreren om te mogen kijken, wordt door niets en niemand gerechtvaardigd.
En ja, ik heb een Mio 268+
Re: Acer n35 + TomTom 5
Ik heb ook N35 + TT. Maar de kleine problemen die je beschrijft, ken ik niet/zelfden.bdoets schreef: Soms denkt TT inderdaad dat ik op de ventweg rijd of zo - nauwelijks een euvel. Ik ben er nog nooit door verkeerd gereden...
Ik denk dat het warmtewerende voorruit van je nieuwerwetse wagen ook wel eens de boosdoener zou kunnen zijn.
Het viel mij op dat mijn N35 een stuk minder goed werkte in de Alfa van mijn buurman. Hij moest echt goed voor het raam zitten.
Echter in mijn eigen wagens (de nieuwste is van '85) werkt hij zelfs perfect als hij op de passagiersstoel ligt.
Verder kan ik zeggen dat ik TT werkelijk zeer goed vind. Voor mijn werk heb k ook gereden met een Becker en een Alpine systeem. TT doet daar zeker niet aan onder, sterker nog, ik vind TT beter. Ook al heeft TT geen speedpuls nodig, de nauwkeurigheid is erg goed te noemen.
En het grootste voordeel is nog wel de prijs. En in combinatie met een palmtop heb je ook nog eens de mogelijkheid om bij Hotspots even onderweg je mail te checken, de weersvoorspellingen te checken, caravanforum raadplegen enzovoorts.
Die problemen met warmtewerende voorruiten daar hoor je veel over... ik heb dat niet (eerder Ford Sierra, nu Opel Astra). In een Opel busje van mijn werk was het wel merkbaar, hij wou alleen opstarten via een open raam maar werkte daarna wel normaal door de voorruit.
In veel wagens is er rond de achteruitkijkspiegel een vrije zone, dat is speciaal omdat op Franse en Italiaanse tolwegen een automatische detectie is voor vaste klanten, die moeten hun pas (of wat het ook is) bij de spiegel plakken. Als je dus ontvangstproblemen hebt met navigatie kan je het beste de GPS antenne daar in de buurt hebben, of recht daaronder - dan is de vaste antenne van de n35 en de Mio dus weer een nadeel... -Bart
In veel wagens is er rond de achteruitkijkspiegel een vrije zone, dat is speciaal omdat op Franse en Italiaanse tolwegen een automatische detectie is voor vaste klanten, die moeten hun pas (of wat het ook is) bij de spiegel plakken. Als je dus ontvangstproblemen hebt met navigatie kan je het beste de GPS antenne daar in de buurt hebben, of recht daaronder - dan is de vaste antenne van de n35 en de Mio dus weer een nadeel... -Bart
Op zich wel, maar je kan natuurlijk altijd een externe ontvanger aansluiten.bdoets schreef:...dan is de vaste antenne van de n35 en de Mio dus weer een nadeel... -Bart
Ik zou in ieder geval nooit meer voor een vast navigatie systeem kiezen. Nu kan je je auto in elke vreemde stad parkeren, het centrum in gaan zonder er bij na te denken waar je precies langs loopt. Aan het ende van de rit brengt "Marietje" je toch wel weer bij je auto. De instelling "wandelroutes" maakt het helemaal gemakkelijk.
Ik heb mijn TT dan ook zo ingesteld, dat ik voor het berekenen van de route, de vraag krijg hoe hij de route moet berekenen. (snelste-, kortsteweg, verm.snelwegen, wandelroute enzovoorts. )
Daar kon mijn super dure Apline-systeem (werk) niet tegenop!
Warmtewerend is iets anders dan zonwerend
Warmtewerende voorruiten zitten in vooral hele dure auto's; mijn auto heeft zoals zo vele een zonwerende voorruit en dat is heel iets anders; mijn TomTom werkt prima achter zonwerend glas; dat ie problemen gaat geven met warmtewerend glas vermeld TomTom ook op hun site.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Zowel onze TomTom Go als de NavMan van schoonpa deden niets toen ze (middels de 'zuignapconstructie') tegen de voorruit van schoonpa's Scénic (2005) gemonteerd waren. De Scénic is uitgerust met een voorruit waarin één of andere 'UV-coating' verwerkt is welke de ontvangst van de satellietsignalen belemmerd. In elk geval: schoonpa moest voor zijn NavMan een aparte antenneversterker onder de motorkap laten inbouwen. Dat apparaatje kostte hem -geloof ik- een tientje of vijf extra.
In mijn Jeep ('normale' zonwerende ruiten) werken beide systemen probleemloos zonder dat er een extra (signaal-)versterker nodig is.
Overigens: ten opzichte van de TomTom Go vind ik de NavMan een stuk lastiger programmeerbaar. Je moet steeds een aantal extra stappen nemen eer je de gewenste route ingeprogrammeerd hebt. Ik weet wel dat dat een kwestie van wennen is, maar de software van TomTom wijst zich in principe zelf. Voordeel van de NavMan is natuurlijk wèl dat het een klein compact kastje is -iets wat niet voor de TT-Go opgaat... Qua kaartenwerk en grootte van de kaarten vind ik dat er weinig verschil tussen de twee systemen is.
Greetz,
JanW
In mijn Jeep ('normale' zonwerende ruiten) werken beide systemen probleemloos zonder dat er een extra (signaal-)versterker nodig is.
Overigens: ten opzichte van de TomTom Go vind ik de NavMan een stuk lastiger programmeerbaar. Je moet steeds een aantal extra stappen nemen eer je de gewenste route ingeprogrammeerd hebt. Ik weet wel dat dat een kwestie van wennen is, maar de software van TomTom wijst zich in principe zelf. Voordeel van de NavMan is natuurlijk wèl dat het een klein compact kastje is -iets wat niet voor de TT-Go opgaat... Qua kaartenwerk en grootte van de kaarten vind ik dat er weinig verschil tussen de twee systemen is.
Greetz,
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!
Het inbouwen van een GPS antenne onder de motorkap werkt waarschijnlijk alleen met een plastic motorkap zoals bij die Renaults... (dit voor het geval anderen dat ook willen doen!) Heb je een metalen motorkap dan moet je 'm gewoon bij de spiegel, in het midden dus, plaatsen. Ik ken een Espace-eigenaar die de losse GPSmuis recht onder de spiegel heeft liggen, dus wel een cm of 50 eronder, en dat werkt goed.
Enne... Tomtom in een PDA is ook héél compact hoor, past zo in je zak! (gelukkig maar, want je wil het niet laten zitten als je de auto parkeert).
Voor zover ik weet maken al die navigatiesystemen gebruik van dezelfde kaartendatabase. Ik weet de naam niet meer maar dat heb ik wel eens gehoord... -Bart
Enne... Tomtom in een PDA is ook héél compact hoor, past zo in je zak! (gelukkig maar, want je wil het niet laten zitten als je de auto parkeert).
Voor zover ik weet maken al die navigatiesystemen gebruik van dezelfde kaartendatabase. Ik weet de naam niet meer maar dat heb ik wel eens gehoord... -Bart