Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
maramsp
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan 2021 20:43

Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door maramsp » ma 11 jan 2021 10:40

Hallo allemaal.

Allereerst moet ik zeggen dat ik speciaal voor deze vraag hier een account heb aangemaakt, maar dat ik verder weinig met caravan's heb.
Echter was dit forum, de beste oplossing voor mijn probleem, dus heb ik besloten hier een account aan te maken.
Ik verwacht dan ook dat ik hier verder niet actief zal zijn, maar goed, ik hoop wel dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb namelijk al verder op internet rond gezocht, maar ben nog niets tegen gekomen.

Ik ben namelijk op zoek naar een zitkussen met pocketveren. Het liefst onder de 100 euro per stuk, maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat het kost, zo lang er maar pocketveren in zitten. Waarom?;

Ik heb sinds jaren een bed met een pocketveren matras, en ben daar helemaal verliefd op geworden.

Ook heb ik wat stoelen waar ik soms wat langer op zit, en dan voornamelijk mijn bureaustoel. Echter is mijn bureaustoel voorzien van een zitvlak met een houten plank, en die ga je dus voelen, en als daar voor in de plaats pocketveren zouden zitten, zou je die plank dus niet gaan voelen, of wellicht minder.

Nu heb ik online al wel een pocketveren hoofdkussen gevonden, maar nu vraag ik me oprecht af of je die ook kan gebruiken om op te zitten, want als je naar het plaatje wat er bij staat kijkt, zijn dit volgens mij niet dezelfde pocketveren als dat er in een matras zit.

En aangezien, als je zit er toch meer gewicht op het kussen komt als dat je ligt, en alleen je hoofd op het matras ligt vroeg ik me dus af of het hoofdkussen dan wel als zit kussen gebruikt kan worden zonder dat je de pocketveren beschadigt.

Ik hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft, bijvoorbeeld iemand die toevallig zitkussens met pocketveren heeft gevonden voor in de caravan?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet van Martijn

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door Trina » ma 11 jan 2021 11:00

Kun je deze vraag niet beter stellen bij een matrassenzaak?
Misschien een op de maat van je stoel laten maken.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door deusjevo » ma 11 jan 2021 11:13

In dat hoofdkussen zitten veel minder veren dan in een matras of zitkussen gok ik want anders wordt dat hoofdkussen wel erg hard toch?
Een hoofdkussen is ontwikkeld voor minder gewicht dan een zitkussen dus uitwisselbaar zou kunnen maar lijken zij mij niet voor ontwikkeld.

https://www.matras.info/matrassen-verge ... matrassen/
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door Gerrie » ma 11 jan 2021 17:15

Ik zou eens bij een hulpmiddelenwinkel kijken. Deze hebben ook zitkussens voor mensen met zitproblemen.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door blazoen » ma 11 jan 2021 17:59

Een goede meubelstoffeerder kan ook maatwerk kussens met binnenvering maken. Ik denk dat die je het beste verder kan helpen. Wij hebben ook al eens geïnformeerd voor onze vorige caravan. Was geen probleem.

maramsp
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan 2021 20:43

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door maramsp » di 12 jan 2021 00:07

[re.gif]
Zou je misschien mij kunnen voorzien van naam en adres van deze meubelstoffeerder? Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hier naar.

En inderdaad kan ik beter bij wat winkels informeren, echter in de lockdown gaat dat natuurlijk iets lastiger, en ik dacht dat er vast wel wat mensen ervaring rond zouden lopen hier, wat dus ook blijkt.

In ieder geval nogmaals bedankt voor het meedenken!

Ik waardeer dat echt enorm!
Laatst gewijzigd door Trina op vr 15 jan 2021 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door Paul Vingerhoets » di 12 jan 2021 06:55

En anders eens op zoek naar een betere bureaustoel

Zeker als deze bedoeld is als werkplek denk ik dat je meer hebt aan een goede stoel
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

maramsp
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan 2021 20:43

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door maramsp » vr 15 jan 2021 11:20

Die stoel is niet echt het probleem. Het is meer dat na verloop van tijd als er een houten plank in zit als basis waar het zitvlak op gemonteerd is, dat je dit na een tijdje gaat voelen. Vandaar dat ik er een goed kussen in wil hebben zodat je dit als het goed is niet, of minder snel voelt.

Verder ben ik ondertussen wat verder rond gaan kijken op het internet, maar heb nog niet echt wat gevonden. Wellicht is het gewoon het beste als ik nadat de lockdown voorbij is, eens op pad ga en wat bedden speciaal zaken, of winkels zoals de leen bakker/ikea etc, of andere winkels die me voor mijn gevoel kunnen helpen, inloop. En dan hopen dat ik daar wat vind.

Maar nogmaals, allemaal heel erg bedankt, en ik weet zeker dat ik op deze manier wel een oplossing vind :)

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door moyzo » vr 15 jan 2021 12:36

Als u echt op zoek bent naar het betere zitcomfort dan zou ik meer naar de meubelspeciaalzaken gaan kijken niet naar de groot grutters. Mijn ervaring is toch dat deze betere kwaliteit leveren met de door u gevraagde zitcomfort en een langere levensduur waardoor de hogere investering zichzelf uit betaald.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door dieseltijger » do 13 jan 2022 16:18

Grofstoffelijke prijsopgave telefonisch verkregen bij Schunselaar stoffering

Een 60x90 kussen van 12 of 15 cm dik voorzien van een koudschuim vulling kost 80,-
Dezelfde afmeting maar dan pocketvering (hardheid naar voorkeur aan te geven): ongeveer 160,-
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door Morgoth » wo 26 jan 2022 16:06

Hm. Als je de hele dag op zo'n kussen zit is dat op den duur funest voor je rug. Je hebt totaal geen stevigheid. Ik heb bij Scheel in Almere een bureaustoel op maat laten maken. Okee, die kostte bijna 2000 euro maar dat is me mijn rug wel waard. Je hebt er tenslotte maar eentje van.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door dieseltijger » wo 26 jan 2022 18:09

Ok, dank voor de waarschuwing. Ik ben ergonomisch niet kieskeurig (geen last van muisarmen, rsi, enz enz ondanks het feit dat ik gebruik maak van idiote stoelen en touchpads van de laptop). De kussens van de Kip zijn na 20 jaar nog prima qua stevigheid - maar we dachten het comfort te verhogen.

Maar ik snap dat je met pocketvering minder steun hebt - en dat is misschien niet zo snugger. Thx!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Op zoek naar zitkussens met pocketveren.

Bericht door Leentje » wo 26 jan 2022 18:22

Engelse caravans hebben banken met pocketveren. Je zou bij die dealers kunnen informeren naar maatwerk kussens.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”