Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Reactieopvoorgaandebericht
Om Chris te overtuigen dat een tweetrapstrapje regelmatig geen overbodige luxe is, een fotootje uit eveneens Kroatië, op een camping aan de kust ten zuiden van Zadar:
De wielen staan hier zeker 10 cm van de grond.
Een trapje met 3 treden was geen overbodige luxe geweest.
Nu was het nog een grote stap naar beneden, alhoewel dat ook een kwestie van gewenning was.
Je kunt zeggen: ‘ga dan ergens anders staan’, maar als dit voor jou het mooiste plekje is ....
Om Chris te overtuigen dat een tweetrapstrapje regelmatig geen overbodige luxe is, een fotootje uit eveneens Kroatië, op een camping aan de kust ten zuiden van Zadar:
De wielen staan hier zeker 10 cm van de grond.
Een trapje met 3 treden was geen overbodige luxe geweest.
Nu was het nog een grote stap naar beneden, alhoewel dat ook een kwestie van gewenning was.
Je kunt zeggen: ‘ga dan ergens anders staan’, maar als dit voor jou het mooiste plekje is ....
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Reactieopvoorgaandebericht
Wij hebben ook een opstapje met 2 treden hoor, ik vind 1 helemaal niet prettig je stapt al naar beneden terwijl je nog half in de opening staat, meestal zit de bovenste trede een cm of 3 onder de dorpel, maar soms idd nog een stukje lager
Wij hebben ook een opstapje met 2 treden hoor, ik vind 1 helemaal niet prettig je stapt al naar beneden terwijl je nog half in de opening staat, meestal zit de bovenste trede een cm of 3 onder de dorpel, maar soms idd nog een stukje lager
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Bij een caravan met een normale instap is een dubbele trede voor mij echt veel comfortabeler.
Nu we de verlaagde instap van Fendt hebben is een enkele voldoende en staat de dubbele opstap in de opslag.
Nu we de verlaagde instap van Fendt hebben is een enkele voldoende en staat de dubbele opstap in de opslag.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Het is ook afhankelijk van de caravan (hoogte) met onze knaus gebruikten wij een dubbele opstap.
Dezelfde opstap komt bij onze dethleffs boven de deur uit en is daarom geen optie.
Dezelfde opstap komt bij onze dethleffs boven de deur uit en is daarom geen optie.
Groet Arnold
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Deze hebben wij ook. niet chique maar zeer praktisch
Hans 555 schreef: ↑do 24 dec 2020 17:01Hier ook een Milenco maar dan geheel kunststof. Voor de duidelijkheid, wij hebben de kleine variant. Misschien wel iets groter dan wat hiervoor getoond werd maar wij zijn er blij mee en door het profiel op de treden geen uitglijders. En in de poten zitten gaten zodat de opstap met haringen op z'n plaats gehouden kan worden. Succes met je keuze duim.
opstap.jpg
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
O...ooooo.... wat heb ik nou weer gezegd he..
Kijk, simpel... als je wiel(en) aan de deurkant 10 cm omhoog staan, ja dan snap ik een dubbele trede wel.
Maar als je gewoon vlak staat.... (en dat prefereer ik echt omdat ik anders na 2 dagen krom van de rugpijn rondloop) dan is voor mij een enkele stap voldoende.
Dan heb je 2 stappen van.... pak beet... 25 cm.. en gelijke stappen.
Met een dubbele... 1e stap 20 cm, 2e stap weer 20 cm, 3e stap 5 of 10 cm.... da's niet logisch he.. rolleyes
Kijk, simpel... als je wiel(en) aan de deurkant 10 cm omhoog staan, ja dan snap ik een dubbele trede wel.
Maar als je gewoon vlak staat.... (en dat prefereer ik echt omdat ik anders na 2 dagen krom van de rugpijn rondloop) dan is voor mij een enkele stap voldoende.
Dan heb je 2 stappen van.... pak beet... 25 cm.. en gelijke stappen.
Met een dubbele... 1e stap 20 cm, 2e stap weer 20 cm, 3e stap 5 of 10 cm.... da's niet logisch he.. rolleyes
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Reactieopvoorgaandebericht
Maar we hebben nu wel uitgelegd waarom een aantal leden, een trapje met dubbele treden hebben.
En dát was je vraag hahaha
Ok, dan houdt jij je gewone opstapje.
Maar we hebben nu wel uitgelegd waarom een aantal leden, een trapje met dubbele treden hebben.
En dát was je vraag hahaha
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Reactieopvoorgaandebericht
Je heb dus door dat ik nu nog niet de noodzaak van inzie.
Wellicht mijn neus eens stoten als ik een keer overdreven scheef kom te staan..
Thanx evengoed voor jullie volledige voorbeelden en adviezen
Je heb dus door dat ik nu nog niet de noodzaak van inzie.
Wellicht mijn neus eens stoten als ik een keer overdreven scheef kom te staan..
Thanx evengoed voor jullie volledige voorbeelden en adviezen
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Ons opstapje was na jarenlang gebruik toe aan vernieuwing. Een ander gekocht van hard plastiek die je bij elke caravan dealer wel aantreft. In dit geval in Hoensbroek bedrijven terrein Emma, waar de oorsprong van het bedrijf gevestigd was op de Heisterberg bij het gezellenhuis.Na twee jaar,een vakantie in Italië gebeurde het,mijn vrouw stapt uit de caravan met haar gewicht van 68 kg en wat gebeurt er?Opstapje breekt door,mijn Goldstuck valt de voortent in, met als resultaat pols op 2 plaatsen gebroken.Dus voor ons van ze leven geen plastiek meer.Ik moet wel toegeven dat de kunststof van deze tijd zoals aangegeven in het topic, er stabieler uitzien dan de "rommel"van jaren terug.
Fijne feestdagen.
Vino.
Fijne feestdagen.
Vino.
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Vraag...
Ik snap die dubbele opstapjes niet echt..nu jullie er toch over beginnen.... leg me dus eens uit..
1e de bovenste trede is niet veel lager dan de caravanvloer... dus een overbodige stap.. en zeker geen gelijke opstap.
2e het ding steekt veel verder naar voren... meer ruimte innemend dus.
3e ik hoor iedereen klagen over in de grond zakken.
4e nu nog een.... water die hem glad maakt..en bij de metalen versie : Roest..
Waarom is het doodordinaire kunststof opstapje niet goed?
Tredehoogte mooi ongeveer de helft van de caravanvloer, simpel schoon te maken, geen ruimtevreter en niet glad.
Voor mij de meest logische "stap".... ( woordkeuze he duim )
Hoi Chris.
Ook wij hebben een Darwin opstapje. Dit is onze tweede dubbele opstap en van aluminium. Eerste was een metalen en brak af bij de lasnaden. Mijn vrouw heeft een heupprobleem en daardoor is de instap en vooral de uitstap met een gewone opstap naar de caravan in te hoog of te laag afhankelijk welke zijde ze staat. Dit hebben wij in 2005 ondervonden toen wij het nog met een kunststof opstapje deden.
Bij de Darwin hebben wij extra voetjes (deze zijn vaak in dezelfde zaak te koop) onder zitten om inzakken in de grond te voorkomen. Soms komt er vanwege onstabiele ondergrond een plankje onder te liggen. Dit probleem doet volgens mij ook voor bij een enkele opstap.
Indien wij op een overnachtingscamping staan en geen luifel gebruiken, hebben wij bij regen het opstapje vaak in de caravan.
Ik snap die dubbele opstapjes niet echt..nu jullie er toch over beginnen.... leg me dus eens uit..
1e de bovenste trede is niet veel lager dan de caravanvloer... dus een overbodige stap.. en zeker geen gelijke opstap.
2e het ding steekt veel verder naar voren... meer ruimte innemend dus.
3e ik hoor iedereen klagen over in de grond zakken.
4e nu nog een.... water die hem glad maakt..en bij de metalen versie : Roest..
Waarom is het doodordinaire kunststof opstapje niet goed?
Tredehoogte mooi ongeveer de helft van de caravanvloer, simpel schoon te maken, geen ruimtevreter en niet glad.
Voor mij de meest logische "stap".... ( woordkeuze he duim )
Hoi Chris.
Ook wij hebben een Darwin opstapje. Dit is onze tweede dubbele opstap en van aluminium. Eerste was een metalen en brak af bij de lasnaden. Mijn vrouw heeft een heupprobleem en daardoor is de instap en vooral de uitstap met een gewone opstap naar de caravan in te hoog of te laag afhankelijk welke zijde ze staat. Dit hebben wij in 2005 ondervonden toen wij het nog met een kunststof opstapje deden.
Bij de Darwin hebben wij extra voetjes (deze zijn vaak in dezelfde zaak te koop) onder zitten om inzakken in de grond te voorkomen. Soms komt er vanwege onstabiele ondergrond een plankje onder te liggen. Dit probleem doet volgens mij ook voor bij een enkele opstap.
Indien wij op een overnachtingscamping staan en geen luifel gebruiken, hebben wij bij regen het opstapje vaak in de caravan.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Ik heb een metalen gehad en die zakte iets weg, waarna hij knakte toen mijn toen zwangere vrouw erop stond, tussendoor tijdelijk een milenco kunststoffen gehad en die was eigenlijk prima alleen kon mijn er niet mee bij de rits van de zakluifel, ik heb nu een ander opstapje ook metaal daar ben ik wel content mee, weet alleen het merk niet en kan er zo snel geen foto van vinden.Vino schreef:Ons opstapje was na jarenlang gebruik toe aan vernieuwing. Een ander gekocht van hard plastiek die je bij elke caravan dealer wel aantreft. In dit geval in Hoensbroek bedrijven terrein Emma, waar de oorsprong van het bedrijf gevestigd was op de Heisterberg bij het gezellenhuis.Na twee jaar,een vakantie in Italië gebeurde het,mijn vrouw stapt uit de caravan met haar gewicht van 68 kg en wat gebeurt er?Opstapje breekt door,mijn Goldstuck valt de voortent in, met als resultaat pols op 2 plaatsen gebroken.Dus voor ons van ze leven geen plastiek meer.Ik moet wel toegeven dat de kunststof van deze tijd zoals aangegeven in het topic, er stabieler uitzien dan de "rommel"van jaren terug.
Fijne feestdagen.
Vino.
Edit:
Hij lijkt op de haba Darwin van de openingspost.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Reactieopvoorgaandebericht
Inderdaad nog vergeten in mijn reactie. Het hogere opstapje is ook praktisch om een de hoogste tentstok tegeraken met mijn bescheiden lengte (1.74). Vrouwlief mag de caravan niet uit of in terwijl ik de luifel opzet in mijn uppie.
Inderdaad nog vergeten in mijn reactie. Het hogere opstapje is ook praktisch om een de hoogste tentstok tegeraken met mijn bescheiden lengte (1.74). Vrouwlief mag de caravan niet uit of in terwijl ik de luifel opzet in mijn uppie.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
volgens mij zijn er al meerdere voorbeelden genoemd waarom het wel wenselijk is.
heb er nog wel 1, met een hete pan in de hand exact IN de smalle deuropening naar beneden stappen, of naar beneden stappen wanneer je schouders voorbij de deuropening zijn..
heb er nog wel 1, met een hete pan in de hand exact IN de smalle deuropening naar beneden stappen, of naar beneden stappen wanneer je schouders voorbij de deuropening zijn..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Deze had ik vele jaren. Is niet meer nieuw te koop. Klein opvouwbaar, lichtgewicht, stabiel én roestvrij. Dan een andere caravan met opstapje eraan vast. Nu weer zonder vast opstapje dus op zoek gegaan en gevonden. Is op MP soms (nu dus ook) nog te koop. Dukdalf. Wij staan veel "in het wild = ongelijk)
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
- mrbullmastiff
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Wij gebruiken al vele jaren een dubbele opstap en na de problemen die ik heb gehad met mijn knie is de waardering daarvoor alleen maar groter geworden. Twintig jaar geleden sprong ik zonder problemen van een plat dak naar beneden. Met mijn knieklachten is een enkele traptrede soms al lastig.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Wij hebben van 2013 tot 2020 altijd een Haba Darwin (dubbel) opstapje gebruikt, prima kwaliteit. De los verkrijgbare extra pootjes vonden we maar niks en we hebben tegen het wegzakken er dan ook altijd plankjes met uitsparingen voor de pootjes onder gelegd. Water blijft inderdaad helaas wel op de treden staan, echter zonder dat ze glad worden.
Nu voor de Brillant met verlaagde instap, is de Darwin te hoog en zijn we overgestapt op de Haba London (enkele opstap) voor het geval dat we aan de deurzijde oprijblokken moeten gebruiken.
Nu voor de Brillant met verlaagde instap, is de Darwin te hoog en zijn we overgestapt op de Haba London (enkele opstap) voor het geval dat we aan de deurzijde oprijblokken moeten gebruiken.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Wij gebruiken al jaren de Darwin. Water "probleem" opgelost met een paar gaatjes in de metalen bodem onder de rubberinleg.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Als je achteruit zou uit stappen...dus met je rug in de looprichting...heb je 10x meer controle over je eigen knieen ...probeer maar eens
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Reactieopvoorgaandebericht
Hmm dat wordt lastig, ik stap al heel mijn leven vooruit de caravan uit
Hmm dat wordt lastig, ik stap al heel mijn leven vooruit de caravan uit
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Als je een flinke buik hebt zie je de treden niet als je vooruit loopt
Denk ik
Denk ik
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Kijk uit he jij.. hahaha hahaha
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Tja, als je je eigen vrouw niet meer vertrouwd, is dit wel de manier om heelhuids uit de caravan te komen. lekkerpuh
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
ah, dat is de reden dat Chris achterstevoren de caravan uit komt
Nou Chris, het lukt mij, dan moet het jou al helemaal lukken
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Dubbele opstap ervaringen ( water overlast op treden)
Bij de orde handhaving roept men toch ook!
Vooruit achteruit!
Vooruit achteruit!
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.