Stoelen voor korte mensen/ ervaring met Crespo air de luxe ?

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Stoelen voor korte mensen/ ervaring met Crespo air de luxe ?

Bericht door moyzo » di 13 okt 2020 14:22

Na dertig jaar kampeerplezier van onze stoelen zijn we langszamerhand eens aan het uitkijken gegaan naar een nieuwe stoel.
We hebben nog van die grijze dukdalfs met een lengte streep in het blauw. Die van de kids (de korte variant zonder hoofdsteun liggen al jaren op zolder).

Wij zijn nu op zoek naar een wat kortere stoel qua ruglengte en qua zit omdat we beiden niet zo groot zijn. De stoelen zijn bedoeld om te eten of even relaxt te zitten met een eventuele kruk als voetensteun. In de gewone stoelen zit het nekkussen al snel te hoog voor ons beiden.

Voor het echte luie relaxwerk komen de Lafuma relaxstoelen wel vanonder het bed. Bij deze kunnen we het kussen verstellen zodat het echt in je nek rust.

Toch vind ik een goede zit aan tafel wel heel belangrijk. Ons oog is gevallen op de Crespo air de luxe en dan in de korte variant: de AP 235 air de luxe maar ik vraag me af: broeit deze stof niet erorm als het wat warmer is?
( ook zullen we van de nieuwe tafel die we onlangs gekocht hebben het aluminium wat moeten inkorten van de poten als de zit van de stoel lager wordt maar dat moet te doen zijn)

Ik weet dat deze stoelen al veel verkocht zijn daarom graag jullie ervaring.

Tips voor een ander merk stoel met soortgelijke afmetingen zijn ook welkom.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Stoelen voor korte mensen/ ervaring met Crespo air de luxe ?

Bericht door Daphne » di 13 okt 2020 14:58

RE.gif

Ik heb de Crespo AP-235 air de luxe compact en mijn echtgenoot heeft de Crespo AP-237 air de luxe compact. Ik ben heel erg blij met de kortere versie en kan gewoon met m'n voeten plat op de grond. De neksteun is prima verstelbaar op mijn lengte. De stof zit lekker en is niet te warm in de warmte. Ik vind wel dat je snel vlekken ziet in de stof maar dat is ook weer heel makkelijk met water te verwijderen.

Wij hebben ook een Crespo verstelbare tafel en deze kan sowieso op salontafelstand, dus geen probleem met de lagere stoel. Overigens zie je het verschil bijna niet, ik moet altijd goed kijken welke stoel van mij is. Zal er een keer een lintje aan hangen of zo.


2161769-14442-crespo-ap-237-air-de-luxe-compact-grijs-10.jpg
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Stoelen voor korte mensen/ ervaring met Crespo air de luxe ?

Bericht door moyzo » ma 19 okt 2020 12:45

We zijn geslaagd: Het is nog een hele puzzeltocht om een korte versie stoel te vinden die ook nog precies lekker zit en die we beiden prettig vinden qua stevigheid.
De Crespo AP 215 stoel vergeleken met de AL versie en we vonden beiden dat de laatste steviger zat.
Dit lag dus echt aan de stof. De AL de luxe is eigenlijk nog van de oudere serie met die wybertjes er in.
Wordt ook niet meer gemaakt.
crespo.jpg
Destijds al eens in gezeten bij vrienden en die voelde prettig aan en de stof is beter schoon te maken zoals ik begreep.
Nu is deze dus niet te verkrijgen ( nooit gemaakt) in een kortere versie, de zitlengte was wel goed en de neksteun die verstelbaar was pastte ook .
Nu alleen iets om beter met beide benen op de grond te komen aanpassen maar een ijzerzaagje en wat geduld zijn voldoende om deze stoelpoten ook op de gewenste hoogte te maken hebben we al gezien. Dus gaan we het korte benen probleem zo oplossen.

IN de winkel waar we waren hadden ze er nog maar 1 dat werkte dus niet dus stad en land online af gezocht naar twee van deze exemplaren en uiteindelijk gevonden
Dus het is de AL 237/40 compact de luxe geworden.
Nu nog op zoek naar de bijpassende voetensteunen, de krukjes.
groetjes Astrid
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Stoelen voor korte mensen/ ervaring met Crespo air de luxe ?

Bericht door petronella » ma 19 okt 2020 13:09

Wij hadden vorig jaar de Dukdalf presto stoelen gekocht, maar steeds die vlekken op de stof ,daar baalde we echt van.Misschien is de bekleding van crespo beter of anders dan van Dukdalf, dat zou kunnen hoor.
Maar wij hebben nu de crespo Al- 237 air de luxe gekocht, weer met het oude vertrouwde kunststof als bekleding.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Stoelen voor korte mensen/ ervaring met Crespo air de luxe ?

Bericht door Daphne » ma 19 okt 2020 13:30

moyzo schreef:
ma 19 okt 2020 12:45

Dus het is de AL 237/40 compact de luxe geworden.
Nu nog op zoek naar de bijpassende voetensteunen, de krukjes.
groetjes Astrid
Deze hadden we eerst en hebben we inclusief voetensteunen aan onze buren verkocht. Altijd prima op gezeten, maar voor mij net te hoog, vandaar de aankoop van de AP-235 en 237.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”