Plisse hor.

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
hcbrauns
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 apr 2016 21:10

Plisse hor.

Bericht door hcbrauns » za 22 aug 2020 17:26

Bij mijn plisse hor zijn tijdens verkeerd openen de plooien er uit gegaan . Wie kent een truc om ze weer in de plooi te krijgen.

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Plisse hor.

Bericht door Wally » za 22 aug 2020 17:51

Gewoon handmatig weer de plooi aanbrengen.

Frans

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Plisse hor.

Bericht door JosD » zo 23 aug 2020 00:27

Ook ik heb hier last van, 1 keer een kinderhandje naast het handvat gehad en daar staat hij nu bol en niet meer strak in de plooi.
Ik heb hem al 10x terug gevouwen maar krijg het niet goed, ben ook benieuwd naar een oplossing scratch.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

martijn v o

Re: Plisse hor.

Bericht door martijn v o » zo 23 aug 2020 08:48

Hier ook, en ook in de dakluiken daar hangt het een beetje. Ik ga de stoom methode proberen. Resultaat duurt nog wel even de caravan staat al weer in de stalling.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Plisse hor.

Bericht door WillyL » zo 23 aug 2020 10:51

Luidop denken... Even uit hengsels halen en strijken met een niet te warm strijkijzer zoals je een plooirok strijkt?
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Plisse hor.

Bericht door Chatootje » ma 5 jul 2021 18:45

In mijn Heki dakluik (50 x 70) ging het plisse hor doorhangen waardoor het inschuiven met steeds meer moeite ging. Uitgeschoven er eens goed naar gekeken en toen zag ik dat zich in het gaas toch wel vuil en vettigheid van het koken in de caravan had opgehoopt. ik heb het binnenwerk van het dakluik losgetrokken zodat ik het gehele binnenwerk op de tuintafel kon leggen. Daar bleek dat de geleidedraden niet zijn na te spannen omdat er in het dradensysteem veertjes zijn opgenomen. Het plissehor royaal ingespoten met Mr Muscle, een keukenonvetter, en dit een tijdje laten inwerken. Vervolgens het plisse hor met de tuinsproeier schoon gespoten en laten drogen. Daarna heb ik het plisse hor zeer royaal ingespoten met Nibro strijkspray, verkrijgbaar in nagenoeg elke supermarkt, en het plisse hor nagenoeg kletsnat terug opgevouwen in het binnenwerk. Daarna het geheel weer in de caravan gemonteerd. Na een aantal dagen was het geheel opgedroogd en dooradat het plisse hor keurig strak gevouwen in het binnenwerk zat waren de vouwen weer mooi strak. Mijn plissehor hangt nu niet meer door en ik kan het plisse hor weer gewoon open en dicht schuiven. Wellicht kunnen jullie hiermee je voordeel doen als je ook een doorgezakt plisse hor in je dakluik hebt.
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”