Vullis, afval, trash

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Vullis, afval, trash

Bericht door dieseltijger » vr 21 aug 2020 09:16

Ik heb zo'n @#€**!!! Afvalbakje aan de deur hangen: te klein, niet passende zakjes zodat de koffieprut tussen het zakje en het bakje belandt....

Hoe is dit bij de huidige caravans opgelost? (uiteraard kan je een externe bak gebruiken - maar ik ben benieuwd of het snuggerder kan)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Henny » vr 21 aug 2020 09:30

Wij hebben een iets groter bakje los staan in de hoek .( hebben hoekkeuken) Zodoende staat het niet in de weg. Staat niet ver van koffiezetter dus... thumbup.gif
Als we rijden is het ( natuurlijk) leeg . Zetten het dan tijdelijk in het toilet.
Succes met het op te lossen .
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door WillyL » vr 21 aug 2020 09:33

Tja, hier iets soortgelijks, bakje is wel groot genoeg maar vele zakjes passen er niet goed in.
Ook kan de deur niet dicht wanneer de plisséhordeur dicht is. Dan staat die plissé in een grote boebel naar binnen, wat soms gebeurt met een onvoorzien windstoot wanneer de deur niet goed vast zit met een touwtje.
Ook kan de zijwand van de zitbank niet open wanneer de deur dicht is.
Verder zit die afvalemmer goed vastgevezen zodat die niet gemakkelijk van de deur te verwijderen is moesten we hem niet gebruiken. Het is constructie met een naar beneden scharnierende voorwand en dat is (soms) wel praktisch. Moest dat ondeste stuk gemakkelijk af te nemen zijn zou het een verbetering zijn. Het bovenste deel met deksel en ophanging voor het afvalzakje kan dan weggeklapt worden en dan zou de deur wel dicht kunnen met de hordeur dicht.

Onze oplossing is idd een vuilnisemmer buiten en vermitst we meestal gescheiden afval sorteren (wij zijn door de stad gedrild in het oversorteren) is het zelfs een met 3 compartimenten (afval, plastiek en een fles voor waterige restjes). Papier en flessen leggen we even apart, glazen flessen onder de caravan, papier in een klein hoekje.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door PD » vr 21 aug 2020 09:35

In het bakje aan de deur zitten o.a. plastic tasjes, poetslappen, een spons en wat meer van dat soort zaken. We hebben op het keukenblad een klein RVS afvalbakje wat we dagelijks legen.

Voorheen hadden we een grotere afvalbak onder de luifel of in de voortent; daar zijn we vanaf gestapt en lopen wat vaker naar de afvallokatie van de camping; nog gezond ook knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Morgoth » vr 21 aug 2020 10:13

Ik heb ook zon bakje. Je moet ff de juiste zakjes zoeken maar dan functioneert het prima.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Nimma » vr 21 aug 2020 10:37

RE.gif hier hetzelfde in de Knaus. Gele zakjes van AH passen prima
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Den Adriaan » vr 21 aug 2020 10:55

Het bakje gebruik ik voor spullen rondom de caravan.
De bandjes voor het fietsenrek.
De afstandbediening voor de mover.
De rode knop voor de schakelaar.
D ringen.
En nog wat spul.

Warm hè.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Jaap van Duijn » vr 21 aug 2020 13:02

@dieseltijger,

Wij hadden in caravan en nu in camper ook zo een bakje opgehangen, maar niet aan de deur, immers je hebt bakje nodig in de unit niet er buiten.
Wij hebben die plastic zakken steeds gebruikt dacht 20 liter en doen we om de bak, door het deksel en de bak en dan van achter klemmen tussen de haken van de vuilbak en de steunen in de camper/caravan (zag bij mijn dochters Kipje ook dat ze het zoals wij doen).
Dus geen $.*.& en zo meer voor ons, het werkte en werkt nog perfect.
Wij doen wel altijd na het koffie zetten het filter met de koffie in een boterham zakje en knopen het dicht - " scheelt weer met er naast gooien" - denk dat het daarvan en door komt, maar doen 't al jaren.
Wij zagen bakjes aan de deur en zien weer nadeel als deur dicht gaat met rol hor nog voor, klapt die weer uit zijn/haar rails.
Veel zegeningen met uw bakje en neem op tijd een pilletje en zijn toch erger zaken?
groeten Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Chris » vr 21 aug 2020 13:07

Nimma schreef:
vr 21 aug 2020 10:37
RE.gif hier hetzelfde in de Knaus. Gele zakjes van AH passen prima
16 liter meen ik toch??

En bij ons zit er ook een hordeur in, maar die MOET helemaal dicht als de caravandeur dicht moet.
Anders drukt de buitendeur de hordeur al uit z'n fatsoen.
Het afvalbakje is daarna pas.... nooit in de weg voor de hordeur...
Als de deur door wind dicht zou klappen is de hordeur al naar de barrebiesjes voordat hij bij de afval bak komt n.l. ....

Kan je het nog volgen??
En verder... scratch.gif scratch.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Jaap van Duijn » vr 21 aug 2020 13:12

@Chris

Geef ik gelijk toe, staat op het papiertje en echtgenote koopt die doorzichtige van Action of zo komen nooit bij AH zit te ver weg voor ons :)

groeten Jaap

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Nimma » vr 21 aug 2020 15:46

[quote=Nimma post_id=774803 time=1597999045 user_id=500]
RE.gif hier hetzelfde in de Knaus. Gele zakjes van AH passen prima
[/quote]
Bijlagen
IMG_20200821_154344441_copy_1500x2000.jpg
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door dieseltijger » vr 21 aug 2020 17:31

Jaap van Duijn schreef:
vr 21 aug 2020 13:02
@dieseltijger,

<knip>..
Veel zegeningen met uw bakje en neem op tijd een pilletje en zijn toch erger zaken?
groeten Jaap van Duijn.
PSX_20200821_172858.jpg
Grmbl.. Pokkeding. Ik ga er pijltjes naar toe gooien!!

Maar bedankt voor de tips!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Daphne » vr 21 aug 2020 17:39

Nimma schreef:
Nimma schreef:
vr 21 aug 2020 10:37
RE.gif hier hetzelfde in de Knaus. Gele zakjes van AH passen prima
Wij gebruiken 25 liter zakjes van AH of Action. De rol ligt altijd onderin de vuilnisbak, dus nooit zoeken. Voor ons tweeën meer dan voldoende voor het afval. Elke avond of om de dag even wegbrengen. De tijd van een losse afvalbak is voor ons verleden tijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door dieseltijger » vr 21 aug 2020 17:41

PremiumDiscovery schreef:
vr 21 aug 2020 09:35
In het bakje aan de deur zitten o.a. plastic tasjes, poetslappen, een spons en wat meer van dat soort zaken. We hebben op het keukenblad een klein RVS afvalbakje wat we dagelijks legen.

Voorheen hadden we een grotere afvalbak onder de luifel of in de voortent; daar zijn we vanaf gestapt en lopen wat vaker naar de afvallokatie van de camping; nog gezond ook knipoog.gif
Afval buiten bewaren daar ben ik terughoudend mee, er zijn vaak wat katachtigen die de zakken openscheuren. Ik denk dat jouw idee prima is. En dan gewoon een los geval op tv tafel naast het keukenblok(je)

Thx
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door janoniem » vr 21 aug 2020 19:08

Er staat bij ons een klein bakje met deksel op het aanrecht voor klein afval.
Aan een handvat van de caravan die het minst zichtbaar is hangt een (her)sluitbaar plastic zakje voor alle dagelijkse afval.
Aan het eind van de dag doen we een wandeling en gaat dit zakje naar de centrale "stort" op/bij de camping.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Abve » vr 21 aug 2020 19:13

Wij hebben in dit bakje aan de deur de accessoires van de hond.
Ik vind het overigens een onding in de Hobby.
Het is een plastic geval dat een soort bouwpakket is en regelmatig uitelkaar valt.
Ik houd het met wat tape bij elkaar.
Het is dat er hondendingetjes inzitten, anders gooide ik het er uit.

Mbt afval hebben we het gedrag van menig camperbewoner gekopieerd.
Deze mensen lopen vaak met kleine zakjes afval naar de campingcontainer.
Dit bevalt mijn vrouw ook wel, dus doen we het ook zo😀
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door GSAndre » za 22 aug 2020 08:46

Wij gebruiken de plastic tasjes van PicNic als vuilniszakjes in het "deurbakje".
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Niels83 » za 22 aug 2020 09:02

Wij hebben er ook 1 geen klachten gewoon wat grotere zakken. Wij doen echter grotendeels alles in een vuilnisemmertje buiten.
Binnen eigenlijk alleen droog spul, anders gaat het gauw meuren bij hogere temperaturen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door dieseltijger » za 22 aug 2020 09:42

Ach, het is gewoon een verrukkkkkuluk ergerlijk geval, eigenlijk alleen al vanwege de kleine inhoud. Out een blisterverpakking of de hardplastic verpakking van koekjes erin gestopt? Meteen vol. Dan komt er wat koffiedrab op, en nog wat, en dan druk je het aan - en dan klapt het bakje weer in vorm - en de koffiedrab springt omhoog.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Nimma » za 22 aug 2020 09:46

Leuk hè, kamperen mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door dieseltijger » za 22 aug 2020 09:53

Het is vreselijk. Over een dikke week kan ik weer uitrusten op mijn werk, hahaha.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door WillyL » za 22 aug 2020 10:11

En wij maar proberen minder plastiekafval te krijgen en worden de plastiekzakjes bij kassa's afgeschaft om het milieu te sparen... Koopt bijna iedereen nu van die plastiek zakjes om afval in te deponeren. De wereld op zijn kop! boos.gif
Of zijn het de concrens die kosten willen besparen door plastiek zakjes niet meer te 'geven'....

Tot onze voorraad van (gratis) plastiekboodschappen-of groentenzakjes op is gebruiken we die nog. Daarna worden (of zijn) het de papieren alternatieven zoals ze in de Delhaize of Colruyt gebruikt worden voor groenten. Je moet wel iets opletten, niet te veel vochtig spul onderin, want dan scheuren de zakjes gemakkelijk, maar mits de nodige omzichtigheid is daarmee te leven.

Weg met die plastiekhandel!
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Gemineye » za 22 aug 2020 10:19

Wij namen altijd een grote “prullenbak/vuilniszakhouder” mee, vooral uit gewoonte eigenlijk. Nu we eigenlijk nooit meer een voortent opzetten vind ik dat zo’n lelijk ding en bovendien veel te groot dus gaat stinken.

Ik heb geen bakje aan de binnenkant van de deur ofzo. Ik hang altijd een klein plastic zakje aan een haakje direct bij de deur van de caravan, en die leeg ik dan dagelijks ofzo. Gaat er ook niks stinken en heb je niet zo’n enorm en lelijk ding bij de hut.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Jan Br » za 22 aug 2020 11:00

WillyL schreef:
za 22 aug 2020 10:11
En wij maar proberen minder plastiekafval te krijgen en worden de plastiekzakjes bij kassa's afgeschaft om het milieu te sparen... Koopt bijna iedereen nu van die plastiek zakjes om afval in te deponeren. De wereld op zijn kop! boos.gif
Of zijn het de concrens die kosten willen besparen door plastiek zakjes niet meer te 'geven'....

Weg met die plastiekhandel!
Het probleem zit hem niet in de plastic zakjes die via de vuilverbranding worden verwerkt, maar in het plastic wat gedumpt wordt in het milieu
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Vullis, afval, trash

Bericht door Paul Vingerhoets » za 22 aug 2020 11:59

Wij gebruiken meestal een fiamma zakhouder voor buiten die hangt aan de fietsendrager netjes met een deksel en een buitenwand tot nu toe nog nooit enig bewijs gevonden dat er ongedierte aan of in gezeten heeft.. eens in de week of eerder als we vertrekken wordt de zak leeg gegooid. Het afvalbakken binnen aan de deur wordt alleen gebruikt voor droge dingen en zaken waar de honden geen interesse in hebben die zit namelijk precies op neushoogte voor hun.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”