Show your disselbak
Re: Show your disselbak
RE.gif
Ik heb het niet geïnstalleerd maar ben ook heel enthousiast ik heb door de Alpen (van omgeving Zug CH naar Italië) mogen rijden met de Combi van witjesm, de cabrio was in dit geval de trekker
Ik heb het niet geïnstalleerd maar ben ook heel enthousiast ik heb door de Alpen (van omgeving Zug CH naar Italië) mogen rijden met de Combi van witjesm, de cabrio was in dit geval de trekker
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Show your disselbak
RE.gif
Leuk man!
Leuk man!
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Show your disselbak
Ik ben zeer tevreden.
Vooral het rijden in de bergen is hierdoor zeer ontspannen.
Geen last van warmlopende remmen op hellingen waardoor je niet hoeft te stoppen om af te koelen etc.
Als je auto het kan trekken en de combi voldoende stabiel is kun je alle passen, waar caravans toegestaan zijn uiteraard, rijden.
Er zijn op dit forum diverse leden die dit systeem geïnstalleerd hebben en zeer enthousiast zijn.
Zie ook https://caravantrekker.nl/trekautotest/itbs.php
[/quote]
Mooi we rijden veel met onze hut door de bergen en vind het iedere keer weer een avontuur. Ga me er dus eens in verdiepen
Kabe imperial 600 dxl ks getrokken door een Volvo XC60 hybrid
Re: Show your disselbak
RE.gif
Ja, wij vinden het rijden door berggebieden ook geweldig.
En dan is het voor jullie ook zeker een onderzoek waard.
Er staat hierover overigens veel op dit forum.
Dus genoeg leesvoer.
Als je vragen hebt, stuur maar een pb-tje.
Gr. Abve
Ja, wij vinden het rijden door berggebieden ook geweldig.
En dan is het voor jullie ook zeker een onderzoek waard.
Er staat hierover overigens veel op dit forum.
Dus genoeg leesvoer.
Als je vragen hebt, stuur maar een pb-tje.
Gr. Abve
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Show your disselbak
Chris, heb jij je mover bewust achter de wielen gemonteerd?Chris schreef: ↑do 3 sep 2020 20:20RE.gif
Daar zit helaas mijn mover... en die ruimtevreter staat in de disselbak...mmmmm...
Maar wel weer prettig voor de kogeldruk.
( Een vriend van mij had z'n reservewiel altijd los in de auto mee..
Toen bracht hij de hut naar de stalling en gooide het reservewiel op de grond voor de tafel in zijn hut..
Na het uit de stalling halen had hij een mooie, niet verwijderbare zwarte cirkel op het vinyl in zijn hut..
Da's lekker...gaat er echt niet meer uit.. )
Je hebt aangegeven dat je caravan redelijk licht op de kop is, daarnaast heb je veel spatwater op de mover als hij achter de wielen zit en je kunt inderdaad geen reservewielbeugel kwijt. Kun je de mover dan niet beter voor de wielen monteren??
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023
Re: Show your disselbak
RE.gif
Idd.... bewust..
Knaus gebruikt een z.g. Vario Chassis van Alko.
Dat is voor de as vele cm lager dan achter de as.
Voor de as zou de mover veel lager komen dan achter de as.
Ik meen dat het wel 4 cm scheelt, naast het feit dat de mover dan ook niet meer in het centrum van de band zit.
Vandaar...
Achter.... ondanks de eerder genoemde lage kogeldruk.
Mijn accu staat wel voor de as trouwens.
Idd.... bewust..
Knaus gebruikt een z.g. Vario Chassis van Alko.
Dat is voor de as vele cm lager dan achter de as.
Voor de as zou de mover veel lager komen dan achter de as.
Ik meen dat het wel 4 cm scheelt, naast het feit dat de mover dan ook niet meer in het centrum van de band zit.
Vandaar...
Achter.... ondanks de eerder genoemde lage kogeldruk.
Mijn accu staat wel voor de as trouwens.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Show your disselbak
Dat spatwater is net zo hardnekkig als de handrem
Dat ding is waterdicht voor een beetje, maar ook voor veel water
dit is zo'n beetje het verschil met een mover die onder de chassisbalken door gaat:
Dat ding is waterdicht voor een beetje, maar ook voor veel water
dit is zo'n beetje het verschil met een mover die onder de chassisbalken door gaat:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Show your disselbak
kolere.....dat scheelt zeker!!!
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023
Re: Show your disselbak
RE.gif
Ja, destijds dus ook goed van te voren bekeken
Ja, destijds dus ook goed van te voren bekeken
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16304
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Show your disselbak
De onze, meer komt er niet in.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Show your disselbak
RE.gif waar laat jij een tuinslang of gieter? gereedschap?
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16304
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Show your disselbak
RE.gif
Gieter staat achter de hoek, tuinslang doen wij niet aan.
Gereedschap in de auto.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gieter staat achter de hoek, tuinslang doen wij niet aan.
Gereedschap in de auto.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Show your disselbak
RE.gif lekker overzichtelijk
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....
- fortissimo
- Berichten: 1221
- Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21
Re: Show your disselbak
Dit is vlak voordat de caravan naar de stalling ging.
Het reservewiel weer in de beugel gehangen (daar staat tijdens de vakantie de tas met klossen).
In het midden ruimte voor de gasflessen.
Ik zie in de andere foto's dingen die ik persoonlijk 'onhandig' vind.
Een uitzetbeugel die voor je disselbak langs loopt, kleine deurtjes/luikjes met een middenscheiding, geen dorpel (klein/rond spul rolt er dan makkelijker uit toch?), deksel dient niet als dakje als je in de regen in je disselbak moet zijn ;)
Nadeel van onze disselbak vind ik dat de bevestiging van de duwbeugels in de wand zitten.
Achter 1 schroef zit een metalen beugel die in de houten wand zit, achter de andere zit echter niets. Je kan dus niet trekken aan deze beugel. Als je heel goed kijkt zie je kleine scheurtjes maar die zijn gelukkig niet door.
Ook de plaatsing van de gasaansluiting is een beetje onhandig, zoals je ziet zit hij strak onder de beugel waar het uitztijzer in gaat.
Het reservewiel weer in de beugel gehangen (daar staat tijdens de vakantie de tas met klossen).
In het midden ruimte voor de gasflessen.
Ik zie in de andere foto's dingen die ik persoonlijk 'onhandig' vind.
Een uitzetbeugel die voor je disselbak langs loopt, kleine deurtjes/luikjes met een middenscheiding, geen dorpel (klein/rond spul rolt er dan makkelijker uit toch?), deksel dient niet als dakje als je in de regen in je disselbak moet zijn ;)
Nadeel van onze disselbak vind ik dat de bevestiging van de duwbeugels in de wand zitten.
Achter 1 schroef zit een metalen beugel die in de houten wand zit, achter de andere zit echter niets. Je kan dus niet trekken aan deze beugel. Als je heel goed kijkt zie je kleine scheurtjes maar die zijn gelukkig niet door.
Ook de plaatsing van de gasaansluiting is een beetje onhandig, zoals je ziet zit hij strak onder de beugel waar het uitztijzer in gaat.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
Re: Show your disselbak
Foto van onze disselbak.
Het reservewiel heb ik verplaatst naar de zijde waar ik nog wat gewicht tekort kwam.
De CEE kabel ligt normaalgesproken voor de gasflessen maar is nu aangesloten en de 2e gasfles stond even in de garage omdat ik een Gimeg snelkoppeling heb geplaatst ivm koken in de voortent.
Het reservewiel heb ik verplaatst naar de zijde waar ik nog wat gewicht tekort kwam.
De CEE kabel ligt normaalgesproken voor de gasflessen maar is nu aangesloten en de 2e gasfles stond even in de garage omdat ik een Gimeg snelkoppeling heb geplaatst ivm koken in de voortent.
Burstner Premio 495 TK 2019, Seat Leon ST 1.5 TSI DSG7 stage1 2019
Re: Show your disselbak
RE.gif
Zeker als de Koelkast op gas draait onderweg.... en dat zal wel bij jou...
Werkt gewoon veel beter dan op 12 volt.
Zeker als de Koelkast op gas draait onderweg.... en dat zal wel bij jou...
Werkt gewoon veel beter dan op 12 volt.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Show your disselbak
Zwager heeft onlangs caravan gekocht waar dit systeem ook is geinstalleerd. Wel mooi systeem. Voor de ontluchting van drukvat hebben ze bij ITBS een ontluchtingsventiel gemaakt net onder de klep van de disselbak (op de foto het pukkeltje naast de dissel).
Hij heeft er nog niet mee gereden. Bij zijn auto bleek geen constante plus aanwezig op de 13 polige stekkerdoos. Is inmiddels aangepast.
Hij heeft er nog niet mee gereden. Bij zijn auto bleek geen constante plus aanwezig op de 13 polige stekkerdoos. Is inmiddels aangepast.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Show your disselbak
RE.gif
Alles verloren Karel ??
Of.... moest je ineens op gaan ruimen... leeg gaan ruimen???
Ik lijk ook de crash sensor en duo control etc. te missen..
Vertel...
Of zit ik naar een andere Hobby disselbak te kijken waar je ook een mooie traanplaat in gemaakt hebt??
Alles verloren Karel ??
Of.... moest je ineens op gaan ruimen... leeg gaan ruimen???
Ik lijk ook de crash sensor en duo control etc. te missen..
Vertel...
Of zit ik naar een andere Hobby disselbak te kijken waar je ook een mooie traanplaat in gemaakt hebt??
Laatst gewijzigd door Chris op di 27 okt 2020 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18968
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Show your disselbak
RE.gif
Die is niet van Karel. Die heeft een DuoControle.
Die is niet van Karel. Die heeft een DuoControle.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Show your disselbak
RE.gif
Jawel hoor
Jawel hoor
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18968
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Show your disselbak
RE.gif
Voor de inbouw van de DuoControle dan.
Voor de inbouw van de DuoControle dan.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.