Spullen vast in kastjes?

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Spullen vast in kastjes?

Bericht door RonvA » di 9 jun 2020 12:36

Even een 'domme' vraag he. Maar hoe (en of?) zetten jullie spullen vast in de kastjes?
Wij hebben afgelopen zaterdag veel onder het bed gelegd, vooral de grotere dingen. Die gaan geen kant op.
Maar nu hebben we ook het spul voor de WC nog en voor de spoelwater en om de leidingen schoon te maken, al dat soort spul. Dat waren we thuis vergeten en moet nog de caravan in.

Ik had bedacht dat onder de wastafel in het kastje te zetten. Maar ben ergens bang dat die grote fles (weegt toch wel wat) gaat schuiven, en die kleine flesjes blijven sowieso niet staan.. Hoe doen jullie dat?
Ook onder de banken is een hele berg ruimte, maar iets er los in zetten is daar ook niet zo handig.. dat rolt dan toch overal heen?
Sowieso is onze bank aan de achterkant en wil het gewicht vooral niet teveel naar achteren hebben, ik heb al niet bijster veel kogeldruk, maar dat is een ander verhaal knipoog.gif
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Daphne » di 9 jun 2020 12:40

We hebben Curver manden all over the place. In verschillende maten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door DVDGuy » di 9 jun 2020 12:41

Kratjes of mandjes kunnen spullen op zijn plaats houden
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door RonvA » di 9 jun 2020 12:44

Ik heb ook wel een bak die achter onder de bank zou passen.. Maar deze spullen wilde ik eigenlijk aan de voorkant houden dus onder het wastafel kastje, maar dat heeft zo'n mooie ronde vorm dat ik daar geen bakje in ga krijgen scratch.gif
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Daphne » di 9 jun 2020 12:44

Toiletvloeistoffen staan bij ons in de disselbak. Je hebt ze buiten nodig dan is het ook handiger om dat “buiten” de caravan te bewaren.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Spullen vast in kastjes?

Bericht door Daphne » di 9 jun 2020 12:45

RonvA schreef:Ik heb ook wel een bak die achter onder de bank zou passen.. Maar deze spullen wilde ik eigenlijk aan de voorkant houden dus onder het wastafel kastje, maar dat heeft zo'n mooie ronde vorm dat ik daar geen bakje in ga krijgen scratch.gif
Je kunt ook antislip gebruiken en alles klem zetten.

Extra tip: ga eens naar de Action of Wibra. Manden in allerlei vormen en maten voor kleine prijzen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Henny » di 9 jun 2020 12:47

Wij hebben in de disselbak een emmer staan waar het allemaal inzit ( de flessen voor het toilet) er zit ook een dweil in en borstel . Zo wipt er niets uit! Er staan meer spullen in de disselbak . Alles wat zou kunnen gaan schuiven staat vast met een spin of spanbandje. thumbup.gif
Doordat die flessen toch wel eens een geur geven vinden wij het ook prettiger ze niet in de caravan te hebben.
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Chris » di 9 jun 2020 12:54

Bij ons huist het grotere spul in vouwkratjes onder de bedden.
Kleiner spul veelal in plastic bakken van de Action, die hebben wel lekker veel maten en kan je uitzoeken wat handig past.
Servies gewoon in de bovenkastjes en onderweg ligt daar wat handdoeken op, blijft prima op z'n plek.
Messen en vorken net zo, in de la met wat handdoeken er op.
Potten en pannen passen maar net in hun lade... gewoon teveel mee natuurlijk, maar ook hier weer de handdoek truuk.
Kleding... allemaal onze eigen bovenkastjes... de dames 3 of 4 en ik 1... whistle.gif whistle.gif
Hoef je nooit naar je onderbroeken te zoeken... ik niet tenminste... 1 kans.. awhoea.gif
De dames kunnen wat meer tijd nodig hebben logischerwijs....
Schoenen is bij ons een ramp...een jaarlijks drama.
Op de camping vraag ik altijd aan mijn schatjes wanneer ik de schoenenwinkel plechtig voor geopend kan verklaren.
Bergen en stapels..
Onder de rondzit is een bank volledig gevuld met die dingen... je kan het niet geloven gewoon.
En elke jaar beloven ze plechtig dat "volgend jaar... ect ect ect. "
O... whistle.gif

De toilet vloeistoffen...
Heel handig is dat bij mij exact een roze en blauwe vierkante Thetford fles precies voor de grijze onderbak van het toilet achter het deurtje past.
Dus deurtje open... flessies bij de hand voor gebruik.
De voorraad daarvan woont in de disselbak. in een krat met andere bende.
Kan je nog net Links zien staan.
.
IMG-20190727-WA0001.jpg
Laatst gewijzigd door Chris op di 9 jun 2020 13:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door JosD » di 9 jun 2020 12:57

Emmertje in de disselbak ben ik ook een voorstander van, je wilt tenslotte geen vloeistoffen in je caravan mocht een fles gaan lekken.
81657B68-78E1-4028-8E32-BF185C001418.jpeg
81657B68-78E1-4028-8E32-BF185C001418.jpeg (111.17 KiB) 4757 keer bekeken
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door RonvA » di 9 jun 2020 12:58

Ik heb van het weekend nog een emmer gekocht, die had ik nog niet.. Daar staat nu alles ook in om het zo mee te nemen naar de caravan. Ik heb alleen geen idee of die emmer wel makkelijk in de disselbak past.. Ik had het opstapje ook in de disselbak liggen maar toen kon de klep niet meer dicht, die kwam tegen het opstapje aan stom.gif
En die flessen los in de disselbak leggen vind ik dan ook weer geen oplossing. knipoog.gif Het wordt gewoon even puzzelen vrees ik.

Caravan inruimen is een beetje Tetris spelen af en toe haha.

@JosD wat een mooie opgeruimde ruimte zo! Lijkt ook wel groter dan de onze. Ik heb overigens exact dezelfde gasflessen :P
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door JosD » di 9 jun 2020 13:03

RE.gif

Daar had ik ook last van met een emmer, een (rechthoekige) emmer was een oplossing knipoog.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Micky » di 9 jun 2020 13:05

RE.gif RE.gif

het opstapje zet je gewoon in de deuropening van de caravan, daar heb je hem ook nodig toch knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Sytske01 » di 9 jun 2020 13:20

RE.gif
Wou ik ook net zeggen. Opstapje moet je bij het openen van deur voor het grijpen hebben.
Flessen hebben wij ook in emmer in disselbak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Daphne » di 9 jun 2020 13:37

RonvA schreef:
di 9 jun 2020 12:58
Ik heb van het weekend nog een emmer gekocht, die had ik nog niet.. Daar staat nu alles ook in om het zo mee te nemen naar de caravan. Ik heb alleen geen idee of die emmer wel makkelijk in de disselbak past.. Ik had het opstapje ook in de disselbak liggen maar toen kon de klep niet meer dicht, die kwam tegen het opstapje aan stom.gif
En die flessen los in de disselbak leggen vind ik dan ook weer geen oplossing. knipoog.gif Het wordt gewoon even puzzelen vrees ik.
Natuurlijk past er een emmer in jouw disselbak. En anders koop je een kleine emmer of een vierkante afwasbak. Bij ons staan er naast 2 grote gasflessen, het reservewiel, de afvalwatertank, borstelmat, klein gereedschapskoffertje, ook een emmer in met losse spullen. De flessen met toiletvloeistof passen klem ergens tussen. Dat valt niet om. Ziet er dan niet zo open uit als bij JosD, maar het hoeft ook geen vitrinekast te zijn mrgreen.gif En zet het opstapje maar in de caravan waar je die het hardste nodig hebt.

Eigenlijk is dat laatste misschien wel iets om in gedachten te houden. Zet de spullen daar waar je ze nodig hebt en ruim ze ook daar weer op. Zo blijft het bij ons altijd opgeruimd en staan wij altijd startklaar en hoeven wij bij het rondtrekken nooit veel op te ruimen. Binnen een half uur staan wij bij de campingpoort en dat is inclusief de tijd om voor het verblijf te betalen.

En ook al ben je een ervaren caravanner, het inruimen van een nieuwe caravan is nooit definitief. Na 4 jaar met deze caravan te hebben rondgereden verplaatsen we nog wel eens onze spullen van de één naar de andere definitieve plek.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Ron » di 9 jun 2020 13:43

Toilet vloeistof achter het deurtje van het toilet.
Emmer met tas haringen en wasknijpers op de plek van een gasfles.
Pannen in de onderste kastjes.
Glaswerk word in keukenrol gewikkeld en liggen in een trommel bij de pannen.
Kunststof glazen en bekers blijven gewoon in de boven kastjes.
Bestek gewoon in de lade.
Schoenen onder de hangkast boven de wielkast.
Nespresso en waterkoker in de kleding kast net als de hang kleding.
Ondergoed T shirts en zwem kleding in de oven kastjes boven het bed.
Hand en theedoeken ook in de boven kastjes
Wat boodschappen achter het service luik in een krat.
Opstapje achter de deur.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Spullen vast in kastjes?

Bericht door Jan van Vijven » di 9 jun 2020 16:24

Bij ons bijna geen bakken, het meeste staat of ligt op een vaste plaats, even een handdoek tussen de Nespresso en de kopjes en borden en gaan.
Toiletvloeistof staat klem voor de afvaltank.
Het kleine gerei heeft een vaste plek in de apotheker kast. Potten en pannen in een grote la.
Onder de bedden en banken wat groot spul, zodanig dat het niet kan bewegen, maar wordt dus altijd weer terug gelegd op de vaste plek.
Eigenlijk verleggen we weinig voor we gaan rijden.
In de disselbak alleen de standaard dingen zoals: reserve wiel, gasfles, wasmiddel en gele keggen.
Achterin zijn alle boven kastjes nagenoeg leeg.
Het meeste blijft het hele jaar in de caravan.

Edit: in de disselbak staat ook een afval emmer die precies op de plek van de tweede gasfles past, hierin zit dus een emmer met wat strand schoentjes en slippers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Niels83 » di 9 jun 2020 16:27

de flesjes die jij beschrijft staan bij ons in de dissel bak.

de portepotti staat geklemd tussen de stoelen en bovenbed.

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door RonvA » di 9 jun 2020 19:17

Onze WC zit vast dus die ga ik niet verzetten ;).
Maar als we hem de 20ste weer gaan halen zal ik de emmer eens netjes in de disselbak proberen te zetten. Moet even de stroomkabel een ander plekje geven of anders neerleggen en dan moet dat wel passen als het goed is. Dan kunnen de flesjes wc spullen mooi in die emmer in de disselkast staan.

We hebben voor nu alleen een paar korte weekendjes gepland omdat mijn vriendin bij haar nieuwe werk nog geen vrije dagen opgebouwd heeft. We hopen eind september nog voor een weekje te gaan. Dan zullen we wel dingen meer echt uitpakken en een vaste plek ervoor vinden vermoed ik.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Micky » di 9 jun 2020 19:19

RE.gif

je hebt als het goed is plek voor 2 gasflessen, je zet er 1 in en op de plek van de ander past elke emmer die je maar wilt mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door DVDGuy » di 9 jun 2020 19:45

Wij hebben voorheen ook een Hobby 460 gehad en daar hadden we naast 2 gasflessen, reservewiel en vuilwatertank, zonder problemen enkele emmers in de disselbak staan...
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Leentje » di 9 jun 2020 21:48

Die flessen met toiletvloeistof gaan in de disselbak. Onder de wastafel liggen de handdoeken en washandjes. Wij bergen zoveel mogelijk alles op waar we het ook denken te gebruiken. Flessen die evt kunnen lekken gaan wel in een emmer/bak oid. (lampolie bijvoorbeeld). Glaswerk en servies gewoon in een kastje, bij het rijden gaat er een handdoek op. Het was een sport om passende bakjes te vinden. Zo vond ik voor de badkamer bij action exact passende bakjes voor de shampoo/tandpasta/scheergel etc. Dat spul kan tijdens het rijden nu in de schapjes blijven staan.
Het is en blijft een sport om zo min mogelijk mee te nemen, maar tegelijk zoveel mogelijk comfort te behouden. (en dat is voor ieder persoonlijk in te vullen. Voor de een is dat een echt wijnglas, voor mij minstens 10 theedoeken en vaatdoekjes maar weer geen senseo iod)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door RonvA » di 9 jun 2020 22:12

Wij hebben alleen maar plastic en van dat 'nep' steen, even kwijt hoe dat heet. Dus de kopjes enzo ben ik niet zo bang voor. Die staan nu allemaal in een kastje en kunnen geen kant op :P

De emmer ga ik inderdaad proberen kwijt te krijgen in de disselbak. Daar heb ik 2 gasflessen in staan (heb de kogeldruk nodig..) en aan de andere kant staat al zo'n curver bakje met het disselslot en plankjes voor onder de stelpoten. De vuilwatertank en ondertapijt voor de voortent en 25 meter stroomkabel liggen ook in de disselbak. Maar moet de emmer er nog wel kwijt kunnen :)
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Daphne » di 9 jun 2020 22:49

Glaswerk zoals wij het in de kast hebben. We hoeven er verder niets aan te doen als we gaan rijden.


25DA7CCC-D81F-4733-8447-ED1D26A121E6.jpeg
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door kea » di 9 jun 2020 22:49

Ik heb onder het kastje van de afwasbak een smalle lange bloembak staan. Daar passen de flacons in.
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Spullen vast in kastjes?

Bericht door Niels83 » wo 10 jun 2020 07:56

RE.gif RE.gif
Wij hebben dikke glazen en bekers dievstaan gewoon in de kast.


emmer past toch altijd wel, die kan toch tussen de kabels of je rolt de stroom om de emmer.

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”