Kopje Thee

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
vediya1
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 31 jan 2018 21:00

Kopje Thee

Bericht door vediya1 » di 26 nov 2019 16:03

Hallo,

Graag drink ik bij het ontbijt een kop thee.
Vorige zondag in grote kampeerwinkel in Schijndel geweest op zoek naar een kop waar je kokend (of bijna kokend) water uit de waterkoker in een kop kan gieten.
Blijkt dat alle, of bijna alle kopjes van Mepal een stickertje hebben met de vermelding max. 85° C; dus niet geschikt voor kokend water.
Wanner we plastic bekers gebruiken zijn er ook een aantal soorten welke voor hete dranken geschikt zijn, maar ook max. 70° C. Plastic is tegenwoordig niet zo aan te raden.
Weten jullie merken / modellen van kopjes welke wel kokend water kunnen verdragen. Een glazen kop zoals thuis is natuurlijk een oplossing maar liever niet voor in de caravan.

Bedankt
MVG
Vediya
2 gepensioneerden met een Knaus Sport 450-FU (2021) Silver Edition achter een Mazda-CX5 2WD (2022).

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kopje Thee

Bericht door petronella » di 26 nov 2019 16:37

Je hebt ook roestvrijstalen bekers, wij gebruiken de bekers van mepal gewoon hoor, laten het water ietsje afkoelen, dat gaat prima.

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Kopje Thee

Bericht door kea » di 26 nov 2019 16:41

Ik gebruik in de caravan gewoon stevige theeglazen. Voor de alcoholische dranken ook stevige glazen en voor de koffie stenen bekers.
Tot nu toe nog geen gebroken glas gehad. ( We kamperen al meer dan 30 jaar). Alleen voor de kinderen plastic bekers voor de limonade.
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Kopje Thee

Bericht door Henny » di 26 nov 2019 16:50

Waarom zou je geen stenen beker gebruiken ? Ze zijn niet duur en gaan echt lang mee. Misschien heb je er thuis nog een stel staan die je niet meer gebruikt.
Glas voor wijn / bier gebruiken wij ook , gaan we rijden dan gaat er een washandje over heen.....zou je ook met de bekers kunnen doen. Je hebt dan geen probleem met het hete water.
Avento 420 / XC70....

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Kopje Thee

Bericht door cadance » di 26 nov 2019 17:18

petronella had het over RVS bekers.
Wij gebruiken dubbelwandige RVS bekers / mokken voor de thee en de koffie.
Vrienden van ons gebruiken hier voor dubbelwandige glazen dat gaat ook goed.
Geweldig als het wat frisser is in het voor en najaar want alles blijft lekker op temperatuur.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: Kopje Thee

Bericht door Techn » di 26 nov 2019 19:35

Wij hebben alles van bodum

Ook dubbelwandig dus geen probleem met vasthoudenn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kopje Thee

Bericht door PD » di 26 nov 2019 19:43

Plastic om koffie of thee uit te drinken hebben wij al heel lang geleden uitgebannen, simpelweg omdat het niet smakelijk is. Voor ons alle drinkgerei uit (dubbel) glas.

Ook voor frisdrank, bier, shotjes en wijn hebben we de juiste glazen in de caravan.

Van alle soorten tenminste 4 stuks en van de wijnglazen bovendien een extra doosje van 6 stuks voor onverwacht bezoek.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Kopje Thee

Bericht door Philmar » di 26 nov 2019 20:02

Hier ook Bodum, dubbelwandig, voor koffie en thee. Ook uit de dubbelwandige glazen van 0,3 l smaakt een biertje.

Philmar

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Kopje Thee

Bericht door r.obbink » di 26 nov 2019 21:15

Wij hebben gewoon glazen en kopjes mee

uit plastic drinken vinden we niks. we pakken ze in, in keukenrol papier in een handdoek in het kastje, nog nooit eentje stuk gegaan
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Kopje Thee

Bericht door DanielW » di 26 nov 2019 21:18

Hier ook steen en glas als drinkgerei voor de volwassenen. Stuk goedkoper dan echt "camping" drinkgerei, gewicht is geen issue (als dat de overweging is...), ik zou gewoon lekker voor het theeglas gaan wat je al hebt.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

vediya1
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 31 jan 2018 21:00

Re: Kopje Thee

Bericht door vediya1 » di 26 nov 2019 22:19

OK, Bedankt.
Hadden tot nu toe veel (wegwerp) plastic om minder afwas te hebben, maar zoals vele reacties zeggen, is dit niet zo smakelijk.

MVG
2 gepensioneerden met een Knaus Sport 450-FU (2021) Silver Edition achter een Mazda-CX5 2WD (2022).

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kopje Thee

Bericht door deusjevo » wo 27 nov 2019 00:34

Ik begrijp niet waarom je kunststof wilt, wij gebruiken al jaren dit soort theeglazen van de HEMA en Blokker en ik kan mij niet heugen wanneer er voor het laastst eentje gesneuveld is.
Ze staat nog gestapeld in een keukenkastje ook tijdens het rijden.

https://www.hema.com/nl-be/koken-tafele ... 81900.html

0A9B84DA-4D4D-4F00-AD2B-C8B0A225DBA7.jpeg
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Kopje Thee

Bericht door Niels83 » wo 27 nov 2019 00:45

mijn ouders hadden vroeger glazen thee glazen met een kunsstof handvat in de caravan tegen het breken, wel voor de verbranden vingers.

zelf zijn wij de action ingedoken waar wij grote mokken kochten voor thee en koffie. voor wijn, fris etc hebben we van die wijn terrasglaasje, 8? hoekig zonderpootje. het schapje waar ze staan vullen we op met thee doeken. tot nu toe 1 gebroken glas maar die viel uit de afwasbak op het wegdel.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Kopje Thee

Bericht door p_vingerhoets » wo 27 nov 2019 08:28

Eigenlijk moet je geen thee zetten met kokend water. (Op een enkele soort na)

Dus zodra water kookt even van de kook laten gaan

Wegwerp plastic is zeker uit den boze op de camping natuurlijk.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Kopje Thee

Bericht door Daphne » wo 27 nov 2019 10:38

Hoewel er bij ons in de vakanties weinig thee wordt gedronken, gebruiken wij een Duralex Picardie glasservies al jaren voor wijn, fris, sap, koffie en thee. De grote hoge glazen kunnen zelfs incidenteel als bloemenvaas dienen :lol:
In restaurants en (hipster)cafés worden deze glazen ook voor thee gebruikt. Afbeelding

Nog maar 1 x een glas kapot gehad. Het voordeel is dat je deze glazen los kunt kopen en dus nooit een allegaartje krijgt.
De glazen staan bij ons permanent beschermd in een bovenkastje dus hoeven we nooit alles in te pakken of te beschermen bij vertrek. Dat is in ons geval ook niet handig omdat we niet lang op één plek blijven.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kopje Thee

Bericht door deusjevo » wo 27 nov 2019 10:54

RE.gif
Die gebruiken wij ook voor wijn, staan ook gestapeld tijdens het rijden en zijn supersterk.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Kopje Thee

Bericht door Eefje » do 28 nov 2019 11:42

mepal hadden wij eerst ook maar idd gaat lekken en daarbij hou ik niet van uit plastic drinken ivm de smaak vaak...
stenen mokken gingen helaas ook stuk en toen RVS mokken gekocht: lichtgewicht, dubbewandig en idd thee blijft wat langer warm :) echt heel erg blij mee!
ik heb ze via internet besteld en er zijn verschillende maten, wij hebben die van 400 ml.
daarnaast glas voor wijn (picardie) en bier (bolle glazen). voor de kids wel plastic voor limo....
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

Re: Kopje Thee

Bericht door volvocop » zo 5 jul 2020 20:58

Kop en schotels en al het glaswerk van Ikea. Nooit problemen daarmee!
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Kopje Thee

Bericht door Theo de Man » ma 6 jul 2020 09:43

Als ik iets vies vind dan is het wel drinken uit plastic néh néh.gif wij hebben alles gewoon van glas, incl. witte en rode wijn glazen ,whiskyglas en G&T glazen etc etc en uhh jahaa ook de thee & koffie koppen knipoog.gif dat gewichtsverschil vind ik niet opwegen tegen het drinkcomfort, maar dat is uiteraard heel erg persoonlijk.
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Kopje Thee

Bericht door jessedew » ma 6 jul 2020 09:53

Wij hebben de caravan overgenomen met bestek etc. daar zaten toen, vond ik, rare RVS mokjes bij, met een oor. Maar die drinken, achteraf gezien echt heerlijk.

Ze gaan nooit stuk en je brand je handen niet.

Ik zou je RVS aanraden, glas inpakken is totaal niet handig en stenen mokken kunnen ook kapot gaan.

Het zijn dit soort mokjes

https://www.dumpcompany.com/nl/koken/bo ... 8-10000046

https://www.dumpcompany.com/nl/koken/bo ... g-10000046

Ik heb helaas geen idee waar die van mij vandaan komen, maar internet staat er vol mee zie ik.




Emaille is ook nog een optie zie ik.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Kopje Thee

Bericht door RDDR » ma 6 jul 2020 10:24

Ik vrees dat wij de afwijkende zijn weer. Eerst mepal gehad, maar werd er niet blij van, dus maar porselein ook meegenomen.
Begin vorig jaar besloten om naar wegwerp toe te gaan. Geen zin in de afwas en we eten de meeste dagen alleen het ontbijt bij de caravan, dus zoveel gooien we ook niet weg.

Gezien we niet dol zijn op plasic (ivm milieu) gekozen voor:
- kartonnen bekers voor koude dranken
- kartonnen bekers met ribbels voor warme dranke
- palmblad soepkommen, borden, kommetjes
- houten roerstaafjes
- op dit moment nog plastic wegwerp bestek gezien we daar nog wat van hadden liggen, maar als dit op is, gaan we daar een minder milieu belastend alternatief voor kopen. Of toch bestek wat we afwassen, is immers niet het moeilijke deel.

Wel pannen, goede messen en wat kommen (mepal achtig) bij ons, die we wel afwassen.

Ik weet dat velen hier nu zullen gaan klagen over wegwerp. Voor ons werkt het en we hebben per jaar minder afval dan 1 buurt BBQ. Daarnaast bewust gekozen voor de versies met acceptabele milieu impact.

Terug naar de vraag: voor thee en koffie zijn de kartonnen bekers fijner om uit te drinken dan mepal vinden wij zelf.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Kopje Thee

Bericht door Cara-Fan » ma 6 jul 2020 20:28

Wij zetten thee in een glazen theepot. Als deze goed getrokken heeft is de kook er wel af. En vinden wij de Mepal prima drinken.

Op mijn werk gebruik ik altijd rvs flessen en bekers. Ook prima.

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”