Bedplank kleine treinzit

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
Harten7
Berichten: 2
Lid geworden op: za 3 aug 2019 21:10

Bedplank kleine treinzit

Bericht door Harten7 » za 3 aug 2019 22:44

IMG_20190719_135013.jpg
Lengte
Wie heeft ervaring met het maken van een plank zodat de kleine treinzit een tweepersoonsbed kan worden? Deze plank mist helaas. We hebben een Kip Sunline ttz41 uit 1995.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Bedplank kleine treinzit

Bericht door dieseltijger » za 3 aug 2019 22:47

Ja, ik: bij mijn vorige kip. Multiplex nemen, en (heel belangrijk) vurenhouten balkjes rondom aan de onderzijde met lijm schroef verbindingen maken voor de stevigheid. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar de tafel plaatste je op de Alu strips van elke bank, en de zelfgemaakte plank er gewoon tegenaan.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Bedplank kleine treinzit

Bericht door BertJan » zo 4 aug 2019 10:31

Ik weet niet zeker of ik je de goede beschrijving geef omdat kip verschiilende oplossingen had.

Plank tussen de banken in de uitsparing, 2 verstevigingen eronder, een lat achter aan de plank onder uit laten steken dat deze onder de bestaande plank klemt (niet kan kantelen) en een tafel rail aan de voorzijde zodat de tafel eraan kan worden gehangen.

Materiaal is reeds aangegeven

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Bedplank kleine treinzit

Bericht door dieseltijger » zo 4 aug 2019 10:38

Ho! Ik heb een foutje gemaakt: Je moet multiplex platen nemen met -ertussen- vurenhouten balkjes. Zo had ik het gemaakt. Beresterke constructie, en nog licht ook. En zelfs ik kon het maken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”