Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Als je die chauffeur ernaar vraagt zal deze hoogst waarschijnlijk antwoorden dat het geen slingeren was maar waggelen..
Maar wat het ook moge zijn, voelen doe je dat als bestuurder.
Maar wat het ook moge zijn, voelen doe je dat als bestuurder.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Haha geweldig, dat had ik willen zien en ja, hoe zal deze man de rit beleefd hebben
Dat mensen bij het aankoppelen dan überhaupt niets merken?? Dan krijg je de caravan toch bijna niet aangekoppeld lijkt me. Waarschijnlijk iets binnen in de caravan verschoven van voren naar achteren?
Toyota RAV4 Bi-Tone Plug-In, FENDT Tendenza 515SG 2023
Verzekerd rijden is meer dan alleen een verzekeringspolis
Verzekerd rijden is meer dan alleen een verzekeringspolis
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Waarschijnlijk eerst aangekoppeld en daarna vol met zooi geladen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Blijkbaar mag je hier niets meer schrijven over verkeersregels die toch echt in Europa gelden en waar HEEL VEEL mensen zich aan ergeren, en wordt je gelijk afgemaakt omdat ik wel de verkeersregels (ook al ben ik het er niet altijd mee eens) wel hanteert.Micky schreef: ↑zo 13 jun 2021 21:48Valt mee dat je niet vraagt of ik met mijn telefoon aan het filmen was op een dergelijke video vertekenen afstanden enorm (komt door de bolle lens en dus het brede zichtvlak), net voordat de video begint ben ik een vrachtwagen voorbij gereden, ik wil je als het jou meer rust geeft best laten zien (via de niet ingekorte video), via een pb ik heb getracht zoveel mogelijk privacy te beschermen in de video.cortrans schreef: ↑zo 13 jun 2021 18:49Om ook maar even op de topic starter iets aan te merken.
In heel Europa zijn we nog steeds VERPLICHT om zoveel mogelijk op de rechter rijbaan te rijden.
Die hele baan was (op de caravan rijder na dan) vrij.
Een van de grootste ergernissen samen met bumper kleven
verder heb ik een auto die voor zien is van Pilot assist, als je daarmee gereden hebt weet je dat de auto enorm ver van te voren al begin af te remmen, dus je moet veel eerder naar links (of langer links blijven hangen) dan je normaal zou doen omdat anders onnodig de remlichten gaan branden wat zorgt voor een onrustig verkeersbeeld
verder houdt de auto zelf een veilige afstand tot de voorganger en remt zelfs met noodstop als dat nodig is (jaja, de wereld om ons heen verandert snel, de techniek ook), zoals Chris aangeeft rem ik af om te bepalen of ik er "überhaupt" langs wil gaan of er beter achter kan blijven om geen onderdeel van een ongeval te worden
Voor alle zuurpruimen, ik wil met deze video duidelijk maken hoe belangrijk goede belading is, zeker als je fietsen achterop wilt meenemen en dat je blijkbaar met een slingerende caravan kunt rijden zonder dat je het zelf door hebt, als we zo 1 kantelende caravan kunnen voorkomen is dat al een enorme winst
Ik leg dit uit omdat ik dat wil en absoluut niet omdat ik het gevoel heb dat ik aan jou verantwoording moet afleggen cortrans "ouwe koning van het asfalt"
Maar goed, ik weet mijn plek weer op dit forum.......
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Mijn auto is ook voorzien van dit systeem. Ook ik vind dat hij veel te vroeg van het gas gaat bij het zien van voorliggers. Blijkbaar hebben dit soort systemen nog erg veel moeite om het snelheidsverschil in te schatten. Maar door dit soort systemen ga je inderdaad vroeger naar de linker baan dan echt noodzakelijk. Tamelijk irritant.
Ontopic:
De auto in het filmpje is maar klein. Zo'n IX20 mag maar 1300kg trekken. Geen idee wat deze caravan mag wegen maar veel speling zullen ze niet hebben. Dit kan onmogelijk lekker rijden.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat fietsen achterop best kunnen als je weet waar je mee bezig bent. Mijn combi is super stabiel met de fietsen achterop. Ik rij er in Duitsland gewoon 110 gps kmh mee. Maar goed, de auto weegt beladen dan ook 2x meer dan de caravan.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
-
- Berichten: 530
- Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Onnodig links rijden is alleen irritant als je iemand op houdt.Morgoth schreef: ↑ma 14 jun 2021 10:05
Mijn auto is ook voorzien van dit systeem. Ook ik vind dat hij veel te vroeg van het gas gaat bij het zien van voorliggers. Blijkbaar hebben dit soort systemen nog erg veel moeite om het snelheidsverschil in te schatten. Maar door dit soort systemen ga je inderdaad vroeger naar de linker baan dan echt noodzakelijk. Tamelijk irritant.
Met de adaptive aan is de linkerbaar een prima plek ipv zenuwachtig heen en weer bewegen.
Met 90 op de linkerbaan hangen is heel irritant, maar die situatie heb ik meestal voor mij ipv achter mij
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Dat dus
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Tjonge, accident waiting to happen.
@Micky, had je niet het idee om die bestuurder tegen te houden? (weet niet of ik het zelf gedaan had hoor.)
Dit kan zomaar slecht aflopen met zelfs doden en gewonden. Is het niet deze rit, dan wel de volgende.
t.a.v. het links rijden. Als een heel rijtje een vrachtwagen of caravan in wil halen blijft men vaak links rijden. Ik vind dat niet zo'n probleem. Als je naar rechts gaat zijn er genoeg die je er niet meer tussen laten anders. Dat gezegd hebbende, ik ga vaak evengoed naar rechts omdat ik dat zenuwachtige drukken en remmen in zo'n rijtje niks vind. En als je genoeg afstand houdt kruipt iedereen er tussen.Op de rechterbaan rij ik dan gelijk op met de linkerbaan en gooi hem er uiteindelijk toch tussen.
@Micky, had je niet het idee om die bestuurder tegen te houden? (weet niet of ik het zelf gedaan had hoor.)
Dit kan zomaar slecht aflopen met zelfs doden en gewonden. Is het niet deze rit, dan wel de volgende.
t.a.v. het links rijden. Als een heel rijtje een vrachtwagen of caravan in wil halen blijft men vaak links rijden. Ik vind dat niet zo'n probleem. Als je naar rechts gaat zijn er genoeg die je er niet meer tussen laten anders. Dat gezegd hebbende, ik ga vaak evengoed naar rechts omdat ik dat zenuwachtige drukken en remmen in zo'n rijtje niks vind. En als je genoeg afstand houdt kruipt iedereen er tussen.Op de rechterbaan rij ik dan gelijk op met de linkerbaan en gooi hem er uiteindelijk toch tussen.
Laatst gewijzigd door Taan op ma 14 jun 2021 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
nee mijn reactie was gewoon in het algemeen op dit topic.
Ik vraag me namelijk werkelijk af wat voor bestuurders dit niet zouden merken?
Dit voel je toch in de auto? dan ga je toch informatie inwinnen, al is het maar bij een kennis met een caravan of iemand anders op de camping die je tegen komt.
Ik vraag me namelijk werkelijk af wat voor bestuurders dit niet zouden merken?
Dit voel je toch in de auto? dan ga je toch informatie inwinnen, al is het maar bij een kennis met een caravan of iemand anders op de camping die je tegen komt.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Het slingerde in het echt erger dan de video laat zien, ik wilde gewoon uit de buurt (vandaar ook mijn afremmen en wachten eerst), er naast gaan rijden om hem te waarschuwen leek me gewoon echt te gevaarlijk voor mijn dochter en mij, plus nog eens mijn vrouw en andere dochter die erachter reden, kan zomaar in een groot drama eindigen, dus heb hier gewoon voor mijn eigen gezin gekozen, had nog wel willen zwaaien naar de man bij het voorbij rijden, maar zoals ik al schreef hij keek strak voor zich uit, dus had ik moeten gaan toeteren of zoTaan schreef: ↑ma 14 jun 2021 10:45Tjonge, accident waiting to happen.
@Micky, had je niet het idee om die bestuurder tegen te houden? (weet niet of ik het zelf gedaan had hoor.)
Dit kan zomaar slecht aflopen met zelfs doden en gewonden. Is het niet deze rit, dan wel de volgende.
t.a.v. het links rijden. Als een heel rijtje een vrachtwagen of caravan in wil halen blijft men vaak links rijden. Ik vind dat niet zo'n probleem. Als je naar rechts gaat zijn er genoeg die je er niet meer tussen laten anders. Dat gezegd hebbende, ik ga vaak evengoed naar rechts omdat ik dat zenuwachtige drukken en remmen in zo'n rijtje niks vind. En als je genoeg afstand houdt kruipt iedereen er tussen.Op de rechterbaan rij ik dan gelijk op met de linkerbaan en gooi hem er uiteindelijk toch tussen.
Wat betreft het links rijden, ook daar verkleind de camera het beeld enorm en lijkt de afstand veel verder dan dat het is, als je naar de strepen kijkt (3 meter en de ruimte ertussen is 9 meter) zie je dat naar rechts gaan hier juist geen zin heeft en van onnodig links rijden is dus echt geen sprake
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Goed gedaan om het filmpje te delen.
Gisteren ook weer 2 bijzondere dingen gezien op de terugweg.
1: Die z'n neuswiel niet heeft opgedraaid, toen we de combi inhaalde hoorde je het geratel van het neuswiel al achter de caravan, ook hier zal de bestuurder wel weer niets hebben gehoord of gemerkt
2: Een caravanner op de A50 thv Beekbergen die de instapbeugel niet had ingeklapt bij z'n caravandeur, die was dus aan de rechterkant zo'n 30cm breder...... ernaast gereden, getoeterd om ze te informeren en dat horen ze zelfs niet.........
Gisteren ook weer 2 bijzondere dingen gezien op de terugweg.
1: Die z'n neuswiel niet heeft opgedraaid, toen we de combi inhaalde hoorde je het geratel van het neuswiel al achter de caravan, ook hier zal de bestuurder wel weer niets hebben gehoord of gemerkt
2: Een caravanner op de A50 thv Beekbergen die de instapbeugel niet had ingeklapt bij z'n caravandeur, die was dus aan de rechterkant zo'n 30cm breder...... ernaast gereden, getoeterd om ze te informeren en dat horen ze zelfs niet.........
Porsche + Tabbert
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Niet mee eens, op een lege weg is de enige juiste plek op de weg de rechter rijstrook.
Ik vind het zeer irritant als weggebruikers er 3 kilometer over doen op de linkerbaan om mij vervolgens met 2 km per uur sneller in te halen.
Ik houd dan toch de auto op de linkerstrook constant in de gaten.
Je krijgt er ook gewoon een prent voor trouwens
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
We zullen maar niet beginnen over niet vastgemaakte breekkabels, stekkers die over de grond mee hoppelen, zeilende of in de berm liggende dakluiken , ramen die niet goed gesloten zijn.
Krukjes die op de parkeerplaats achterblijven, stroomkabels tussen auto en caravan over de grond schuren bij deinende bewegingen en zo zullen er wel meer zaken zijn.
Krukjes die op de parkeerplaats achterblijven, stroomkabels tussen auto en caravan over de grond schuren bij deinende bewegingen en zo zullen er wel meer zaken zijn.
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Zullen we maar gewoon op vakantie gaan en genieten, in plaats van (in Bijbelse termen) bij de ander de splinter uit het oog te halen, terwijl wij de balk in onze eigen ogen niet opmerken?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Veel irritanter is dat men op de middelste rijstrook blijft hangen terwijl jij wel netjes naar rechts gaat. Dan krijg je namelijk vroeg of laat te maken met het dilemma rechts inhalen of met enige moeite twee keer naar links opschuiven en invoegen om de middenbaanplakker wel links in te halen. Helemaal een dilemma als je met de caravan rijdt. Want daarmee mag je niet op de uiterst linker rijstrook. Ik kies dan meestal voor de eerste overtreding.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
ik heb nog nooit een prent gehad voor onnodig links rijden, omdat Ik gewoon niet onnodig links rij, als er plaats is ga ik altijd naar rechts, maar met de nieuwe systemen remt je auto al op zo'n 150 meter afstand als je een redelijk snelheidsverschil hebt (dus bijv. caravan of vrachtwagen), dus je leert dan vanzelf wanneer je weer naar links moet (zonder dat je auto begint af te remmen), of wanneer je beter links kunt blijven rijden, die afstand is nu eenmaal veel meer dan de afstand die de gemiddelde Nederland houdt tov zijn voorganger, ik weet niet of het je al opgevallen is hoe lastig het is sinds we 100 mogen om uit te voegen op de snelweg, je kunt er bijna nergens tussen omdat er simpelweg geen ruimte is tussen de auto's.deusjevo schreef: ↑ma 14 jun 2021 11:59Niet mee eens, op een lege weg is de enige juiste plek op de weg de rechter rijstrook.
Ik vind het zeer irritant als weggebruikers er 3 kilometer over doen op de linkerbaan om mij vervolgens met 2 km per uur sneller in te halen.
Ik houd dan toch de auto op de linkerstrook constant in de gaten.
Je krijgt er ook gewoon een prent voor trouwens
Als je bij bovenstaande dan ook nog eens rekening houdt met je mede weggebruiker en niet zijn voorbumper er bijna af wil rijden, met als gevolg dat zijn auto af gaat remmen vanwege zijn radar, dan blijf je dus in de praktijk langer links rijden, of je valt een ander lastig door te vroeg naar rechts te gaan, ik kan je vertellen dat dit regelmatig gebeurd en ik kan je ook vertellen dat men dit lastig begrijpt als men er zelf niet fatsoenlijk mee gereden heeft... voordeel is wel dat we langzaam allemaal gedwongen worden om meer afstand te houden maar goed het ging hier om een slingerende caravan niet om het rijgedrag van de gemiddelde Nederlander
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Uitschakelen die zooi, bij m’n Qashqai ook nooit meer gebruikt, zeer irritante rijhulpen.
Leuk voor in DLD of de rustige Peage maar in de Randstad is dat drama.
En er is verschil tussen op tijd naar links gaan en onnodig links rijden zoals het voorbeeld dat ik aanhaalde.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Absoluut niet, rij bijna de hele dag op de Pilot assist, heel ontspannen 90% van de tijd, je moet er alleen even aan wennen en daarmee de juiste afstand inschatten.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 530
- Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Same here!
Toen ik de auto bestelde dacht ik "ach, het zit in het Business pakket, zonder zou het ook prima kunnen", maar inmiddels gebruik ik het 70-80% van de tijd.
Filerijden gaat heel ontspannen, doorgaande 2 baanswegen nooit geen geklooi meer met te hard of te zacht en op de snelweg, mits je anticipeert op voorgaand verkeer, heerlijk relaxed.
En als klap op de vuurpijl heb je 15sec te tijd om je appje af te maken voordat je je handen weer aan het stuur moet doen
Laatst gewijzigd door Trina op ma 14 jun 2021 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Wel vorig jaar rij FR man achter ons op de plek die camperen nog niet vaardig was. Aan het afbreken, inmiddels 2 zware transportfietsen achterop, pootjes eerst achter ingedraaid waar het terrein al wat afliep. Vervolgens stapte moeder de vrouw de hut in , deur natuurlijk achter de as. Het geheel kieperde ook om, niet zo handig maar alleen al die transportfietsen had ik er nooit opgezet, veel te zware krengen.merchr32 schreef: ↑ma 14 jun 2021 09:12
Haha geweldig, dat had ik willen zien en ja, hoe zal deze man de rit beleefd hebben
Dat mensen bij het aankoppelen dan überhaupt niets merken?? Dan krijg je de caravan toch bijna niet aangekoppeld lijkt me. Waarschijnlijk iets binnen in de caravan verschoven van voren naar achteren?
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Gelukkig ben ik niet de enige die de verkeers regels kent en hanteertdeusjevo schreef:Niet mee eens, op een lege weg is de enige juiste plek op de weg de rechter rijstrook.
Ik vind het zeer irritant als weggebruikers er 3 kilometer over doen op de linkerbaan om mij vervolgens met 2 km per uur sneller in te halen.
Ik houd dan toch de auto op de linkerstrook constant in de gaten.
Je krijgt er ook gewoon een prent voor trouwens
Laatst gewijzigd door cortrans op ma 14 jun 2021 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
En helaas is die bon weer duurder dan die van het onnodig links blijven rijdenMorgoth schreef:Veel irritanter is dat men op de middelste rijstrook blijft hangen terwijl jij wel netjes naar rechts gaat. Dan krijg je namelijk vroeg of laat te maken met het dilemma rechts inhalen of met enige moeite twee keer naar links opschuiven en invoegen om de middenbaanplakker wel links in te halen. Helemaal een dilemma als je met de caravan rijdt. Want daarmee mag je niet op de uiterst linker rijstrook. Ik kies dan meestal voor de eerste overtreding.
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Op mijn Mercedes truck begint hij pas op 50 meter afstand in te houden, 150 meter is wel erg verMicky schreef:
Absoluut niet, rij bijna de hele dag op de Pilot assist, heel ontspannen 90% van de tijd, je moet er alleen even aan wennen en daarmee de juiste afstand inschatten.
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
RE.gif
Ja bij zo’n langzame snelheid is het bij mij ook veel minder hoe hoger het snelheidsverschil hoe eerder hij remt natuurlijk
Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Ja bij zo’n langzame snelheid is het bij mij ook veel minder hoe hoger het snelheidsverschil hoe eerder hij remt natuurlijk
Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Fietsen op de caravan, hoe het niet moet.
Nee, u bent niet de enige.cortrans schreef: ↑ma 14 jun 2021 18:40Gelukkig ben ik niet de enige die de verkeers regels kent en hanteertdeusjevo schreef:Niet mee eens, op een lege weg is de enige juiste plek op de weg de rechter rijstrook.
Ik vind het zeer irritant als weggebruikers er 3 kilometer over doen op de linkerbaan om mij vervolgens met 2 km per uur sneller in te halen.
Ik houd dan toch de auto op de linkerstrook constant in de gaten.
Je krijgt er ook gewoon een prent voor trouwens
Het kriebelde ook bij mij..maar ik heb geprobeerd me in te houden.
Tot nu dus
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.