Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Leden, wij zijn vandaag teruggekomen van vakantie en we hebben 3000km gereden met de Octavia+Kip
Sommigen weten dat ik een nogal uitgesproken mening heb (had) over hulpveren, dit vanwege mijn eigen "levenslange" ervaring met caravannen, iets met paplepel.
Dit is de eerste vakantie dat wij met deze Kip (die we 10 jaar hebben) gedaan hebben met een trekker met standaard veren (doorgaans sportonderstel, verlagingsveren, instelbare demping of luchtvering gehad).
Ten eerste wil ik benadrukken dat ik exact dezelfde auto al heb gehad, met dezelfde motor en automaat, alleen 3,5cm verlaagd en 18 inch wielen (nu 17"), dit was een heerlijke en strakke combi.
Ik begrijp nu de behoefte voor hulpveren veel beter (en moet mijn mening daarover dus bijstellen, wat ik bij deze doe), ik heb me blijkbaar nooit voldoende kunnen voorstellen wat standaard veren met een combi kan doen
Ten eerste werden onze dochters wagenziek van het schommelen van de auto, ten 2de werd ik doodmoe van het sturen en het corrigeren uren achter elkaar.
Ook heb ik de kabel wat geschuurd over drempels en het zwenkwiel laten bonken op drempels (nog nooit eerder gebeurd, maar dus ook niet met dezelfde auto 3,5cm lager).
Op de heenweg, lekkere vlotte snelheid aangehouden ongeveer 115km/h, kogeldruk tegen de 90kg beide wielen ongeveer 580kg, 50 kg te zwaar voor wat het formeel mag wegen, op het dak een grote Thule met oa de kastjes voor onder de luifel, de voortent en wat klein zwaar spul.
Het reed best wel ok, maar kost veel meer stuurwerk dan ik gewend ben (we stoppen dus ook vaker dan normaal), de kont deint op- en neer (ook zijwaarts, ik geef de kleinere velgen en dus hogere banden hier de schuld van), kids aan de pilletjes tegen wagenziekte, ik zou mijn combi een 6,5 geven qua stabiliteit en prestatie, elke vrachtwagen die we inhalen geeft een ongemakkelijke slinger aan de caravan en dus ook aan de auto, dit gevoel ken ik eigenlijk niet, hij is wel direct weer stil.
Nu komt de terugweg, deze krijgt van mij een 5.
Omdat we de airco onderweg willen gebruiken staat de Eurom 2401 nu op de grond boven de as, daar waar op de heenweg het reservewiel lag.
het reservewiel ligt nu in de kofferbak.
de auto hangt nog iets meer door, voor aankoppelen gebeurd me (achteraf gezien) iets raars, ik til de dissel op en voel wat te weinig kogeldruk (we hadden nu ook een kleine gasfles ipv de grote, want die was niet op voorraad bij vertrek), dus de grote zak met was (ongeveer 10kg) haal ik van de vloer achterin de caravan en gooi ik voor op het bed, til weer en nu voelt het net als anders, we vertrekken.
Tijdens het rijden gisteren deint de auto nog meer, voelt ook minder stabiel aan dan de heenweg. onderweg gebeurd me iets wat nog nooit is gebeurd, lange afdaling (90km/h voor caravans), vlak voor het bord einde 90 geef ik weer gas, ik haal op dat moment heel traag een vrachtwagen in, dan gebeurd het, de caravan krijg een slinger van de luchtdruk en begint direct echt te slingeren, dus gas los en remmen, de ESP van de auto grijpt in en je voelt links en recht afwisselend remmen (het ABS trillen zeg maar), combi wordt direct weer stabiel (nu weet ik ook hoe dat voelt slingeren en ingrijpen aanhanger ESP).
Vanaf dit moment ben ik veel meer op mijn hoede bij het inhalen van vrachtwagens, iets waar ik met deze caravan nooit op hoef te letten normaal gesproken, dus ik rij minder snel, hou meer naar links aan bij het inhalen.
De reis verliep verder goed en we zijn veilig thuis gekomen, na afkoppelen til ik makkelijk de dissel op waarvan ik echt weer schrik, veel te weinig kogeldruk, dus gewogen en amper 50kg, ik snap dus niet hoe ik me heb kunnen vergissen voor vertrek, iets wat ik altijd voor de terugweg met de hand doe, meestal is de lading ongeveer gelijk aan de heenweg, nu dus niet. Wederom bevestigt dit voor mij hoe belangrijk het is dat de kogeldruk hoog mogelijk is.
Een veilige/fijne en stabiele combi vereist dus heel veel goed samenvallende factoren en dat heb ik nu nog meer geleerd, je bent nooit te oud om te leren blijkt maar weer
Hier een foto van hoe ver de auto doorhangt op de heenweg.
Sommigen weten dat ik een nogal uitgesproken mening heb (had) over hulpveren, dit vanwege mijn eigen "levenslange" ervaring met caravannen, iets met paplepel.
Dit is de eerste vakantie dat wij met deze Kip (die we 10 jaar hebben) gedaan hebben met een trekker met standaard veren (doorgaans sportonderstel, verlagingsveren, instelbare demping of luchtvering gehad).
Ten eerste wil ik benadrukken dat ik exact dezelfde auto al heb gehad, met dezelfde motor en automaat, alleen 3,5cm verlaagd en 18 inch wielen (nu 17"), dit was een heerlijke en strakke combi.
Ik begrijp nu de behoefte voor hulpveren veel beter (en moet mijn mening daarover dus bijstellen, wat ik bij deze doe), ik heb me blijkbaar nooit voldoende kunnen voorstellen wat standaard veren met een combi kan doen
Ten eerste werden onze dochters wagenziek van het schommelen van de auto, ten 2de werd ik doodmoe van het sturen en het corrigeren uren achter elkaar.
Ook heb ik de kabel wat geschuurd over drempels en het zwenkwiel laten bonken op drempels (nog nooit eerder gebeurd, maar dus ook niet met dezelfde auto 3,5cm lager).
Op de heenweg, lekkere vlotte snelheid aangehouden ongeveer 115km/h, kogeldruk tegen de 90kg beide wielen ongeveer 580kg, 50 kg te zwaar voor wat het formeel mag wegen, op het dak een grote Thule met oa de kastjes voor onder de luifel, de voortent en wat klein zwaar spul.
Het reed best wel ok, maar kost veel meer stuurwerk dan ik gewend ben (we stoppen dus ook vaker dan normaal), de kont deint op- en neer (ook zijwaarts, ik geef de kleinere velgen en dus hogere banden hier de schuld van), kids aan de pilletjes tegen wagenziekte, ik zou mijn combi een 6,5 geven qua stabiliteit en prestatie, elke vrachtwagen die we inhalen geeft een ongemakkelijke slinger aan de caravan en dus ook aan de auto, dit gevoel ken ik eigenlijk niet, hij is wel direct weer stil.
Nu komt de terugweg, deze krijgt van mij een 5.
Omdat we de airco onderweg willen gebruiken staat de Eurom 2401 nu op de grond boven de as, daar waar op de heenweg het reservewiel lag.
het reservewiel ligt nu in de kofferbak.
de auto hangt nog iets meer door, voor aankoppelen gebeurd me (achteraf gezien) iets raars, ik til de dissel op en voel wat te weinig kogeldruk (we hadden nu ook een kleine gasfles ipv de grote, want die was niet op voorraad bij vertrek), dus de grote zak met was (ongeveer 10kg) haal ik van de vloer achterin de caravan en gooi ik voor op het bed, til weer en nu voelt het net als anders, we vertrekken.
Tijdens het rijden gisteren deint de auto nog meer, voelt ook minder stabiel aan dan de heenweg. onderweg gebeurd me iets wat nog nooit is gebeurd, lange afdaling (90km/h voor caravans), vlak voor het bord einde 90 geef ik weer gas, ik haal op dat moment heel traag een vrachtwagen in, dan gebeurd het, de caravan krijg een slinger van de luchtdruk en begint direct echt te slingeren, dus gas los en remmen, de ESP van de auto grijpt in en je voelt links en recht afwisselend remmen (het ABS trillen zeg maar), combi wordt direct weer stabiel (nu weet ik ook hoe dat voelt slingeren en ingrijpen aanhanger ESP).
Vanaf dit moment ben ik veel meer op mijn hoede bij het inhalen van vrachtwagens, iets waar ik met deze caravan nooit op hoef te letten normaal gesproken, dus ik rij minder snel, hou meer naar links aan bij het inhalen.
De reis verliep verder goed en we zijn veilig thuis gekomen, na afkoppelen til ik makkelijk de dissel op waarvan ik echt weer schrik, veel te weinig kogeldruk, dus gewogen en amper 50kg, ik snap dus niet hoe ik me heb kunnen vergissen voor vertrek, iets wat ik altijd voor de terugweg met de hand doe, meestal is de lading ongeveer gelijk aan de heenweg, nu dus niet. Wederom bevestigt dit voor mij hoe belangrijk het is dat de kogeldruk hoog mogelijk is.
Een veilige/fijne en stabiele combi vereist dus heel veel goed samenvallende factoren en dat heb ik nu nog meer geleerd, je bent nooit te oud om te leren blijkt maar weer
Hier een foto van hoe ver de auto doorhangt op de heenweg.
Laatst gewijzigd door Micky op di 4 aug 2020 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Tja, mooi verhaal en té oud om te leren zijn we nooit
De veer/demper combinatie bepaalt, samen met de overhang, natuurlijk de dynamiek. Ik denk dat je daarbij de ‘pech’ hebt dat Škoda de grootste carrosserieën op een standaard VW-platform zet.
De veer/demper combinatie bepaalt, samen met de overhang, natuurlijk de dynamiek. Ik denk dat je daarbij de ‘pech’ hebt dat Škoda de grootste carrosserieën op een standaard VW-platform zet.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Heftig Micky, gelukkig goed thuis gekomen. Thumbup.gif
Heeft deze Octavia ook een sport onderstel of niet? Te weinig kogeldruk heb ik ook ervaring mee, zodra de caravan gaat deinen is dat een eerste signaal dat de kogeldruk niet in orde is.
Maar ook een slap geveerde auto rijdt met een caravan niet lekker, zodoende had ik destijds de Megane uitgerust met MAD veren. Echt, dat rijdt stukken beter....
Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk
Heeft deze Octavia ook een sport onderstel of niet? Te weinig kogeldruk heb ik ook ervaring mee, zodra de caravan gaat deinen is dat een eerste signaal dat de kogeldruk niet in orde is.
Maar ook een slap geveerde auto rijdt met een caravan niet lekker, zodoende had ik destijds de Megane uitgerust met MAD veren. Echt, dat rijdt stukken beter....
Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
RE.gif RE.gif
Denk het ook, daarom heeft hij ook zo'n grote kofferbak
Denk het ook, daarom heeft hij ook zo'n grote kofferbak
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
nee, dat heeft hij juist niet, daar ligt dus ook mede de oorzaak, op de heenweg was het ook al geen 8 of 9MarcoC schreef: ↑di 4 aug 2020 22:41Heftig Micky, gelukkig goed thuis gekomen. Thumbup.gif
Heeft deze Octavia ook een sport onderstel of niet? Te weinig kogeldruk heb ik ook ervaring mee, zodra de caravan gaat deinen is dat een eerste signaal dat de kogeldruk niet in orde is.
Maar ook een slap geveerde auto rijdt met een caravan niet lekker, zodoende had ik destijds de Megane uitgerust met MAD veren. Echt, dat rijdt stukken beter....
Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk
die slingering was geen drama hoor (kwam nergens in de buurt van strepen trekken op het asfalt ), was zelfs verwondert dat het systeem nog ingreep terwijl ik al remde, maar toch goed te weten hoe dat voelt
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Hoe hard had je de banden gezet?
Te zacht is ook slecht voor de stabiliteit.
Eric
Te zacht is ook slecht voor de stabiliteit.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Tja, hier ook de combi Octavia+Kip. Ik ben nog nooit zo happy geweest als met deze combi.
Vrijdagavond na een rit van 1130 kilometer zo fris als een hoentje uitgestapt. 118 km/u op de CC waar dat kon. Kogeldruk rond de 85-90 kilo.
Wel met hulpveren, dat scheelt echt wel! Totaal geen last van deinen.
Verder normaal onderstel en 16 inch velgen.
Vrijdagavond na een rit van 1130 kilometer zo fris als een hoentje uitgestapt. 118 km/u op de CC waar dat kon. Kogeldruk rond de 85-90 kilo.
Wel met hulpveren, dat scheelt echt wel! Totaal geen last van deinen.
Verder normaal onderstel en 16 inch velgen.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
RE.gif RE.gif
caravan al hoger dan normaal, 3,9 tijdens het rijden, 4,4 ongeveer, auto op de waarde voor rijden met belading.
caravan al hoger dan normaal, 3,9 tijdens het rijden, 4,4 ongeveer, auto op de waarde voor rijden met belading.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Ik denk dus ook dat het daar zit in dit geval, want deze auto kan perfect onze Kip trekken, dat bewijs heb ik immers al en jij bevestigt het ookRichTrip schreef: ↑di 4 aug 2020 23:02Tja, hier ook de combi Octavia+Kip. Ik ben nog nooit zo happy geweest als met deze combi.
Vrijdagavond na een rit van 1130 kilometer zo fris als een hoentje uitgestapt. 118 km/u op de CC waar dat kon. Kogeldruk rond de 85-90 kilo.
Wel met hulpveren, dat scheelt echt wel! Totaal geen last van deinen.
Verder normaal onderstel en 16 inch velgen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- mrbullmastiff
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Wat ga je nu doen Micky voor de volgende trip, toch hulpveren laten plaatsen?
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
De eerste keer dat ik je negatief over de trekker hoor.
Geen fijne ervaring, soms de nare consequentie van een halve verplichte leasebak.
Hoe lang moet deze nog??
Geen fijne ervaring, soms de nare consequentie van een halve verplichte leasebak.
Hoe lang moet deze nog??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Niets voor deze, dit is een voorloper, bij bestelling van de leasewagen ga ik weer net als anders letten op sport onderstel of instelbare vering, zou ik hele slecht uitkomen met het leasebudget, dan bestel ik een standaard onderstel en vervang dit zelf door Eibach zoals ik in 2009 met de A4 heb gedaan en in 2015 met de vergelijkbare Octavia (alhoewel het hier wel in het leasebedrag zat, de verlaging vond alleen achteraf plaats).mrbullmastiff schreef: ↑di 4 aug 2020 23:37Wat ga je nu doen Micky voor de volgende trip, toch hulpveren laten plaatsen?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Had al moeten bestellen, maar vanwege corona loopt het allemaal wat anders en het lijkt erop dat we van diesel af gaan stappen, weet het dus niet exact, de auto is ook geen drama, zou er zo weer mee naar het zuiden rijden, maar is wel anders dan ik gewend ben.
Hulpveren zal ik nog steeds niet snel doen, dan kies ik liever voor verlagingsveren omdat dit gewoon mooier is naar mijn mening, zie foto boven
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Toch anders dan je gewend bent.
Onprettige ervaring leert je ook weer waarderen wat goed is.
Zo ben ik zo super happy met mijn V door de niveaumats...echt ideaal.
Nu rij ik privé dus deze bak blijft gewoon, de 5 pitter worden niet meer gemaakt..
Maar dat je bekaf kan worden van zo'n rijijzer...dat snap ik best.
Je weet.. Ik ben niet van de VAG's
Onprettige ervaring leert je ook weer waarderen wat goed is.
Zo ben ik zo super happy met mijn V door de niveaumats...echt ideaal.
Nu rij ik privé dus deze bak blijft gewoon, de 5 pitter worden niet meer gemaakt..
Maar dat je bekaf kan worden van zo'n rijijzer...dat snap ik best.
Je weet.. Ik ben niet van de VAG's
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
RE.gif
De XC60 vorig jaar was ook perfect met de instelbare vering
zie eens hoe de combi er toen bijstond
De XC60 vorig jaar was ook perfect met de instelbare vering
zie eens hoe de combi er toen bijstond
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- mrbullmastiff
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Staat er een stuk beter voor. Is de Skoda zo soepel geveerd? De stations die ik heb gehad waren allemaal vrij stevig afgeveerd.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
RE.gif
Deze wel, ik ken het dus ook niet van de blauwe, maar die had dus het Eibach onderstel.
Maar goed de vering is niet alles, je kunt er echt wel goed een caravan mee trekken, mits de belading op orde is, onze caravan is maar 1200kg, er mag 1500 achter hè, daar moet ik niet aan denken om eerlijk te zijn met de huidige specs
Deze wel, ik ken het dus ook niet van de blauwe, maar die had dus het Eibach onderstel.
Maar goed de vering is niet alles, je kunt er echt wel goed een caravan mee trekken, mits de belading op orde is, onze caravan is maar 1200kg, er mag 1500 achter hè, daar moet ik niet aan denken om eerlijk te zijn met de huidige specs
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
herkenbaar verhaal eerst had ik een fabia 1.4tdi uit 2008 niks geen gedoe nu een 1.2tdi uit 2011. beide greenlinevdus weinig verschil. wel dus. de eerste geberatie uitgerust met een sport onderstel de 2de niet. mijn eerste aankoop voor decauto waren dus hulpveren. wereld van verschil.
Zelf aangeschaft en gemonteerd koste het me iets van 100 euro en een goed half uur werk.
Zelf aangeschaft en gemonteerd koste het me iets van 100 euro en een goed half uur werk.
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Even los van het verschil tussen een Golf 7 variant en mijn huidige Passat variant, merk ik een groot verschil in comfort tussen beide auto’s. De Passat mét sportonderstel rijdt met dezelfde caravan, kogeldruk, banden en bandenspanning EN 100 kg hoger gewicht 1600 vs 1500 kg, snaarstrak (om in jouw termen te spreken ). De Golf had een standaard onderstel met de starre achteras (1.6 tdi) met 16” 55 banden. Onder de Passat dus het sportonderstel met 17”. De golf wiebelde en deinde ook altijd, niet echt ontspannend. Met de Passat rijdt de combi zo ontspannend
V60, Fendt Saphir 510 TFK
- dieseltijger
- Berichten: 11141
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Dus wat helpt:
Hoge kogeldruk;
Hoge massa van de trekker;
Stugge vering, (door sportonderstel - wat dat ook mag zijn), hulpveren, stugge banden (liever low profile dan van die worstige uitvoeringen)
Belading avant la lettre
En misschien.... Als je een onrustige combinatie hebt, dan zoek je het soms in de verkeerde remedie. Want: moet je jouw caravan banden nu vervangen door andere uitvoeringen, of kan je beter de vering onder de auto aanpassen bijvoorbeeld.
Hoge kogeldruk;
Hoge massa van de trekker;
Stugge vering, (door sportonderstel - wat dat ook mag zijn), hulpveren, stugge banden (liever low profile dan van die worstige uitvoeringen)
Belading avant la lettre
En misschien.... Als je een onrustige combinatie hebt, dan zoek je het soms in de verkeerde remedie. Want: moet je jouw caravan banden nu vervangen door andere uitvoeringen, of kan je beter de vering onder de auto aanpassen bijvoorbeeld.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Ik lees dat jij (Micky) met hogere snelheden hebt gereden behalve dan bij afdalingen. Maar heb je de combi ook getest bij lagere snelheden, zeg onder de 100 km/u. Hoe reed dat dan?
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Gelukkig mag je nu dus uitzien naar een benzine uitvoering. Ik zie dat als positief. Een benzine uitvoering is zo een paar duizend euro goedkoper, dus lagere bijtelling en dus meer budget.
En ook over de TSI motor (bij mij het 1.0 TSI blokje) ben ik zeer lovend. Vooral ook zeer stil, ook bij de hogere toeren (4000-5000). Ik had vorig jaar een leen-Leon mee met 1.6 TDI motor, ik schrok me rot van het diesel gedreun. Ook de Opel was veel vermoeiender, alleen al door het constante gebrom van de diesel motor, nog afgezien van de technische ellende.
Nu al drie keer op en neer geweest met de 1.0 TSI en de Kip, dus al een kleine 7500 kilometer........ love it :)
En ook over de TSI motor (bij mij het 1.0 TSI blokje) ben ik zeer lovend. Vooral ook zeer stil, ook bij de hogere toeren (4000-5000). Ik had vorig jaar een leen-Leon mee met 1.6 TDI motor, ik schrok me rot van het diesel gedreun. Ook de Opel was veel vermoeiender, alleen al door het constante gebrom van de diesel motor, nog afgezien van de technische ellende.
Nu al drie keer op en neer geweest met de 1.0 TSI en de Kip, dus al een kleine 7500 kilometer........ love it :)
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Heeft het toch aanvullend inzicht verschaft, de enige positieve noot Ik had met de Grandis en ook met de 4007 goede ervaringen met MAD's.
Hopelijk kun je snel je definitieve leasebak bestellen, daar zijn ze bij ons vanwege Covid-19 nu ook erg terughoudend in. Er wordt bij ons geen enkel nieuw leasecontract aangegaan.
Laatst gewijzigd door PD op wo 5 aug 2020 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Micky blij dat je jou gezin weer veilig thuis hebt gebracht..
Gr Wim
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Geen fijne combi, vermoeiend rijgedrag, rij ervaring met de huidige combi
Zo, das in iedergeval een passende ervaring bij waarom jij een sportonderstel nodig hebt onder je auto. Ondanks dat je niet ontspannen gereden hebt gelukkig veilig thuis gekomen.
Ik ben best blij me het al straf afgestelde onderstel van mijn auto, ook al hangt is best ver in z'n hoeven aangekoppeld en beladen, maar vond gisteren ook een eye opener. Ik reed gisteren vanaf de stalling. Normaal neem ik al de gas en accu santekraam mee voor wat kogeldruk, maar dacht dat het nu wel ging. De tent, stokken en koelbox lagen nu nog wel in de caravan, normaal gooi ik die in de dakkoffer maar die had ik nog niet. Wat een verschil, had het gevoel dat ik veel meer m'n hoede moest zijn alleen op het korte stuk. Wat dat ogenschijnlijke kleine verschil in belading doet was ik echt verbaasd over, ook al is het gewicht van de lading ongeveer gelijk de locatie deed al voldoende.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ik ben best blij me het al straf afgestelde onderstel van mijn auto, ook al hangt is best ver in z'n hoeven aangekoppeld en beladen, maar vond gisteren ook een eye opener. Ik reed gisteren vanaf de stalling. Normaal neem ik al de gas en accu santekraam mee voor wat kogeldruk, maar dacht dat het nu wel ging. De tent, stokken en koelbox lagen nu nog wel in de caravan, normaal gooi ik die in de dakkoffer maar die had ik nog niet. Wat een verschil, had het gevoel dat ik veel meer m'n hoede moest zijn alleen op het korte stuk. Wat dat ogenschijnlijke kleine verschil in belading doet was ik echt verbaasd over, ook al is het gewicht van de lading ongeveer gelijk de locatie deed al voldoende.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"