Caddy: van 7-polig naar 13-polig

Plaats reactie
arcss
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 08:58

Caddy: van 7-polig naar 13-polig

Bericht door arcss » za 4 jul 2020 21:05

Graag had ik op mijn caddy ('2011) een 13-polige aansluiting gehad ipv een 7-polige.
De kabel trekken zou geen probleem mogen zijn.
De 7-polige die er nu opzit schakelt de parkeersensoren niet uit bij het achteruitrijden, kapotte lampjes worden ook niet gemeld.
Met ledverlichting kan hij niet overweg.

Een GDW set kost €160,08 ... een kabel door de dealer laten installeren en inleren kost €360.

De rekensom is snel gemaakt, maar dan is er het probleem van het inleren. Ik vrees dat de dealer niet staat te springen om een aftermarket kabelset in te leren? ...

Tips/info? scratch.gif whistle.gif
Home-Car racer jive 43 (2001) + VW Caddy 2.0TDI 140pk (2011)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Caddy: van 7-polig naar 13-polig

Bericht door Hobby Linka » za 4 jul 2020 21:16

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

arcss
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 08:58

Re: Caddy: van 7-polig naar 13-polig

Bericht door arcss » za 4 jul 2020 21:29

Hobby Linka schreef:
za 4 jul 2020 21:16
RE.gif
Automaterialen handel?
Sets zijn er genoeg hoor, maar de vraag is in hoeverre ze moeten 'nabehandeld' worden door een (al dan niet officiele) dealer.
Home-Car racer jive 43 (2001) + VW Caddy 2.0TDI 140pk (2011)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caddy: van 7-polig naar 13-polig

Bericht door Chris » za 4 jul 2020 21:35

Ik had iets soortgelijks met mijn Volvo.
Stom... ik had natuurlijk wel op de afneembare trekhaak gelet, en de doos die daarnaast zit gezien..
Nooit gekeken of dat 13 polig was...stomweg aangenomen... nou mooi niet dus.
En dan heb je hetzelfde probleem als wat jij nu schetst..

Ik heb bij de dealer uiteindelijk de benodigde 13 polige kabel en een z.g. Volvo TRM module gekocht met de afspraak dat ik zelf zou monteren en zij weer moesten inleren.
Een aftermarket set leren ze niet in... is gewoon totaal anders door die TRM die er bij officieel mij tussen zit.
Origineel kabelset.. is ook erg mooi want alles is aangegoten, geen vocht gedonder meer.
En nog een functie bij mij... geen aangekoppelde aanhanger, dan ook geen constante en geschakelde + op de stekkerdoos.
Electroforese in de 13 polige is daardoor minimaal...

Koop maar origineel.... dan ben je toch vaak het beste uit.
Mijn buren hebben een aftermarket aansluitset onder hun Volvo zitten... kommer en kwel, niets werkt goed via Canbus..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”