Duitse controle gewichten
Re: Duitse controle gewichten
Dat mag je wel want je hebt het benodigde document.
Mijn reactie gaat over niets op kenteken of geregistreerd dan mag je GEEN 750 kg trekken. https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ekenbewijs
Misschien dat je bovenstaande en deze regel door elkaar haalt.
Met rijbewijs B mag je met geregistreerd trekgewicht altijd 750 kg trekken ook als je daarmee het totaal mtm van 3500 kg overschrijdt. Is een uitzonderingsregel.
Mijn reactie gaat over niets op kenteken of geregistreerd dan mag je GEEN 750 kg trekken. https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ekenbewijs
Misschien dat je bovenstaande en deze regel door elkaar haalt.
Met rijbewijs B mag je met geregistreerd trekgewicht altijd 750 kg trekken ook als je daarmee het totaal mtm van 3500 kg overschrijdt. Is een uitzonderingsregel.
Laatst gewijzigd door Stigter op do 14 mei 2020 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Arnold
Re: Duitse controle gewichten
Vermakelijk filmpje, nooit gezien of bij gestaan hoe dat in zn werk gaat. Grappige is dat er meer filmpjes op mijn youtube tijdlijn omhoogkomen, soms wel "schokkende" voorbeelden, 800kg te zwaar in een 3.5 tons vrachtwagentje. Ook Nederlanders die erg verrast "wat nee, 200kg zu viel, das kann nicht wahr sein" .
Karel ook al mag dat A4tje een hoop zeggen en is het voor de wet prima geregeld, ik zou voor de zekerheid eens kijken of je een nieuw kentekenbewijs kan krijgen met een trekgewicht. Gewoon voor je eigen gemak, bij controle laten zien en doooooorrrrrr.....
Karel ook al mag dat A4tje een hoop zeggen en is het voor de wet prima geregeld, ik zou voor de zekerheid eens kijken of je een nieuw kentekenbewijs kan krijgen met een trekgewicht. Gewoon voor je eigen gemak, bij controle laten zien en doooooorrrrrr.....
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
- r.obbink
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Re: Duitse controle gewichten
Hier nog een van dezelfde serie...
Nederlandse caravans die gecontroleerd worden
Nederlandse caravans die gecontroleerd worden
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Die bedoelde ik
Die bedoelde ik
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Duitse controle gewichten
Een van mijn vorige RAM 's had ook niks op het kenteken staan.Stigter schreef: ↑do 14 mei 2020 18:40Als er geen trekgewichten geregistreerd zijn bij de RDW mag je niets trekken.erichendri schreef:Karel, trekgewicht hoort op het kenteken te staan, zo niet mag je meen ik max 750 kg trekken.
Is een veel geplaatst item in de dodge ram groep op FB.
Schijnt bij grijs geimporteerde dodges vaak voor te komen.
De trekhaak heeft daar ook mee te maken.
Ik zou als ik jou was je dodge dealer even bellen.
Ab heeft dit probleem volgens mij niet met zijn pickup.
Overigens had ik het over aslasten, niet het trekgewicht.
Eric
Toch heeft ie 5 jaar de meest zware aanhangers en hoogwerkers getrokken. Dat ging prima.
Ook nooit last mee gehad de paar keer dat ik werd aangehouden.
Ook niet de keer dat de aanhanger 1200 kg te zwaar was.
Dat was wel een dure bekeuring..economisch delict noemden ze dat. Over de auto werd niks gezegd.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Duitse controle gewichten
Zijn er nog weer goed mee weggekomen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Duitse controle gewichten
Enkel B rijbewijs is 3500 kg + een aanhangwagen van tot 750 kg,(dus totaal 4250 kg)zoal je al schrijft.
De uitzonderings regel is juist dat je met enkel een B rijbewijs ook een zwaardere aanhanger mag trekken,mits het gewicht van de totale combi dan niet boven de 3500 kg uitkomt.
Je mag dus kiezen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
- r.obbink
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Wel met de kanttekening dat je niet over het gewicht mag komen wat de trekker mag trekken volgens het kentekenbewijs. (in mijn geval, de C-Max mag 1500KG max trekken)
Wel met de kanttekening dat je niet over het gewicht mag komen wat de trekker mag trekken volgens het kentekenbewijs. (in mijn geval, de C-Max mag 1500KG max trekken)
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
Re: Duitse controle gewichten
Wordt er in het buitenland uberhaupt gecontroleerd of je rijbwijs technisch ( het B of BE principe ) met een combinatie mag rijden, dus even los van het feit dat de combinatie te zwaar is ?
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Indien je in Duitsland gecontroleerd word en niet over het juiste rijbewijs beschikt word je ter plekke aan de ketting gelegd.Voor het B-E rijbewijs gaat het om de gewichten ,zoals aangegeven op de kentekenbewijzen onder F.2,dus niet wat je daadwerkelijk ,op de weegschaal, weegt.
Indien je in Duitsland gecontroleerd word en niet over het juiste rijbewijs beschikt word je ter plekke aan de ketting gelegd.Voor het B-E rijbewijs gaat het om de gewichten ,zoals aangegeven op de kentekenbewijzen onder F.2,dus niet wat je daadwerkelijk ,op de weegschaal, weegt.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Duitse controle gewichten
Ab schreef: ↑do 14 mei 2020 19:44Stigter schreef: ↑do 14 mei 2020 18:40erichendri schreef:
Een van mijn vorige RAM 's had ook niks op het kenteken staan.
Toch heeft ie 5 jaar de meest zware aanhangers en hoogwerkers getrokken. Dat ging prima.
Ook nooit last mee gehad de paar keer dat ik werd aangehouden.
Ook niet de keer dat de aanhanger 1200 kg te zwaar was.
Dat was wel een dure bekeuring..economisch delict noemden ze dat. Over de auto werd niks gezegd.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Duitse controle gewichten
Mijn ChevyVan had ook geen trekgewicht op het kenteken. Dat heeft best nog wel even wat moeite gekost. Er moest een officieel document uit Canada komen waarop de bij het voertuig behorende trekgewichten stonden.
Ik vraag me ook af of een A4 tje volstaat in het buitenland. Ik zou de gok niet nemen. Als ze je aanhouden kun je de hut achterlaten.
Ik vraag me ook af of een A4 tje volstaat in het buitenland. Ik zou de gok niet nemen. Als ze je aanhouden kun je de hut achterlaten.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Duitse controle gewichten
Om alle duidelijkheid weg te nemen bij forummers maar ook bij mij na vele berichten dat mijn kentekenbewijs niet geldig zou zijn in Nederland maar ook in het Buitenland deze morgen maar ff telefonisch contact opgenomen met de RDW over het trekgewicht van mijn Rammeke......
er is mijn duidelijkheid verschaft hoe dat het komt dat het trekgewicht NIET op het kentekenbewijs staat, dat heeft te maken dat ons Rammeke onder bedrijfsvoertuigen valt (laadvermogen) en dan staat er op het kentekenbewijs geen Trekgewichten vermeld zowel 750kg alsmede 3500kg wat wel bij de RDW geregistreerd staat en dus dat A4 tje waar ik al eerder over schreef gewoon rechtsgeldig is voor beide trekgewichten zowel in Nederland alsmede het Buitenland.
Als er WEL Trekgewichten op het kentekenbewijs staan zeiden ze bij de RDW dan is het bedrijfsvoertuig ingevoerd en dus gelijk aan keuring onderhevig.......
er is mijn duidelijkheid verschaft hoe dat het komt dat het trekgewicht NIET op het kentekenbewijs staat, dat heeft te maken dat ons Rammeke onder bedrijfsvoertuigen valt (laadvermogen) en dan staat er op het kentekenbewijs geen Trekgewichten vermeld zowel 750kg alsmede 3500kg wat wel bij de RDW geregistreerd staat en dus dat A4 tje waar ik al eerder over schreef gewoon rechtsgeldig is voor beide trekgewichten zowel in Nederland alsmede het Buitenland.
Als er WEL Trekgewichten op het kentekenbewijs staan zeiden ze bij de RDW dan is het bedrijfsvoertuig ingevoerd en dus gelijk aan keuring onderhevig.......
Caravan die getrokken wordt door een auto
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Duitse controle gewichten
Karel, elke auto wordt ingevoerd.
Bij elke apk wordt de trekhaak gekeurd, of er nou wel of geen trekgewicht op je kenteken staat.
Of bedoel je een andere keuring.
Eric
Bij elke apk wordt de trekhaak gekeurd, of er nou wel of geen trekgewicht op je kenteken staat.
Of bedoel je een andere keuring.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Duitse controle gewichten
karelV schreef: ↑ma 18 mei 2020 09:43Om alle duidelijkheid weg te nemen bij forummers maar ook bij mij na vele berichten dat mijn kentekenbewijs niet geldig zou zijn in Nederland maar ook in het Buitenland deze morgen maar ff telefonisch contact opgenomen met de RDW over het trekgewicht van mijn Rammeke......
er is mijn duidelijkheid verschaft hoe dat het komt dat het trekgewicht NIET op het kentekenbewijs staat, dat heeft te maken dat ons Rammeke onder bedrijfsvoertuigen valt (laadvermogen) en dan staat er op het kentekenbewijs geen Trekgewichten vermeld zowel 750kg alsmede 3500kg wat wel bij de RDW geregistreerd staat en dus dat A4 tje waar ik al eerder over schreef gewoon rechtsgeldig is voor beide trekgewichten zowel in Nederland alsmede het Buitenland.
Als er WEL Trekgewichten op het kentekenbewijs staan zeiden ze bij de RDW dan is het bedrijfsvoertuig ingevoerd en dus gelijk aan keuring onderhevig.......
Frans,
Op de RDW site staan bij jullie kenteken beide gewichten vermeld (3500 en 750), dan is het toch prima
Porsche + Tabbert
Re: Duitse controle gewichten
200kg teveel, 2 ebikes erop en de auto tot plafond vol ( met 2 personen )
Hoe krijg je het voor elkaar en dan nog roepen zoveel ??
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Bij mijn bus (grijs) staat gewoon trekgewichten bij hoor
Bij mijn bus (grijs) staat gewoon trekgewichten bij hoor
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Duitse controle gewichten
Mooi he... hoe dom kan je je voordoen..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Duitse controle gewichten
Wij hadden afgelopen jaar 150kg laad gewicht over en nog hadden we dingen bij die we niet gebruikten
Moet wel zeggen ( geen kinderen, mover & airco etc )
Moet wel zeggen ( geen kinderen, mover & airco etc )
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
op zich zegt dat natuurlijk niets, wij zaten aan het gewicht met 1 kind, maar met 2 ook, ook jaren een opblaasbootje meegenomen, nu niet meer, wij zullen altijd wel tegen het max aanzitten voor de grote reis
op zich zegt dat natuurlijk niets, wij zaten aan het gewicht met 1 kind, maar met 2 ook, ook jaren een opblaasbootje meegenomen, nu niet meer, wij zullen altijd wel tegen het max aanzitten voor de grote reis
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif RE.gif
Wij zijn ook met z'n tweetjes en hebben 20 kg laadvermogen in de caravan over, van de ca. 500 kg
Vrijwel alles gebruiken we gedurende het seizoen; het een wat meer dan het ander
Beter mee verlegen dan om verlegen Caravan en auto hebben er geen moeite mee !
Wij zijn ook met z'n tweetjes en hebben 20 kg laadvermogen in de caravan over, van de ca. 500 kg
Vrijwel alles gebruiken we gedurende het seizoen; het een wat meer dan het ander
Beter mee verlegen dan om verlegen Caravan en auto hebben er geen moeite mee !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Duitse controle gewichten
VIP Premium schreef: ↑ma 18 mei 2020 16:25karelV schreef: ↑ma 18 mei 2020 09:43Om alle duidelijkheid weg te nemen bij forummers maar ook bij mij na vele berichten dat mijn kentekenbewijs niet geldig zou zijn in Nederland maar ook in het Buitenland deze morgen maar ff telefonisch contact opgenomen met de RDW over het trekgewicht van mijn Rammeke......
er is mijn duidelijkheid verschaft hoe dat het komt dat het trekgewicht NIET op het kentekenbewijs staat, dat heeft te maken dat ons Rammeke onder bedrijfsvoertuigen valt (laadvermogen) en dan staat er op het kentekenbewijs geen Trekgewichten vermeld zowel 750kg alsmede 3500kg wat wel bij de RDW geregistreerd staat en dus dat A4 tje waar ik al eerder over schreef gewoon rechtsgeldig is voor beide trekgewichten zowel in Nederland alsmede het Buitenland.
Als er WEL Trekgewichten op het kentekenbewijs staan zeiden ze bij de RDW dan is het bedrijfsvoertuig ingevoerd en dus gelijk aan keuring onderhevig.......
Frans,
Op de RDW site staan bij jullie kenteken beide gewichten vermeld (3500 en 750), dan is het toch prima
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Duitse controle gewichten
Wat ik in het filmpje wel apart vond, is dat de agent het over de bandenleeftijd van max 5 jaar had. Hoop dat dat in relatie tot de tempo 100 vergunning was...
Fendt Saphir 490 TF, Truma SE-R, Toyota Avensis 1.8 vvti cvt 2011
Re: Duitse controle gewichten
Afgelopen week ons jaarlijks weegmoment gedaan, losgekoppeld op de weegbrug was 2140 kilo
Koelkast “VOL” en de rest van de Food meegenomen (hoefde we er niet uit afgelopen dagen) extra stoelen mee voor de visite, dus we hebben nog genoeg marge.
Koelkast “VOL” en de rest van de Food meegenomen (hoefde we er niet uit afgelopen dagen) extra stoelen mee voor de visite, dus we hebben nog genoeg marge.
Porsche + Tabbert
Re: Duitse controle gewichten
https://www.facebook.com/11491302854542 ... 382447692/
Dit filmpje werd me voorgeschoteld door Facebook.
Deze Duitse caravanner heeft zijn caravan in eerste instantie 21% overbeladen, bij een 2e weging is het 19%.
Blijkbaar ligt de grens voor een Bußgeld (en 1 punt) bij 20%, dus nu komt hij er vanaf met een Verwarnung van €35.
Maar hij wordt wel verplicht om zoveel uit zijn Wowa te halen dat hij onder de 10% overbelading komt.
En er wordt geen kogeldruk gewogen, dus eigenlijk was deze Wowa nog een kg of 90/100 zwaarder.
Dit filmpje werd me voorgeschoteld door Facebook.
Deze Duitse caravanner heeft zijn caravan in eerste instantie 21% overbeladen, bij een 2e weging is het 19%.
Blijkbaar ligt de grens voor een Bußgeld (en 1 punt) bij 20%, dus nu komt hij er vanaf met een Verwarnung van €35.
Maar hij wordt wel verplicht om zoveel uit zijn Wowa te halen dat hij onder de 10% overbelading komt.
En er wordt geen kogeldruk gewogen, dus eigenlijk was deze Wowa nog een kg of 90/100 zwaarder.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.