Duitse controle gewichten
- r.obbink
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Duitse controle gewichten
Ik kwam deze video tegen.
Interessant dat ze bij deze controle dus wél de kogeldruk meten.
Interessant dat ze bij deze controle dus wél de kogeldruk meten.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Er is toch alleen de kogeldruk gemeten?
De caravan hing duidelijk te ver voorover.
Omdat een toegestane kogel van bv 80 kg maar was toegestaan?
Frans
Er is toch alleen de kogeldruk gemeten?
De caravan hing duidelijk te ver voorover.
Omdat een toegestane kogel van bv 80 kg maar was toegestaan?
Frans
- r.obbink
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
ze wegen hem eerst op die oprijplaten. komt 1800 KG uit
ze wegen hem eerst op die oprijplaten. komt 1800 KG uit
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Klopt.
Maar hij had nog 200 kg lucht op de as en kon dus zijn schoonmoeder nog meenemen, vertelde meneer agent. Zie 7.57 min.
Dat was zijn geluk.
Overigens zelf in 30 jaar tijd, 2 keer een controle in Duitsland en Oostenrijk staan te bekijken.
Beide de keren werd er geen kogeldruk gemeten.
Kan natuurlijk ook een propaganda filmpje geweest zijn.
Ook de politie kan het af en toe overdreven brengen.
Frans
Klopt.
Maar hij had nog 200 kg lucht op de as en kon dus zijn schoonmoeder nog meenemen, vertelde meneer agent. Zie 7.57 min.
Dat was zijn geluk.
Overigens zelf in 30 jaar tijd, 2 keer een controle in Duitsland en Oostenrijk staan te bekijken.
Beide de keren werd er geen kogeldruk gemeten.
Kan natuurlijk ook een propaganda filmpje geweest zijn.
Ook de politie kan het af en toe overdreven brengen.
Frans
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Kogeldruk gaan ze pas meten als er een duidelijk overgewicht op de as gemeten is.
Zo is het in NL meestal.
Kogeldruk gaan ze pas meten als er een duidelijk overgewicht op de as gemeten is.
Zo is het in NL meestal.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Duitse controle gewichten
Die kogeldruk wegen ging in overleg met de man, die wegen ze alleen maar als er echt een vermoeden is van overbelading, toen ik in Duitsland gecontroleerd ben vroegen ze mij of ik de kogeldruk wist, ik heb gezegd ja, die weeg in namelijk altijd, toen was het goed en hebben ze hem niet gewogen.
wat mij in het filmpje opvalt is dat hij altijd een weergave exact op 100 kg aangaf, dus zo heel nauwkeurig wegen ze blijkbaar niet en ronden ze dus af naar beneden bij het wegen.
Ze hebben mij toen niet het gewicht verteld, alleen dat het in orde was, ik heb meestal zo'n 580-600kg per wiel en zo'n 85-88kg kogeldruk, de caravan mag 1200 wegen.
wat mij in het filmpje opvalt is dat hij altijd een weergave exact op 100 kg aangaf, dus zo heel nauwkeurig wegen ze blijkbaar niet en ronden ze dus af naar beneden bij het wegen.
Ze hebben mij toen niet het gewicht verteld, alleen dat het in orde was, ik heb meestal zo'n 580-600kg per wiel en zo'n 85-88kg kogeldruk, de caravan mag 1200 wegen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Duitse controle gewichten
Hier worden vaak alle assen, dus ook van de auto, gemeten...
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Viel me ook op, bij de controle die ik had in DE werden idd ook de voor- en achteras van de auto gewogen en dit alles vergeleken met het kenteken
Viel me ook op, bij de controle die ik had in DE werden idd ook de voor- en achteras van de auto gewogen en dit alles vergeleken met het kenteken
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Duitse controle gewichten
Mischien staan die gewichten ook op Duitse kentekenpapieren.
In NL staan die gewichten wel op de kentekenpapieren van
de grijs kenteken auto's.(busjes en pickups, wij keurden tot 3500kg)
Voor de apk moest je ook de load index van deze auto's checken.
En of er een constructieplaatje in de auto zat.
Ik weet niet of dat nog is.
Eric
In NL staan die gewichten wel op de kentekenpapieren van
de grijs kenteken auto's.(busjes en pickups, wij keurden tot 3500kg)
Voor de apk moest je ook de load index van deze auto's checken.
En of er een constructieplaatje in de auto zat.
Ik weet niet of dat nog is.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Duitse controle gewichten
RE.gif
welke gewichten?
Hier heb je het kenteken van mijn Duitse Passat die ik had, geef maar aan wat je bedoelt
welke gewichten?
Hier heb je het kenteken van mijn Duitse Passat die ik had, geef maar aan wat je bedoelt
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Duitse controle gewichten
Bij F1,F2 en bij punt 7 en 8.
Eric.
Eric.
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Duitse controle gewichten
Bij 7.2 en 8,2.
Wat mij opvalt is dat de Zugkombination van 4455 kilo hoger is dan de opgetelde gewichten : (F.1 Auto = 2240 kilo + Q.1 = Trekgewicht 2200 kilo = 4440 kilo).
Wat mij opvalt is dat de Zugkombination van 4455 kilo hoger is dan de opgetelde gewichten : (F.1 Auto = 2240 kilo + Q.1 = Trekgewicht 2200 kilo = 4440 kilo).
Porsche + Tabbert
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Wat onderaan staat zijn de aanvullingen of uitzonderingen op het kenteken. Maximaal 4455 bij fabrieksgemonteerde trekhaak en rij-dynamisch stabiliteitssysteem. Als je dit dus hebt mag het treingewicht hoger zijn. Ik zal eens kijken wat er op mijn kenteken staat.
Aanvulling: Op mijn kenteken staat dit niet. Maar ik heb geen 4-wiel aandrijving.
Wat bij mij opvalt is dat de maximale massa van de auto (F.2) 2205kg is maar met aanhanger de F.2 2245kg mag zijn.
Verder is de maximale massa op as 1 en as 2 (7.2 en 8.2) 1185kg per as maar als uitzondering in "Anhänger betrieb" 1275 kg per as....
Heel vreemd.
Wat onderaan staat zijn de aanvullingen of uitzonderingen op het kenteken. Maximaal 4455 bij fabrieksgemonteerde trekhaak en rij-dynamisch stabiliteitssysteem. Als je dit dus hebt mag het treingewicht hoger zijn. Ik zal eens kijken wat er op mijn kenteken staat.
Aanvulling: Op mijn kenteken staat dit niet. Maar ik heb geen 4-wiel aandrijving.
Wat bij mij opvalt is dat de maximale massa van de auto (F.2) 2205kg is maar met aanhanger de F.2 2245kg mag zijn.
Verder is de maximale massa op as 1 en as 2 (7.2 en 8.2) 1185kg per as maar als uitzondering in "Anhänger betrieb" 1275 kg per as....
Heel vreemd.
Laatst gewijzigd door Morgoth op do 14 mei 2020 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Duitse controle gewichten
VIP Premium schreef: ↑do 14 mei 2020 07:45Bij 7.2 en 8,2.
Wat mij opvalt is dat de Zugkombination van 4455 kilo hoger is dan de opgetelde gewichten : (F.1 Auto = 2240 kilo + Q.1 = Trekgewicht 2200 kilo = 4440 kilo).
Bij mijn auto, VW Golf zit er ook verschil. 30 kg. Andersom kan ook nog, Franse auto's zijn daar een voorbeeld van.
Daar is ooit een topic over geweest. viewtopic.php?f=75&t=31873&p=533933
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Ja dat weet ik, maar bij een Duitser nog nooit gezien/gehoord/meegemaakt of dat het uberhaupt hoger is dan de afzonderlijke gewichten...
Ja dat weet ik, maar bij een Duitser nog nooit gezien/gehoord/meegemaakt of dat het uberhaupt hoger is dan de afzonderlijke gewichten...
Porsche + Tabbert
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Mijn VW Golf is ook een Duitser toch?
Mijn VW Golf is ook een Duitser toch?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Duitse controle gewichten
Bij onze auto (grijs kenteken) staat geen Trekgewicht op het kenteken maar heb ik speciaal de RDW over gebeld hoe dit kon, en het antwoord was toen dat dit bij grijs kentekenauto's niet werd toegepast wat ik wel gek vind.erichendri schreef: ↑wo 13 mei 2020 22:29Mischien staan die gewichten ook op Duitse kentekenpapieren.
In NL staan die gewichten wel op de kentekenpapieren van
de grijs kenteken auto's.(busjes en pickups, wij keurden tot 3500kg)
Voor de apk moest je ook de load index van deze auto's checken.
En of er een constructieplaatje in de auto zat.
Ik weet niet of dat nog is.
Eric
De RDW heeft mij toen een A4 tje met de max.trekgegevens toegestuurd en wat ik dus ten alle tijden bij me heb om erger te voorkomen.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Duitse controle gewichten
Klopt, maar lees mijn reactie nog eens een keer.... “bij een Duitser nog nooit gezien/gehoord/meegemaakt”
En laten we eerlijk zijn, het is toch vreemd dat het “meer” is ipv van “gelijk aan” of “minderl
Porsche + Tabbert
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Ja dat is heel gek en ook nutteloos.
Ja dat is heel gek en ook nutteloos.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Duitse controle gewichten
Karel, trekgewicht hoort op het kenteken te staan, zo niet mag je meen ik max 750 kg trekken.
Is een veel geplaatst item in de dodge ram groep op FB.
Schijnt bij grijs geimporteerde dodges vaak voor te komen.
De trekhaak heeft daar ook mee te maken.
Ik zou als ik jou was je dodge dealer even bellen.
Ab heeft dit probleem volgens mij niet met zijn pickup.
Overigens had ik het over aslasten, niet het trekgewicht.
Eric
Is een veel geplaatst item in de dodge ram groep op FB.
Schijnt bij grijs geimporteerde dodges vaak voor te komen.
De trekhaak heeft daar ook mee te maken.
Ik zou als ik jou was je dodge dealer even bellen.
Ab heeft dit probleem volgens mij niet met zijn pickup.
Overigens had ik het over aslasten, niet het trekgewicht.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Duitse controle gewichten
Ik heb al 4 RAM ' s op rij gehad.
Bij de huidige is er voor de keuring bij RDW een trekhaak opgeschroefd. Dat is heel simpel, de houder ervoor zit er van fabriekswege al op.
Goedgekeurd tot 3500 kg. Die werd meteen meegekeurd en goed bevonden.
Dan staat er dus wel 3500 kg trekgewicht op het kenteken.
Bij een van de vorige stond niks op het kenteken.
Bij de huidige is er voor de keuring bij RDW een trekhaak opgeschroefd. Dat is heel simpel, de houder ervoor zit er van fabriekswege al op.
Goedgekeurd tot 3500 kg. Die werd meteen meegekeurd en goed bevonden.
Dan staat er dus wel 3500 kg trekgewicht op het kenteken.
Bij een van de vorige stond niks op het kenteken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Duitse controle gewichten
Misschien is dat het totaal gewicht als de auto voorzien is van alle opties?VIP Premium schreef: ↑do 14 mei 2020 11:56Klopt, maar lees mijn reactie nog eens een keer.... “bij een Duitser nog nooit gezien/gehoord/meegemaakt”
En laten we eerlijk zijn, het is toch vreemd dat het “meer” is ipv van “gelijk aan” of “minderl
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Duitse controle gewichten
Als er geen trekgewichten geregistreerd zijn bij de RDW mag je niets trekken.erichendri schreef:Karel, trekgewicht hoort op het kenteken te staan, zo niet mag je meen ik max 750 kg trekken.
Is een veel geplaatst item in de dodge ram groep op FB.
Schijnt bij grijs geimporteerde dodges vaak voor te komen.
De trekhaak heeft daar ook mee te maken.
Ik zou als ik jou was je dodge dealer even bellen.
Ab heeft dit probleem volgens mij niet met zijn pickup.
Overigens had ik het over aslasten, niet het trekgewicht.
Eric
Groet Arnold
Re: Duitse controle gewichten
@erichhendri + RE.gif
Officiëel A4 tje van de RDW gekregen en dus geregistreerd, dus ik zou niet weten wat er aan mankeert en dat ik niets mag trekken
Officiëel A4 tje van de RDW gekregen en dus geregistreerd, dus ik zou niet weten wat er aan mankeert en dat ik niets mag trekken
Caravan die getrokken wordt door een auto