Ook in de meeste recente aflevering wordt er bij de gewichtsconsole een kogeldruk gemeten.
Opvallend is dat er heel precies gemeten wordt, namelijk de hoogte van de kogel wordt ook na gebootst bij het meten op de weegschaal
Meneer met een hele grote boot heeft een kogeldruk van 166 kilo. daar waar hij 140 kilo mag hebben. Na een correctie van 4 kilo is hij nog 24 kilo te zwaar.
De wet schrijft voor dat 10% (14 kilo in dit geval) is toegestaan en hij moet dus ompakken om binnen de gens van overschrijding te blijven.
Blijft interessant om te zien!
Duitse controle gewichten
Re: Duitse controle gewichten
Audi SQ5, White with Black details
Re: Duitse controle gewichten
RE.gif
Dat weegmannetje is echt een stereotype zeg.... had ooit in NL bij de Dienst vh IJkwezen kunnen werken
Wel goed dat ze de hoogte van de trekhaak erin betrekken; die is voor een tandemasser zeer kritisch... enig puntje van kritiek is dat ze deze hoogte bij de onbelaste trekhaak meten (heeft de auto wel luchtvering...)
Wanneer de trekhaak in deze situatie na aankoppelen slechts 1 a 2 cm zakt, zou de oorspronkelijke situatie wel goed geweest zijn.
Dat weegmannetje is echt een stereotype zeg.... had ooit in NL bij de Dienst vh IJkwezen kunnen werken
Wel goed dat ze de hoogte van de trekhaak erin betrekken; die is voor een tandemasser zeer kritisch... enig puntje van kritiek is dat ze deze hoogte bij de onbelaste trekhaak meten (heeft de auto wel luchtvering...)
Wanneer de trekhaak in deze situatie na aankoppelen slechts 1 a 2 cm zakt, zou de oorspronkelijke situatie wel goed geweest zijn.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)