Duitse controle gewichten

Gebruikersavatar
Mzonnet33
Berichten: 336
Lid geworden op: do 11 okt 2018 10:58

Re: Duitse controle gewichten

Bericht door Mzonnet33 » vr 18 sep 2020 13:58

Ook in de meeste recente aflevering wordt er bij de gewichtsconsole een kogeldruk gemeten.
Opvallend is dat er heel precies gemeten wordt, namelijk de hoogte van de kogel wordt ook na gebootst bij het meten op de weegschaal
Meneer met een hele grote boot heeft een kogeldruk van 166 kilo. daar waar hij 140 kilo mag hebben. Na een correctie van 4 kilo is hij nog 24 kilo te zwaar.
De wet schrijft voor dat 10% (14 kilo in dit geval) is toegestaan en hij moet dus ompakken om binnen de gens van overschrijding te blijven.

Blijft interessant om te zien! knipoog.gif
Audi SQ5, White with Black details

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Duitse controle gewichten

Bericht door PD » vr 18 sep 2020 14:15

RE.gif
Dat weegmannetje is echt een stereotype zeg.... had ooit in NL bij de Dienst vh IJkwezen kunnen werken knipoog.gif

Wel goed dat ze de hoogte van de trekhaak erin betrekken; die is voor een tandemasser zeer kritisch... enig puntje van kritiek is dat ze deze hoogte bij de onbelaste trekhaak meten (heeft de auto wel luchtvering...) scratch.gif

Wanneer de trekhaak in deze situatie na aankoppelen slechts 1 a 2 cm zakt, zou de oorspronkelijke situatie wel goed geweest zijn.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”