Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Perfect. Tijd voor flipper dus.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: za 30 jan 2016 17:33
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Inderdaad, mee eens, mijn 500 FDK is max 1400 kg (hoewel er wat meer in zal zitten vrees ik :-) ), in die zin > 1600 min indien tot 1650 beladen (afhankelijk hoe stabiel je wil rijden)Jan van Vijven schreef: ↑za 8 feb 2020 21:09RE.gif
Vind je dat gewichtsadvies van de auto niet wat laag? De caravan weegt 1700 kg, probeer die auto dan wel zwaar te beladen, bijvoorbeeld tot 2 ton.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knaus Sudwind 500 FDK (2007), A4 Allr. Quattro 2.0 TDI 2010
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16324
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
RE.gif
Ik heb je antwoord even "gerepareerd", je antwoord stond in de quote, het is niet de bedoeling dat je in een quote gaat schrijven.
Ik heb je antwoord even "gerepareerd", je antwoord stond in de quote, het is niet de bedoeling dat je in een quote gaat schrijven.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Als jij nu DSG hebt, kun je een ander stuur plaatsen en laten coderendeemster07 schreef: ↑zo 9 feb 2020 16:26Perfect. Tijd voor flipper dus.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Ik hoef in mijn Mercedes niets terug te klikken. Gewoon in de D stand naar links of rechts klikken en je schakelt handmatig op of terug.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
RE.gif
klopt maar niet wat ik bedoel die bak/stand hebben mijn ouders ook in hun B200
klopt maar niet wat ik bedoel die bak/stand hebben mijn ouders ook in hun B200
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
@Mickey Nee heb een handbak. Nog een tonnetje geduld en dan kijken we naar een auto met dsg. Ander stuur en coderen is idd een prima optie mocht de juiste uitvoering niet te vinden zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Ikzelf rij in een Mitsubishi eclipse cross 1.5 benzine 163 pk automaat (cvt) Mag maximaal 1600kg trekken. Afgelope zomer met een hobby 540kmfe 2012 max gewicht 1500kg naar oosterijk en kroatie gereden. Berg op met 18% helling. De auto trok de caravan boven verwachting erg goed en stabiel suto weegt leeg al 1500kg dus gewichts verhouding is goed.
Dit is eventueel ook een optie? Prijs technisch ook interresant
Dit is eventueel ook een optie? Prijs technisch ook interresant
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Was dat echt boven verwachting?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Nou ja. Eigenlijk wel. Ik wist dat hij de caravan goed zou trekken maar het gemak hoe die dat deed..
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020
- dieseltijger
- Berichten: 11209
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Je laat hem in de automatische stand staan? Ik ken de CVT van Mitsubishi niet, maar Autrans in Rijswijk waarschuwde om de handschakeling niet te gebruiken om daarmee met een lager toerental te kunnen rijden: ze hadden wat zorgen over de permanente slip die dat teweeg zou kunnen brengen tussen de band en de poelies.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Bij de dealer van mitsubishi en heb het nagevraagd bij een goede vriend van me die hoofdmonteur is bij rangerover. Die zeggen gewoon in de automaat laten staan, eco modus uit dat zit die op 2500toeren of hoger.
Berg afwaards wel met de flippers zodat je op de motor remt
Berg afwaards wel met de flippers zodat je op de motor remt
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020
- dieseltijger
- Berichten: 11209
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Geheel in overeenstemming met het advies van Autrans. Ik zat te twijfelen of een CVT betrouwbaar genoeg zou zijn - want ik rij altijd zo'n 4 ton met mijn auto's. Toen kwam dit aspect ter sprake. Ik had achteraf gezien beter een automaat kunnen nemen - maar "no use crying over spilled milk".
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
[mention]dieseltijger [/mention] 4ton ga ik niet halen.. maar knap in welk tijd bestek doe je dat? Wij rijden gemiddeld tussen de 16k a 18k per jaar
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020
- dieseltijger
- Berichten: 11209
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Wisselt enorm. Hangt van de kilometerstand af bij aankoop en dan natuurlijk van het jaarkilometrage.
Om een of andere reden heb ik nu klanten in het oosten van het land en in Limburg. Wonend in Zoetermeer tik ik toch gauw de 40..50k per jaar aan.
Toyota's koop ik gerust met een tellerstand tussen de 100...220k, waarbij ik dan wel let op het feit dat de distributieriem "vers" moet zijn. Toyota diesels ben ik niet zo over te spreken: niet echt zuinig, en een laag koppel bij lage toerentallen.
Toppunt van betrouwbaarheid was de Carina. Ik geef toe: ik heb het ding ingeruild omdat ik wat anders wou, en heb de versleten achterremtrommels als excuus gebruikt. Km stand: rond de 500k.
Nu weer een sedan op benzine: iedereen wil de wagon, en de achterbak is bereruim. En er zit geen distributieriem meer in.
Om een of andere reden heb ik nu klanten in het oosten van het land en in Limburg. Wonend in Zoetermeer tik ik toch gauw de 40..50k per jaar aan.
Toyota's koop ik gerust met een tellerstand tussen de 100...220k, waarbij ik dan wel let op het feit dat de distributieriem "vers" moet zijn. Toyota diesels ben ik niet zo over te spreken: niet echt zuinig, en een laag koppel bij lage toerentallen.
Toppunt van betrouwbaarheid was de Carina. Ik geef toe: ik heb het ding ingeruild omdat ik wat anders wou, en heb de versleten achterremtrommels als excuus gebruikt. Km stand: rond de 500k.
Nu weer een sedan op benzine: iedereen wil de wagon, en de achterbak is bereruim. En er zit geen distributieriem meer in.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Ik kreeg afgelopen vrijdag van de garage een Mitsubishi ASX mee. Een 1.6. Die heeft maar 117pk. Waarschijnlijk zijn zonder turbo, iets wat de jouwe ongetwijfeld wel heeft. Die 1.6 was niet vooruit te fikken. En hij mocht nog 1200kg trekken ook.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
En zelfs met dat ding met 1200 kg erachter kom je de Alpen en Pyreneeën over.
Het duurt alleen misschien wel een half uurtje langer.
Het duurt alleen misschien wel een half uurtje langer.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 2687
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
RE.gif
Vond de vorige ASX mooier als mijn Eclipse en de gerestylede ASX.
Veel getwijfeld over de nieuwe ASX, 150pk en 1300kg trekvermogen.
Vond de vorige ASX mooier als mijn Eclipse en de gerestylede ASX.
Veel getwijfeld over de nieuwe ASX, 150pk en 1300kg trekvermogen.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
-
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
- Locatie: Katwijk ZH
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Jongens toch,
Waar reden we allemaal wel niet in 40 jaar terug.
Met een Fiat Ritmo 65CL (was dat 65 pk?) naar het Gardameer heen via de Fernpass en terug over Munchen en de Kippfenberg en het Sieben gebergte.
Vrouw en dochter hoefden het spul niet omhoog te duwen, wel wat het rustiger op de weg maar de weg zelf is niets aangepast.
En wat denk je we kwamen er zonder kokende men roken motoren en remmen.
Of het verantwoord was laten we er buiten, maar nu kakt een ieder door verhalen zijn broek vol als er geen dikke bak voor zit met minstens 150PK
Oja caravan woord 1120kg heb ik gezien laatst dacht altijd 1000kg, en dan wat er allemaal nog meegenomen werd.
Angst bezint voor je bang word en leef het leven - het is zo als het is, een ieder heeft een andere kijk er op maar ook een andere portomonaie (vergeten we nog wel eens die die het iets of beter hebben toch).
Fijn reizen en trekken en vooral gezondheid Jaap van Duijn.
Waar reden we allemaal wel niet in 40 jaar terug.
Met een Fiat Ritmo 65CL (was dat 65 pk?) naar het Gardameer heen via de Fernpass en terug over Munchen en de Kippfenberg en het Sieben gebergte.
Vrouw en dochter hoefden het spul niet omhoog te duwen, wel wat het rustiger op de weg maar de weg zelf is niets aangepast.
En wat denk je we kwamen er zonder kokende men roken motoren en remmen.
Of het verantwoord was laten we er buiten, maar nu kakt een ieder door verhalen zijn broek vol als er geen dikke bak voor zit met minstens 150PK
Oja caravan woord 1120kg heb ik gezien laatst dacht altijd 1000kg, en dan wat er allemaal nog meegenomen werd.
Angst bezint voor je bang word en leef het leven - het is zo als het is, een ieder heeft een andere kijk er op maar ook een andere portomonaie (vergeten we nog wel eens die die het iets of beter hebben toch).
Fijn reizen en trekken en vooral gezondheid Jaap van Duijn.
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Klopt, is een heel andere motor en het verschil tussen die turbo en niet turbo is zeer groot. De ASX 1.6 heb ik ook eens mee gereden en heeft veel toeren nodig voor matige prestaties. Hoewel ik zelf nog niet met de Mitsubishi 1.5T heb gereden, maar wel met genoeg andere turbo motoren van die omvang verwacht ik dat die heel wat soepeler en sneller is.
40 jaar geleden mocht ik nog niet rijden (sterker nog: was ik nog te klein voor op een 3 wieler te fietsen), maar in die tijd hadden vrachtwagens moeite om de helling bj Luik op te komen en kon je dus je 65 pk tussen de vrachtwagens met 40 km/u omhoog. Tegenwoordig zou daar met 40km/u omhoog rijden een levensgevaarlijke bezigheid zijn. Tijden veranderen. Als alle auto's langzaam zijn is er geen probleem, maar als jij de trage slak bent tussen vlot overig verkeer is het toch even anders.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
RE.gif
Dat klopt. Ik blies met mijn Chevy en aanhanger die bult eens op, reed er ineens een VW T3 diesel al rokend met <40kmh vlak voor me. Die had er knap moeite mee. Je verkijkt je er toch op, je moet ineens snel een baantje naar links.
Dat klopt. Ik blies met mijn Chevy en aanhanger die bult eens op, reed er ineens een VW T3 diesel al rokend met <40kmh vlak voor me. Die had er knap moeite mee. Je verkijkt je er toch op, je moet ineens snel een baantje naar links.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Fiat 132 Super Sport 112PK, ging best met de Lander Graziella 474 erachter kan ik me herinnerenJaap van Duijn schreef: ↑ma 16 mar 2020 11:58Jongens toch,
Waar reden we allemaal wel niet in 40 jaar terug.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Natuurlijk. Met de helft minder motorvermogen was het ook nog prima gegaan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Wij reden in de 80tiger jaren altijd over Millau naar het zuiden. Wij reden toen een Mitsubishi Lancer 1600GSR met ik dacht iets van 85pk en een koppel van 120Nm met een vouwwagen van altijd te zwaar. Ik was altijd blij als ik daar weer boven was gezien de hoeveelheid auto's die met kokende radiator langs de kant van de weg stonden. Het hugje bij Luik vond ik lang niet zo spannend. Zulke taferelen zie je tegenwoordig nog maar zelden.
Overigens vond ik dit wel een prachtige route ook nu nog met de snelweg en het viaduct.
Overigens vond ik dit wel een prachtige route ook nu nog met de snelweg en het viaduct.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Re: Hoeveel PK en wat voor koppel voor in de bergen.
Ik kan me nog herinneren met mijn ouders een rode opel kadet en een vouwwagen naar zuidfrankrijk, de beruchte klim van luik.. was ongeveer rond 1994
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020