Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
RE.gif Super irritant, zo niet meedenkend in een oplossing
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Heb je hem zelf gemonteerd?
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Dat doe je goed. Je hebt klaarblijkelijk een ondeugdelijk product gekregen. Mijn advies:
- Alles schriftelijk vastleggen;
- Goed framen (dus: wees specifiek, benadruk hun rol als deskundige leverancier en jouw rol als relatief ondeskundige klant die speciaal naar de dealer is gegaan om advies te geven, laat in jouw schriftelijke communicatie duidelijk de context zien waaruit het (tijds)verloop blijkt: "Vanaf xx-xx-xxxx heb ik mijn zorgen aan u kenbaar gemaakt, maar tot nu toe hebt u geen oplossing geboden);
- Blijf redelijk, laat zien dat je open staat voor oplossingen;
- Niet zwartmaken (op dit forum of op fb)
- En als ze weigerachtig blijven: stel je de vraag of je tot het gaatje wil gaan - en dat is uiteindelijk (als niets helpt) de kantonrechter. Denk hierbij aan gedoe, kosten en proces risico in verhouding tot de kosten voor herstel. (Moet je dit willen) Zo ja:
- Het kan dan helpen als je (als je een rechtsbijstandsverzekering hebt of lid bent van een consumentenorganisatie) de in gebreke stelling door middel van een aangetekende brief stuurt, ondertekend door een jurist - hiermee breng je over dat je er niet voor schroomt om verdere stappen te zetten. Ik noem het: netjes dreigen.
- Vervolgens kan je de dealer dagvaarden, hou rekening met minimaal zo'n 390,- aan kosten voor griffierecht, betekening etc etc, en als jouw vordering wordt toegewezen krijg je deze kosten maar deels vergoed.
Duidelijk is dat de dealer en jij het niet zover moeten laten komen....
- Alles schriftelijk vastleggen;
- Goed framen (dus: wees specifiek, benadruk hun rol als deskundige leverancier en jouw rol als relatief ondeskundige klant die speciaal naar de dealer is gegaan om advies te geven, laat in jouw schriftelijke communicatie duidelijk de context zien waaruit het (tijds)verloop blijkt: "Vanaf xx-xx-xxxx heb ik mijn zorgen aan u kenbaar gemaakt, maar tot nu toe hebt u geen oplossing geboden);
- Blijf redelijk, laat zien dat je open staat voor oplossingen;
- Niet zwartmaken (op dit forum of op fb)
- En als ze weigerachtig blijven: stel je de vraag of je tot het gaatje wil gaan - en dat is uiteindelijk (als niets helpt) de kantonrechter. Denk hierbij aan gedoe, kosten en proces risico in verhouding tot de kosten voor herstel. (Moet je dit willen) Zo ja:
- Het kan dan helpen als je (als je een rechtsbijstandsverzekering hebt of lid bent van een consumentenorganisatie) de in gebreke stelling door middel van een aangetekende brief stuurt, ondertekend door een jurist - hiermee breng je over dat je er niet voor schroomt om verdere stappen te zetten. Ik noem het: netjes dreigen.
- Vervolgens kan je de dealer dagvaarden, hou rekening met minimaal zo'n 390,- aan kosten voor griffierecht, betekening etc etc, en als jouw vordering wordt toegewezen krijg je deze kosten maar deels vergoed.
Duidelijk is dat de dealer en jij het niet zover moeten laten komen....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Auto incl. trekhaak nieuw gekocht bij de Toyota Dealer.
Trekhaak is van Toyota , door Brink gefabriceerd a.d.h.v. door Toyota aangeleverde specs.
Met Brink heb ik al contact gehad. Helaas tevergeefs, ook zij zeggen dat de trekhaak gemaakt is vlgs specs Toyota Europe.
Hebben wel zelf een trekhaak voor de aftermarket. Zit onbeladen ook vrij hoog maar scheelt wel 3 cm.
Ingebreke stelling is vrij lastig omdat de trekhaak een Europese goedkeuring heeft. Ik heb de auto maximaal belast ( met 6 man ) en de hoogte gemeten. Kom ik op 43 cm. De vraag is echter, na navraag gedaan te hebben bij het RDW, hoe de gewichtsverdeling is geweest tijdens de test/keuring op de voor en achteras. Toyota NL zegt deze gegevens niet kunnen leveren. Kortom het wordt een erg technisch verhaal terwijl het eigenlijk erg simpel is. De vraag is waarom zit de kogel zo hoog en wat kunnen wij er aan doen. Wordt vervolgd.
Trekhaak is van Toyota , door Brink gefabriceerd a.d.h.v. door Toyota aangeleverde specs.
Met Brink heb ik al contact gehad. Helaas tevergeefs, ook zij zeggen dat de trekhaak gemaakt is vlgs specs Toyota Europe.
Hebben wel zelf een trekhaak voor de aftermarket. Zit onbeladen ook vrij hoog maar scheelt wel 3 cm.
Ingebreke stelling is vrij lastig omdat de trekhaak een Europese goedkeuring heeft. Ik heb de auto maximaal belast ( met 6 man ) en de hoogte gemeten. Kom ik op 43 cm. De vraag is echter, na navraag gedaan te hebben bij het RDW, hoe de gewichtsverdeling is geweest tijdens de test/keuring op de voor en achteras. Toyota NL zegt deze gegevens niet kunnen leveren. Kortom het wordt een erg technisch verhaal terwijl het eigenlijk erg simpel is. De vraag is waarom zit de kogel zo hoog en wat kunnen wij er aan doen. Wordt vervolgd.
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
RE.gif
Nou.. voor mij is de vraag eigenlijk gelijk aan het te lage fenomeen van Nimma..
WAAROM IS DIT GOEDGEKEURD...
Elke zichzelf respecterende keurmeester moet toch kunnen constateren dat bij jou de kogel te hoog, en bij Nimma juist te laag is.
Een duimstok is toch geen hogeschool meetinstrument??
Wel heel "toevallig" dat er hier alletwee een Toyota in "opspraak" is..
Nou.. voor mij is de vraag eigenlijk gelijk aan het te lage fenomeen van Nimma..
WAAROM IS DIT GOEDGEKEURD...
Elke zichzelf respecterende keurmeester moet toch kunnen constateren dat bij jou de kogel te hoog, en bij Nimma juist te laag is.
Een duimstok is toch geen hogeschool meetinstrument??
Wel heel "toevallig" dat er hier alletwee een Toyota in "opspraak" is..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Bij mij is de oorzaak wel duidelijk: trekhaak gemonteerd van een ander type RAV4
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
RE.gif RE.gif
Bij Nimma is de verkeerde trekhaak gemonteerd, heeft niets met Toyota van doen.
Ik heb de vraag op het Toyota hybride forum neergelegd, kijken wat daar gemeten wordt.
Bij Nimma is de verkeerde trekhaak gemonteerd, heeft niets met Toyota van doen.
Ik heb de vraag op het Toyota hybride forum neergelegd, kijken wat daar gemeten wordt.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Tja... eikels groeien niet alleen aan een boom..dat zie je maar weer.
ZO jammer dat je daar geen verhaal meer op kunt halen...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Andere losse kogels leveren niet ivm aansprakelijkheid.
Zowel bij dealer als bij onderdelen grossier.
Ik heb mijn lagere losse kogel gescoord bij een autosloop.
De mijne moest 8 cm lager omdat de subaru verhoogd is.
Eric
Zowel bij dealer als bij onderdelen grossier.
Ik heb mijn lagere losse kogel gescoord bij een autosloop.
De mijne moest 8 cm lager omdat de subaru verhoogd is.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Maar even terug: Is er met een te hoge trekhaak en dat het er vreemd uit zou kunnen zien een probleem qua rijgedrag of techniek? Ik neem aan dat de achterkant van de caravan niet het wegdek heeft geraakt bij spoorwegovergangen of opritten.
Zo niet: who cares?
Zo niet: who cares?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
RE.gif
Zijn voorschriften voor........tussen de 350 en 420mm bij volle belasting.
Moet je flink laden in je kofferbak als je met een klein bakkie rijdt.
50cm onbelast is erg hoog mijn inziens.
Zijn voorschriften voor........tussen de 350 en 420mm bij volle belasting.
Moet je flink laden in je kofferbak als je met een klein bakkie rijdt.
50cm onbelast is erg hoog mijn inziens.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Was een tijdje terug bij autoweek klokje rondt een, weer een Toyota, Landcruiser die nagenoeg continu 800k met zware aanhangers heeft gereden.erichendri schreef: ↑zo 28 jul 2019 16:50Andere losse kogels leveren niet ivm aansprakelijkheid.
Zowel bij dealer als bij onderdelen grossier.
Ik heb mijn lagere losse kogel gescoord bij een autosloop.
De mijne moest 8 cm lager omdat de subaru verhoogd is.
Eric
De man was met zijn 4e trekhaakkogel bezig.........
Dus losse haak moet toch gewoon leverbaar zijn? Je kan toch niet elke keer een hele nieuwe trekhaak gaan demonteren monteren?
Als mijn afneembare haak gejat door wat voor reden dan ook, moet je toch een nieuwe haak kunnen kopen?
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
RE.gif
Het gaat niet over het feit dat er geen los kogelstuk te koop zou zijn maar deze worden niet geleverd omdat een trekhaak (opgebouwd uit een aantal onderdelen) in zijn geheel een keuring heeft ondergaan en daarvoor een certificaat o.d. heeft.
Als de kogel, of het kogelstuk, van je trekhaak kapot, versleten of om wat voor reden niet meer functioneerd kan je deze zondermeer vervangen door een nieuwe, echter wel alleen door dezelfde als die bij deze trekhaak hoort. Gevallen die wel een afwijkend kogelstuk b.v. van een sloper gebruiken hebben geen goedgekeurde trekhaak meer, met alle aansprakelijkheid en risico’s van dien.
Ik ken zo niet de wetgeving, maar het zou me niet verbazen als je hiermee in overtreding bent.
Het lukt echt niet via officiele kanalen een afwijkend onderdeel van je trekhaak aan te schaffen en/of te laten monteren.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn
Het gaat niet over het feit dat er geen los kogelstuk te koop zou zijn maar deze worden niet geleverd omdat een trekhaak (opgebouwd uit een aantal onderdelen) in zijn geheel een keuring heeft ondergaan en daarvoor een certificaat o.d. heeft.
Als de kogel, of het kogelstuk, van je trekhaak kapot, versleten of om wat voor reden niet meer functioneerd kan je deze zondermeer vervangen door een nieuwe, echter wel alleen door dezelfde als die bij deze trekhaak hoort. Gevallen die wel een afwijkend kogelstuk b.v. van een sloper gebruiken hebben geen goedgekeurde trekhaak meer, met alle aansprakelijkheid en risico’s van dien.
Ik ken zo niet de wetgeving, maar het zou me niet verbazen als je hiermee in overtreding bent.
Het lukt echt niet via officiele kanalen een afwijkend onderdeel van je trekhaak aan te schaffen en/of te laten monteren.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
En dan kan een en ander ook nog afhankelijk zijn van het soort trekhaak dus met vaste kogel of afneembare kogel lijkt me
Maar komt die hoogte nu zo nauw ? Zou er onderweg op gekontroleerd worden en maakt het uit voor de rijeigenschappen of is het puur cosmetisch
Maar komt die hoogte nu zo nauw ? Zou er onderweg op gekontroleerd worden en maakt het uit voor de rijeigenschappen of is het puur cosmetisch
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Begrijp ik, begrijp ik, maar linksom of rechtsom: er lijkt geen oplossing voorhanden te zijn.50cm onbelast is erg hoog mijn inziens.
Dan is de volgende vraag: is het een feitelijk probleem - behalve dan dat het niet voldoet aan het voorschrift. Het voorschrift kan een norm zijn om a) uniformiteit te bewerkstelligen of b) een technische- of veiligheidsachtergrond hebben. Ingeval van a) dan ligt accepteren voor de hand, ingeval b) dan moet je tegenmaatregelen nemen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Losse trekhaak onderdelen zijn blijkbaar gewoon te koop.
2 minuten googelen...... https://www.memo-europe.nl/losse-trekhaakonderdelen
2 minuten googelen...... https://www.memo-europe.nl/losse-trekhaakonderdelen
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
RE.gif Bijvoorbeeld voor mijn trekhaak geen oplossing: verkeerde steekmaat én verkeerde dikte thv de boutgaten
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Meld dit bericht Citeer
Bericht door Philmar » wo 5 jun 2019 23:02
Wij hadden hetzelfde probleem met onze Tiguan en de Eriba Touring. Het hart van de afneembare kogel zat op 49 cm hoogte. De caravan helde achterover. De haak is vervangen door een lagere, dus minder lange bocht, en is nu 41 cm hoog. Nu hangt de caravan mooi horizontaal.
Ik heb dit al eens gepost.
Zonder problemen vervangen door het trekhaken bedrijf. Is ook al 2x door keuring OK bevonden. Ik vraag mij af wat het probleem kan zijn om de kogelhaak te vervangen door een lager exemplaar. De montage blijft hetzelfde en deze onderdelen zijn toch allemaal gekeurd.
Philmar
Meld dit bericht Citeer
Bericht door Philmar » wo 5 jun 2019 23:02
Wij hadden hetzelfde probleem met onze Tiguan en de Eriba Touring. Het hart van de afneembare kogel zat op 49 cm hoogte. De caravan helde achterover. De haak is vervangen door een lagere, dus minder lange bocht, en is nu 41 cm hoog. Nu hangt de caravan mooi horizontaal.
Ik heb dit al eens gepost.
Zonder problemen vervangen door het trekhaken bedrijf. Is ook al 2x door keuring OK bevonden. Ik vraag mij af wat het probleem kan zijn om de kogelhaak te vervangen door een lager exemplaar. De montage blijft hetzelfde en deze onderdelen zijn toch allemaal gekeurd.
Philmar
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Dat lijkt mij ook. Nou nog iemand vinden die het wil verkopen
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Een ander type afneembare haak zou inderdaad de oplossing zijn. Heb ik uiteraard geopperd bij zowel Toyota als de fabrikant Brink.
Een ander type haak zou volgens Brink de certificatie ongedaan maken en werkt hier niet aan mee. De opmerking van Jan Vijn is dus volkomen terecht . Toyota doet sowieso niets want zij blijven bij het standpunt : haak heeft de Europese goedkeuring en blijven mijn klacht uitsluitend theoretisch behandelen.
Ik reageer nog even op wat opmerkingen i.v.m. hinder van deze kogelhoogte. Uiteraard helt de caravan flink achterover. Om dit enigszins te beperken wordt ik min of meer gedwongen extra belading in de kofferbak en disselbak te plaatsen. Dit is mijn bezwaar. Er is mee te rijden maar wel onder deze voorwaarden. Dat kan natuurlijk niet.
Het gaat natuurlijk ook om het feit wat je redelijkerwijs mag verwachten als je een nieuwe auto met trekhaak koopt.
Natuurlijk niet een splinternieuwe RAV4 met een trekhaak ( a € 1189 ) met een kogelhoogte van 50 cm onbeladen.
Ik kwam er eigenlijk pas achter toen ik in het voorjaar de caravan uit de stalling ging halen, de afneembare haak had gemonteerd en het neuswiel ongelofelijk hoog moest opdraaien om te kunnen aankoppelen. Sta je toch gek te kijken. Extra voorzichtigheid en aandacht bij bijv. drempels is dan gewenst. Nu gooi ik de voortent, luifel en extra koelbox in de kofferbak voordat ik de caravan ophaal. De disselbak is ook flink gevuld en de kogeldruk is dan rond de 88 kg.
Tot ik een goede trekhaak van Toyota krijg blijf ik dus maar op deze wijze doorgaan.
Allen dank voor de reacties en medeleven.
Als iemand dezelfde ervaringen/klacht heeft hoor ik het graag. Zou ontzettend helpen in deze strijd met Toyota.
Een ander type haak zou volgens Brink de certificatie ongedaan maken en werkt hier niet aan mee. De opmerking van Jan Vijn is dus volkomen terecht . Toyota doet sowieso niets want zij blijven bij het standpunt : haak heeft de Europese goedkeuring en blijven mijn klacht uitsluitend theoretisch behandelen.
Ik reageer nog even op wat opmerkingen i.v.m. hinder van deze kogelhoogte. Uiteraard helt de caravan flink achterover. Om dit enigszins te beperken wordt ik min of meer gedwongen extra belading in de kofferbak en disselbak te plaatsen. Dit is mijn bezwaar. Er is mee te rijden maar wel onder deze voorwaarden. Dat kan natuurlijk niet.
Het gaat natuurlijk ook om het feit wat je redelijkerwijs mag verwachten als je een nieuwe auto met trekhaak koopt.
Natuurlijk niet een splinternieuwe RAV4 met een trekhaak ( a € 1189 ) met een kogelhoogte van 50 cm onbeladen.
Ik kwam er eigenlijk pas achter toen ik in het voorjaar de caravan uit de stalling ging halen, de afneembare haak had gemonteerd en het neuswiel ongelofelijk hoog moest opdraaien om te kunnen aankoppelen. Sta je toch gek te kijken. Extra voorzichtigheid en aandacht bij bijv. drempels is dan gewenst. Nu gooi ik de voortent, luifel en extra koelbox in de kofferbak voordat ik de caravan ophaal. De disselbak is ook flink gevuld en de kogeldruk is dan rond de 88 kg.
Tot ik een goede trekhaak van Toyota krijg blijf ik dus maar op deze wijze doorgaan.
Allen dank voor de reacties en medeleven.
Als iemand dezelfde ervaringen/klacht heeft hoor ik het graag. Zou ontzettend helpen in deze strijd met Toyota.
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Hoe het ook zij, voldoet deze trekhaak aan de eisen gesteld door de RDW?
Met name de hoogte eisen bij volle belading.
Ik twijfel er sterk aan dat bij volle belading de haak 8cm naar beneden gaat........dat is best veel.
RDW geeft als stelt als eis dat de trekhaak voorzien is van een Europese typegoedkeuring. De manier van testen van een trekhaak is geregeld is een Europese wetgeving. Deze wetgeving omschrijft hoe een test moet worden uitgevoerd. In een test wordt een trekhaak op een testbank gemonteerd en vervolgens worden onder camera toezicht de testen uitgevoerd. Via het cameratoezicht kan RDW ( of gelijksoortige dienst in een Europees land ) de test volgen om te zien dat er word voldaan aan alle eisen. Getest wordt: de kogeldruk en het aanhangwagengewicht. Er wordt gesimuleerd dat er een maximale belasting op de trekhaak komt waardoor men kan zien of de trekhaak de belastingen aan kan die door de autofabrikant worden opgegeven.
De nieuwste methode van test is te zien via Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=hNGhZ6rK4EM
Een trekhaak kogel moet een bepaalde dikte hebben ( APK afkeur ) 49mm is het minimale.
De Hoogte van een trekhaak in maximaal beladen van de auto toestand moet zijn minimaal 350 mm en maximaal 420 mm
Er moet altijd een bevestigingsoogje aan de trekhaak zitten voor de losbreekreminrichting
De kogel mag niet voor de kentekenplaat zitten als er niets aangekoppeld zit.
Een goedgekeurde trekhaak heeft altijd een typeplaatje op de houder van de stekkerdoos waarop een aantal zaken vermeld worden. Typegoedkeuring, Trekhaaknummer fabrikant, naam van de fabrikant, Kogeldruk en D-Value
Met name de hoogte eisen bij volle belading.
Ik twijfel er sterk aan dat bij volle belading de haak 8cm naar beneden gaat........dat is best veel.
RDW geeft als stelt als eis dat de trekhaak voorzien is van een Europese typegoedkeuring. De manier van testen van een trekhaak is geregeld is een Europese wetgeving. Deze wetgeving omschrijft hoe een test moet worden uitgevoerd. In een test wordt een trekhaak op een testbank gemonteerd en vervolgens worden onder camera toezicht de testen uitgevoerd. Via het cameratoezicht kan RDW ( of gelijksoortige dienst in een Europees land ) de test volgen om te zien dat er word voldaan aan alle eisen. Getest wordt: de kogeldruk en het aanhangwagengewicht. Er wordt gesimuleerd dat er een maximale belasting op de trekhaak komt waardoor men kan zien of de trekhaak de belastingen aan kan die door de autofabrikant worden opgegeven.
De nieuwste methode van test is te zien via Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=hNGhZ6rK4EM
Een trekhaak kogel moet een bepaalde dikte hebben ( APK afkeur ) 49mm is het minimale.
De Hoogte van een trekhaak in maximaal beladen van de auto toestand moet zijn minimaal 350 mm en maximaal 420 mm
Er moet altijd een bevestigingsoogje aan de trekhaak zitten voor de losbreekreminrichting
De kogel mag niet voor de kentekenplaat zitten als er niets aangekoppeld zit.
Een goedgekeurde trekhaak heeft altijd een typeplaatje op de houder van de stekkerdoos waarop een aantal zaken vermeld worden. Typegoedkeuring, Trekhaaknummer fabrikant, naam van de fabrikant, Kogeldruk en D-Value
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Las een tijdje terug een tip (bericht) van Vip over bussen die je
op je caravan v-stuk kon monteren waardoor de caravan weer
horizontaal achter de auto hing.
Is trouwens een adapterplaat.
https://www.trailerplus.nl/product/adap ... issel-50mm
Eric
op je caravan v-stuk kon monteren waardoor de caravan weer
horizontaal achter de auto hing.
Is trouwens een adapterplaat.
https://www.trailerplus.nl/product/adap ... issel-50mm
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Ga eens bij Brink in Hoogeveen langs. Daar maken ze de kogels. Na een goed gesprek is er wellicht wel iets te regelen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Mijn broer werkt bij de Toyota importeur Louwman & Parqui en heb hem met een link naar dit topic gevraagd of het probleem bij hen bekend is?
Verrassend voor mij geeft hij aan dat het probleem niet bekend is bij de After Sale Service. Misschien de moeite om nogmaal contact op te nemen? De contact gegevens zal ik aan TS verstrekken middels een PM.
Verrassend voor mij geeft hij aan dat het probleem niet bekend is bij de After Sale Service. Misschien de moeite om nogmaal contact op te nemen? De contact gegevens zal ik aan TS verstrekken middels een PM.
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)
Re: Trekhaak RAV4 V 2019 nieuw model te hoog!
Wie weet gaat het helpen
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016