Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Re: trekhaak breekkabel haak
RE.gif
Welke auto is dat als ik vragen mag? meestal zit er bij een klapbare haak een oogje aan de haak zelf, die zie ik bij jou niet er zijn wel kleine opschroefbare klemmen te koop, maar er is maar weinig ruimte meestal met een klapbare haak.
Welke auto is dat als ik vragen mag? meestal zit er bij een klapbare haak een oogje aan de haak zelf, die zie ik bij jou niet er zijn wel kleine opschroefbare klemmen te koop, maar er is maar weinig ruimte meestal met een klapbare haak.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: trekhaak breekkabel haak
Exact... op jou foto is de haak "uitgebreider" Micky..
viewtopic.php?f=13&t=35797&start=350#p632457
viewtopic.php?f=13&t=35797&start=350#p632457
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: trekhaak breekkabel haak
Volgens mij moet breekkabel altijd aan een vast deel worden gemonteerd. Dus iets aan de trekhaak maken waar de breekkabel dan mag wettelijk niet.
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
RE.gif
Trekhaak aan de auto is volgens de wet een vast deel. Zelfs afneembare trekhaken.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trekhaak aan de auto is volgens de wet een vast deel. Zelfs afneembare trekhaken.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
RE.gif
dat dacht ik al te zien, en als je eronder kruipt, zie je dan niets waar je een haak aan kunt bevestigen zoals ik heb (zie link van Chris hierboven)?
dat dacht ik al te zien, en als je eronder kruipt, zie je dan niets waar je een haak aan kunt bevestigen zoals ik heb (zie link van Chris hierboven)?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
RE.gif
poeh dat is niet makkelijk bij jouw haak, is je auto een Duitse importwagen? of origineel Nederlands geleverd, dit zag je wel in DE, hier heb ik ze nog niet gezien zo.
persoonlijk zou ik hem lussen om de haak (zoals bij mijn foto) en dan tussen de stroomkabel en de haak door, zodat hij niet van de haak kan schieten, voor Nederland is dat wellicht niet helemaal ok, maar in het Buitenland zijn de regels anders.
zo te zien heb je gewoon geen ruimte om iets te monteren
poeh dat is niet makkelijk bij jouw haak, is je auto een Duitse importwagen? of origineel Nederlands geleverd, dit zag je wel in DE, hier heb ik ze nog niet gezien zo.
persoonlijk zou ik hem lussen om de haak (zoals bij mijn foto) en dan tussen de stroomkabel en de haak door, zodat hij niet van de haak kan schieten, voor Nederland is dat wellicht niet helemaal ok, maar in het Buitenland zijn de regels anders.
zo te zien heb je gewoon geen ruimte om iets te monteren
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
RE.gif
op deze foto lijkt dat te kunnen, de anderen leek er te weinig ruimte, ik zoek even het ding wat er wellicht op kan, Daphne en Dutchdrummer hebben/hadden zo een.
edit, wellicht past dit:
ZF 8R0500A BEU Audi/VW bestelcode
Deze hebben D en DD, wellicht past die:
https://www.trekhaken.info/producten/hu ... de90000505
op deze foto lijkt dat te kunnen, de anderen leek er te weinig ruimte, ik zoek even het ding wat er wellicht op kan, Daphne en Dutchdrummer hebben/hadden zo een.
edit, wellicht past dit:
ZF 8R0500A BEU Audi/VW bestelcode
Deze hebben D en DD, wellicht past die:
https://www.trekhaken.info/producten/hu ... de90000505
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Sorry, mijn vorige post schrijf ik, lijkt te kunnen, maar toen zag ik die beugel niet van je, die gaat niet passen, dat is een joekel van een ding, die krijg je niet gedraaid naar binnen..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Jaaa we vinden wel wat, kijk hier eens:
Succes
Gek, ik krijg deze link met geen mogelijkheid werkend, dus even knippen en in je zoekbalk plakken
https://hollandöse.de/VW-Passat-B7
https://hollandöse.de/
Succes
Gek, ik krijg deze link met geen mogelijkheid werkend, dus even knippen en in je zoekbalk plakken
https://hollandöse.de/VW-Passat-B7
https://hollandöse.de/
Laatst gewijzigd door Micky op di 26 jun 2018 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
RE.gif RE.gif
ik snap die prijs wel, is trouwens incl. zeer sterke inbusbouten, het plaatje is RVS, zullen niet in grote hoeveelheden geproduceerd worden.
ik snap die prijs wel, is trouwens incl. zeer sterke inbusbouten, het plaatje is RVS, zullen niet in grote hoeveelheden geproduceerd worden.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
vreemd, maar ik werk vanavond voor het eerst met firefox, ik wil van chrome af, wellicht staat een instelling niet goed
Laatst gewijzigd door Micky op di 26 jun 2018 22:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Hobby 460 Exclusive 2004 met Ego Titanium + X20 accu / Ford Kuga 1.5 120 PK 2017
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Inderdaad maar hoe krijg je daar een karabijnhaak door?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Je ziet door zulk soort ogen soms D- of harpsluitingen hangen.
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Is het proberen waard als die sluiting niet in de weg zit bij het inklappen
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Op de tweede foto zie ik een oog zitten, helemaal rechts in het midden van de foto, rechts van de kabel.maarten80 schreef:Ben even eronder gaan liggen en even 3 foto’s gemaakt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
RE.gif
Mogelijk maar dat zal dan door het springen van de breekkabel zijn. De bumper zelf wordt daar niet kapot door getrokken.
Mogelijk maar dat zal dan door het springen van de breekkabel zijn. De bumper zelf wordt daar niet kapot door getrokken.
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Die gaat er gewoon door hoor, daar is hij voor ontworpen
dat oog aan die trekhaak was mij niet opgevallen, maar die zit ook heel ver onder de bumper, voor die 3 tientjes zou ik die uit de link plaatsen, lekker makkelijk bijkomen en je breekkabel is ook zeker lang genoeg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Jep deze ken ik ook.
Betreft de automatisch inklapbare trekhaak van VAG.
Op mijn sharan heb ik een hulpstuk van westfalia aangepast en geplaatst.
Achter de electraleiding zit een inbusschroefgat. deze heb ik gebruikt om het hulpstuk vast te zetten. vervolgens met een slangenklem dit geheel vastgezet.
Heb lang bij volkswagen gevraagd naar een passtuk achter was deze niet passen te maken voor deze trekhaak. na een jaar zeuren zonder oplossing heb ik dit er maar van gemaakt.
Te gek voor woorden qua service en aansprakelijkheid maar gedoe ben je een keer zat.
Er schijnt een audi hulpstuk te zijn wat wel zou meoten passen. Heb deze echter nooit kunnen bemachtigen.
Zal een foto maken van de oplossing.
hulpstukken die ruimte nodig hebben aan de linker zijde passen nooit. daar is een halve centimeter speling. recht is ca 5 cm speling.
Succes
Betreft de automatisch inklapbare trekhaak van VAG.
Op mijn sharan heb ik een hulpstuk van westfalia aangepast en geplaatst.
Achter de electraleiding zit een inbusschroefgat. deze heb ik gebruikt om het hulpstuk vast te zetten. vervolgens met een slangenklem dit geheel vastgezet.
Heb lang bij volkswagen gevraagd naar een passtuk achter was deze niet passen te maken voor deze trekhaak. na een jaar zeuren zonder oplossing heb ik dit er maar van gemaakt.
Te gek voor woorden qua service en aansprakelijkheid maar gedoe ben je een keer zat.
Er schijnt een audi hulpstuk te zijn wat wel zou meoten passen. Heb deze echter nooit kunnen bemachtigen.
Zal een foto maken van de oplossing.
hulpstukken die ruimte nodig hebben aan de linker zijde passen nooit. daar is een halve centimeter speling. recht is ca 5 cm speling.
Succes
Adria Adiva 502 UK en VW Sharan
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
RE.gif
voor jouw auto staat er ook 1 op de website die ik geplaatst heb
deze: https://xn--hollandse-67a.de/epages/d7a ... ucts/10000
voor jouw auto staat er ook 1 op de website die ik geplaatst heb
deze: https://xn--hollandse-67a.de/epages/d7a ... ucts/10000
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
De breekkabel van de losbreekreminrichting mag tegenwoordig ook als een strop om de kogel worden geplaatst.
Zoals het in Duitsland altijd al geregeld was. Dit is overigens ook de meest veilige manier.
Je creëert hiermee een extra kracht die er voor zorgt dat de kabel maximaal aangetrokken wordt en hiermee
dus ook de handrem. Vervolgens breekt de kabel komt (als het goed is) de caravan op een veilige wijze tot stilstand.
Wat we best vaak gezien hebben is dat de kabel na een aanrijding nog in tact is, de handrem niet tot halverwege is aangetrokken
maar juist de haak, waar je de kabel mee vast maakt aan het vaste deel van het voertuig, verbogen is. Hij werkt dan dus niet naar
behoren. Aangezien wij in Nederland ook wetgeving van de andere Europese landen moeten overnemen is het dus tegenwoordig (gelukkig)
toegestaan de "strop methode" toe te passen.
Zoals het in Duitsland altijd al geregeld was. Dit is overigens ook de meest veilige manier.
Je creëert hiermee een extra kracht die er voor zorgt dat de kabel maximaal aangetrokken wordt en hiermee
dus ook de handrem. Vervolgens breekt de kabel komt (als het goed is) de caravan op een veilige wijze tot stilstand.
Wat we best vaak gezien hebben is dat de kabel na een aanrijding nog in tact is, de handrem niet tot halverwege is aangetrokken
maar juist de haak, waar je de kabel mee vast maakt aan het vaste deel van het voertuig, verbogen is. Hij werkt dan dus niet naar
behoren. Aangezien wij in Nederland ook wetgeving van de andere Europese landen moeten overnemen is het dus tegenwoordig (gelukkig)
toegestaan de "strop methode" toe te passen.
Love the life we live.
Caravan: Hobby 495 UL 2001, Auto: Skoda Superb 1.4 TSI 150 pk uit 2016
Caravan: Hobby 495 UL 2001, Auto: Skoda Superb 1.4 TSI 150 pk uit 2016
Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
RE.gif
dat alleen is niet voldoende naar mijn mening, kun je de bron van je info vermelden aangezien ik vrij zeker ben dat je hem naast stroppen om de haak ook nog dient te bevestigen aan een vast deel van de trekhaak zoals op de foto die ik eerder in dit topic hebt geplaatst.
Sorry, was in een ander draadje, maar ik bedoel zo dus:
dat alleen is niet voldoende naar mijn mening, kun je de bron van je info vermelden aangezien ik vrij zeker ben dat je hem naast stroppen om de haak ook nog dient te bevestigen aan een vast deel van de trekhaak zoals op de foto die ik eerder in dit topic hebt geplaatst.
Sorry, was in een ander draadje, maar ik bedoel zo dus:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen trekhaak breekkabel haak! En nu?
Welke wet precies zegt dat wij als EU landen elkaar wetgeving dienen te respecteren en over te nemen weet ik zo niet.
Maar als de politie een combinatie aantreft die de strop methode toepast mogen zij niet meer bekeuren voor het
niet bevestigen aan een vast deel van het voertuig. Ieder bezwaar zal namelijk gegrond verklaard worden de kantonrechter.
Artikel 5.18.34 van het Voertuigreglement is het artikel die het bevestigen omschrijft en hier spreekt men dus over het vaste
deel van het voertuig. De praktijk wijst dus uit dat het middels de andere methode ook mag.
Ervaringen hebben namelijk ook aangetoond dat dit (de in NL voorgeschreven methode) niet de veiligste methode is.
En die haak is een prima extra zekerheid dat de lus niet los komt van de kogel.
Maar feitelijk moest de kabel altijd aan een vast onderdeel van de carrosserie worden bevestigd. Er was in het begin wel de discussie
of de behuizing van een trekhaak daar onder viel omdat die later gemonteerd was.
Maar als de politie een combinatie aantreft die de strop methode toepast mogen zij niet meer bekeuren voor het
niet bevestigen aan een vast deel van het voertuig. Ieder bezwaar zal namelijk gegrond verklaard worden de kantonrechter.
Artikel 5.18.34 van het Voertuigreglement is het artikel die het bevestigen omschrijft en hier spreekt men dus over het vaste
deel van het voertuig. De praktijk wijst dus uit dat het middels de andere methode ook mag.
Ervaringen hebben namelijk ook aangetoond dat dit (de in NL voorgeschreven methode) niet de veiligste methode is.
En die haak is een prima extra zekerheid dat de lus niet los komt van de kogel.
Maar feitelijk moest de kabel altijd aan een vast onderdeel van de carrosserie worden bevestigd. Er was in het begin wel de discussie
of de behuizing van een trekhaak daar onder viel omdat die later gemonteerd was.
Love the life we live.
Caravan: Hobby 495 UL 2001, Auto: Skoda Superb 1.4 TSI 150 pk uit 2016
Caravan: Hobby 495 UL 2001, Auto: Skoda Superb 1.4 TSI 150 pk uit 2016