Reich caravanweger!

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Meenhoes » di 15 jul 2014 16:20

RE.gif
Raar instrument?! Scratch.gif

Als je gewoon de gebruiksaanwijzing leest staat daar duidelijk in hoe je hem dient te gebruiken, dus niet stilstaan op de weger of oprijdplankjes gebruiken scratch.gif


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

frank76
Berichten: 298
Lid geworden op: wo 5 okt 2011 19:40
Locatie: Kapelle

Re: Reich caravanweger!

Bericht door frank76 » di 15 jul 2014 19:33

Ik zal nog eens wegen met een ander merk batterijen.
Op zich prima metingen, gewoon op een vlakke asfaltweg netjes eroverheen gereden.
Zoveel mensen, zoveel meningen!

Marmotje
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 7 jan 2013 14:38
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Marmotje » di 15 jul 2014 19:54

Heb er net toch maar een besteld. Verhalen zijn erg wisselend dus de tijd zal moeten uitwijzen of ik de instructies zo kan opvolgen zodat hij betrouwbare metingen geeft :wink:

Kon hem samen met mijn schoonvader bestellen, dat scheelt weer in de kosten. Goedkoopste site die ik kon vinden was via de vrijbuiter...
Renault GS IP 160PK | Dethleffs 490TK

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Ab » di 15 jul 2014 20:50

wolf schreef:toch wel een raar instrument zulle: is dat echt het enige merk dat zoiets verkoopt?
Wat trucjes moet je allemaal niet uithalen en dan ben je nog niet zeker:
dan rij je te vlug, dan te traag, dan steken er te goede batterijen in.... scratch.gif
Bestaat er niet een "gewoon" systeem: je rijdt erop, blijft staan, leest af en rijdt er terug af?
Jazeker, die bestaan.
Weegbruggen. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Tramp

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Tramp » di 15 jul 2014 21:26

Je moet er maar een in je buurt hebben....
Overigens; ik heb net batterijen gewisseld, nu dus Varta.... en wonder boven wonder, als ik er nu gewoon op druk
geeft 'ie telkens iets boven 39kg aan en telt ook weer iedere keer bij elkaar op .

Maf apparaat !!

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Reich caravanweger!

Bericht door graaf » wo 16 jul 2014 16:17

Ik heb antwoord gekregen op mijn opmerking over batterijen en het eventueel resetten van de weger.

> Geachte heer,
>
> Dank voor uw mail.
>
> Het feit dat de gewichten lager zouden kunnen uitvallen indien de batterijen leeg zijn, is door ons (Reich GmbH) om eerlijk te zijn nog nooit getest. Echter, volgens de elektronica-afdeling is dit zeker mogelijk. Wij zullen dit in ieder geval als opmerking op onze website vermelden.
>
> Zelf resetten is helaas niet mogelijk. Dit kan uitsluitend bij onze fabriek in Duitsland gebeuren.
>
> Wij vertrouwen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,


In mijn antwoord aan Reich heb ik vervolgens aangegeven dat ik in die paar jaar dat ik de weger heb, er feitelijk maar een keer of 10 gebruik van heb kunnen maken. De weger wordt in Duitsland gemaakt. Daar geldt een wet die klanten beschermd tegen tegenvallende prestaties van producten. Dat heet daar de wet: "Gebrauchsnutz".....een product moet minimaal voldoen aan de prestaties die een klant redelijkerwijs mag verwachten. Dat hij na ca. 10 keer gebruiken vastloopt is een onvoldoende prestatie. Ik heb in mijn antwoord aan Reich daaraan gerefereerd. Ik ben benieuwd of ik aftersales service krijg.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Meenhoes » wo 16 jul 2014 16:27

Tramp schreef:als ik er nu gewoon op druk
geeft 'ie telkens iets boven 39kg aan en telt ook weer iedere keer bij elkaar op .

Maf apparaat !!
Dat hoort ook dat hij het bij elkaar optelt, je "loopt" namelijk een bepaald weegprogramma af, het zij gewone caravan, tandemasser of auto. Elke keer als je erop drukt denkt het apparaat dat je eroverheen gereden bent


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Tramp

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Tramp » wo 16 jul 2014 17:01

dat is algemeen bekend, maar het blijft maf dat 'ie het ineens wel doet met andere batterijen erin.
Overigens is het probleem gebleven, dat bij een te korte belasting het gewicht niet bijft staan, maar dat het dingetje terug telt.
Dus mijn advies blijft neem er papier en potlood bij en noteer de gewichten per wiel.
Uitgaande van de telkens uitgelezen hoogste waarden, denk ik met behulp van dat maffe apparaat al met al redelijk binnen de marges te kunnen blijven.
S wipwap.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Ab » wo 16 jul 2014 18:32

Ja, dat klopt wel.
Maar toch blijf ik het ergens een wanproduct vinden.
Wat voor weegtoestel dan ook, zou elke
keer hetzelfde aan moeten geven.
Of dat gewicht dan exact klopt of niet,
is minder belangrijk.
1 keer de afwijking vaststellen volstaat dan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Tramp

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Tramp » wo 16 jul 2014 18:47

Tsja kennelijk is het maar gewoon handel en niet bedoel om handel exact te wegen...
Wat ik echter onbegrijpelijk vind, dat er tot nu toe niemand is zelfs geen chinees, die een beter product voor het wegen van caravans op de markt heeft gebracht.
Ik denk dat er toch ook genoeg camper- eigenaars zullen zijn die het gewicht van hun voertuig gewoon voor de huisdeur willen kunnen controleren ....
Laatst gewijzigd door Tramp op wo 16 jul 2014 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Citrorob

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Citrorob » wo 16 jul 2014 18:58

De markt is gewoon te klein en niemand zit er op te wachten dat er naast dit Duitse wanproduct nog een Chinees wanproduct op de markt komt. Zolang dit gedrocht al op de markt is hoor deze klachten en dat is inmiddels misschien al bijna 20 jaar.

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reich caravanweger!

Bericht door GSAndre » wo 16 jul 2014 19:34

Wanproduct, stilstaan anders ..... pffff

Ik ben blij dat ik niet s-nachts, als ik vol vertrek, 50 km moet omrijden voor een onbemande nachtelijke weegbrug, om mijn gewicht te weten ! (voornamelijk rechts-links)
't Fendje afkoppelen, twee maal met de mover er overheen rijden, en klaar is Reich ehh André met de weging.

Twee heb ik de Reich direct naast de weegbrug gebruikt en een afwijking van 10 kg op de 1280 kg geconstateerd.

Ik vraag me af, of de puristen hier ook hun Snelheid op de navigatie-apparatuur nameten, terwijl men hier met meer variabelen rekening moet houden scratch.gif
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Tramp

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Tramp » wo 16 jul 2014 20:54

RE.gif
ochja... klinkt een tikkeltje gefrustreerd, maar toch een bijdrage geheel in de trend van het onderwerp ...

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Micky » wo 16 jul 2014 23:33

GSAndre schreef:Wanproduct, stilstaan anders ..... pffff

Ik ben blij dat ik niet s-nachts, als ik vol vertrek, 50 km moet omrijden voor een onbemande nachtelijke weegbrug, om mijn gewicht te weten ! (voornamelijk rechts-links)
't Fendje afkoppelen, twee maal met de mover er overheen rijden, en klaar is Reich ehh André met de weging.

Twee heb ik de Reich direct naast de weegbrug gebruikt en een afwijking van 10 kg op de 1280 kg geconstateerd.

Ik vraag me af, of de puristen hier ook hun Snelheid op de navigatie-apparatuur nameten, terwijl men hier met meer variabelen rekening moet houden scratch.gif
Ik sluit me hier wel bij aan, het apparaat werkt echt goed genoeg om te gebruiken.
@ab, ook met jou ben ik het eens, dat een weger telkens het zelfde gewicht zou moeten aangeven, echter rijden we er hier overheen en beweegt/kantelt de weger daardoor, ook zijn de ondergronden telkens niet gelijk, daardoor krijg je ook een afwijking, maar wat mij betreft ruim binnen de marge die ik zelf wil... trouwens de personenweegschaal die we thuis hebben is ook niet betrouwbaar, die geeft al jaren elke keer iets meer aan :oops: mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Ab » wo 16 jul 2014 23:47

Goh..Ik zou direkt een nieuwe gaan halen. :lol:

Micky, probeer de eerstvolgende keer eens 2 keer te wegen ?
Met de weger op dezelfde plek, maar dan 1 x vooruit erover, en weer terug achteruit er weer over.
Je zou dan 2 bijna gelijke resultaten moeten hebben.
Bij mij werkt dat absoluut niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Micky » do 17 jul 2014 00:01

RE.gif

ik weeg altijd 2 keer, maar rij niet terug, mijn wegingen liggen echt altijd zeer dicht bij elkaar in de buurt, zou terugrijden een afwijking kunnen geven?

de dissel weeg ik ook altijd 2 keer, die metingen liggen op een kilo of 2-3 gelijk, maar daar rij ik niet op, ik zet het wieltje op de weger....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

TonGr

Re: Reich caravanweger!

Bericht door TonGr » do 17 jul 2014 04:57

trouwens de personenweegschaal die we thuis hebben is ook niet betrouwbaar, die geeft al jaren elke keer iets meer aan
Of mijn personenweegschaal betrouwbaar is weet ik niet, maar hij is wel snel.
Van 0 naar 100 in 2 seconde mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18819
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Hobby Linka » do 17 jul 2014 06:10

awhoea.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

barney
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 12:00
Locatie: Lochem

Re: Reich caravanweger!

Bericht door barney » do 17 jul 2014 10:54

Ik gebruik deze weger al jaren de gele uitvoering,de genoemde problemen zijn bij mij niet geconstateerd.
Ben zeer te vreden met dit makkelijke weeginstrument.

wolf
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Reich caravanweger!

Bericht door wolf » do 17 jul 2014 11:55

Die Reich is zoals een 2PK vroeger: ofwel ben je er onvoorwaardelijk fan van, ofwel haat je dat ding. blij.gif
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Micky » do 17 jul 2014 14:16

RE.gif

of je gebruikt hem verkeerd :wink:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Guus 1972 » do 17 jul 2014 16:20

RE.gif

...en dan haat je dat ding dus :wink:.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Johnnyboy
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 11 jul 2014 11:34

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Johnnyboy » do 17 jul 2014 23:32

Heb m thuis, nu de caravan nog?
Ben benieuwd, vooral verschil R en L

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Reich caravanweger!

Bericht door deusjevo » do 17 jul 2014 23:47

Ga vast oefenen met je auto thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Reich caravanweger!

Bericht door Meenhoes » vr 18 jul 2014 12:46

Voor het wegen van de auto er wel voor zorgen dat de auto waterpas is wanneer je eroverheen rijdt. Dus wanneer je bijvoorbeeld een wiel aan de rechterkant meet moet je aan de linkerkant over een plankje heenrijden die evenhoog is als de weger thumbup.gif


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”