Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Micky » vr 25 mei 2018 11:26

Chris schreef:
vr 25 mei 2018 10:57
Antwoord uit Zoetermeer.
U moet zich maar bij uw verkoper melden.
Deze klacht is ons niet bekend, bij navraag in Duitsland bij Emuk ook niet.

Dus.. kluitje/riet verhaal.
Ondertussen een paar foto's gemaakt van mijn defecte boutje.
Blijf ik zitten met een kapotte klem en 2 verrotte boutjes.
.
Zo zijn die lui daar in Zoetermeer, echt een waardeloze club, ze hadden gewoon even een paar boutjes op moeten sturen en de klant is tevreden, maar wat doen ze? waar ze goed in zijn, waardeloos communiceren en de kop in het zand steken BAH :(
principe kwestie, nu bestel ik echt nooit meer wat daar.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Chris » vr 25 mei 2018 12:45

Ach...ook maar naar de fabrikant een briefie schrijven... met wat foto's.
Kijken of die achter hun product staan en een goede klantenservice hebben.

Via mijn dealer claimen... die hebben een speciale bestelling voor mij gedaan....zijn geen Emuk dealer dus.
Om dan te gaan zeuren...oef, ze hebben al hun best gedaan.

Trouwens...geen onverwachte reactie uit Zoetermeer....al eerder gelezen hier...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Micky » vr 25 mei 2018 16:22

Goed bij mij zit alles erop zonder invretende bouten gelukkig :)

AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door freekvo » vr 25 mei 2018 16:47

Ik vind eigenlijk de negatieve stemmingmakerij richting de niet genoemde leverancier niet helemaal terecht. Ze hebben richting Chris eigenlijk precies gereageerd zoals ikzelf als (voormalig) klachtenbehandelaar ook zou hebben gedaan (er vanuit gaande dat ze idd geen importeur van Emuk zijn). En dan kunnen ze maar één ding doen: Chris doorverwijzen naar zijn eigen verkoper. Als 'extra service' hebben ze nog wel contact gehad met Emuk Duitsland maar daar is dus kennelijk niets bekend van een probleem.

Maar ik heb mijn spiegels wel bij die bewuste leverancier besteld waarbij ik op mijn aanvankelijke klacht de reactie kreeg dat ik de moer er wel scheef op zou hebben gedraaid en dat ik maar een nieuwe spiegelkap moest bestellen. Met de reactie aan Chris in de hand heb ik hun gevraagd om mij toch een passende oplossing te bieden want zij zijn immers wel mijn leverancier. Hierop kreeg ik de volgende reactie:

Beste Freek,

Nee hoor uw email stond in behandeling omdat ik nog in contact was met Emuk en naar de levering van deze onderdelen die wij niet op voorraad hebben liggen.

Ik verbaas me toch een beetje op dat forum hoe snel je een bedrijf heerlijk in een scheef daglicht kan laten schijnen, die andere meneer heeft niets bij ons gekocht en wij moeten het maar oplossen omdat wij een grootafnemer zijn van Emuk???, elke consument moet zijn verkooppunt dat recht heeft u verzoeken om een oplossing zoals u ook doet.

Emuk Duitsland geeft aan ondanks dat het forum het ineens gaat brengen over productiefout dat dit geen bekend probleem bij hun is.

Wat wij wel herkennen is dat sommige klanten en dat gebeurt hier al bij het afhalen en monteren het moertje er al geheel afhalen en er scheef opdraaien en dan loopt de spoed scheef.

Helaas is er niet in 1 keer u een goede oplossing geboden waarvoor excuus, ik zal u 2 nieuwe klemmen + boutjes toesturen.

Ik hoop dan ook dat u deze afhandeling die wij voor u oplossen ook als in ieder geval positief wilt vermelden op het forum, ik moet wel de klemmen laten overkomen vanuit Duitsland helaas zal dit volgende week dan ook naar u worden opgestuurd.



Met vriendelijke groet,
etc.


Excuses en 2 nieuwe klemmen + boutjes dat is geen 'kop in het zand steken' maar een probleem oplossen zoals het hoort. Hadden ze eigenlijk direct al moeten doen maar daar bieden ze nu dan ook hun excuses voor aan.
Dus ja, ik ben positief over deze wijze van afhandelen. En iedereen met een Emuk-spiegel is gewaarschuwd om het moertje er niet af te draaien........
Shit...... nu vraag ik mij alleen af hoe ik straks de klemmen miet verwisselen zonder het moertje er af en weer op te draaien. In ieder geval heeeeeeeel voorzichtig om de spoed niet te beschadigen.

En ja, ik vind het ook niet erg 'sjiek' om commentaar op deze leverancier te geven als je daar zelf niets hebt besteld. Misschien zijn er in het verleden fouten gemaakt of is er niet handig gecommuniceerd maar dat hoeft iemand toch niet steeds nagedragen te worden?
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Micky » vr 25 mei 2018 17:00

RE.gif

Even voor de duidelijkheid dat niet iedereen het over wat anders heeft. Het bedrijf wat ik bedoel hierboven is Kampeerdump en dat is ook de importeur van Emuk, ze zitten iig op hetzelfde adres in Zoetermeer, ik ben vorig jaar zo onplezierig behandeld en onprofessioneel te woord gestaan, (het verhaal heb ik hier destijds geschreven) dat ik de spiegels in Duitsland rechtstreeks bij Emuk zelf gekocht heb.

heb jij ze daar gekocht? wat mij namelijk opvalt, jij bent eerst afgewezen, je verhaal heb je hier netjes geschreven, dan komen er meerdere reacties/klachten en wordt er naar het forum verwezen, dan slaan ze om als een blad aan de boom en bieden een oplossing, excuses krijg je er ook nog bij mrgreen.gif

tegenwoordig zie je dat er sneller druk uitgeoefend wordt via de sociale media en daar zwichten veel bedrijven toch wel voor.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door freekvo » vr 25 mei 2018 17:23

Micky, we hebben het over hetzelfde bedrijf en dat is ook het bedrijf dat Chris heeft aangeschreven.

Ik heb hun volledige reactie aan Chris gezien en daarin ontkennen zij NL-importeur van Emuk te zijn (alleen een verkooppunt). Zoals ik Chris ook al per e-mail heb geschreven vond ik hun reactie (op basis van het uitgangspunt: geen importeur) op zich een prima reactie. Ik zou dat zelf ook op die manier gedaan hebben.

Als jij zegt dat zijn wel de Emuk-importeur zijn dan staat dat haaks op wat zij zelf zeggen.
Overigens geldt in het consumentenrecht dat je bij een klacht moet klagen bij jouw verkoper die dan het probleem moet oplossen (dus niet bij de fabrikant of de importeur). Dan maakt het dus ook in dit geval niet uit of ze wel of geen importeur zijn.

Hoe jij in het verleden bent behandeld, heb ik natuurlijk geen mening over. Mijn klacht is op een prima manier afgewikkeld. Het gaat me te ver om te zeggen dat dat onder druk van de social media heeft plaatsgevonden.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Micky » vr 25 mei 2018 17:34

RE.gif

Helder thumbup.gif

de importeur zit (of zat) op het zelfde adres maar is formeel niet de dumpshop, zie mijn verhaal van vorig jaar, ook daar was het al een beetje wollig overhoe het precies in Nederland zit met hun.

viewtopic.php?f=71&t=1916&hilit=emuk+micky&start=25
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Chris » vr 25 mei 2018 20:12

Ook ik heb aan deze firma geschreven in de veronderstelling dat zij de importeur waren.
Dat is door hun ontkend, zij schrijven mij alleen een verkooppunt te zijn.
Voor deze foute aanname heb ik mij verontschuldigd bij hun.
Blijft over.. de vreemde ervaring dat er dus meerdere personen zijn die deze klacht hebben ervaren.
Een klacht die bij EMUK DE niet bekend is..
De gedachtengang dat dit zou komen door een scheef opgedraaide moer is wel heel simpel... zeker voor mij.
Maar goed.. dat laten we maar zo.
Mijn oplossing zal nu van mijn leverancier moeten gaan komen...

To be continued...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Micky » vr 25 mei 2018 20:33

ach, we kunnen er over doorgaan, waar het om gaat is de de aandacht tot een reactie heeft geleid en dat Freek iig nu netjes door hun geholpen word thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

BSP
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 29 dec 2017 19:03

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door BSP » za 26 mei 2018 11:00

Helemaal met je eens Mickey. Dank voor plaatsen van de reacties Chris en Freek. Of ze er wat mee willen doen, laat ik aan Emuk. Bij mij zitten ze erop en volgende spiegels zullen ook Emuk worden (top-dingen, vooral die XL spiegels). En nee,de spiegels zelf waren geen €180, maar de hele combinatie (alsnog duur, maar bewust gekozen voor de service van een caravanboer mocht er iets niet goed zou zijn, zoals het uiteindelijk was..)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Chris » za 26 mei 2018 11:06

Ik heb ondertussen mijn beste Duits weer eens opgepoetst en EMUK DE in een nette brief met foto's het probleem uitgelegd.
Nu in afwachting van een reactie.

Blijkt wel dat Emuk in Nederland dus geen vertegenwoordiging heeft, maar via de groothandel dus wel verkoopt in NL.
Hoe dat precies zit weet ik niet, maakt ook niet uit.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Chris » ma 28 mei 2018 20:33

Da's snel.. heel snel..

Dikke pluim voor EMUK GmbH...
Zaterdag een mailtje hun richting op gestuurd met mijn boutjes/moertjes verhaal.
Dat duits viel vies tegen moet ik eerlijk zeggen, al die jaren alleen gesproken en niet meer gescheven..
Ter ondersteuning van mijn verhaal ook foto's meegestuurd.
En.... Vanmorgen, dus de eerste de beste werkdag na het weekend antwoord van mevr. Christina H bij Emuk.

Ze begreep mijn klacht uitstekend, had reeds actie genomen met info richting verkooppunten te sturen.
Het probleem zou volgens hun liggen in de slotboutjes die niet 100% perfect passen in de pijp beugeltjes...
Zal me een biet zijn of dat klopt... ik denk wat anders.. maar hoef hiervoor geen verantwoording af te leggen...
En... ze sturen mij per omgaande ( heute) nieuwe bevestigings setjes voor de XL spiegels.

Adequaat ingegrepen dus.... perfecte oplossing aangeboden, niet moeilijk zeuren over zoiets... doen... klaar ..!!!! thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

Dat heet service... klantenbinding...
Helemaal top..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Leentje » ma 28 mei 2018 20:45

Vorig jaar heb ik problemen gehad met mijn Emuk-spiegels (niet de xl-versie) en deze gekocht via Z'meer. Omdat Z'meer de klacht eerst erkende en later terugkrabbelde, heb ik me rechtstreeks tot Emuk gewend. Zij kwamen met de vraag of ik ze naar hen op wilde sturen en een nette oplossing, maar stuurde mijn spiegels vervolgens ipv naar mij, naar Z'meer terug. Ik kreeg ze daar alleen terug als ik eerst de verzendkosten aan Z'meer wilde voldoen. Die zien mij niet meer terug.
Ik ben blij dat het voor Chris beter is verlopen!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door deusjevo » di 29 mei 2018 03:33

RE.gif RE.gif

Perfect, gelijk actie van EMUK thumbup.gif

Zoals ik al eerder schreef:

“Een klacht is een geschenk van de klant”

Kan je wel zeuren dat het allemaal niet zoveel voorstelt die boutjes en maar een serieus bedrijf is meestal gewoon blij met dit soort klachten.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door karelV » di 29 mei 2018 10:57

Chris schreef:
ma 28 mei 2018 20:33
Da's snel.. heel snel..

Dikke pluim voor EMUK GmbH...
Zaterdag een mailtje hun richting op gestuurd met mijn boutjes/moertjes verhaal.
Dat duits viel vies tegen moet ik eerlijk zeggen, al die jaren alleen gesproken en niet meer gescheven..
Ter ondersteuning van mijn verhaal ook foto's meegestuurd.
En.... Vanmorgen, dus de eerste de beste werkdag na het weekend antwoord van mevr. Christina H bij Emuk.

Ze begreep mijn klacht uitstekend, had reeds actie genomen met info richting verkooppunten te sturen.
Het probleem zou volgens hun liggen in de slotboutjes die niet 100% perfect passen in de pijp beugeltjes...
Zal me een biet zijn of dat klopt... ik denk wat anders.. maar hoef hiervoor geen verantwoording af te leggen...
En... ze sturen mij per omgaande ( heute) nieuwe bevestigings setjes voor de XL spiegels.

Adequaat ingegrepen dus.... perfecte oplossing aangeboden, niet moeilijk zeuren over zoiets... doen... klaar ..!!!! thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

Dat heet service... klantenbinding...
Helemaal top..


Stond er niet bij "drey dich nicht krumm derauf" mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Chris » di 29 mei 2018 15:54

RE.gif
Nee Kareltje... dat stond er niet.. :lol: :lol:
Enne.... dat kan je wel aan mij toevertrouwen hoor..
Ieder z'n vak.... ( gekte) knipoog.gif knipoog.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Chris » do 31 mei 2018 17:08

Vandaag de 2 nieuwe setjes EMUK bevestigingen uit Duitsland ontvangen.
Dus kunststof klemmen en boutjes / moertjes..

Netjes Emuk.. thumbup.gif thumbup.gif
.
Nwe Emuk klemmen.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door freekvo » do 31 mei 2018 17:39

En dan moet je wel een erge dombo zijn om dit (ook zonder plaatje) niet te begrijpen en de moer er dan ook nog scheef opdraaien......
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Chris » do 31 mei 2018 19:17

freekvo schreef:
do 31 mei 2018 17:39
En dan moet je wel een erge dombo zijn om dit (ook zonder plaatje) niet te begrijpen en de moer er dan ook nog scheef opdraaien......
Exact...
Maar.. ik doe er toch nog maar effe een likkie vet op het boutje.
Vinden ze altijd lekker.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door VIP » do 31 mei 2018 20:16

Chris schreef:
do 31 mei 2018 19:17
freekvo schreef:
do 31 mei 2018 17:39
En dan moet je wel een erge dombo zijn om dit (ook zonder plaatje) niet te begrijpen en de moer er dan ook nog scheef opdraaien......
Exact...
Maar.. ik doe er toch nog maar effe een likkie vet op het boutje.
Vinden ze altijd lekker.
HUH...... vet en dan een borgmoertje gebruiken, laat me niet lachen.

Gewoon met beleid er op draaien en voordat ze vergaan zijn heb jij al meerdere nieuwe trekkers en heb je andere EMUK’s.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door VIP » do 31 mei 2018 20:18

freekvo schreef:
do 31 mei 2018 17:39
En dan moet je wel een erge dombo zijn om dit (ook zonder plaatje) niet te begrijpen en de moer er dan ook nog scheef opdraaien......

Helemaal mee eens, je moet mensen vandaag de dag alles gebakken en gebraden in de .... geven.

Velen kennen Google nog niet eens als je soms ziet wat voor een vragen er op fora voorbij komen.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Chris » do 31 mei 2018 21:32

VIP Premium schreef:
do 31 mei 2018 20:16

HUH...... vet en dan een borgmoertje gebruiken, laat me niet lachen.
Ach... dan komt automatisch de volgende...
Borgmoertje eenmaal gebruikt.... weggooien en een nieuw borgmoertje.
Na 1x gebruik is het geen borgmoertje meer maar een gewoon moertje geworden.... whistle.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door VIP » do 31 mei 2018 21:35

RE.gif

Klopt dat wist ik. Maar dat vet ..........
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door Chris » do 31 mei 2018 21:38

RE.gif
Beetje bescherming van de draad.. meer niet.
Klemt toch wel en zal zeker niet loslopen.

Je weet toch ook wel dat alles wat een beetje vet is makkelijker gaat..... awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Boutjes/moertjes EMUK XL spiegels productiefout??

Bericht door VIP » do 31 mei 2018 21:41

RE.gif

Net zoals de persoon die zijn remmen ging vervangen en wist dat remblokken een beetje vet moesten hebben om piepen te voorkomen. Alleen waar was niet duidelijk waar met als gevolg.....
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”