Dichtklappen spiegels

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door JanPunne » wo 16 mei 2018 13:11

freekvo schreef:
wo 16 mei 2018 07:46
Maar hoe gebruiken jullie de spiegels: horizontaal of verticaal?
Wij gebruiken onze Emuks vertikaal.
Dat geeft ruim voldoende zicht.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door VIP » wo 16 mei 2018 15:50

Chris schreef:
wo 16 mei 2018 12:44
@Vip.

Idd..dus niet de vleugelmoeren zoals ik dacht.
Trouwens, mijn XL spiegels liggen klaar, straks ophalen.
Good improvement....

Succes ermee thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door VIP » wo 16 mei 2018 15:51

freekvo schreef:
wo 16 mei 2018 12:29
VIP Premium schreef:
wo 16 mei 2018 12:04
Kun je je spieglkap bestelling nog annuleren ? Zo ja dan heb ik hier een klembeugeltje voor je liggen die je zo (gratis) mag hebben. (alleen portokosten in een envelop, of afhalen in Tiel).
Dank je voor het aanbod! Ik heb de bestelling van de spiegelkap vanmorgen vroeg al geannuleerd (is ook al geaccepteerd) en voor € 0,80 2 rvs-M6-boutjes + borgmoertjes gekocht (1 op reserve). Spiegelkappen zitten nu weer goed vast.

Oke, ook een goede oplossing thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Ruudpommee
Berichten: 7
Lid geworden op: za 30 sep 2017 00:29

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Ruudpommee » ma 28 jan 2019 23:05

Het dichtklappen van de spiegels is heel vervelend. Het is meestal de veiligheid in de hoofdspiegel die in werking treed. Ik gebruik derhalve geen opzetspiegels meer. Ik heb ze wel voor nood in de disselbak gedaan. De auto is zo breed, een Subaru Outback, dat ik makkelijk langs de caravan, een Buerstner Averso 465, kan kijken.
Een veel groter probleem vond ik de achteruit kijk mogelijkheden achter de caravan. Je hebt immers altijd van die slimmeriken die in je slipstream van de caravan gaan rijden, en dan plotsklaps gaan inhalen. Opeens zitten ze naast je zonder dat je dit in de gaten had.
Ik heb nu een camera achter de achteruit van de caravan geplaatst. Deze krijgt zijn voeding vanaf het 12 volt zijlicht.
De Wifi zender geeft een sterk signaal dat ik met de IPhone of IPad in de auto opvang. Hierdoor zie ik direct wat er achter ons rijdt of staat. De gekleurde afstandsbalken op het beeldscherm geven een indicatie van de afstand. Ook zeer handig bij het passeren van voertuigen. Je ziet duidelijk wanneer je er voorbij bent. Een en ander heb ik via internet gekocht voor 60 Euri!
Echt een aanrader. Vanochtend had ik er inAvignon nog veel plezier van bij het tanken bij een Supermarché van Leclercq. De benzine stations zijn dikwijls moeilijk toegankelijk voor caravans en ik moest een meter achteruit steken om de bocht te kunnen maken. Ik kon makkelijk achteruitrijden zonder aanwijzingen van de bijrijder. Ook vandaag moest ik bij een tolpoortjes achteruit rijden omdat onze voorganger niet kon betalen!
Een kleine schade is meestal duurder.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door VIP » ma 28 jan 2019 23:24

Zeker weten dat de Burstner breder is dan de Subura Outback, dus ontkom je wettelijk niet aan opzetspiegels.

Bij een controle heb je een probleem.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door JanP » di 29 jan 2019 00:27

RE.gif RE.gif

VOERTUIG (AANHANGWAGEN)
– Het voertuig is niet voorzien van noodzakelijke spiegels: 140 euro
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Morgoth » di 29 jan 2019 06:45

Ik heb dezelfde spiegels als TS. Bij mij klappen ze niet in maar een vriend van me heeft er wel last van.
Daarom zet ik de spiegel van de auto om de "steel" vast met een bundelbandje. Puur om te voorkomen da ze klappen. Bij mijn Tucson draaien de spiegels om de voet waardoor een enkel bundelbandje al voldoende is. Bijkomend voordeel: de spiegel kan er ook niet af waaien. Ik weet niet of het bij jullie wel eens gebeurd maar ik zie ze nog wel eens liggen langs de weg.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door VIP » di 29 jan 2019 07:11

RE.gif

Gewoon EMUK’s kopen, ook de “Universal” (in 3 verschillende uitvoeringen verkrijgbaar) zijn onovertroffen.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door freekvo » di 29 jan 2019 08:20

Sinds het gebruik van de EMUK's heb ik idd geen last meer gehad van inklappende spiegels met mijn Outlander. Bijkomend voordeel: je hoeft de spiegels niet steeds opnieuw af te stellen. Na de eerste keer zitten deze steeds goed.
Daarom heb ik voor onze nieuwe trekauto met 'vaste' spiegels ook EMUK's gekocht (en de andere verkocht via MP).

Ik ben nog wel benieuwd naar de eerder genoemde achteruitrijcamera. Ik ben daar al een poosje naar aan het kijken maar de meningen over een dergelijke camera (met name het nut als zodanig en de kwaliteit van de wifi) lopen nogal uiteen.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door DanielW » di 29 jan 2019 09:08

RE.gif

Voor iedereen persoonlijk, maar het lijkt mij afleidend, ik denk dat je er onbewust meer op gaat kijken dan nodig of als je op navigatie zou doen.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Jan van Vijven » di 29 jan 2019 10:37

Een binnenspiegel is net zo afleidend als een camera...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door eurotrotter » di 29 jan 2019 10:57

Ruudpommee schreef:
ma 28 jan 2019 23:05
Ook vandaag moest ik bij een tolpoortjes achteruit rijden omdat onze voorganger niet kon betalen!
Achteruit rijden bij tolpoortjes is hetzelfde als achteruitrijden op de autosnelweg.
En word als zodanig bestraft,ook in Frankrijk en Italië.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door DanielW » di 29 jan 2019 11:53

RE.gif RE.gif

Zonder caravan ben ik het helemaal met je eens, want dan dient het gewoon als middel om te kijken wat er achter je gebeurd. Maar aan een achteruitkijkspiegel heb je niet heel veel tijdens het rijden met een caravan. Houd me te goede, ik ben zo groen als gras als het om caravan rijden gaat, maar ik zie nu de meerwaarde er niet van tov zijspiegels.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Micky » di 29 jan 2019 12:49

RE.gif

Als je bang bent dat een camera afleidend werkt dan is dat niet anders dan een spiegel, je ziet daar immers ook wat er achter je gebeurd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Mistral » di 29 jan 2019 13:11

Wij hebben ook repusel spiegels. Omdat ook de spiegels van onze V50 dichtklapten hebben we de bijbehorende zijstangen erbij gekocht die op zich goed helpen. Wel blijft het een crime om de zuignappen goed vast te krijgen op onze auto, zelfs op vlakke schone lak met een beetje vocht hangen de hulpstangen vaak onderweg binnen 10 minuten weer los en moeten we een parkeerterrein zoeken om ze opnieuw vast te zetten.

Ook de spiegels zelf, we hebben ze inmiddels toch al acht jaar, gaan snel los zitten ondanks heel goed en aandachtig vastdraaien, ze trillen altijd een klein beetje. Ik moet de klemrubbers om de autospiegel onderweg ook iedere paar uur opnieuw aandraaien met de moeren. Afgelopen zomer zijn we de rechter caravanspiegel onderweg zelfs verloren. Ik zag het gelukkig direct aankomen (je wordt toch alert op alle minieme glijbewegingen die de bevestigde rubbers op de autospiegel kunnen maken), al gaat het gaat proces van afglijden eenmaal in gang helaas verbazingwekkend snel. De betreffende caravanspiegel viel er op de vluchtstrook af met gelukkig nog maar een luttele 2 km per uur. Hartstikke gevaarlijk. En ook een mini-deukje in de deur. Het blijft balen.

Wij zijn er klaar mee. Deze zomer gaan de Repuselspiegels gelukkig de deur uit en komen er EMUK spiegels.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door eurotrotter » di 29 jan 2019 15:31

RE.gif
Ik denk dat je beter de spiegels van je Volvo na kunt laten kijken.( als dat gaat)
Als deze met Repulsels al inslaan zullen ze dat met alle ander merken,zoals Emuk, ook doen.
Al zet je er gouden,met diamant afgezette spiegels op.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Mistral » di 29 jan 2019 17:41

Eurotrotter, die V50 heb ik niet meer, maar die spiegels klapten zeker niet snel in. Het is inderdaad logisch dat we de spiegels daarom zijn gaan ondersteunen met de uitbreidingsset tegen inklappen.

Mijn verhaal ging dan ook over loslatende zuignappen van deze Repusel hulpstangen en lostrillende bevestigingen van de Repuselrubbers op de autospiegel.

En daar zijn juist wel veel betere systemen voor te vinden. Wij gaan binnenkort over op EMUK.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door VIP » di 29 jan 2019 18:19

RE.gif

Goede keuze zegt een trouwe EMUK gebruiker.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Morgoth » di 29 jan 2019 18:51

Ik denk dat ik dit seizoen nog even doe met de Repulsels. Ik denk namelijk dat de Tucson geen blijvertje is. Ik heb mijn zinnen gezet op iets anders. Ik zeg nog even niet wat, want dan krijg ik iedereen weer over me heen dat ik als milieu freak niet meer geloofwaardig ben mrgreen.gif mrgreen.gif
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Micky » di 29 jan 2019 19:03

RE.gif

denk je dat dat over een half jaar anders is dan scratch.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door PD » di 29 jan 2019 19:13

RE.gif RE.gif
Maak je over je geloofwaardigheid maar geen zorgen knipoog.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Morgoth » di 29 jan 2019 19:19

Denk het niet awhoea.gif
Zal nooit geloofwaardig worden... das mijn probleem. Toch eens aan werken :lol:
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Chris » di 29 jan 2019 20:47

Ruudpommee schreef:
ma 28 jan 2019 23:05

Ik heb nu een camera achter de achteruit van de caravan geplaatst. Deze krijgt zijn voeding vanaf het 12 volt zijlicht.
De Wifi zender geeft een sterk signaal dat ik met de IPhone of IPad in de auto opvang. Hierdoor zie ik direct wat er achter ons rijdt of staat. De gekleurde afstandsbalken op het beeldscherm geven een indicatie van de afstand. Ook zeer handig bij het passeren van voertuigen. Je ziet duidelijk wanneer je er voorbij bent. Een en ander heb ik via internet gekocht voor 60 Euri!
Echt een aanrader. Vanochtend had ik er inAvignon nog veel plezier van bij het tanken bij een Supermarché van Leclercq. De benzine stations zijn dikwijls moeilijk toegankelijk voor caravans en ik moest een meter achteruit steken om de bocht te kunnen maken. Ik kon makkelijk achteruitrijden zonder aanwijzingen van de bijrijder. Ook vandaag moest ik bij een tolpoortjes achteruit rijden omdat onze voorganger niet kon betalen!
Een kleine schade is meestal duurder.
Dat moet je me toch eens duidelijker uitleggen.
Welke camera en welke WIFI zender en welke app gebruik je hiervoor.

In het verleden ben ik hier uitgebreid mee bezig geweest en eigenlijk was al het draadloze spul knudde.
De setjes hiervoor hebben een mini bereik en weken op een golflengte die zwaar overbevolkt is.
Ik heb een paar verschillende zenders en ontvangers gehad, maar nooit met mijn mobieltje de ontvangst gedaan.
Eigenlijk was het enige systeem wat goed werkte een volledig bedraad systeem, dus van camera tot monitor bekabeld.
Leg uit... wat heb je daarvoor gekocht..
Ik ben heel benieuwd

p.s. een ander forumlid heeft ook net een vergelijkbaar setje gekocht welke op zijn Android dingen werkt... ( Samsung b.v.)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door fortissimo » di 29 jan 2019 23:28

RE.gif
Ook benieuwd naar (en naar dat van het andere forumlid).

Zelf heb ik geen ervaring met dichtklappende spiegels gehad.
Althans niet tijdens het rijden met de opzetspiegels.

Gek genoeg klapt de linker wel in in de wasstraat.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dichtklappen spiegels

Bericht door Micky » wo 30 jan 2019 00:31

RE.gif

als je iets meer naar rechts aanhoudt, klappen ze beide niet in knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”