Emuk spiegels mazda cx 5

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timbo
Berichten: 145
Lid geworden op: za 19 jan 2013 13:04
Locatie: Oud turnhout

Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door timbo » di 30 mei 2017 18:55

Vandaag de nieuwe emuk spiegels aangekregen en heb problemen om de spiegels te monteren op de wagen.Is het normaal dat ik enorm moet wringen om ze erop te zetten?Ben bang dat ik de spiegel van mijn wagen kapot trek!Zijn hier nog mensen met deze combinatie?
+++Mazda cx-5 2.0 awd sports-line 2015 met Knaus country 395+++

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door Micky » di 30 mei 2017 20:32

Heb je links en rechts goed? Heb je de vleugelmoer ver genoeg los gedraaid, waarschijnlijk is het antwoord ja, maar toch vraag ik het even. Heb je extra luxe op je spiegels wat een afwijkend ontwerp zou kunnen betekenen, zoals dodehoek herkenning oid?


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
timbo
Berichten: 145
Lid geworden op: za 19 jan 2013 13:04
Locatie: Oud turnhout

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door timbo » di 30 mei 2017 21:04

Zoals je zegt heb ik dat allemaal goed.Ik denk dat de mousse in de houder de boosdoener is,hij sluit namelijk enorm aan en is heel stroef.Heb wel de extra luxe spiegels maar dat doet niets aan de vorm.
+++Mazda cx-5 2.0 awd sports-line 2015 met Knaus country 395+++

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door Kingpin1966 » di 30 mei 2017 21:14

Micky schreef:Heb je links en rechts goed? Heb je de vleugelmoer ver genoeg los gedraaid, waarschijnlijk is het antwoord ja, maar toch vraag ik het even. Heb je extra luxe op je spiegels wat een afwijkend ontwerp zou kunnen betekenen, zoals dodehoek herkenning oid?


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Van de Oppi voor de CX-5 zijn er 2 soorten een voor de facelift (05-2012 tot 03-2015) en een na de facelift (vanaf 02-2015)
Van de Emuk heb je ook 2 soorten, voor de facelift (05-2012 tot 03-2015) en na de facelift (vanaf 04-2015)
Misschien de verkeerde aangeschaft?
Laatst gewijzigd door Kingpin1966 op di 30 mei 2017 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
timbo
Berichten: 145
Lid geworden op: za 19 jan 2013 13:04
Locatie: Oud turnhout

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door timbo » di 30 mei 2017 21:17

Nope heb de juiste besteld met artnr.100330
+++Mazda cx-5 2.0 awd sports-line 2015 met Knaus country 395+++

Gebruikersavatar
timbo
Berichten: 145
Lid geworden op: za 19 jan 2013 13:04
Locatie: Oud turnhout

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door timbo » za 3 jun 2017 09:22

Is er iemand in de nabije omgeving van oud turnhout met dezelfde wagen en spiegels om me wat hulp te bieden?
+++Mazda cx-5 2.0 awd sports-line 2015 met Knaus country 395+++

Gebruikersavatar
timbo
Berichten: 145
Lid geworden op: za 19 jan 2013 13:04
Locatie: Oud turnhout

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door timbo » za 3 jun 2017 10:19

Juist telefoon van zolio gekregen na een paar emails te hebben gestuurd.De emuk spiegels gaan gratis retour omdat ik de tweede klant ben met hetzelfde probleem.Vorige week was die andere klant langs geweest met zelfde wagen en hebben daar ter plekke geconstateerd dat zoals ik al zei de spiegels niet passen.Zijn hier mensen die kunnen zeggen welke nr er bij hun in de beugel staat?
+++Mazda cx-5 2.0 awd sports-line 2015 met Knaus country 395+++

john14566
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 7 mei 2014 20:16

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door john14566 » do 2 nov 2017 10:35

Hallo,

Zat met het zelfde probleem ook nr 100330 Emuk spiegels gekocht (op MP) voor mijn net aangeschafte Mazda cx 5 uit 2012.
Blijken ze niet te passen, aan het rond zoeken geweest kwam ik dit tegen op E bay.
ACHTUNG:
Durch auftretende Wind- bzw. Vibrationsgeräusche wurden bei einigen Fahrzeugen nachträglich Änderungen am Spiegelgehäuse durch die Mazda-Werkstätten vorgenommen.
Ist dies der Fall, passen die Spiegelhalter nicht. Die Außenspiegel lassen sich jedoch ohne größeren Aufwand wieder in den Originalzustand versetzen.
Vertaalt :
LET OP:
Door het ontstaan ​​van wind of trillingen werden in sommige voertuigen de spiegelbehuizing door de Mazda-workshops gemaakt.
Als dit het geval is, passen de spiegelhouders er niet in. De buitenspiegels kunnen echter zonder veel moeite worden hersteld naar hun oorspronkelijke staat.

Heb het idee dat mijn spiegels meer een gebogen vlak in zit,waardoor je de Emuk spiegels er niet op krijgt.
Dit wilde ik even delen.

JanSicko

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door JanSicko » wo 12 jun 2019 08:22

john14566 schreef:
do 2 nov 2017 10:35
Hallo,

Zat met het zelfde probleem ook nr 100330 Emuk spiegels gekocht (op MP) voor mijn net aangeschafte Mazda cx 5 uit 2012.
Blijken ze niet te passen, aan het rond zoeken geweest kwam ik dit tegen op E bay.
ACHTUNG:
Durch auftretende Wind- bzw. Vibrationsgeräusche wurden bei einigen Fahrzeugen nachträglich Änderungen am Spiegelgehäuse durch die Mazda-Werkstätten vorgenommen.
Ist dies der Fall, passen die Spiegelhalter nicht. Die Außenspiegel lassen sich jedoch ohne größeren Aufwand wieder in den Originalzustand versetzen.
Vertaalt :
LET OP:
Door het ontstaan ​​van wind of trillingen werden in sommige voertuigen de spiegelbehuizing door de Mazda-workshops gemaakt.
Als dit het geval is, passen de spiegelhouders er niet in. De buitenspiegels kunnen echter zonder veel moeite worden hersteld naar hun oorspronkelijke staat.

Heb het idee dat mijn spiegels meer een gebogen vlak in zit,waardoor je de Emuk spiegels er niet op krijgt.
Dit wilde ik even delen.


Beetje late reactie ;-) Hopend dat je dit nog leest. ik heb dus dit probleem nu ook. Hoe heb jij dit opgelost? Andere spiegelkappen? Of compleet andere spiegels?

Mvg
Jan

john14566
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 7 mei 2014 20:16

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door john14566 » wo 12 jun 2019 16:26

door JanSicko » wo 12 jun 2019 08:22

john14566 schreef: ↑
do 2 nov 2017 10:35
Hallo,

Zat met het zelfde probleem ook nr 100330 Emuk spiegels gekocht (op MP) voor mijn net aangeschafte Mazda cx 5 uit 2012.
Blijken ze niet te passen, aan het rond zoeken geweest kwam ik dit tegen op E bay.
ACHTUNG:
Durch auftretende Wind- bzw. Vibrationsgeräusche wurden bei einigen Fahrzeugen nachträglich Änderungen am Spiegelgehäuse durch die Mazda-Werkstätten vorgenommen.
Ist dies der Fall, passen die Spiegelhalter nicht. Die Außenspiegel lassen sich jedoch ohne größeren Aufwand wieder in den Originalzustand versetzen.
Vertaalt :
LET OP:
Door het ontstaan ​​van wind of trillingen werden in sommige voertuigen de spiegelbehuizing door de Mazda-workshops gemaakt.
Als dit het geval is, passen de spiegelhouders er niet in. De buitenspiegels kunnen echter zonder veel moeite worden hersteld naar hun oorspronkelijke staat.

Heb het idee dat mijn spiegels meer een gebogen vlak in zit,waardoor je de Emuk spiegels er niet op krijgt.
Dit wilde ik even delen.



Beetje late reactie ;-) Hopend dat je dit nog leest. ik heb dus dit probleem nu ook. Hoe heb jij dit opgelost? Andere spiegelkappen? Of compleet andere spiegels?

Mvg
Jan

Andere spiegels erop, mijn Mazda cx 5 is import uit Duitsland.

Mvg,
John

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door janoniem » zo 20 aug 2023 05:07

Ik verjong dit topic even omdat de titel mijn aanvulling dekt. Deze week voor mijn CX-5 van 2019 de Emuk spiegels ontvangen. Tot nu toe gebruikte ik heel eenvoudige en universele met rubberen bandjes. Weegt nauwelijks wat. Maar deze Emuk’s, dat is andere koek.
Ze zijn aanmerkelijk zwaarder en bovendien is de spiegel op een lange buis gemonteerd. Tijdens rijden komen er flinke krachten op de autospiegel.
Zou de autospiegel dat, ook na wat jaren, overleven?

Overigens voelen die Emuk’s zeer degelijk aan, zijn snel te plaatsen en passen perfect.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door Ton37 » zo 20 aug 2023 06:40

Ben met de Emuks ook heel tevreden. Ze passen als gegoten, ook met de uitsparingen voor de richtingaanwijzers. De Milenco's die ik had kon je niet goed stevig meer aandraaien omdat het binnenhuis van de spiegel een andere vorm heeft gekregen ( cx 5 2022), Die kwamen regelmatig los te zitten door trillingen tijdens het rijden. Aangezien mijn caravan iets smaller is heb ik de buizen ca. 10 cm. ingekort. Ze staken buiten de spiegels uit. Ze zijn idd, snel en makkelijk te bevestigen, zitten stabiel en trillen minder dan de Milenco's.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door janoniem » zo 20 aug 2023 07:34

Dat stukje afzagen lees ik meer.
Daar dacht ik zelf ook al aan toen ik mij denkbeeldig al door een Frans tolpoortje zag rijden.
Kan ik ergens een meetmethode vinden om te bepalen wat er af kan?
Maar als Mazda de spiegels op mijn volgende CX-5 heeft aangepast wil ik wel graag mijn Emuk’s kunnen verkopen.

Edit: Voorschrift inmiddels op site ANWB gevonden:
Gemonteerd op de auto moet de afstand tussen het hart van de beide hulpspiegelglazen minimaal gelijk zijn aan de breedte van de caravan.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door PD » zo 20 aug 2023 08:10

janoniem schreef:
zo 20 aug 2023 07:34
Dat stukje afzagen lees ik meer.
Daar dacht ik zelf ook al aan toen ik mij denkbeeldig al door een Frans tolpoortje zag rijden.
Onze Oppi’s staan op 2,75 mtr buitenmaat (binnenmaat 2,55 mtr)
en hiermee heb ik geen enkele uitdaging bij tolpoortjes.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door Ton37 » zo 20 aug 2023 08:54

Ik heb het ook vlg. de wettelijke voorschriften uitgemeten op de cx5. Toen ik ze zodanig bevestigde bleek dat de buizen aardig uitstaken buiten de spiegels. Ik heb ze zover ingekort dat ze niet meer buiten de spiegels uitsteken, er is nog ruimte om ze naar buiten toe uit te s huiven. De afgezaagde eindstukjes bewaard. Het zijn holle buizen. Als het er weer aan zou moeten, kan het simpel om in de holle buis een passend dunnere buis te verllijmen en het stukje er weer netjes op te schuiven. Pies of keek, lijkt me knipoog.gif
P,s, de rechter spiegel staat in portretstand, vind ik handig,
P.s. er bestaan ook officiele verlengsetjes van Emuk, ipv. zelf doen

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door janoniem » ma 21 aug 2023 07:50

Ik had even wat vraagtekens mbt het afstand busje.
Mij lijkt het dat de afgeschuinde kant naar buiten moet staan, van de auto af dus. Zie foto waarbij vleugelmoer nog moet worden aangedraaid.

En zou, om beschadiging binnenzijde spiegelhuis, die klem ook niet van een rubbertje moeten worden voorzien ?
Bijlagen
IMG_6606.jpeg
Afstand busje
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door Ton37 » ma 21 aug 2023 08:47

Vlg. week mag de caravan weer de wei in, dus ik heb het niet bij de hand. Ik herinner mij wel dat ik er ook mee worstelde, maar uiteindelijk had ik hem wel goed. Aleen weet ik niet meer aan welke zijde het afgeschuinde gedeelte zat scratch.gif Het 'greepje' had een vlakkere hoek dan bij jouw foto en sloot beter aan (dus niet alleen met het puntje) en lag dieper. Daardoor vond ik het niet nodig om er een rubbertje tussen te zetten: beide hard kunststof en sluit mooi aan. Het beweegt niet. Ik hoef de vleugelmoer maar een paar slagen los te draaien, dan draai ik het lipje naar beneden en kan hem er dan makkelijk afhalen. Vice versa ..
Dus aan dit antwoord heb je nog niet veel. Anders gewoon wat proberen te fijntjoenen knipoog.gif knipoog.gif
Met het hele warme weer in juli moest ik wel de rubberen stootstrips blijven controleren, die verschoven soms omdat de lijm kennelijk zacht werd?

P.s. ik realiseer mij nu dat het spiegelhuis van het model 2019 t.o.v. 2022 ietwat is gewijzigd. Vandaar dat Emuk ook met serienrs. werkt voor de onderscheidelijke modellen. Vandaar dat het er mogelijk bij mij anders past dan bij jou??
Laatst gewijzigd door Ton37 op ma 21 aug 2023 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door Daphne » ma 21 aug 2023 08:56

janoniem schreef:
ma 21 aug 2023 07:50

En zou, om beschadiging binnenzijde spiegelhuis, die klem ook niet van een rubbertje moeten worden voorzien ?
Dat schuine blokje zit precies volgens de voorschriften van Emuk. En de door de klem te voorzien van een rubbertje kan deze niet meer aangedraaid worden zonder dat het rubbertje er telkens af komt. Dus nee er moet geen rubbertje tussen. De klem moet kunnen schuiven. Eenmaal vast, gaat het geen kant meer op.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Emuk spiegels mazda cx 5

Bericht door soldier » ma 21 aug 2023 14:48

Schuine kant GOED plaatsen.PNG
Schuine kant GOED plaatsen.PNG (243.21 KiB) 1432 keer bekeken
plaatje bij het praatje
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”