Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Aviva » di 14 mei 2019 08:14

RE.gif

Ben ook van plan dit de eerst volgende reis te gaan proberen. Onze caravan is 2.07 cm breed, voor de breedte heb ik al bijna geen extra spiegels nodig om er goed om heen te kijken. Ik vind nu dat ik in de breedte veel zie maar ik kan niet goed en de wielen van de caravan zien en wat er achter zit dat is steeds compromissen sluiten. Daarom deze stand eens proberen. Iemand bij ons het werk beweerde dat het zo niet kon met deze spiegels maar nu ik zie dat jij dit ook doet ga ik het ook proberen.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Lucas » di 14 mei 2019 22:29

RE.gif
Dat is interessant, Nitro68. Puntjes naar beneden of naar boven geeft waarschijnlijk mooi compleet beeld en met die grote spiegels zie je dan nog steeds genoeg.

Inmiddels al wat reizen verder met de Aero3 kan ik wel zeggen dat wat ik eerder schreef over het trillen mij eigenlijk niet meer zo opvalt. Dus of ze trillen minder of ik ben er meer aan gewend. Blijf wel worstelen met de afstelling tijdens het rijden, dat luistert vreemd genoeg toch nauwer dan bij kleinere spiegels lijkt het. Maar al met al zeker tevreden ermee.

lo_de_wijk
Berichten: 4
Lid geworden op: do 2 mei 2019 21:27

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door lo_de_wijk » do 12 sep 2019 14:07

Levensgevaarlijk deze spiegel, althans gemonteerd op een autospiegel behuizing die aan de bovenkant wat bol is (kia sportage 2018) Het rubber op de dunne plaat dat tussen de spiegel van de auto en de behuizing wordt gedrukt lijkt niet weersbestendig en laat los, althans de lijm is niet in staat het metaal en rubber oppervlak stevig te verbinden. Gevolg, onder druk van het aandrukrubber wordt de boel naar buiten geperst. Ik kon nog net op tijd mijn raam opendoen om te voorkomen dat de spiegel er op de snelweg met 90 km/u af zou schieten. Je zal er maar achter rijden en dat ding op je voorruit krijgen.
IMG_0934.jpg
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door eurotrotter » do 12 sep 2019 15:49

lo_de_wijk schreef:
do 12 sep 2019 14:07
Levensgevaarlijk deze spiegel, althans gemonteerd op een autospiegel behuizing die aan de bovenkant wat bol is (kia sportage 2018) Het rubber op de dunne plaat dat tussen de spiegel van de auto en de behuizing wordt gedrukt lijkt niet weersbestendig en laat los,
Ik rij alweer een jaar of wat met de Milenco Grand Aero spiegels,tot volle tevredenheid.
Deze GA 's hebben dezelfde bevestiging als de Aero 3 spiegels ,ik heb geen enkel probleem met de bevestiging.
Wat ik wel doe is de bevestigingsschroeven geheel "open"draaien,dan de klem geheel aandrukken tot tegen de spiegel,en vervolgens de klem handmatig zo vast mogelijk draaien.
Zodoende krijgt de klem alleen verticale druk te verwerken en kan het rubber wat daar tussen zit nooit verschuiven.
Wij doen jaarlijks 8 a 10 campings en bij iedere camping gaan de spiegels eraf,en dat gaat al jaren probleemloos.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Erwin1987 » do 12 sep 2019 16:56

Ik heb deze ook op mijn Volvo maar geen loslatend rubber of iets dergelijks, wel merk ik dat door de vorm van de spiegel deze beter aan de bovenkant aansluit.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Hobby Linka » do 12 sep 2019 16:58

Ook hier al weer hier al het vijfde jaar probleemloos met deze spiegels. En ook mijn auto heeft een ronden en wat bolle bovenkant.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

lo_de_wijk
Berichten: 4
Lid geworden op: do 2 mei 2019 21:27

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door lo_de_wijk » do 12 sep 2019 21:20

Het zal allemaal best, maar bij mij komen ze er niet meer op. Sterker nog ik ga het voorleggen bij de fabrikant want dat de rubber sticker aan de onderzijde zo maar verschuift bij nat weer ( alle ritten er voor was steeds droog) lijkt mij geen E-keurmerk waardig.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
Megano81
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 31 mei 2017 15:32

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Megano81 » do 12 sep 2019 21:48

Ik rij ook al een aantal jaren met Milenco spiegels, montage is nooit een probleem geweest. Dit jaar heb ik wel de spiegels vervangen omdat ik wat beter zicht wilde, stokjes en montage blokjes is gewoon nog milenco, de spiegel zelf is nu alleen oppi.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wmuller
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 jul 2019 14:54

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door wmuller » za 19 okt 2019 16:44

Nimma schreef:
do 5 jan 2017 17:16
Mijn laatste auto met vlakke spiegels was een hele oude eend thumbup.gif
Leuk, ja, dat was in de oertijd. Soort 'brommerspiegels', daarna nooit meer vlakke buitenspiegels gehad.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door r.obbink » zo 20 okt 2019 08:21

RE.gif

Prima spiegels!

Ik monteer ze (op aanraden van een mede-forumlid) ook zoals bovenstaand bericht, met de klemmen onderaan i.p.v. bovenaan

Zo kan de lak van de spiegelkap niet beschadigen. Ze zijn heerlijk stabiel en geven een prima beeld
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Eefje » zo 20 okt 2019 19:00

milenco aero pasten niet goed op de spiegels van onze auto (kia optima), konden niet genoeg om de behuizing naar binnen, dus daarom van brunsgaard spiegels gekocht (erg tevreden over). de milenco's gaan naar familie toe :)
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

lo_de_wijk
Berichten: 4
Lid geworden op: do 2 mei 2019 21:27

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door lo_de_wijk » ma 21 okt 2019 12:51

lo_de_wijk schreef:Het zal allemaal best, maar bij mij komen ze er niet meer op. Sterker nog ik ga het voorleggen bij de fabrikant want dat de rubber sticker aan de onderzijde zo maar verschuift bij nat weer ( alle ritten er voor was steeds droog) lijkt mij geen E-keurmerk waardig.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Inmiddels heeft de fabrikant via de importeur gereageerd en twee nieuwe klemmen en andere rubbers in V-vorm toegestuurd en die passen veel beter op de spiegels van de Kia Sportage.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Musso53 » ma 21 okt 2019 15:16

Kan je hier wat foto's en onderdeelnummers plaatsen?
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gebruikersavatar
Megano81
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 31 mei 2017 15:32

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Megano81 » ma 21 okt 2019 15:23

Ik gok dat deze het zijn.

Sorry voor de reclame denk dat elke grote kampeershop ze wel verkoopt
Screenshot_20191021-152218_Chrome.jpg
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


lo_de_wijk
Berichten: 4
Lid geworden op: do 2 mei 2019 21:27

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door lo_de_wijk » ma 21 okt 2019 21:49

Megano81 schreef:Ik gok dat deze het zijn.

Sorry voor de reclame denk dat elke grote kampeershop ze wel verkoopt
Screenshot_20191021-152218_Chrome.jpg
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ja precies dat zijn ze. Ook heb ik twee nieuwe klemmen gekregen omdat het rubber oppervlak van de originele klemmen was getordeerd. Ik ben van plan die oude klemmen onder iedere spiegel te monteren en met en elastiek of tie=rap langs de voorkant van de spiegel te verbinden met de stang zodat niets meer loskomen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door RonvA » za 11 apr 2020 23:54

Beetje oud topic misschien om een bump te geven maar goed.

Heeft iemand de Milenco Aero 3 bol maar dan de standaard uitvoering? Wij krijgen hopelijk onze nieuwe Hobby geleverd nadat deze crisis voorbij is en ik was dus spiegels aan het zoeken. Na veel commentaar etc. lezen op de Milenco uitgekomen en wil voor de bolle variant gaan. Maar alle grote webshops die ze beetje tegen normale prijzen aanbieden hebben enkel de XL uitvoering in bol en de vlakke in standaard lijkt wel. Maar aangezien ons trekvoertuig een Land Cruiser is en de caravan 'maar' 230 breed heb ik aan de standaard lengte meer dan zat.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Aviva » zo 12 apr 2020 09:00

Tipje Marktplaats staat vol met Milenco’s


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door wim » zo 12 apr 2020 10:35

Ik heb na diverse spiegels geprobeerd te hebben, eindelijk goede spiegels gevonden. De Brunsgaard spiegels. http://brunsgaard.eu/index.php?hovedsideid=15

Zeer snel en makkelijk te monteren. Als je ze eenmaal goed hebt afgesteld, dan hoef je ze niet meer opnieuw af te stellen als je ze weer monteert.
Ook geen last van trillende spiegels.
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Hermanus » zo 12 apr 2020 11:52

Ik ben al jaren héél tevreden met mijn ( voor weinig op marktplaats gekochte ) Milenco spiegels. Zitten vast als een huis, trillen niet onder het rijden en geven een heel goed beeld naar achteren. En ook deze spiegels, eenmaal goed afgesteld zitten ze altijd goed. blij.gif

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door RonvA » zo 12 apr 2020 12:16

Caravanner12 schreef:
zo 12 apr 2020 09:00
Tipje Marktplaats staat vol met Milenco’s

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik zie het, maar niemand heeft er enig soort informatie bij staan welk type of wat dan ook het nou echt is. Heb een hekel aan marktplaats, kost zoveel tijd om wat fatsoenlijke informatie te krijgen dan ben ik er meestal al lang weer klaar mee, koop t dan liever nieuw. Enkel nieuw kan ik dus ook geen standaard bolle glazen vinden dus das beetje jammer.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door wim » zo 12 apr 2020 14:39

RonvA schreef:
zo 12 apr 2020 12:16
Caravanner12 schreef:
zo 12 apr 2020 09:00
Tipje Marktplaats staat vol met Milenco’s

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik zie het, maar niemand heeft er enig soort informatie bij staan welk type of wat dan ook het nou echt is. Heb een hekel aan marktplaats, kost zoveel tijd om wat fatsoenlijke informatie te krijgen dan ben ik er meestal al lang weer klaar mee, koop t dan liever nieuw. Enkel nieuw kan ik dus ook geen standaard bolle glazen vinden dus das beetje jammer.
Ik heb in mijn reactie duidelijk een link gezet naar de leverancier. http://brunsgaard.eu/index.php?hovedsideid=15
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Gebruikersavatar
Megano81
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 31 mei 2017 15:32

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Megano81 » zo 12 apr 2020 15:40

Gewoon normale gevonden met de optie bol.

https://m.teun.nl/nl/166827/milenco-aer ... 88EALw_wcB

Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7T


Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Chris » zo 12 apr 2020 15:46

Mijn vorige spiegels waren Milenco.
Samen met vrienden gekocht en 1 vlak en 1 bol set.
Onderling 1 geruild.
Toen had ik het ideaal.... de bolle Rechts en de vlakke Links.
Dat was super... maar ik vond Milenco erg trillen.
Voor mijn huidige auto bestonden Emuk's... direct gekocht.
Dat is pas echt ideaal... beter bestaat echt niet.
1x instellen... werkelijk altijd goed daarna.
Niet trillen, geen omklappen door de wind oid.
Met de XL spiegel zie je bijna teveel achter je..
En ik kijk heel mooi om de caravan heen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door eurotrotter » zo 12 apr 2020 16:36

RE.gif
Trillen of omklappen door de wind heeft weinig met het merk spiegel te maken.
Als je autospiegel al niet erg stabiel is kun je er de duurste opzetspiegels op zetten die je kunt kopen ,maar word t nooit iets.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Chris » zo 12 apr 2020 16:41

RE.gif
Klopt ook weer....dat omklappen.
Maar trillen lijkt mij echt door de spiegelconstructie/bevestiging van de spiegel aan de bestaande autospiegel te komen.
De klemmetjes van Milenco zijn wel sterk maar dan wint de Emuk met verve...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”