Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Cara-Fan » do 5 jan 2017 15:52

Hallo allemaal,

Ik ben als nieuwkomer opzoek naar een paar caravan spiegels. Ik had op het forum al gelezen dat de Emuk spiegels erg goed waren, helaas is er voor onze auto geen passend model. Nu kwam ik ook de Milenco Aero 3 tegen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze spiegels?

Verder nog tips? Ze zijn erg welkom want ik heb de ballen verstand ervan scratch.gif

https://www.dewitschijndel.nl/milenco-a ... oCTp7w_wcB

Gebruikersavatar
NielsP
Berichten: 86
Lid geworden op: za 17 dec 2016 21:13

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door NielsP » do 5 jan 2017 16:19

Ik heb exact dezelfde gekocht. Zijn snel te monteren en voor mij tot nu toe stabiel genoeg. Maar goed, ik heb mijn caravan (en dus ook de spiegels) nog geen twee weken dus op drie ritjes na nog niet veel praktijkervaring.... ;-)
Sprite Classic 450/2 (1996) achter een Skoda Octavia (2012)

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Ab » do 5 jan 2017 16:25

Ik heb ze ook.
Ze voldoen..maar ik vind ze wel enigszins trillen. Dat is soms best wat irritant.
Maar dat kan bij elke auto anders zijn misschien.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
gert338
Berichten: 31
Lid geworden op: di 10 feb 2015 18:28
Locatie: Ens

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door gert338 » do 5 jan 2017 16:26

Ik heb ook exact dezelfde en ben er zeer tevreden mee. Heb er zelfs extra verlengde buisjes voor gekocht ivm brede caravan en ze blijven het goed doen. Bij veel wind beginnen ze een beetje te trillen, maar het zicht naar achteren blijft dan nog redelijk goed.Zijn zeer snel te monteren.

ronny
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 07:05
Locatie: BE Haacht

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door ronny » do 5 jan 2017 16:33

heb deze ook liggen met verlengde armen en deze voldeden zeer goed.
snel gemonteerd en staan stevig vast.
goed zicht naar achter en weinig trilling.
dodge ram 1500 larami (2017) met fendt bianco selection 515 sg performance (2017)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Nimma » do 5 jan 2017 16:51

Heb ze nog als reserve ivm andere auto. Bevielen prima.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Cara-Fan » do 5 jan 2017 16:56

Dat klinkt allemaal niet zo gek dus :)

Ik kan ze bestellen met bol glas of vlak glas. Wat is volgens jullie beter?

En de verlengstangetjes, vanaf welke breedte zijn deze dan nodig? Onze caravan is 220 cm breed en onze trekauto is een golf IV.

Gebruikersavatar
NielsP
Berichten: 86
Lid geworden op: za 17 dec 2016 21:13

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door NielsP » do 5 jan 2017 16:59

Ik heb de vlakke, ik had wat moeite met de vertekening van de bolle. Maar dit zal persoonlijk zijn?

Mijn Spruitje is 2.15 breed en met mijn Octavia heb ik ruim voldoende aan deze spiegels, staan 'strak' tegen de autospiegels aan.
Sprite Classic 450/2 (1996) achter een Skoda Octavia (2012)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Nimma » do 5 jan 2017 17:03

Bolle in combinatie met de ook bolle auto spiegels bevalt dat het beste.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Cara-Fan » do 5 jan 2017 17:11

Ok, dan zou de standaard lengte van de stang/spiegel genoeg moeten zijn voor onze combinatie. En anders zijn de langere stangen gewoon bij te bestellen begrijp ik.

Onze autospiegel is gewoon vlak, dus ik neig dan ook naar een vlakke caravanspiegel. Ik ben bang dat het beeld anders teveel gaat vertekenen.

Bedankt voor jullie reacties thumbup.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Nimma » do 5 jan 2017 17:16

Mijn laatste auto met vlakke spiegels was een hele oude eend thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
gert338
Berichten: 31
Lid geworden op: di 10 feb 2015 18:28
Locatie: Ens

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door gert338 » do 5 jan 2017 17:19

Ik heb ook de vlakke. Heb een Golf V met een 2.32m brede caravan maar vond het zicht te weinig naar achteren. Had de spiegels op zijn breedste stand. Nu met de verlengde buisjes voldoet het beter. Hart op hart afstand van de spiegels moet net zo veel zijn als de breedte van de caravan.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door eurotrotter » do 5 jan 2017 18:41

_Jeroen_ schreef:Hallo allemaal,

Ik ben als nieuwkomer opzoek naar een paar caravan spiegels. Ik had op het forum al gelezen dat de Emuk spiegels erg goed waren, helaas is er voor onze auto geen passend model. Nu kwam ik ook de Milenco Aero 3 tegen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze spiegels?

Verder nog tips? Ze zijn erg welkom want ik heb de ballen verstand ervan scratch.gif

https://www.dewitschijndel.nl/milenco-a ... oCTp7w_wcB
Ze zien er gelikt uit,maar ik zou ze nog niet op mijn auto willen hebben al zou ik ze gratis krijgen:
De druppelvorm,aan de buitenzijde van de spiegel word t weer te geven beeld steeds kleiner,immers waar geen glas zit kun je niks weergeven.
een paar rechthoekige spiegels is t beste,daar zie je t meest in,en neem dan gelijk "bol"glas,t is effe wennen maar dan heb je ook wat.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

ceesie01
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 4 dec 2015 12:32

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door ceesie01 » do 5 jan 2017 18:57

Heb ze nu een jaar met vlakke glazen en bevallen uitstekend op een Golf 7.
Heb geen bol glas genomen omdat ik bang was voor vervorming maar dat schijnt mee te vallen als ik het hier lees op het forum.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Conradi » do 5 jan 2017 20:21

_Jeroen_ schreef:Ok, dan zou de standaard lengte van de stang/spiegel genoeg moeten zijn voor onze combinatie. En anders zijn de langere stangen gewoon bij te bestellen begrijp ik.
Onze autospiegel is gewoon vlak, dus ik neig dan ook naar een vlakke caravanspiegel. Ik ben bang dat het beeld anders teveel gaat vertekenen.
De breedte is eigenlijk heel simpel; volgens de wet moet je langst je caravan kunnen kijken. Kortom, de hart-op-hart afstand tussen beide spiegels moet dus de breedte van je caravan zijn. Even de beide autovoorruiten naar beneden en met een rolmaat weet je dan snel of de standaard arm lang genoeg is.

Bolle spiegels vertekenen niet - dat is niet het effect - maar je ziet veel meer. Da's erg fijn want je kunt bijvoorbeeld goed de rechterkant van de weg in de gaten houden. Bedenk verder dat je gewone autospiegels er ook nog zijn, die gebruik je als auto's a;langst de combi zitten. Gaat allemaal van zelf ;-)
Kortom, ik raad je bolle spiegels aan, maar bekijk ze rustig eens in de winkel.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Michel76
Berichten: 7
Lid geworden op: di 27 dec 2016 10:01

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Michel76 » do 5 jan 2017 22:26

Weet iemand toevallig of deze op een Opel Astra K (nieuw model) passen? Ik moet namelijk eerst een paar ritjes nog maken met mijn Ford Focus en wil graag spiegels aanschaffen die goed op beide auto's passen.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door RichTrip » vr 6 jan 2017 09:03

Heb de Milenco's ook, met vlak glas. Ben er zeer tevreden over.
Van het jaar vlak bij de camping in Frankrijk (dus de reis was echt voor 99,99% gevorderd mrgreen.gif ) een spiegel verloren omdat de weg heel smal was en een tegemoetkomend busje de spiegel er met een rotgang af reed. Deukje in het portier en de spiegel op het wegdek gekwakt.
Toen ik de spiegel weer in de handen had, verbaasde ik mij er over dat de spiegel gewoon nog in nieuwstaat was. Geen schade, krassen of een kapot glas. Dus degelijk zijn zo ook nog eens blij.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door AadB » vr 6 jan 2017 09:34

Ik heb ze met bol glas. Ik had eerst spiegels met vlak glas maar vindt bol glas prettiger. Je hebt dan meer overzicht.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Jeroent83 » vr 6 jan 2017 09:49

Yes, ik heb ze ook met bol glas erg fijne spiegels zeer stabiel en snel te monteren.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Cara-Fan » vr 6 jan 2017 10:16

Bedankt allemaal!

Hier kan ik tenminste wat mee thumbup.gif

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Hans 555 » vr 6 jan 2017 11:07

Ik heb deze spiegels ook maar het glas is geen echt glas maar een kunststof. Niets mis mee maar met schoonmaken zal kunststof eerder krassen dan echt glas. Verder bevallen de spiegels mij erg goed. Opzetspiegels zullen altijd eerder een trilling geven dan de vaste van de auto. Hoe langer de stang van de spiegel des te meer trillingen. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Abve

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Abve » vr 6 jan 2017 13:44

eurotrotter schreef:
_Jeroen_ schreef:Hallo allemaal,

Ik ben als nieuwkomer opzoek naar een paar caravan spiegels. Ik had op het forum al gelezen dat de Emuk spiegels erg goed waren, helaas is er voor onze auto geen passend model. Nu kwam ik ook de Milenco Aero 3 tegen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze spiegels?

Verder nog tips? Ze zijn erg welkom want ik heb de ballen verstand ervan scratch.gif

https://www.dewitschijndel.nl/milenco-a ... oCTp7w_wcB
Ze zien er gelikt uit,maar ik zou ze nog niet op mijn auto willen hebben al zou ik ze gratis krijgen:
De druppelvorm,aan de buitenzijde van de spiegel word t weer te geven beeld steeds kleiner,immers waar geen glas zit kun je niks weergeven.
een paar rechthoekige spiegels is t beste,daar zie je t meest in,en neem dan gelijk "bol"glas,t is effe wennen maar dan heb je ook wat.
Het valt mij op dat op bovenstaande opmerking/ waarschuwing van Eurotrotter, niet gereageerd wordt.
Ik zou Jeroen willen adviseren goed af te wegen of je voor de 'looks' wilt gaan (Milenco-druppelvorm) of een spiegel met veel glasoppervlak.
Ik heb nog nooit een vrachtauto/ bus zien rijden met spiegels á la een Milenco.... ( dode hoek?)
En bol of vlak glas... allebei proberen en dan kiezen...

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Re di Coppi » vr 6 jan 2017 13:56

RE.gif
Wij hebben de Grand aero van Milenco. Dit is het type 'vrachtwagen spiegel' met bol glas. De reden van aanschaf van dit model is exact wat jij en eurotrotter aangeven. Bovendien neemt het geen extra ruimte in qua breedte maar geeft het wel een veel betere zicht naar achteren. Ook heb ik de voorkeur voor bol glas, net als de auto spiegels.
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
NielsP
Berichten: 86
Lid geworden op: za 17 dec 2016 21:13

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door NielsP » vr 6 jan 2017 15:48

eurotrotter schreef:
Het valt mij op dat op bovenstaande opmerking/ waarschuwing van Eurotrotter, niet gereageerd wordt.
Ik zou Jeroen willen adviseren goed af te wegen of je voor de 'looks' wilt gaan (Milenco-druppelvorm) of een spiegel met veel glasoppervlak.
Ik heb nog nooit een vrachtauto/ bus zien rijden met spiegels á la een Milenco.... ( dode hoek?)
En bol of vlak glas... allebei proberen en dan kiezen...
Waarschijnlijk omdat niet iedereen het eens is met die opmerking?

Ik zie echt voldoende achter mij met de druppelvormige spiegels. Het uiterste puntje van de druppel, daar waar de spiegel op z'n kleinst is, heb ik gewoon niet nodig. Tenzij ik mij zijdelings over meer dan twee rijstroken wil verplaatsen en dat zie ik niet zo gauw gebeuren (en dat zou ik met mijn normale autospiegels ook niet kunnen overzien, daarvoor hebben we de linkerschouder om overheen te kijken). De caravanspiegels zijn bedoeld om langs de caravan naar achteren te kunnen kijken, het stukje wat door de breedte van de caravan wegvalt van de normale spiegels. Dat lukt prima met de druppelvorm.
Sprite Classic 450/2 (1996) achter een Skoda Octavia (2012)

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door eurotrotter » vr 6 jan 2017 17:35

NielsP schreef:
eurotrotter schreef:
Het valt mij op dat op bovenstaande opmerking/ waarschuwing van Eurotrotter, niet gereageerd wordt.
Ik zou Jeroen willen adviseren goed af te wegen of je voor de 'looks' wilt gaan (Milenco-druppelvorm) of een spiegel met veel glasoppervlak.
Ik heb nog nooit een vrachtauto/ bus zien rijden met spiegels á la een Milenco.... ( dode hoek?)
En bol of vlak glas... allebei proberen en dan kiezen...
Waarschijnlijk omdat niet iedereen het eens is met die opmerking?

Ik zie echt voldoende achter mij met de druppelvormige spiegels. Het uiterste puntje van de druppel, daar waar de spiegel op z'n kleinst is, heb ik gewoon niet nodig. Tenzij ik mij zijdelings over meer dan twee rijstroken wil verplaatsen en dat zie ik niet zo gauw gebeuren (en dat zou ik met mijn normale autospiegels ook niet kunnen overzien, daarvoor hebben we de linkerschouder om overheen te kijken). De caravanspiegels zijn bedoeld om langs de caravan naar achteren te kunnen kijken, het stukje wat door de breedte van de caravan wegvalt van de normale spiegels. Dat lukt prima met de druppelvorm.

Jij bent mij niet en ik jou niet,ik heb i.i.g geen "kikkerogen"
Mar je bent t toch wel met me eens dat ,waar geen spiegelglas zit,er ook niets gereflecteerd kan worden.
Dat de druppelvorm voor jou voldoende is wil niet zeggen dat ik er dan ook tevreden mee moet zijn.
Airodynamisch toont t natuurlijk geweldig,maar als je aan airodynamica wilt doen moet je i.i.g de caravan thuislaten.

T meeste profijt van deze vorm spiegels krijg je als je de" punten " van de druppel naar de binnenzijde van je voertuig laat wijzen,maar ja;dat "staat "weer niet zo netjes. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”