Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Balsan

Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door Balsan » zo 16 apr 2006 14:03

Ik ben net in het bezit van een nieuwe VW PAssat, en zoek nu een set goede spiegels.

Is er iemand die ervaring heeft met EMUK opzetspiegels ?

Wil graag weten hoe stevig het zit?
of de armlengte van de spiegel verstelbaar is ?
of deze ergens via internet te koop zijn ?
Welk type ik moet hebben voor de nieuwste VW Passat?

Tips voor andere stabiele spiegels zijn ook welkom

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » zo 16 apr 2006 16:36

Beste Balsan, ik heb ze op mijn Astra en wil nooit meer iets anders; 1 keer afstellen en binnen een paar tellen gemonteerd of eraf; spiegels passen alleen op jouw type/merk en zitten daardoor bijna trillingvrij aan de auto; verstelbaar in lengte; links/rechts staat op de spiegel dus dat is ook duidelijk. Ze zijn zeer gewild dus meer gevraagd dan aangeboden op bijvoorbeeld Marktplaats.
Daar ga je geen spijt van krijgen.
Groet, Paul.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Balsan

Bericht door Balsan » zo 16 apr 2006 21:27

Jakkemeiner schreef:Beste Balsan, ik heb ze op mijn Astra en wil nooit meer iets anders; 1 keer afstellen en binnen een paar tellen gemonteerd of eraf; spiegels passen alleen op jouw type/merk en zitten daardoor bijna trillingvrij aan de auto; verstelbaar in lengte; links/rechts staat op de spiegel dus dat is ook duidelijk. Ze zijn zeer gewild dus meer gevraagd dan aangeboden op bijvoorbeeld Marktplaats.
Daar ga je geen spijt van krijgen.
Groet, Paul.
Paul,

Hoe kom ik erachter welke ik moet hebben voor mijn auto ?

Waar zijn deze speigels te krijgen (bij voorjeur via internet) ?

Graag nog even je reactie
Andre

BDoets

Bericht door BDoets » zo 16 apr 2006 22:11

Iemand biedt op Marktplaats een set Emuks aan voor Passat.... €59, lijkt me een koopje! -Bart

Jans

Bericht door Jans » zo 16 apr 2006 22:48

Beste Balsan,

Ik gebruik al jaren EMUK en wil niet anders meer. Monteren en demonteren binnen enkele seconden en nadat je ze 1 keer hebt afgestelt staan ze altijd goed.
Ze zijn prijzig maar volgens mij het geld meer dan waard.
Indien je ze tweede hands koopt, marktplaats-speurders-ebay, bij deze een link naar de site van EMUK om te controleren welke spiegels je moet hebben. Het nummer staat altijd op de spiegelarm.

http://www.emuk.com/artikel.htm

Veel succes.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » zo 16 apr 2006 23:02

Andre, wat moet ik hier nog aan toevoegen??? Paul.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Balsan

Bericht door Balsan » do 20 apr 2006 21:27

jans schreef:Beste Balsan,

Ik gebruik al jaren EMUK en wil niet anders meer. Monteren en demonteren binnen enkele seconden en nadat je ze 1 keer hebt afgestelt staan ze altijd goed.
Ze zijn prijzig maar volgens mij het geld meer dan waard.
Indien je ze tweede hands koopt, marktplaats-speurders-ebay, bij deze een link naar de site van EMUK om te controleren welke spiegels je moet hebben. Het nummer staat altijd op de spiegelarm.

http://www.emuk.com/artikel.htm

Veel succes.
Ben naar Waterland Caravancentre geweest. Blojkt dat deze spiegels voor mijn nieuwe Passat nog niet bestaan. Zit nu op telefoontje te wachten vanaf wanneer deze spiegels leverbaar worden (hopelijk weel voor de zomer.

Jans

Bericht door Jans » do 20 apr 2006 23:15

Beste Balsan,

Indien ik het goed begrijp heb jij een volkswagen passat van na 03-2005,
het allerlaatste model.

Emuk maakt voor dit type auto's spiegels onder nummer 100 157.

Ze zijn wel degelijk voor jou auto te verkrijgen.

Ik zou het maar eens bij een andere caravandealer proberen. Ik weet niet waar je woont maar over de grens in duitsland zijn ze zeker te kopen, ik denk zelfs dat dealers de spiegels daar wel op voorraad hebben.

Gr Jans

Gebruikersavatar
Rob450
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 6 feb 2005 11:24

Bericht door Rob450 » za 22 apr 2006 22:02

jans schreef:Beste Balsan,

Indien ik het goed begrijp heb jij een volkswagen passat van na 03-2005,
het allerlaatste model.

Emuk maakt voor dit type auto's spiegels onder nummer 100 157.

Ze zijn wel degelijk voor jou auto te verkrijgen.

Ik zou het maar eens bij een andere caravandealer proberen. Ik weet niet waar je woont maar over de grens in duitsland zijn ze zeker te kopen, ik denk zelfs dat dealers de spiegels daar wel op voorraad hebben.

Gr Jans
Balsan,

Je kunt spiegels via het internet bestellen in Duitsland. Schilt in de prijs.

www.mucshop.de daar kosten ze voor jouw auto EUR 77,90 + ik dacht EUR 10 verzend kosten.

Als je ze eenmaal gebruikt hebt wil je nooit meer andere.

groet,
Rob
Knaus Sudwind 450 TF => Camper: Malibu 640 LE

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » za 22 apr 2006 22:04

bdoets schreef:Iemand biedt op Marktplaats een set Emuks aan voor Passat.... €59, lijkt me een koopje! -Bart
Heb deze aanbieder al een week geleden gemeeld (spiegels passen waarschijnlijk ook op mijn Skoda Octavia).
Nog niets gehoord, zo verkoop je nog eens wat.....
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Rob450
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 6 feb 2005 11:24

Bericht door Rob450 » za 22 apr 2006 22:10

deusjevo schreef:
bdoets schreef:Iemand biedt op Marktplaats een set Emuks aan voor Passat.... €59, lijkt me een koopje! -Bart
Heb deze aanbieder al een week geleden gemeeld (spiegels passen waarschijnlijk ook op mijn Skoda Octavia).
Nog niets gehoord, zo verkoop je nog eens wat.....
Waarom kijk je niet op de emuk website daar kun je een PDF-je downloaden en kijken welke type nummer je nodig hebt.

Groet,
Rob.
Knaus Sudwind 450 TF => Camper: Malibu 640 LE

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » za 22 apr 2006 23:19

rob450 schreef:
deusjevo schreef:
bdoets schreef:Iemand biedt op Marktplaats een set Emuks aan voor Passat.... €59, lijkt me een koopje! -Bart
Heb deze aanbieder al een week geleden gemeeld (spiegels passen waarschijnlijk ook op mijn Skoda Octavia).
Nog niets gehoord, zo verkoop je nog eens wat.....
Waarom kijk je niet op de emuk website daar kun je een PDF-je downloaden en kijken welke type nummer je nodig hebt.

Groet,
Rob.
Heb ik gedaan, alleen had de aanbieder niet het typenummer erbij gezet van de spiegels die hij aanbood.
De advertentie is trouwens alweer verwijderd, misschien toch nog verkocht die spiegels.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Balsan

Bericht door Balsan » zo 23 apr 2006 07:16

jans schreef:Beste Balsan,

Indien ik het goed begrijp heb jij een volkswagen passat van na 03-2005,
het allerlaatste model.

Emuk maakt voor dit type auto's spiegels onder nummer 100 157.

Ze zijn wel degelijk voor jou auto te verkrijgen.

Ik zou het maar eens bij een andere caravandealer proberen. Ik weet niet waar je woont maar over de grens in duitsland zijn ze zeker te kopen, ik denk zelfs dat dealers de spiegels daar wel op voorraad hebben.

Gr Jans
Ben gisteren gebeld dat ze ze kunnen leveren. Ik hoop ze zaterdag te kunnen ophalen.

Dank voor alle reacties
Andre

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door Micky » zo 26 feb 2017 16:09

Kuch Kuch, even stof afblazen van een oud draadje.

Ik ga dus de Emuks kopen voor mijn Passat momenteel het nieuwste model, dus de B8 modeljaar 2017.

nu heb ik wat lopen googelen en kan eigenlijk niet een fatsoenlijke webshop vinden waar ze verkocht worden.
ook wil ik graag weten of de glazen wel bol zijn, bij de XL zijn ze bol dat staat erbij, maar verder vind ik er niets van.

wie kan mij een tip geven waar ik ze het beste bestel (liefst online) anders in de kop van overijssel.

artikel nummer wat ik moet hebben is: 100166
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
AvD
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 3 feb 2010 14:36
Locatie: Creil

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door AvD » zo 26 feb 2017 16:37

RE.gif
Nu is het weer helder. Bel kampeerdump Zoetermeer. Heeft ook een website. Emukspiegels voor mijn Mondeo en nu Volvo daar opgehaald. Stukkie rijden, happie eten en de juiste spiegels. whistle.gif
Vriendelijke groet,
Albert.

Volvo XC60 AWD, automaat, 163 pk met LMC Musica 560E

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door Micky » zo 26 feb 2017 16:41

RE.gif

Thanx, die site had ik ook wel gevonden, maar om 400km te gaan rijden voor een paar spiegels, liever niet ook al kost het me niets, dan bestel ik ze liever online mrgreen.gif
Maar kun je me ook zeggen of ze standaard Convex glas hebben?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Rob450
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 6 feb 2005 11:24

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door Rob450 » zo 26 feb 2017 16:42

Hoi,

de afgelopen jaren heb ik ze bij http://www.mucshop.de gekocht. Prima service, bezorging en lage prijs.

Rob
Knaus Sudwind 450 TF => Camper: Malibu 640 LE

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door MarcoC » zo 26 feb 2017 16:50

Als ik de site van EMUK doorlees krijg ik het idee dat ze alleen maar bolglas leveren in hun spiegels scratch.gif

Ik vond deze site waar je ze online kan bestellen en ze hebben ook een klantenservice die je kan bellen: https://www.kampeerdump.nl/emuk-vw-pass ... -2014.html

Anders zou je toch ook navraag kunnen doen bij de NL EMUK distributeur? http://www.emukstore.com/emukstore.html
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
AvD
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 3 feb 2010 14:36
Locatie: Creil

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door AvD » zo 26 feb 2017 17:06

Micky schreef:RE.gif


Maar kun je me ook zeggen of ze standaard Convex glas hebben?
Deze snap ik niet !!
Vriendelijke groet,
Albert.

Volvo XC60 AWD, automaat, 163 pk met LMC Musica 560E

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door Micky » zo 26 feb 2017 17:10

RE.gif

Bolglas
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door Micky » zo 26 feb 2017 17:12

Rob450 schreef:Hoi,

de afgelopen jaren heb ik ze bij http://www.mucshop.de gekocht. Prima service, bezorging en lage prijs.

Rob
Die had ik ook gevonden idd en is wellicht een goede optie, laat ik ze gewoon naar mijn werk in Mönchengladbach sturen, daar kom ik toch elke week mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door Vino » zo 26 feb 2017 17:19

Is het niet verstandiger je vragen aan Emuk voor te stellen? Zij zijn instaat je wantrouwen/vragen te beantwoorden, en kan je er altijd op terug vallen.Heb zelf al jaren voor div. modellen van de VAG groep, spiegels van Emuk.Klasse!

Met vriendelijke groet,

Vino.

Gebruikersavatar
AvD
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 3 feb 2010 14:36
Locatie: Creil

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door AvD » zo 26 feb 2017 17:33

RE.gif
Ja, daarom mijn draadje. Je hoeft geen 400 km te rijden, want ze hebben ook een website. Ik had begrepen, dat zij een " importeur" waren in Nederland van deze spiegels. Dus dacht ik ff bellen en bestellen. thumbup.gif
Vriendelijke groet,
Albert.

Volvo XC60 AWD, automaat, 163 pk met LMC Musica 560E

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door Micky » zo 26 feb 2017 17:59

Vino schreef:Is het niet verstandiger je vragen aan Emuk voor te stellen? Zij zijn instaat je wantrouwen/vragen te beantwoorden, en kan je er altijd op terug vallen.Heb zelf al jaren voor div. modellen van de VAG groep, spiegels van Emuk.Klasse!

Met vriendelijke groet,

Vino.
Misschien, maar hier is een forum nu juist voor en ik vind het leuk/interessant om de meningen en ervaringen van de leden te lezen, wantrouwen heb ik niet, ik koop ze gewoon, wellicht zelfs in kleur van de auto.
Ik zit veel op internet maar vind dat deze spiegels enorm slecht online verkrijgbaar zijn, door dit op het forum bespreekbaar te maken komt er ook weer info voor mensen die in de toekomst Emuk's willen kopen beschikbaar knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Ervaring met EMUK spiegels op nieuwste VW PAssat

Bericht door Vino » zo 26 feb 2017 18:49

Dus, droom niet verder maar neem contact op met de leverancier!Tips, suggesties en ervaringen zijn niet relevant. Wat de een als goed, fijn perfect,fantastisch er vaart, kan bij een ander het tegendeel zijn.Zeker indien er een andere combinatie ter sprake komt.Dring je eigen gevoelens en ervaringen niet op aan een ander.Reactie`s als een forum als dit,zijn er juist, om impliciet direct en concreet, relevante oplossingen aan te dragen.
Vraagsteller heeft alleen behoefte aan zelf de type wagen,jaartal,caravan etc.Alle antwoorden en vergelijkingen die niet voldoen aan zijn vraag, zijn niet nodig, dan wel niet van toepassing.

Met vriendelijke groet.

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”