Wielmoersleutel

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Wielmoersleutel

Bericht door AadB » wo 28 apr 2021 17:38

Een tip voor de lezers met runflat banden. De meesten zullen, net als ik, geen reservewiel in de auto hebben. En waarschijnlijk heb je dan ook geen wielmoersleutel. Bij caravan zit deze niet en dus is het handig deze aan te schaffen.
Ik heb, zonder daar over nagedacht te hebben, 3 jaar zonder rondgereden. Toen ik de caravan kocht had ineen andere auto met reservewiel en dus ook met wielmoersleutel, bij de aankoop van de nieuwe trekker daar nooit aan gedacht.
En voor degenen die een Nemesis Ultra wielklem hebben, vergeet je tool niet mee te nemen als je weggaat.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wielmoersleutel

Bericht door Chris » wo 28 apr 2021 17:42

Let dan ook op de maat van die sleutel..
En...met Aluminium velgen past niet alles..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Wielmoersleutel

Bericht door AadB » wo 28 apr 2021 17:45

Lijkt me logisch dat je een passend exemplaar koopt mrgreen.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Wielmoersleutel

Bericht door Hobby Linka » wo 28 apr 2021 17:46

Af en toe heeft de Aldi een moment sleutel in de aanbieding. Daar heb ik er een van in de auto liggen. Past ook op de moeren van de caravan wielen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Wielmoersleutel

Bericht door Vino » wo 28 apr 2021 18:56

Ik sleep dit allemaal niet mee.Wagen Allrisk verzekerd,caravan allrisk verzekerd,reisverzekering met pechhulp Europa.Mobiliteits garantie van de Vag groep.Navraag gedaan bij alle drie de ontvangers van de premie.Lekke band e/o technische problemen:alle drie geven aan dat dit,on ge acht waar in Europa,opgelost zal worden.De Vag schrijft, indien er geen plaats is op de oplader om het gehele span mee te nemen,dit in overleg met de andere verzekeraars onderling opgelost zal worden.Ga al 43 jaar met de caravan op vakantie.2xlekke band gehad.41 jaar geleden en38 jaar geleden.Indien het gebeurt,dan maar op een veilige plek,geregeld door de pechhulp, eventueel alle twee de velgen voorzien van een nieuwe band om verschil van profiel te voor komen.Geen geklets over indien het week-end is etc.Bellen en je word geholpen.Ze laten je heus niet met een lekke band,ergens in het buitenland langs de snelweg staan.Voorwaarde is wel geregeld onderhoud en wisselen/vernieuwen van de banden afhankelijk van de polis voorwaarden welke bij bijna iedere maatschappij verschillend zijn.En ik ga dus altijd met een gerust gevoel op pad.

Met vriendelijke groet en doe er je voordeel mee!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wielmoersleutel

Bericht door Chris » wo 28 apr 2021 19:30

[re.gif]
Ik heb ook een pechhulp buitenland voor auto en caravan.
Maarrrrrr.
Voordat die brave broers er zijn en jou lekke band hebben vervangen ben je een dag verder.
En..
In Spanje MOET je zelf zorgdragen voor je vlotte doorreis..
Doe mij maar 2 reserveband..
Voel ik me beter bij.
Echter...iedereen is vrij te kiezen wat hem goed lijkt hoor....prima
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Wielmoersleutel

Bericht door AadB » wo 28 apr 2021 19:39

[re.gif]
Helemaal eens Chris.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Wielmoersleutel

Bericht door Hobby Linka » wo 28 apr 2021 19:56

[re.gif]

In 2015 een lekke band gehad op de Peage. Zelf de band gewisseld in 10 minuten en weer op weg voor de pechhulp naast me stond.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Wielmoersleutel

Bericht door SBerend » wo 28 apr 2021 20:51

Voor onze Volvo een noodwiel en krik geregeld. Bandenpompje gaat alsnog mee. Reservewiel caravan 26 april voorzien van een nieuwe band. Extra moersleutel en potmrik ligt standaardl in een krat klaar. Zowel trekker als caravan voorzien van bandensensoren. Ook wij rijden vaak op smalle en afgelegen wegen om wat moois te zien. Dan is het maar wanneer ze komen om te helpen.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1643
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Wielmoersleutel

Bericht door thmeyer » wo 28 apr 2021 21:01

Even off-topic
Vino schreef:
wo 28 apr 2021 18:56
Ik sleep dit allemaal niet mee. Wagen Allrisk verzekerd, caravan allrisk verzekerd, reisverzekering met pechhulp Europa. Mobiliteits-garantie van de VAG groep. Navraag gedaan bij alle drie de ontvangers van de premie. Lekke band e/o technische problemen: alle drie geven aan dat dit, ongeacht waar in Europa, opgelost zal worden. De VAG schrijft, indien er geen plaats is op de oplader om het gehele span mee te nemen, dit in overleg met de andere verzekeraars onderling opgelost zal worden.!
Hartstikke leuk om allrisk verzekerd te zijn en ook nog eens van VAG Pechhulp Europa te hebben.

Maar dit geld alleen bij schade aan de auto cq caravan.

Mijn buurman dacht ook door een verzekeringsadviseur alles voor de auto en caravan goed verzekerd te hebben.
In Spanje werd hij van zijn fiets afgereden en kon auto met caravan niet meer naar Nederland terugrijden.
Ondanks dat zijn vrouw wel een geldig rijbewijs had voor de combinatie, durfde niet die 1400 km terug te rijden.
Om toch het hele spul in Nederland te krijgen, is een collega (had ik ook belangeloos willen doen) met het vliegtuig naar Spanje gevlogen en de auto met caravan terug gereden naar Nederland.
Als mijn buurman een IRK aanhanger van de A..B (€ 15 per jaar) of een gelijkwaardige verzekering van willekeurig verzekeringsmaatschap gehad, was de combinatie auto en caravan zonder extra kosten netjes terug gebracht naar Nederland.

Het is maar dat je het weet.

Het is niet altijd schade of iets anders.
Maar wij mensen kunnen ook iets hebben of krijgen en dan heb je niets aan een Allrisk en Pechhulp Europa voor de auto en caravan.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Wielmoersleutel

Bericht door E.T. » wo 28 apr 2021 22:30

Hier voor zowel de caravan als voor de auto een reservewiel, krik en wielmoersleutel.

Tevens lid van onze gele vrienden met europadekking en ahw supplement. Bij de auto ook nog volvo assistance. Al met al driedubbel gezekerd, maar er moet echt iets aan de hand zijn wil ik hun hulp inschakelen. Een wiel wisselen ed dat regelen we zelf wel en bij calamiteiten schakel ik de hulptroepen wel in.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Gebruikersavatar
andrehj
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 28 aug 2016 14:34

Re: Wielmoersleutel

Bericht door andrehj » do 29 apr 2021 10:21

Hobby Linka schreef:
wo 28 apr 2021 17:46
Af en toe heeft de Aldi een moment sleutel in de aanbieding. Daar heb ik er een van in de auto liggen. Past ook op de moeren van de caravan wielen.
Maar daar kun je (mag je) de wielbouten niet mee losdraaien!

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Wielmoersleutel

Bericht door Hans 555 » do 29 apr 2021 11:23

[re.gif]
Waarom niet? Zit toch een hevel op om de draairichting te veranderen. Ik doe het wel en dat gaat prima. Sleutel is er (nog) niet stuk van gegaan.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”