Klapband kargomaxx st-6000
Klapband kargomaxx st-6000
Hallo allemaal,
Ik heb een ffb (tabbert) caravan 485 van bouwjaar 1994 met een delta as. Nu heb ik mijn caravan in 2017 bovag laten keuren en is hij voorzien van kargomaxx st-6000 banden die ik altijd op 4 bar zet voor vertrek. Deze banden liggen er nu 3 jaar onder. Zijn er het eerste jaar mee naar spanje geweest (2800km), 2de jaar kroatie (4000km) en nu zitten we in Griekenland (2000km). Nu controleer ik de banden altijd voor vertrek zo ook deze vakantie. Maar vorige week werd ik in eens verrast door een klapband. Gelukkig gebeurde het op een rustige snelweg. We hebben het reserve wiel erop gelegd en zijn verder gereden naar de eerste beste parkeerplaats. Daar heb ik nog even mijn andere band gecontroleerd omdat ik het erg vreemd vond dat hij zomaar na 3 jaar en hooguit 10.000km klapte. Nu ben ik onder de caravan gekropen en schrok me rot. De band zag er aan de buitenkant goed uit maar aan de binnenkant was het profiel zo ver weg dat het canvas al zichtbaar was. Nu zag ik ook dat ik een delta as heb maar het is toch vreemd dat die banden al zo ver afgesleten zijn aan de binnenkant? Heb meteen 2 nieuwe banden laten monteren bij een lokale garage zodat we veilig naar huis kunnen. Iemand een idee of er wat mis kan zijn met mijn as? Of dat het die kargomaxx gewoon een slechte combo is met een delta as? Heb ook nog gekeken of de band aan loopt in de wielkast maar dat is ook niet het geval
Ik heb een ffb (tabbert) caravan 485 van bouwjaar 1994 met een delta as. Nu heb ik mijn caravan in 2017 bovag laten keuren en is hij voorzien van kargomaxx st-6000 banden die ik altijd op 4 bar zet voor vertrek. Deze banden liggen er nu 3 jaar onder. Zijn er het eerste jaar mee naar spanje geweest (2800km), 2de jaar kroatie (4000km) en nu zitten we in Griekenland (2000km). Nu controleer ik de banden altijd voor vertrek zo ook deze vakantie. Maar vorige week werd ik in eens verrast door een klapband. Gelukkig gebeurde het op een rustige snelweg. We hebben het reserve wiel erop gelegd en zijn verder gereden naar de eerste beste parkeerplaats. Daar heb ik nog even mijn andere band gecontroleerd omdat ik het erg vreemd vond dat hij zomaar na 3 jaar en hooguit 10.000km klapte. Nu ben ik onder de caravan gekropen en schrok me rot. De band zag er aan de buitenkant goed uit maar aan de binnenkant was het profiel zo ver weg dat het canvas al zichtbaar was. Nu zag ik ook dat ik een delta as heb maar het is toch vreemd dat die banden al zo ver afgesleten zijn aan de binnenkant? Heb meteen 2 nieuwe banden laten monteren bij een lokale garage zodat we veilig naar huis kunnen. Iemand een idee of er wat mis kan zijn met mijn as? Of dat het die kargomaxx gewoon een slechte combo is met een delta as? Heb ook nog gekeken of de band aan loopt in de wielkast maar dat is ook niet het geval
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Zo hee.....
Dat laatste is idd een minder goede combi... heeft in het verleden al voor vele problemen gezorgd.
Maar..
Delta assen ( ik heb hem zelf ook onder mijn hut) zijn mooi... geven een verbeterde stabiliteit, maar hebben ook een nadeel.
Als je een Delta as te zwaar belaad, dus eigenlijk de caravan te zwaar belaad, dan wordt de wielvlucht anders, negatief anders.
En als die as daardoor ingezakt is zal er idd een zeer snel bandenslijtage patroon te zien zijn.
En dan is de Kargomax band helaas geen befaamde..
Hier is al eerder veel leesvoer over geweest : https://caravan-forum.nl/viewtopic.php? ... 91#p377619
En ook hier: https://caravantrekker.nl/vragen/vraag_ ... p?id=96064
Waar ik verbaast over ben is dat er ondanks de slechte bevindingen van deze Kargomax banden, wat al heel lang bekend is, toch voor deze banden icm de delta as is gekozen. Elke caravanboer weet dit... er is zoveel gedonder over geweest.
Heel raare keuze die niet logisch is.
Als je hier meer over wilt weten, of de ingezakte ( dat vermoed ik n.l. omdat de caravan 26 jaar oud is) as van nieuwe rubbers wilt laten voorzien en dan ook opnieuw uitlijnen, dan moet je bij Triorep in Scherpenzeel zijn.
Zij zijn de enige in NL die ook Delta assen kunnen uitlijnen.
Hier is een filmpje daarover:
https://vimeo.com/119859971
Omdat dit issue met Delta assen mij ook bezig houd heb ik toevallig een foto van een van mijn banden.
Die is ook 3 jaar oud ( 2017) en heeft zo'n 12000 gelopen.
Dit is een Conti Vancontact 100 band. een C band.
Ook iets scheef, maar bij de servicebeurt 2 weken geleden geen opmerkingen over gehad terwijl ik dit wel vroeg om te bekijken.
.
Dat laatste is idd een minder goede combi... heeft in het verleden al voor vele problemen gezorgd.
Maar..
Delta assen ( ik heb hem zelf ook onder mijn hut) zijn mooi... geven een verbeterde stabiliteit, maar hebben ook een nadeel.
Als je een Delta as te zwaar belaad, dus eigenlijk de caravan te zwaar belaad, dan wordt de wielvlucht anders, negatief anders.
En als die as daardoor ingezakt is zal er idd een zeer snel bandenslijtage patroon te zien zijn.
En dan is de Kargomax band helaas geen befaamde..
Hier is al eerder veel leesvoer over geweest : https://caravan-forum.nl/viewtopic.php? ... 91#p377619
En ook hier: https://caravantrekker.nl/vragen/vraag_ ... p?id=96064
Waar ik verbaast over ben is dat er ondanks de slechte bevindingen van deze Kargomax banden, wat al heel lang bekend is, toch voor deze banden icm de delta as is gekozen. Elke caravanboer weet dit... er is zoveel gedonder over geweest.
Heel raare keuze die niet logisch is.
Als je hier meer over wilt weten, of de ingezakte ( dat vermoed ik n.l. omdat de caravan 26 jaar oud is) as van nieuwe rubbers wilt laten voorzien en dan ook opnieuw uitlijnen, dan moet je bij Triorep in Scherpenzeel zijn.
Zij zijn de enige in NL die ook Delta assen kunnen uitlijnen.
Hier is een filmpje daarover:
https://vimeo.com/119859971
Omdat dit issue met Delta assen mij ook bezig houd heb ik toevallig een foto van een van mijn banden.
Die is ook 3 jaar oud ( 2017) en heeft zo'n 12000 gelopen.
Dit is een Conti Vancontact 100 band. een C band.
Ook iets scheef, maar bij de servicebeurt 2 weken geleden geen opmerkingen over gehad terwijl ik dit wel vroeg om te bekijken.
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Kun je de MTM ( max toegelaten massa) geven .en de exacte gegevens van de banden?
Heb van banden nodig :
1. maximum load of loadindex.
2. Soort band om de referentiedruk te bepalen.
3 . Snelheidscode , denk N voor 140 kmpu.
Dan kan ik een beter beeld krijgen, wat er allemaal meegespeekd heeft in het onstaan van de klapband.
Het Delta,-as verhaal speelt een grote rol, maar de mogwlijk " for trailer use only " N snelheidscode gaat de slijtage en warmteproductie sneller, wat de klapband veroorzaakt heeft.
Heb van banden nodig :
1. maximum load of loadindex.
2. Soort band om de referentiedruk te bepalen.
3 . Snelheidscode , denk N voor 140 kmpu.
Dan kan ik een beter beeld krijgen, wat er allemaal meegespeekd heeft in het onstaan van de klapband.
Het Delta,-as verhaal speelt een grote rol, maar de mogwlijk " for trailer use only " N snelheidscode gaat de slijtage en warmteproductie sneller, wat de klapband veroorzaakt heeft.
over bandendruk, copy en plak in browser .
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Ik denk, dat in dit geval het werkelijke gewicht belangrijker is dan de MTM.
Wieldruk links en wieldruk rechts.
Wieldruk links en wieldruk rechts.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Tja jammer dat er nu maar halve informatie is, waardoor er geen analyse mogelijk is.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Klapband kargomaxx st-6000
RE.gif
Het is de eerste post van de TS. Het verhaal is uitgebreid en er zijn foto's toegevoegd. Dus wat is nu het probleem?
Maar de conclusie is al wel duidelijk: de genoemde GT-Radial Kargomax ST-6000 is totaal ongeschikt als caravanband als je een Delta-as hebt. Dit was ook in 2017 al ruimschoots bekend.
Het is de eerste post van de TS. Het verhaal is uitgebreid en er zijn foto's toegevoegd. Dus wat is nu het probleem?
Maar de conclusie is al wel duidelijk: de genoemde GT-Radial Kargomax ST-6000 is totaal ongeschikt als caravanband als je een Delta-as hebt. Dit was ook in 2017 al ruimschoots bekend.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Re: Klapband kargomaxx st-6000
RE.gif
Het zal mij niets verbazen als het weer het eerste de bermkant band is geweest.
In die tijd waren er hele processen. Ik weet nog wel dat er uiteindelijk een coulange regeling werd toegepast. Men kon de 14 inch serie toen vergoed krijgen. En nu weet ik het niet meer uit het hoofd, maar ik dacht vervangen door een 14 inch Continental band.
Het zal mij niets verbazen als het weer het eerste de bermkant band is geweest.
In die tijd waren er hele processen. Ik weet nog wel dat er uiteindelijk een coulange regeling werd toegepast. Men kon de 14 inch serie toen vergoed krijgen. En nu weet ik het niet meer uit het hoofd, maar ik dacht vervangen door een 14 inch Continental band.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
@ Wie-niets
Dus dan zou het zinvol zijn om bv. na 3 jaar rechts en links om te wisselen?
Dus dan zou het zinvol zijn om bv. na 3 jaar rechts en links om te wisselen?
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Klapband kargomaxx st-6000
RE.gif
Daar schiet je niks me op , van links naar rechts omwisselen.
Dan moet je (zoals ik gedaan heb) ook de banden op het velg omdraaien,zodat de buitenkant*,binnenkant* word,en ze de zelfde rijrichting behouden.
* voor de slimmerikken onder ons: met binnenkant en buitenkant bedoel ik dus de positie van het loopvlak t.o.v de lengteas van de caravan.
Daar schiet je niks me op , van links naar rechts omwisselen.
Dan moet je (zoals ik gedaan heb) ook de banden op het velg omdraaien,zodat de buitenkant*,binnenkant* word,en ze de zelfde rijrichting behouden.
* voor de slimmerikken onder ons: met binnenkant en buitenkant bedoel ik dus de positie van het loopvlak t.o.v de lengteas van de caravan.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
@ eurotrotter
Ja dat begrijp ik wel.
Maar het rechtsewiel heeft het meest te lijden.
Natuurlijk zou je de banden op de velg moeten draaien.
Maar daar stopt bij mij de handigheid.
Ja dat begrijp ik wel.
Maar het rechtsewiel heeft het meest te lijden.
Natuurlijk zou je de banden op de velg moeten draaien.
Maar daar stopt bij mij de handigheid.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
RE.gif
duim
En dan nog blijven als je een optimaal slijtingsproces wilt, het is al meerdere keren gezegd en verwezen naar en in links. Blijf in de basis afstelling weg van je max te beladen gewicht. Mijn 1700 kg as laadde ik nooit meer dan 1550 kg en zoveel mogelijk proberen beide wielen evenredig te belasten. Het e.e.a. zal je in ervaringsantwoorden op Caravansites terug vinden.
Ik meen dat Triorep afstelt op een gewicht waar je het meeste oprijdt dus met belading.
duim
En dan nog blijven als je een optimaal slijtingsproces wilt, het is al meerdere keren gezegd en verwezen naar en in links. Blijf in de basis afstelling weg van je max te beladen gewicht. Mijn 1700 kg as laadde ik nooit meer dan 1550 kg en zoveel mogelijk proberen beide wielen evenredig te belasten. Het e.e.a. zal je in ervaringsantwoorden op Caravansites terug vinden.
Ik meen dat Triorep afstelt op een gewicht waar je het meeste oprijdt dus met belading.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
TS vermeld niets over belading en evt verdeling van gewicht.
Ook jammer dat alleen type band word genoemd en niet een foto met de kenmerken van de band.
Ook jammer dat alleen type band word genoemd en niet een foto met de kenmerken van de band.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Vraagje, waarom heeft het wiel aan de rechterkant meer te verduren.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
@ Gerrie, het rechtse wiel komt in de berm, stoeprand enz. Dus mijn gedacht eens wisselen halverwege zijn diensttijd.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
@ Gerrie,
op een mooie snelweg zal het niet veel uitmaken. Binnendoor of zeg maar de b.v. smallere wegen loopt er vaak een af bolling of zijn veel meer beschadigingen of oneffenheden in het wegdek. De ' hoek' van het wiel is daardoor vaker anders bij in veren dan bij het wiel wat meer op het midden op de weg loopt te verduren krijgt.
- Heeft daardoor meer te lijden of te corrigeren bij de Delta as. Doorgaans is de spoorbreedte van de caravan natuurlijk groter dan de auto waardoor dat wiel met zijn/met extra toespoor karakter dichter bij de kant komt en zijn werk doet.( en dat geeft extra bandenslijtage) En bij bochten loopt de caravan niet in het zelfde spoor als de trekker waarbij met de binnenbocht het caravanwiel sneller richting de (af)bolling van kant komt. Eigenlijk is het een samenhang van de factoren die daardoor extra slijtage op die kant veroorzaakt.
En nogmaals vaak wordt te weinig gecontroleerd naar de belasting op links of het rechtse wiel wat bij, afhankelijk welke indeling, van de caravan flink kan verschillen.
In Links rijdende landen is dit vanzelf sprekend anders om.
op een mooie snelweg zal het niet veel uitmaken. Binnendoor of zeg maar de b.v. smallere wegen loopt er vaak een af bolling of zijn veel meer beschadigingen of oneffenheden in het wegdek. De ' hoek' van het wiel is daardoor vaker anders bij in veren dan bij het wiel wat meer op het midden op de weg loopt te verduren krijgt.
- Heeft daardoor meer te lijden of te corrigeren bij de Delta as. Doorgaans is de spoorbreedte van de caravan natuurlijk groter dan de auto waardoor dat wiel met zijn/met extra toespoor karakter dichter bij de kant komt en zijn werk doet.( en dat geeft extra bandenslijtage) En bij bochten loopt de caravan niet in het zelfde spoor als de trekker waarbij met de binnenbocht het caravanwiel sneller richting de (af)bolling van kant komt. Eigenlijk is het een samenhang van de factoren die daardoor extra slijtage op die kant veroorzaakt.
En nogmaals vaak wordt te weinig gecontroleerd naar de belasting op links of het rechtse wiel wat bij, afhankelijk welke indeling, van de caravan flink kan verschillen.
In Links rijdende landen is dit vanzelf sprekend anders om.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
In de berm, stoeprand ?. Daar ben je toch zelf bij. Dat doe je toch ook niet met je auto. Ik heb nog nooit verschil In slijtage gezien. Ook niet na zes jaar.
Misschien is onze caravan niet lang genoeg en hebben wij er daardoor geen last van. Langs de stoeprand is vast ook fijn voor je lichtmetalen wielen onder de caravan.
Maar schijnbaar zijn er dus mensen die dat regelmatig wel doen.
Misschien is onze caravan niet lang genoeg en hebben wij er daardoor geen last van. Langs de stoeprand is vast ook fijn voor je lichtmetalen wielen onder de caravan.
Maar schijnbaar zijn er dus mensen die dat regelmatig wel doen.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
RE.gif
Ik geloof daar ook niet in hoor. Los van het feit dat je wanneer je een beetje kunt sturen echt geen stoepranden raakt (ook niet met 2,50 m breed), rijd je minstens +99% van je afgelegde afstand niet door krappe/scherpe bochten maar gewoon rechtuit op voldoende brede wegen...
Ik geloof daar ook niet in hoor. Los van het feit dat je wanneer je een beetje kunt sturen echt geen stoepranden raakt (ook niet met 2,50 m breed), rijd je minstens +99% van je afgelegde afstand niet door krappe/scherpe bochten maar gewoon rechtuit op voldoende brede wegen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Hallo , Voor caravan banden ga naar een erkend bedrijf met kenteken v/d caravan en hij zal er de juiste banden op leggen met de hoeveelheid koordlagen - de juiste loadindex -juiste snelheidsindex Bewaar de rekening goed (ook copy in de caravan) want hij blijft verantwoordelijk. nog betere keus is licht truck banden bij zwaardere caravans .Bespaar niet op banden . gepens chauffeur exeptioneel transport, en oud instr rijbewijs B - BE- C - CE .
gr Henny.
gr Henny.
Re: Klapband kargomaxx st-6000
RE.gif
Wie blijft verantwoordelijk?
Het bedrijf dat aan jou de banden verkocht heeft?
Denk het niet fiuiterdefluit
Wie blijft verantwoordelijk?
Het bedrijf dat aan jou de banden verkocht heeft?
Denk het niet fiuiterdefluit
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Nee, dat kan ook niet.
Je kunt net 2 van de allerbeste banden onder je caravan hebben laten monteren.
En toch 450 km verderop een klapband krijgen.
Of zelfs na 100 km, of vul zelf de kms maar in..
Een schroef of spijker of een stuk glas op de weg...een langzaam leeglopende band... en de klapband kan al heel snel in beeld komen.
Daar kan je niemand voor verantwoordelijk stellen behalve jezelf.
Je kunt net 2 van de allerbeste banden onder je caravan hebben laten monteren.
En toch 450 km verderop een klapband krijgen.
Of zelfs na 100 km, of vul zelf de kms maar in..
Een schroef of spijker of een stuk glas op de weg...een langzaam leeglopende band... en de klapband kan al heel snel in beeld komen.
Daar kan je niemand voor verantwoordelijk stellen behalve jezelf.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- dieseltijger
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Een van de lessen is - denk ik - dat het niet onverstandig is om een tpm te monteren zodat je een leeglopende band snel detecteert en snel kan stoppen voordat de band aan flarden raakt en als een staafmixer jouw wielbak sloopt.
En als een band ongeschikt is voor een delta is, dan is het klaarblijkelijk een band die in het algemeen sneller slijt. Of van een type dat wellicht prima is, maar niet voor caravans in het algemeen. Laten we een beetje ophouden met indianenverhalen.
Want: het vermijden van campings voorkomt ook lekke banden als gevolg van het rijden op achtergelaten stalen haringen. Ga dus niet kamperen. En rijden over spijkers en schroeven doe je ook echt met opzet: Doe dat dus niet.
Een lijstje met "verdachte" banden kan wellicht ook geen kwaad voor de mede-forummers. Zet daar alvast de roemruchte matador maar op (als deze nog bestaat). Lijkt me ietwat praktischer.
En als een band ongeschikt is voor een delta is, dan is het klaarblijkelijk een band die in het algemeen sneller slijt. Of van een type dat wellicht prima is, maar niet voor caravans in het algemeen. Laten we een beetje ophouden met indianenverhalen.
Want: het vermijden van campings voorkomt ook lekke banden als gevolg van het rijden op achtergelaten stalen haringen. Ga dus niet kamperen. En rijden over spijkers en schroeven doe je ook echt met opzet: Doe dat dus niet.
Een lijstje met "verdachte" banden kan wellicht ook geen kwaad voor de mede-forummers. Zet daar alvast de roemruchte matador maar op (als deze nog bestaat). Lijkt me ietwat praktischer.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Zelfs dat wordt lastig.
Er zijn banden die in een bepaald jaar als allerbeste getest werden in destructieve duurtesten, en exact hetzelfde merk en type bleek 2 jaar later een stuk slechter. Misschien een maandagmorgen serie, of een kleine wijziging in grondstoffen, temperaturen of wat dan ook.
Wat we ook nog steeds niet weten, is de belasting op de wielen van TS links en rechts.
Dat is ook best belangrijk bij een Delta as..
Maar je hebt volkomen gelijk.
Thuisblijven is het beste voor de banden.
Maar alle gekheid op een stokje..
Scheef afslijten van banden onder een Delta as is niet normaal.
Waar dat aan ligt is uitgebreid besproken.
Dat ligt echt niet aan de banden.
Er zijn banden die in een bepaald jaar als allerbeste getest werden in destructieve duurtesten, en exact hetzelfde merk en type bleek 2 jaar later een stuk slechter. Misschien een maandagmorgen serie, of een kleine wijziging in grondstoffen, temperaturen of wat dan ook.
Wat we ook nog steeds niet weten, is de belasting op de wielen van TS links en rechts.
Dat is ook best belangrijk bij een Delta as..
Maar je hebt volkomen gelijk.
Thuisblijven is het beste voor de banden.
Maar alle gekheid op een stokje..
Scheef afslijten van banden onder een Delta as is niet normaal.
Waar dat aan ligt is uitgebreid besproken.
Dat ligt echt niet aan de banden.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- dieseltijger
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Precies.
Nog even en we zoeken het verband tussen het scheef afslijten van banden en het hebben van een 3- of 2-pits gasstel.
Nog even en we zoeken het verband tussen het scheef afslijten van banden en het hebben van een 3- of 2-pits gasstel.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Klapband kargomaxx st-6000
RE.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Klapband kargomaxx st-6000
Ik vraag me af of er wél banden zijn die "geschikt 'zijn als een Delta as verkeerd afgesteld staat,zodat de sporing niet klopt.
Als je de foto's van T.S zijn banden ziet blijkt dat de ene zijkant tot op de draad versleten is en de andere kant nog gewoon normaal is.
Ik denk dat dat bij ieder willekeurig ander merk band precies hetzelfde zou zijn,en dat dit zich niet alleen bij Cargomaxx voordoet .
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.