Reserve wiel Knaus caravan
Reserve wiel Knaus caravan
Zoals bekend hebben wij een Knaus 500 EU Sport SS in bestelling staan, levering Q1 2021. Daar zitten 17 inch. LM velgen onder. Reservewiel is te bestellen maar dat word dan een 17 LM velg, aangezien ik verwacht deze niet te gaan gebruiken vind ik dat qua prijs een aardige investering.
Ga voor een stalen velg met band in de dissel van de caravan ivm kogeldruk.
Mijn vraag wat doe ik en wat is jullie mening of oplossing als je een Knaus hebt:
Stalen velg 6,5jx17 ET35 met 205/50/17 band is gelijk aan de LM velg, kosten 140/150 euro
Stalen velg 5,5jx15 ET 35 met 195/70/14 band is slag kleiner dan de LM velg, kosten 100/110 euro
Ga voor een stalen velg met band in de dissel van de caravan ivm kogeldruk.
Mijn vraag wat doe ik en wat is jullie mening of oplossing als je een Knaus hebt:
Stalen velg 6,5jx17 ET35 met 205/50/17 band is gelijk aan de LM velg, kosten 140/150 euro
Stalen velg 5,5jx15 ET 35 met 195/70/14 band is slag kleiner dan de LM velg, kosten 100/110 euro
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Hou even rekening met een event. mover.
Als je die hebt is de juiste maat band verrekte belangrijk..
Ik weet dat met die reden mijn dealer voor de 17 " ook het liefst een LM velg verkoopt..
En als je die idd in Staal kan krijgen... altijd 17 "...
Ga niet voor een kleiner wiel... da's zo raar..
( enne... die laatste zou ook een band van 15" moeten hebben toch... je schrijft 14 per ongeluk..)
Verder kan ik geen mening hebben, wij hebben de Sudwind SS versie uit 2017... die had 15"LM velgen, en dus idd een stalen reservewiel met exact dezelfde bandenmaat.
Ik weet wat dat LM wiel kost... is idd een berg geld.
Bedenk ook dat je voor LM velgen en stalen velgen verschillende wielbouten nodig hebt.
Niet alleen Bol voor de ene en Konisch voor de andere, maar ook draadlengte is anders.
Ik heb idd 5 wielbouten extra bij me.
Zal even een foto maken..
De Bolle is voor de stalen en de konsiche voor de LM velgen.
.
Als je die hebt is de juiste maat band verrekte belangrijk..
Ik weet dat met die reden mijn dealer voor de 17 " ook het liefst een LM velg verkoopt..
En als je die idd in Staal kan krijgen... altijd 17 "...
Ga niet voor een kleiner wiel... da's zo raar..
( enne... die laatste zou ook een band van 15" moeten hebben toch... je schrijft 14 per ongeluk..)
Verder kan ik geen mening hebben, wij hebben de Sudwind SS versie uit 2017... die had 15"LM velgen, en dus idd een stalen reservewiel met exact dezelfde bandenmaat.
Ik weet wat dat LM wiel kost... is idd een berg geld.
Bedenk ook dat je voor LM velgen en stalen velgen verschillende wielbouten nodig hebt.
Niet alleen Bol voor de ene en Konisch voor de andere, maar ook draadlengte is anders.
Ik heb idd 5 wielbouten extra bij me.
Zal even een foto maken..
De Bolle is voor de stalen en de konsiche voor de LM velgen.
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
RE.gif
Mover komt er niet onder, geen idee of dat gaat bevallen. Mover is zo gekocht.
Zat zelf te denken om een stalen velg met passende band te kopen in de 17 inch. maat. 5 losse bouten en klaar.
Wellicht zijn er nog andere forum leden met ideeën, die zie ik dan wel langskomen.
Mover komt er niet onder, geen idee of dat gaat bevallen. Mover is zo gekocht.
Zat zelf te denken om een stalen velg met passende band te kopen in de 17 inch. maat. 5 losse bouten en klaar.
Wellicht zijn er nog andere forum leden met ideeën, die zie ik dan wel langskomen.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Wij hadden bij de Premium die standaard LM velgen heeft, een reserveband op stalen velg in dezelfde maat. Wel een extra setje (afwijkende) wielbouten.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Reserve wiel Knaus caravan
RE.gif
Thx. is mijn gedachten ook LM maat in staal met gelijke banden maat.
Reserve wiel beugel is verkocht, had ik onder de Hobby gehaald. Gezien de kogeldruk bij de Knaus komt het reservewiel in de dissel. Maar ga caravan eerst ff wegen bij een weegbrug als ik hem ophaal en dan kritisch door onze inventaris.
Thx. is mijn gedachten ook LM maat in staal met gelijke banden maat.
Reserve wiel beugel is verkocht, had ik onder de Hobby gehaald. Gezien de kogeldruk bij de Knaus komt het reservewiel in de dissel. Maar ga caravan eerst ff wegen bij een weegbrug als ik hem ophaal en dan kritisch door onze inventaris.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Ik heb dezelfde vraag gesteld aan mijn dealer aangezien je bij Knaus alleen de alu velg kon bijbestellen als reservewiel. In Duitsland moet dit namelijk hetzelfde zijn. Dealer heeft er achteraf een 15” stalen vel bijgeleverd. Hier zit kwa wielomtrek minimaal verschil in en geeft ook met het gebruik van mijn mover geen problemen.
En wees eerlijk, als je een lekke band krijgt wil je toch zo snel mogelijk de aluvelg er weer onder, wat maakt het dan uit als je tijdelijk even met een 15” rijdt. Ik zou zeggen pak het verschil, hopelijk komt hij niet eens onder je caravan vandaan!
En wees eerlijk, als je een lekke band krijgt wil je toch zo snel mogelijk de aluvelg er weer onder, wat maakt het dan uit als je tijdelijk even met een 15” rijdt. Ik zou zeggen pak het verschil, hopelijk komt hij niet eens onder je caravan vandaan!
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023
Re: Reserve wiel Knaus caravan
RE.gif
Ik lees gelukkig dat er geen mover problemen zullen zijn.
Dat is n.l. waar ik als eerste aan dacht.
En van mijn dealer begreep ik juist dat dezelfde maat van de 17 " LM velg niet in Staal bestond.
Verder ook niet over gesproken want het was niet van toepassing... mijn Sudje heeft 15"LM.
Trouwens... ik denk ook dat jij op zoek zal gaan naar kogeldruk... dat reservewiel voorin is een grote sta-in-de-weg, maar qua gewicht een prima plek.
Ik lees gelukkig dat er geen mover problemen zullen zijn.
Dat is n.l. waar ik als eerste aan dacht.
En van mijn dealer begreep ik juist dat dezelfde maat van de 17 " LM velg niet in Staal bestond.
Verder ook niet over gesproken want het was niet van toepassing... mijn Sudje heeft 15"LM.
Trouwens... ik denk ook dat jij op zoek zal gaan naar kogeldruk... dat reservewiel voorin is een grote sta-in-de-weg, maar qua gewicht een prima plek.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Heb mijn reserve wiel uit de dissel gehaald en opgeborgen.De reden is:
Ga al 50 jaar met de caravan op pad,en 1x lekke band gehad
Ga niet zelf liggen te klot....om de band te verwisselen met alle risico's dat de caravan van de krik sodemieterd
Bij pech op de snelweg,sleept men je zo snel mogelijk weg om problemen te voorkomen
Indien lekke band, dient men de andere band ook te vervangen i.v.b. met een ander profiel
Heb een reparatie setje, rommel wat je in de lekke band dient te spuiten,en kan je verder tot op een geschikte plaats om de 2-banden te laten vervangen.
Resumerend:Om de 6-jaar 3 nieuwe banden en het gesleep van 26kg extra in de dissel terwijl de kans op een lekke band minimaal is,of
om de 6 jaar 2 nieuwe banden en bij pech ook 2 nieuwe banden er onder en 26kg minder in de dissel. Voor de verzekering is het geen vereiste om een reserve band mee te zeulen en op de snelweg wil men,en begrijpelijk,je zo snel mogelijk ergens parkeren om ongelukken te voorkomen. Tevens staat er bij een Bovagbeurt de ouderdom van de reserveband. Verwissel je deze niet na 6-jaar,dus ouder,en je monteert deze bij pech, als je het zelf al kunt of de kans er voor hebt, en krijgt met deze reserveband een klapband met veel schade dan zal de verzekering de schade niet vergoeden omdat de band over datum is.
Dus om de 6-jaar 2-nieuwe bandjes,bij pech de pechhulp inschakelen en links en rechts 2 nieuwe bandjes.En het commentaar dat het in sommige landen verplicht is om een reserve band bij je te hebben: welnu een reperatiesetje voldoet ook,als je de gelegenheid krijgt om het te gebruiken.
Ga al 50 jaar met de caravan op pad,en 1x lekke band gehad
Ga niet zelf liggen te klot....om de band te verwisselen met alle risico's dat de caravan van de krik sodemieterd
Bij pech op de snelweg,sleept men je zo snel mogelijk weg om problemen te voorkomen
Indien lekke band, dient men de andere band ook te vervangen i.v.b. met een ander profiel
Heb een reparatie setje, rommel wat je in de lekke band dient te spuiten,en kan je verder tot op een geschikte plaats om de 2-banden te laten vervangen.
Resumerend:Om de 6-jaar 3 nieuwe banden en het gesleep van 26kg extra in de dissel terwijl de kans op een lekke band minimaal is,of
om de 6 jaar 2 nieuwe banden en bij pech ook 2 nieuwe banden er onder en 26kg minder in de dissel. Voor de verzekering is het geen vereiste om een reserve band mee te zeulen en op de snelweg wil men,en begrijpelijk,je zo snel mogelijk ergens parkeren om ongelukken te voorkomen. Tevens staat er bij een Bovagbeurt de ouderdom van de reserveband. Verwissel je deze niet na 6-jaar,dus ouder,en je monteert deze bij pech, als je het zelf al kunt of de kans er voor hebt, en krijgt met deze reserveband een klapband met veel schade dan zal de verzekering de schade niet vergoeden omdat de band over datum is.
Dus om de 6-jaar 2-nieuwe bandjes,bij pech de pechhulp inschakelen en links en rechts 2 nieuwe bandjes.En het commentaar dat het in sommige landen verplicht is om een reserve band bij je te hebben: welnu een reperatiesetje voldoet ook,als je de gelegenheid krijgt om het te gebruiken.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
RE.gif
Dat is een ieder zijn eigen keuze uiteraard.
Met mijn auto heb ik 3-4x per jaar een lekke band (dat heeft grotendeels te maken met mijn werkgebied) en vind het wel lekker dat ik zelf de mogelijkheid om het wiel te wisselen en niet een uur op de wegenwacht te wachten. Een reparatiesetje is lang niet altijd afdoende om het lek te dichten.
Met de caravan is mijn inziens de kans op een lekke band het grootst op de camping, door bijvoorbeeld het achterblijven van haringen in de grond, puinwegen, krappe bochtjes langs stoepbandjes e.d. Een prima plek om een wiel te wisselen dus.
Ik maak bij een lekke band liever zelf de keus om het wiel te wisselen, rekening houdende met een veilige 'parkeerplek', veilig opkrikken van de caravan, enz. Overigens is het wisselen van een wiel van de caravan veiliger dan met de auto, immers kunnen de uitdraaisteunen gebruikt worden als extra veiligheid, dus mocht de caravan toch van de krik afschieten, dan staat de caravan nog gewoon op de uitdraaisteunen.
Overigens rij ik na het wisselen van mijn wiel direct naar de bandenboer om de band van het originele wiel te vervangen en weer terug te monteren.
Kortom, ik sleep mijn reservewiel graag mee.
Ontopic: Onze nieuwe Knaus Sport SS krijgt straks als reservewiel een 15" stalen velg (door de dealer geleverd), waarbij de omloopmaat (ongeveer) gelijk is met de originele bandenmaat. Mijn inziens prima om de paar kilometer naar de bandenboer te kunnen rijden.
Dat is een ieder zijn eigen keuze uiteraard.
Met mijn auto heb ik 3-4x per jaar een lekke band (dat heeft grotendeels te maken met mijn werkgebied) en vind het wel lekker dat ik zelf de mogelijkheid om het wiel te wisselen en niet een uur op de wegenwacht te wachten. Een reparatiesetje is lang niet altijd afdoende om het lek te dichten.
Met de caravan is mijn inziens de kans op een lekke band het grootst op de camping, door bijvoorbeeld het achterblijven van haringen in de grond, puinwegen, krappe bochtjes langs stoepbandjes e.d. Een prima plek om een wiel te wisselen dus.
Ik maak bij een lekke band liever zelf de keus om het wiel te wisselen, rekening houdende met een veilige 'parkeerplek', veilig opkrikken van de caravan, enz. Overigens is het wisselen van een wiel van de caravan veiliger dan met de auto, immers kunnen de uitdraaisteunen gebruikt worden als extra veiligheid, dus mocht de caravan toch van de krik afschieten, dan staat de caravan nog gewoon op de uitdraaisteunen.
Overigens rij ik na het wisselen van mijn wiel direct naar de bandenboer om de band van het originele wiel te vervangen en weer terug te monteren.
Kortom, ik sleep mijn reservewiel graag mee.
Ontopic: Onze nieuwe Knaus Sport SS krijgt straks als reservewiel een 15" stalen velg (door de dealer geleverd), waarbij de omloopmaat (ongeveer) gelijk is met de originele bandenmaat. Mijn inziens prima om de paar kilometer naar de bandenboer te kunnen rijden.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Niet helemaal relevant omdat je het reservewiel in de dissel wilt en niet onder de caravan, maar...
Ik sta er eigenlijk wel van te kijken dat een losse stalen velg + band € 150,- kost, terwijl een originele lichtmetalen 17" velg van Knaus incl beugel onder de caravan gemonteerd € 260,- kost. Een ALKO reservewielhouder kost normaal los al € 125,-.
Ik sta er eigenlijk wel van te kijken dat een losse stalen velg + band € 150,- kost, terwijl een originele lichtmetalen 17" velg van Knaus incl beugel onder de caravan gemonteerd € 260,- kost. Een ALKO reservewielhouder kost normaal los al € 125,-.
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)
Re: Reserve wiel Knaus caravan
RE.gif
Toch niet hoor..
Eén LM reservewiel voor deze caravan is ruim 500 euro.
En....nog een inkoppertje.
In bv Spanje is wel een reservewiel verplicht.
Toch niet hoor..
Eén LM reservewiel voor deze caravan is ruim 500 euro.
En....nog een inkoppertje.
In bv Spanje is wel een reservewiel verplicht.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
RE.gif
Om misverstanden te voorkomen:
- losse houder schijnt in de dissel te zitten, geen idee of dat klopt is namelijk de juiste configuartor
- reserve wielhouder zonder wiel € 258
- LM 17 inch reservewiel € 513
De velg maat 17 LM is gewoon in staal te koop met dezelfde bandenmaat, zal de plaatselijke bandenboer eens bezoeken, internet is velg los € 50, merkband € 60/€70 en dan moet alles nog gemonteerd worden.
Dit komt van de site.
Om misverstanden te voorkomen:
- losse houder schijnt in de dissel te zitten, geen idee of dat klopt is namelijk de juiste configuartor
- reserve wielhouder zonder wiel € 258
- LM 17 inch reservewiel € 513
De velg maat 17 LM is gewoon in staal te koop met dezelfde bandenmaat, zal de plaatselijke bandenboer eens bezoeken, internet is velg los € 50, merkband € 60/€70 en dan moet alles nog gemonteerd worden.
Dit komt van de site.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Idd..
Bij mij in de disselbak en geleverd MET krik.
En daar ik een 1700 hut heb is dat geen Alko maar een garage krik.. stevig en zwaar.
Bij mij in de disselbak en geleverd MET krik.
En daar ik een 1700 hut heb is dat geen Alko maar een garage krik.. stevig en zwaar.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Ook wij hebben in de berekeningen van een nieuwe knaus een reservewiel met stalen velg hier en daar mee gekregen. Ik meen zo rond de 235 euro ,maar zal bij de bandenboer inderdaad voordeliger zijn.
Een beugel onder de caravan, die voorzien is van mover hebben wij bij de huidige caravan zelf gemonteerd en dat zullen we weer doen.
Vooral met het model met de bedden voorin is het beter om de last te verdelen en zul je er veel profijt mee hebben ivm de kogeldruk om het wiel achter de mover te hangen.
Voor ons is een goed reservewiel een must-have. Ooit jaren geleden ellende gehad met een slecht reservewiel- net uit de Karawankentunel in Slovenie op zondag en dat heeft ons bijna een dag gekost om met de plaatselijke wegenwacht, die ons niet kon helpen via via een paar tijdelijke bandjes ( omdat ze geen gelijke voorhanden hadden) te verkrijgen om de reis voort te zetten naar Kroatie. Je wil niet weten wat een ellende het is om uren lang met 2 kleine kids in de hitte direct naast een drukke weg op een noodstop te staan terwijl manlief met die behulpzame bekende via de wegenwacht op bandenstrooptocht was. Dus sindsdien wordt het reservewiel ook netjes mee gecontroleerd met de 2-jaarlijkse bovagbeurt.
Een beugel onder de caravan, die voorzien is van mover hebben wij bij de huidige caravan zelf gemonteerd en dat zullen we weer doen.
Vooral met het model met de bedden voorin is het beter om de last te verdelen en zul je er veel profijt mee hebben ivm de kogeldruk om het wiel achter de mover te hangen.
Voor ons is een goed reservewiel een must-have. Ooit jaren geleden ellende gehad met een slecht reservewiel- net uit de Karawankentunel in Slovenie op zondag en dat heeft ons bijna een dag gekost om met de plaatselijke wegenwacht, die ons niet kon helpen via via een paar tijdelijke bandjes ( omdat ze geen gelijke voorhanden hadden) te verkrijgen om de reis voort te zetten naar Kroatie. Je wil niet weten wat een ellende het is om uren lang met 2 kleine kids in de hitte direct naast een drukke weg op een noodstop te staan terwijl manlief met die behulpzame bekende via de wegenwacht op bandenstrooptocht was. Dus sindsdien wordt het reservewiel ook netjes mee gecontroleerd met de 2-jaarlijkse bovagbeurt.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Als je voor een Knaus gaat zou ik het reservewiel gewoon in de disselbak doen en niet vanwege de bedden aan de voorzijde achter de wielen. Je moet heel veel gewicht onder de bedden laden om een beetje kogeldruk te krijgen. Zonder fietsen en met reservewiel in de disselbak komen wij op zo’n 60 kg kogeldruk uit. Dat is echt te weinig.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Reserve wiel Knaus caravan
En wij hebben dezelfde indeling als TS maar een Sudwind ipv Sport..
En ook erg lage kogeldruk..
Dus... in de disselbak.. lekker voor die kogeldruk.
En ook erg lage kogeldruk..
Dus... in de disselbak.. lekker voor die kogeldruk.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Eens moet bovenstaande reacties (op basis van een Sport 460 EU)..... we hebben de bankjes en de kastjes achterin helemaal leeg. Alles licht onder het bed of in de kastjes boven het bed. En in de keuken uiteraard.
Disselbak ligt lekker vol en zo komen we net aan 75kg kogeldruk.
Overigens hebben wij geen reservewiel om exact de reden die Vino gaf. Wel reparatie spul en een 18V Makita banden pomp.
Disselbak ligt lekker vol en zo komen we net aan 75kg kogeldruk.
Overigens hebben wij geen reservewiel om exact de reden die Vino gaf. Wel reparatie spul en een 18V Makita banden pomp.
Laatst gewijzigd door RDDR op do 17 sep 2020 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Reserve wiel Knaus caravan
RE.gif
Yep..
Fietsen op de dissel en het is perfect geregeld.
Daarom is die dissel natuurlijk zo lang..
Top
Yep..
Fietsen op de dissel en het is perfect geregeld.
Daarom is die dissel natuurlijk zo lang..
Top
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
RE.gif
Nja..... maar om fietsen mee te nemen voor een correcte kogeldruk is ook al zoiets
Wij hebben verder namelijk geen behoefte aan fietsen mee op vakantie.
Nja..... maar om fietsen mee te nemen voor een correcte kogeldruk is ook al zoiets
Wij hebben verder namelijk geen behoefte aan fietsen mee op vakantie.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Reserve wiel Knaus caravan
We gaan 9 vd 10 keer met 2 electrische fietsen op pad, goed voor 50 kilo samen zonder accu's tassen etc. . we hebben dan echt die beugel nodig is onze ervaring met de huidige eriba.Daphne schreef: ↑do 17 sep 2020 12:33
Als je voor een Knaus gaat zou ik het reservewiel gewoon in de disselbak doen en niet vanwege de bedden aan de voorzijde achter de wielen. Je moet heel veel gewicht onder de bedden laden om een beetje kogeldruk te krijgen. Zonder fietsen en met reservewiel in de disselbak komen wij op zo’n 60 kg kogeldruk uit. Dat is echt te weinig.
Gaan de fietsen niet mee dan verleggen we vaak wat zware zaken naar de voorkant ( 2 inpakschema's dus) We houden wel van wat kogeldruk, gemiddeld 5-10 kilo meer dan wat de auto officieel mag rijdt het prettigste is ervaring.
We gaan als het we deze aankopen hem maar eerst eens beladen en wegen de beugel monteren we toch zelf eventueel later.
Hoorde inderdaad wel van de dealer dat de basis van de Kanus caravan met bedden voorin zodanig is ontworpen dat de ruimte onder de bedden goed gevuld kan worden. Een tweede service luik naast de deur staat op verlanglijstje om zo ook makkelijker wat te kunnen herindelen mochten de fietsen thuis blijven.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Zeker waar... wij nemen ook meestal maar 1 vouwfietsje mee .... broodjes halen in de kampwinkel is ook de grootste afstand in het gebruik...
Daarom... om dan toch gewicht "beschikbaar" te hebben is er al veel nagedacht..
Mijn laatste idee was een zak zand van de bouwmarkt meenemen.
Bizar idee, geef ik direct toe... maar het werk wel..
Beter dan massastukken denk ik... zand zet lekker makkelijk weg en vormt zich wel in de hoek waar je het stopt...dat doen massastukken niet.
Zo'n zak van dat hele dikke plastic... lekker stevig..
En daarom laat ik het reservewiel lekker in de disselbak staan.
Dat ding zet ook lekker zoden aan de kogeldruk-dijk.
Maar kost helaas wel ruimte... tja, kiezen of delen he..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Mijn vraag... Welke beugel is dat?
Want een "normale" Alko beugel kan niet samen met een mover achter de wielen.
De mover dekt dan de daarvoor bestemde ophang gaten af.
Blijft... je zal echt gewicht voorin moeten zoeken.
Mover EN reservewiel achter de as zal zeker een lastige ( lees zeer lichte) kogeldruk opleveren.
Ik ben blij dat mijn reservewiel voorin staat om die reden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
Ik meen dat het een Enduro beugel is. (moet even manlief vragen) zelf gemonteerd was niet echt moeilijk.
https://www.allesvoormijnvakantie.nl/we ... nteerd-zit. Maar met 50 kilo aan fietsen voorop gaat het toch denk ik de verkeerde kant uit qua kogeldruk.
[/quote]
Mijn vraag... Welke beugel is dat?
Want een "normale" Alko beugel kan niet samen met een mover achter de wielen.
De mover dekt dan de daarvoor bestemde ophang gaten af.
Blijft... je zal echt gewicht voorin moeten zoeken.
Mover EN reservewiel achter de as zal zeker een lastige ( lees zeer lichte) kogeldruk opleveren.
Ik ben blij dat mijn reservewiel voorin staat om die reden.
[/quote]
https://www.allesvoormijnvakantie.nl/we ... nteerd-zit. Maar met 50 kilo aan fietsen voorop gaat het toch denk ik de verkeerde kant uit qua kogeldruk.
[/quote]
Mijn vraag... Welke beugel is dat?
Want een "normale" Alko beugel kan niet samen met een mover achter de wielen.
De mover dekt dan de daarvoor bestemde ophang gaten af.
Blijft... je zal echt gewicht voorin moeten zoeken.
Mover EN reservewiel achter de as zal zeker een lastige ( lees zeer lichte) kogeldruk opleveren.
Ik ben blij dat mijn reservewiel voorin staat om die reden.
[/quote]
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
Re: Reserve wiel Knaus caravan
RE.gif
Ha... de Enduro beugel kan idd wel... ook met een mover..
Ha... de Enduro beugel kan idd wel... ook met een mover..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reserve wiel Knaus caravan
50 kg fietsen is niet 50 kg meer kogeldruk. Wij hebben ook 2 elektrische fietsen en hebben voor de Knaus een Eriba gehad. Wereld van verschil, bij de Eriba inderdaad reservewiel onder de caravan bij de Knaus echt in de disselbak. Ga aub niet vooraf al een beugel onder de caravan kopen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021